185/70 R13

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 02.02.2015 do 05.02.2015, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
řadit dle data
20:47:21
05.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: No a o to jde. Já mám napsané v TP origo pouze:



- 165 R 13

- 185/70 R 13



čili z toho rozměru chci vytřískat co nejvíc. Takže hledám něco ideálního tak aby to dávalo smysl.



4
09:52:25
05.02.2015
minno
Tak s tými pneu je to fakt záhada. Včera som porovnával moje pneu 175/70 R13 Yokohama obuté na 5J disku s 185/60 R14 Barum obuté na 5,5J disku a styčná plocha je na obidvoch rovnaká cca 15 cm 3
06:45:31
04.02.2015
MOLSO
ja by som len dodal že medzi výrobcami je pekelný rozdiel v šírke pneu !



175/60R13 na aute, na 6" ráfikoch, vs 185/60R13 vo vyzutom stave. Čumel som na to ako puk 3
zvětšit 185/70 R13 - obrázek od MOLSO vložen 04.02.2015 06:45:31
00:03:13
04.02.2015
colaczech
-> minno: Věř tomu, že kdybys ty myšelinky a ty barumky dal na stejný disk, tak budou ty mišelinky vždycky opticky širší. Barumky mají oproti mišelinu o dost měkčí bočnice a navíc mišelinky jsou víc "hranatější"- při pohledu na běhoun. Když jsme měnili gumy tak 2 se daly nové barum a 2 zůstaly staré mišelinky, ten rozdíl byl neskutečný. Při stejném tlaku v pneu mají mišelinky větší styčnou plochu a nevypadají jako podhuštěné oproti těm barumkám.
21:49:30
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MATTESS: OK, díky za info.4
21:27:45
03.02.2015
MATTESS
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: nový pláště jsem nasazoval na jaře 2007, jsou to Brilantisy. Teď mají najeto asi 7000km a převažovat jsem nemusel. Ani závaží na kolech moc není, na předních kolech mam nízké závaží. Styčná plocha se teď měří špatně díky přístupu a taky mam přes zimu pneu více nafoukaný kvůli stání. Teď jsem naměřil cca 140mm.

Myslím, že šířka ráfku hraje roli a i výrobce. Tatík má na Feldě Dunlop 175/60R13 na 5,5J13 a na pohled jsou široký jako moje 185ky
upraveno 1x, naposled 03.02.2015 21:28:01
15:29:47
03.02.2015
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Neviem už v tomto nijako oponovať / súhlasiť, v dnešnej dobe je všetko možné3 Mal by sa vyjadriť odborník.
15:04:53
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Stejný rozměr pneu - jiné značky. Neříkám, že to je bůhvíjak přesné, ale informativně to stačí. Záleží na konstrukci. Modrá šipka je kopírovaná - čili ta je stejná pro obě varianty a je vidět rozdíl. 4



Nalevo Conti Eco 3 (teď už se nedivím, že má snížený valivý odpor) - vpravo Debica Passio



zvětšit 185/70 R13 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.02.2015 15:04:53
upraveno 3x, naposled 03.02.2015 15:10:38
14:55:17
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jozka: V tom červeném omylu si myslím žije většina. Pak se ale není čemu divit že při větší šířce udávané výrobcem může dosahovat pneu nižšího valivého odporu... když 185-tka má vlastně styčnou plochu 155. 3 Což je ale pro naši teorii býti co největší plochou přilepeni k asfaltu dost na... 8 Asi možná někomu přijde, že objevujem ameriku, ale člověk se pořád učí...
upraveno 1x, naposled 03.02.2015 14:56:44
14:52:35
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Osobně si nemyslím, že by konstrukce pneumatiky umožňovala zásadní rozdíl tak jak to popisuješ ty. Při správném nahuštění podle mě není možné aby rozdíl disku 1 palec = 25,4mm udělal zásadní rozdíl styčné plochy. Rozhodně nevěřím tomu, že zásadně a jestli vůbec. Opticky a pocitově možná, ale fyzicky tomu nevěřím. Pokud je u vás zasadní rozdíl tak to bude v konstrukci pneumatiky samotné - prostě pitomě řeknu, že ta Barumka je víc do "O" a ta Miška bude konstrukčně více naplocho.
upraveno 2x, naposled 03.02.2015 14:58:50
14:40:32
03.02.2015
Jozka
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jo, disky v doporučený toleranci to moc neovlivní.

Začal jsem taky uživatelsky - kvůli možnýmu zvýšenýmu opotřební (+mazání, údržbě..) hlavně předních náprav, tlumičů atd. při použití širších kol - jestli má vůbec cenu se s tím zabývat.. a dostal jsem se k tomuhle víceméně nesmyslu nominální šířky při proměnlivej a nedefinovanej styčnej ploše, ze který se ve skutečnosti odvíjí všechno vč. valivýho odporu.. Původně jsem totiž myslel, že primárně jde o tu šířku, kterou kótuješ červeně, když s tím výrobci i legislativa dělaj takovou vědu.
14:37:33
03.02.2015
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No, práveže z praktických skúsenosti by som povedal, že zmenou šírky disku sa zmení aj šírka styčnej plochy pneumatiky o časť, ktorú som vyznačil žltou farbou. Je to len môj názor. Neviem, či je to z konštrukčného hľadiska pneumatiky možné, ale prakticky to tak vychádza. Inak by mi nešlo do hlavy, prečo by sa tie rozmery pneumatík u jednotlivých výrobcov nedodržiavali.

Príklad - rodičia majú na Fiat Punto na plechových diskoch 5,5Jx14 obuté pneu Barum 185/60, brat na rovnakom aute, ale na ALU diskoch 6,5Jx14 obuté pneu rovnakých rozmerov Michelin 185/60 a styčná plocha je už od prvého pohľadu ďaleko širšia.
zvětšit 185/70 R13 - obrázek od minno vložen 03.02.2015 14:37:33
14:00:25
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: To ano, ale "styčná" plocha, se nijak zásadně změnit nemůže... 4 Pokud se bavíme o červeném rozměru tak ten je daný, to že se modrý "posune" kvůli šíři disku je sice pravděpodobné, ale červený rozměr nijak zásadně volbou disku neovlivníš... bavíme se samozřejmě o discích, které jsou pro dané pneu předepsané - čímž se dostáváme k rozdílu + - 1 palec. 4



zvětšit 185/70 R13 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.02.2015 14:00:25
upraveno 1x, naposled 03.02.2015 14:01:30
13:53:26
03.02.2015
minno
No, a tiež záleží na šírke použitých diskov....Na to ste pri meraní tiež prihliadli? No a potom samozrejme záleží aj na profile. Rovnaká guma s rovnakom šírkou, ale s iným profilovým číslom sa na rovnakom disku každá inak natiahne a zmení sa tým pádom aj "šírka" pneu.
13:46:32
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jozka: Hele my jsme to brali z toho "reálného uživatelského" hlediska. Takže jsme se domívali, že to je tak jak se převážně uvádí - čili šíře pneumatiky. Nicméně třeba Štika když poměřil 185-tky tak mu právě v tom kontaktním místě vyšlo míň než na jiném typu pnematiky s šírkou 175. Každopádně díky za objasnění, nicméně mě osobně přijde to značení dosti zavádějící... 8



Mimochodem z tohoto obrázku zdá se je jasné, že máš pravdu... nicméně faktem je, že mě balónovatění pneumatiky osobně nezajímá tolik jako samotná styčná plocha s vozovkou...
zvětšit 185/70 R13 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.02.2015 13:46:32
13:04:28
03.02.2015
Jozka
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Tomuhle zatím vůbec nerozumím - třeba protektory "embéčkový" značený 155 mají evidentně šíři nejmíň 165.. trochu mi to vrtalo hlavou a taky jsem myslel, že fór bude v tom, cos namaloval (tuším se značí LSW?) - "šíře běhounu zatížené pneumatiky", ale co jsem zjistil, tak ne..

To, co je odlitý na boku je ale SW (= šířka profilu pneumatiky), čili "lineární vzdáleností mezi vnějšími stranami bočnic správně nahuštěné pneumatiky bez vyvýšení způsobeným značením či dekorací". Takže mi to fakt moc nedává smysl, navíc se zdá, že LSW se měří stejně, jen na rozplácnutý gumě..
12:15:11
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MATTESS: Jen tak pro zajímavost - šlo by změřit tu dotykovou plochu kolik vlastně v reálu má? Myslím šířku plochy dotyku pneumatiky se zemí. Je docela sranda, že některé 175-tky mají dotykovou plochu větší, než některé 185-tky. Samozřejmě záleží na typu pneumatiky...



Myšleno takto:
zvětšit 185/70 R13 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 03.02.2015 12:15:11
upraveno 1x, naposled 03.02.2015 12:15:42
12:08:21
03.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MATTESS: Vidíš to, tys mě vůbec nedocvakl... 3 Brillantisky? Hele já je na autě kdysi míval taky, ale právě v 60-tce profilu. Je fakt, že jsem na ně neřekl ani slovo dokud nebyly dejme tomu za půlkou vzorku. Pak jsem pořád chodil vyvažovat protože jakmile se to trochu někde sjelo tak zdarec a bylo to vždycky po nějakých km rozvážené... 8 Je fakt, že na Rapidu se k tomuhle problému asi úplně neprobojuju, ale když už dávat pneu tak ty + - 2.000,- CZK mě právě nespasí takže bych rád něco co je funkční jak píšeš ty - převážně za sucha, nehlučné, a kdyby tak na té vodě ať se to chová jako normální guma. S náklonama na tom profilu 70 tak nějak lehce počítám. Každopádně teda Brillantisky? Nebo Brillantis 2?
upraveno 2x, naposled 03.02.2015 12:15:52
11:57:31
03.02.2015
MATTESS
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: samozřejmě legální rozměr jezdím já1 Ale volbu pneu jsem nijak nehrotil vzhledem k tomu, že auto víc stojí, za deště jede minimálně a ještě dědko stylem. Než je sjedu, budou dávno ztvrdlý a zpuchřelý. Takže jsem tehdy po renovaci nasadil Barumky a neřeším. Pro někoho šit guma, mně a autu stačí. Za silného děště fungovaly slušně.
21:49:46
02.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Dušan:

-> vhml:



Jo jasně, máte pravdu. Jezdil jsem teď 165/70 a ten rozměr bych jezdit neměl, tak to chci dát z "ilegality" do "legality". Nicméně jak zjišťuju tak ten "legální" rozměr skoro nikdo nejezdí... 3 Takže potkat opravdového uživatele je dost složité. Navíc třeba ten popisovaný problém "měkkčích bočnic" je popisovaný uživatelem, který pravděpodobně jezdil jiný rozměr stejného typu gumy. Je mi jasné, že vyšší profil bude náchylnější na výkyvy do stran oproti nízkému profilu. Každopádně je o to složitější nakonec vybrat pneumatiku tak aby byla spokojenost s jízdími vlastnostmi. Že auto sežere o něco víc, nebo se rychleji pneu sjíždí u auta užívaného mým způsobem nehraje vůbec roli. Takže mě spíš zajímá chování na cestě a že hukot pnematik nebude příliš velký. Nicméně vaše uživatelksé zkušenosti jsou v jisté míře ku prospěchu mojí věci takže díky. 4
upraveno 5x, naposled 02.02.2015 21:54:07
20:43:52
02.02.2015
vhml
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 02.02.15 12:33:36: spíš je otázka co u takovýho profilu znamená měkčí bočnice. Takovej profil bude vždycky v boku měkkej...



Určitě nekupuj Uniroyaly. Jako na vodu bomba, ale ješte to pekelně plave navíc ve vysokým vzorku.
20:28:03
02.02.2015
Dušan
Je pravda, ze jezdil. Mam poneti, ze to byly Continentaly viz fotka u auta. Je to takova lepsi alternativa 165/80. Podstatne lip to sedelo.
12:34:56
02.02.2015
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: tento rozmer jazdil Dušan dosť dlhú dobu pokiaľ viem, spýtaj sa jeho.
12:33:36
02.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nicméně dočetl jsem se v několika kometářích, že guma má měkčí bočnice. Máme někdo zkušnosti nebo tip na dobrou a spolehlivou gumu? Parametry podle štítku viz fotka.



- Úspora - E

- Přilnavost - B

- Třída hluku - 70dB



Díky. 4
zvětšit 185/70 R13 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 02.02.2015 12:33:36
upraveno 1x, naposled 02.02.2015 12:34:48
12:33:02
02.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Přemýšlím nad nákupem:



Continental Eco Contact 3 185/70 R13 86 T
zvětšit 185/70 R13 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 02.02.2015 12:33:02
12:32:05
02.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Přemýšlím o nákupu nových pneu. Chci dodržet rozměr daný výrobcem, takže rady a porady ať předju na profil 60 či níž jsou zbytečné. Výhody i nevýhody jsou mi známy - chci dodržet rozměr a tečka. Zajímá mě, jestli někdo zde tenhle profil jezdí a jakou značku a jaké má zkušnosti.
Extreme Tyres