
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
5 Kvalt-pár dotazů pro zkušené převodovkáře
21:40:19
17.03.2015
17.03.2015

MOLSO
-> wlad-drakula: obsah vody nerozhoduje 

19:17:31
17.03.2015
17.03.2015

MVM
-> wlad-drakula: Jak šly povolit matice na konci hřídelí ?
17:06:27
17.03.2015
17.03.2015

wlad-drakula
-> MOLSO: z mokrej? 

14:26:24
17.03.2015
17.03.2015

MOLSO
-> wlad-drakula: tak mi odlož diferák 

14:18:18
17.03.2015
17.03.2015

wlad-drakula
-> Vrba: chalan co to skladal mi uz nepovie ako to robil, no jeho otec stym jazdil este 10rokov jazdil na druzstvo a urcite len pomaly kedze mu nakoniec brzdilo len jedno koleso predne a vobec mu to nevadilo... Tak z tej prevodovky je pouzitelny asi len jeden synchron :-)
12:20:11
17.03.2015
17.03.2015

Vrba
-> wlad-drakula: Ono to není zas až tak jednoznačné určit podle fotky příčinu. Správné nastavení vůlí z fotky nevyčtu. Každopádně synchron nemůže jít až tak hluboko na kolo jak je patrné z fotky. Pak může vypadnout z aretace a protočit se. Tady je přidřenej na kole,takže byl z nějakého důvodu stale v záběru. Nejčastěji se jedná o posunutou vidličku. Navíc podle stavu synchronů ta převodovka nebude mít od složení moc najeto. Pokud je to špatně složené,může to klidně chvilku fungovat,...než se něco zadře nebo vyhřeje.
11:42:16
17.03.2015
17.03.2015

wlad-drakula
-> Vrba: jadro bolo spravne, jazdilo to 10 rokov bez zasahu. vidlicka ak by bola zle nastavena, bola by zodrata zrejme, no nebola. synchron bol myslim v spravnej pozicii ked pozeram na foto
09:28:04
17.03.2015
17.03.2015

Vrba
-> vhml: Přesně tak,...a nebo špatně seřízené vidličky a propadlý synchron mimo aretaci díly zhoblovanému kuželu.
09:25:09
17.03.2015
17.03.2015

vhml
-> Vrba 17.03.15 07:13:05: co se na tom dá složit blbě? Otočený jádro?
07:13:05
17.03.2015
17.03.2015

Vrba
-> wlad-drakula: Bylo to spíše špatně složené,motor za to nemůže.Trojkový synchron byl neustále v záběru,proto je přidřenej a díky tomu se očesala I ta jednička + praskla vyhřátá aretační podložka. Může se stat I pokud je použit nevhodný olej,ale ta trojková synchronizace je v každém případě chybně složená.
22:11:01
16.03.2015
16.03.2015

wlad-drakula
22:10:41
16.03.2015
16.03.2015

wlad-drakula
22:10:06
16.03.2015
16.03.2015

wlad-drakula
zdravim, po dlhsej dobe som rozobral prevodovku pokazenu a nejde mi do hlavy co sa jej stalo, po zaradeni 1-ky vylamalo na nej vsetky zuby, po zozobrati rozpadnuta podlozky pod 4-ku, spaleny synchron na 3-ke. Len pre info, s prevodovku jazdil stary panko 10 rokov a predtym ju zrejme generalkoval jeho syn. Jemu aj mne isla normalne so 120 motorom , problem nastal az so 136-kou odlahcenou-znizenou na plny plyn.
12:50:31
19.02.2015
19.02.2015

minno
-> zajoch: potom by si zistil, že to fakt funguje a začal by to tak robiť celý virt 

12:15:59
19.02.2015
19.02.2015

zajoch
-> MOLSO 19.02.15 06:49:22: Neblbni.. :D ještě bych to udělal a co potom? :D
06:49:22
19.02.2015
19.02.2015

MOLSO
-> zajoch: vylomiť /vyrezať 2 - 3 zuby na "hruške" a hotovo 

19:55:20
18.02.2015
18.02.2015

zajoch
Nazdar hoši, přidám svou trošku do mlýna, i když z jiného soudku.
Můžu upravit převodovku fáva nebo 742 aby celkový poměr převodování byl kolem 6? nejlíp 5,8
Nejlépe stálý převod aby byly silnější i ostatní převody.
Nějak nemám náladu, ani čas kvůli škole s tím moc laborovat. díky moc -Zajo-
Můžu upravit převodovku fáva nebo 742 aby celkový poměr převodování byl kolem 6? nejlíp 5,8
Nejlépe stálý převod aby byly silnější i ostatní převody.
Nějak nemám náladu, ani čas kvůli škole s tím moc laborovat. díky moc -Zajo-
16:35:57
18.02.2015
18.02.2015

BooCheer
Otáčkoměr je naprosto přesný. Když bylo auto napichlé na měřáku emisí tak otáčkoměr plně odpovídal udajům na počítači. Mám motor favorit,neni to origoš. S tim bych na čtverku 6 000 nedal. Podle tachometru sice jedu 160 ale GPS ukazuje 140 :D Tak jsem z toho jaryn
13:21:13
17.02.2015
17.02.2015

matisek
No jó, tak som drcol aj do d--čka, hlavne že som vás pobavil 

12:31:01
17.02.2015
17.02.2015

minno
-> castrol: tiež som si tak hovoril

12:19:06
17.02.2015
17.02.2015

castrol
-> minno 17.02.15 04:35:51: tuning domu 

04:35:51
17.02.2015
17.02.2015

minno
-> matisek: nadstavovanie?
23:24:37
16.02.2015
16.02.2015

matisek
Zo sériovým motorom by si sa na štvorke na 6000 nedostal. Skoč niekde kde majú mašinku na nadstavovanie zapalovania a skontroluj ten otáčkomer. Inak normálne by si mal ísť pri 6000 na štvorke 160, To ti robí na otačkomeri rozdiel zhruba 750 otáčiek.
21:44:05
16.02.2015
16.02.2015

Eidy
-> BooCheer: Otázkou je, jak přesný je otáčkoměr.
21:43:19
16.02.2015
16.02.2015

BooCheer
Ještě teda dotaz,at nezakládám nové téma. Co mám ve škodovce za převodovku když mi při max 6000 otáčkách na čtverku jede auto 140? podle přesné GPS. Kola 165/80 R13. Jakému by to odpovídalo převodovému poměru na stálý převod?
19:33:01
14.02.2015
14.02.2015

minno
-> BooCheer: tak to potom 70 tis. km je fakt málo, ale tak záleží ako sa s tým motorom zaobchádzalo. A či má naozaj len toľko km.
19:06:51
14.02.2015
14.02.2015

BooCheer
Sériovka 781.136
16:07:58
14.02.2015
14.02.2015

minno
-> BooCheer: a aký motor?
14:08:11
14.02.2015
14.02.2015

BooCheer
Koupil jsem nějaké poláky a ty odešly hned. Nové kroužky KS mi ted drží celkem dlouho. Válec jsem nepřebrušoval,má najeto 70 tis. takže si myslím že by to nemělo byt až tak nutné. Spíš by mě zajímalo proč originální kruhy odešly po 70 tis.
07:18:30
04.02.2015
04.02.2015

rsvancara
-> BooCheer: u těch pístních kroužků jsi dával přebrousit i válec? Pokud ne tak je to vlastnost že rychle chcípnou i nové, ne chyba :-)
17:42:54
03.02.2015
03.02.2015

BooCheer
Jsou na nic? Je pravda že potřebuji kvalitní. Najezdím s tím autem strašně moc kilometrů celoročně.. Jsou někde k mání nové kvalitní druhovýroby a nebo mám spíše objet autoservisy a shánět staré zásoby originálních dílů? Nerad kupuji nové díly už třeba pístní kroužky které jsem koupil a vydržely 500km
15:37:13
03.02.2015
03.02.2015

Čokin
-> BooCheer: Hlavne nekup ty nove zlate.... to tam radeji nech stare.
23:10:21
02.02.2015
02.02.2015

m8rinek
-> BooCheer: jo
23:03:10
02.02.2015
02.02.2015

BooCheer
Díky za rady chlapi. Ještě mám dotaz. Budu teda pro jistotu kupovat nové synchrony. Jsou synchrony stejné na všechny rychlosti? Pohledově vypadají.
21:37:20
31.01.2015
31.01.2015

Dušan
Osobne bych loziska nemenil. Vetsinou staci vymenit synchron 1 a 2 + pripadne kolecka jelikoz budou mit ohlodany zuny na spojce. Diferak bych neoteviral. A nebo poku chce nekdo 100% prevodovku tak to nekomu radsi dat.
21:04:22
31.01.2015
31.01.2015

MVM
-> BooCheer: Každej vyučenej mechanik dokáže rozebrat jakoukoliv převodovku a taky by ji měl umět přetěsnit a složit. Obdobně to umí i šikovní kluci (holky) bez technickýho vzdělání. Rozhodnout co je na výměnu a správně vymezit vůle umí už jen % z výše jmenovaných...
18:51:38
31.01.2015
31.01.2015

MOLSO
-> BooCheer: synchrony urcite pozri, minimalne 1 a 2 byvaju skoro vzdy na vymenu. usetris si starosti v buducnosti.
18:49:05
31.01.2015
31.01.2015

BooCheer
Díky :) Tak to asi vypadá že nechám ložiska i synchrony původní a budu doufat že to bude v pořádku protože nemám tušení jak se ty vůle nastavují. Jenom rozlousknu diferenciál a podívám se mu na zoubek :)
18:24:08
31.01.2015
31.01.2015

MOLSO
3) áno
4) nie
5) synchrony napr na aukre, pripadne zo starych prevodoviek z 3 4 a 5 stupna byvaju v 99% pouzitelne
7) je dobre mat pripravky, od oka sa to nastavuje dost tazko
8) ak tam najdes takyto satelit
4) nie
5) synchrony napr na aukre, pripadne zo starych prevodoviek z 3 4 a 5 stupna byvaju v 99% pouzitelne
7) je dobre mat pripravky, od oka sa to nastavuje dost tazko
8) ak tam najdes takyto satelit

18:15:31
31.01.2015
31.01.2015

BooCheer
Zdravím vás pánové. Jelikož je mé zaměření především na motory a elektriku,potřeboval bych pár rad ohledně převodovky. Kterou si sice taky umím rozebrat,složit,vyměnit vadný díl ale nemám s tím takové zkušenosti tak mě prosím omluvte pokud nebude nějaký z následujících dotazů dávat smysl. Děkuji předem za případné odpovědi
1) Mám převodovku 5 kvalt na suché nápravy Škoda Rapid,o které nikdo neví kolik má najeté,jakou měla udržbu a tak podobně.
2) Rozhodl jsem se ji před namontováním do auta rozpůlit abych ji preventivně zkontroloval zevnitř a tak si říkám když už jí mám rozdělanou tak by mě nezabilo do ní koupit kompletní novou sadu ložisek a všech synchronů
3) Musí se po výměně ložisek za nové převodovka nově vymezit na vůle?
4) Musí se vymezit i když vyměnim pouze synchrony?
5) Ložiska si myslim že koupím nebo objednám v každé lepší prodejně ložisek podle jejich čísla a označení ale kde koupit synchrony? Na internetu jsem něco našel ale nechci koupit blbost (potřeboval bych odkaz kde by se dala koupit celá sada nových synchronů do pětikvaltu)
6) Musí se vymezovat i diferenciál pokud bych se rozhodl ho poslat na repasi?
7) Pokud to bude nutné,dá se převodovka kvalitně vymezit i v domácích podmínkách nebo je na to potřeba nějaká podle mě speciální stolice a speciální technika?
8) Podle čeho posoudím že je diferenciál zralý na repas?
1) Mám převodovku 5 kvalt na suché nápravy Škoda Rapid,o které nikdo neví kolik má najeté,jakou měla udržbu a tak podobně.
2) Rozhodl jsem se ji před namontováním do auta rozpůlit abych ji preventivně zkontroloval zevnitř a tak si říkám když už jí mám rozdělanou tak by mě nezabilo do ní koupit kompletní novou sadu ložisek a všech synchronů
3) Musí se po výměně ložisek za nové převodovka nově vymezit na vůle?
4) Musí se vymezit i když vyměnim pouze synchrony?
5) Ložiska si myslim že koupím nebo objednám v každé lepší prodejně ložisek podle jejich čísla a označení ale kde koupit synchrony? Na internetu jsem něco našel ale nechci koupit blbost (potřeboval bych odkaz kde by se dala koupit celá sada nových synchronů do pětikvaltu)
6) Musí se vymezovat i diferenciál pokud bych se rozhodl ho poslat na repasi?
7) Pokud to bude nutné,dá se převodovka kvalitně vymezit i v domácích podmínkách nebo je na to potřeba nějaká podle mě speciální stolice a speciální technika?
8) Podle čeho posoudím že je diferenciál zralý na repas?