skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spočítání převodového poměru vč. prům. kola
prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 28.01.2015 do 03.02.2015, založil/a CpEaRjHaY-průserář
13:19:32
03.02.2015
03.02.2015

Evž@
-> jate-line: jo tak..mě vždycky přišlo že ji maš delší než já a to mam 2,92.To asi dělá ten rozdíl těch spojek jak píšeš.Ta série si většinou krapet klouzla při prudším vypnutí.
12:33:50
03.02.2015
03.02.2015

jate-line
-> Evž@: Nene, mám homologační převody tudíž 3,08.
11:29:48
03.02.2015
03.02.2015

Evž@
-> jate-line: ty nemáš na jedničce 2,92?ja myslel že jo :)
21:50:49
02.02.2015
02.02.2015

MVM
-> vhml: Však je to vidět že tě to baví.. to je jen dobře. Netajím se tím že takhle v ruce to zdaleka nemám 

21:42:43
02.02.2015
02.02.2015

vhml
-> MVM 02.02.15 21:35:55: hele me to bavi. Krome toho ze je to nejlevnejsi disciplína tak se hlavne nikde jinde takhle bokem nesvezes :-)
21:35:55
02.02.2015
02.02.2015

MVM
-> vhml: Osobně si myslím že je to jen o tom jak to pobere spojka a jak dlouho ji chceš na startu potrápit. Jinak vic než na rozjezd jsem čumněl jak to dáváš.
Pro mě je cokoliv mezi kužely smrt a za trest - byť normálně se rád svezu.

21:27:59
02.02.2015
02.02.2015

jate-line
-> vhml:
Dobré 




21:26:20
02.02.2015
02.02.2015

jate-line
-> MVM: Jezdim keramiku, se sérií mi to nedělalo a na wébry taky né :) Na pierburgu mi to občas udělá, když ji rychle pustím
-> CpEaRjHaY-průserář: JJ to by se mělo rozjet stejně, čistě teoreticky. Možná o něco líp na těch malých kolech.

-> CpEaRjHaY-průserář: JJ to by se mělo rozjet stejně, čistě teoreticky. Možná o něco líp na těch malých kolech.
21:21:35
02.02.2015
02.02.2015

vhml
21:18:59
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> jate-line: Tak pokud je to jak píšeš tak s LA jedničkou na SP 4,22 a gumách 175/50 R13 tak na tom budu stejně jako originální 130ka bez úprav na původních gumách. To by se mělo rozjet tak nějak normálně

21:15:55
02.02.2015
02.02.2015

MVM
-> jate-line: Tak vyznělo to hodně podivně. Nevím jaký máš pneu,jakou spojku a pod detaily. Nic neřeším jen mi to tak přišlo páč 3,08 mám dlouho.
21:12:07
02.02.2015
02.02.2015

jate-line
-> CpEaRjHaY-průserář: JJ však to je osvědčená fungující varianta. 

21:11:20
02.02.2015
02.02.2015

jate-line
-> MVM 02.02.15 21:08:56: No abych to upřesnil na zahřátém slicku a na suchu jo :)
21:10:31
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> jate-line: 175/60 sem napsal omylem, tak pokud tam přijde 3,08 tak to bude více méně LA jen s delší pětkou.
21:08:56
02.02.2015
02.02.2015

MVM
-> jate-line: Ale .. no tak, neříkej že ti 3,08 udusí motor... 

21:04:52
02.02.2015
02.02.2015

jate-line
-> CpEaRjHaY-průserář 02.02.15 18:48:10: No tak potom jak píšeš bys musel mít na jedničce převod 2,986 pokud dobře počítám ...ale jednou píšeš 175/50 r13 a podruhé 175/60 r13 tak to je těžko :)
Ale jak píše vhml 3,08 ideál mám to tak na 4,22 a hodně mi to na startu stejně taky udusí motor, ale to bude asi i spojkou atd.
A skládat něco jenom tak nemá smysl musí to vše na sebe navazovat.
Ale jak píše vhml 3,08 ideál mám to tak na 4,22 a hodně mi to na startu stejně taky udusí motor, ale to bude asi i spojkou atd.
A skládat něco jenom tak nemá smysl musí to vše na sebe navazovat.

20:55:55
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> MVM: To ne ty ale já.
20:55:17
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> vhml: 3. 1,57 , 4. 1,26 , 5. 0,96
20:54:52
02.02.2015
02.02.2015

MVM
-> CpEaRjHaY-průserář: Asi jsu dement ale furt mě to hlava nebere .. pravda že mám 38°C 

20:52:18
02.02.2015
02.02.2015

vhml
-> CpEaRjHaY-průserář 02.02.15 20:50:12: a ostatní kvalty máš naskládáný jak?
20:50:12
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> vhml: No zejména kopce, občas okruh ale aby se s tím dalo i normálně vyjet po svých.
20:46:26
02.02.2015
02.02.2015

vhml
-> CpEaRjHaY-průserář 02.02.15 20:40:57: jiná dvojka ani vyrobit nejde ( alespoň ne za rozumný peníze, protože by to obnášelo i výrobu zpátečky )
A co s tím budeš jezdit, že tu jinou jedničku potřebuješ?
A co s tím budeš jezdit, že tu jinou jedničku potřebuješ?
20:40:57
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> vhml: No vadí mi ten skok mezi jedničkou a dvojkou proto chci 4,22 s delší jedničkou a ne 3,9 s lehčí dvojkou ( což je asi nesmysl) 3,9 a dlouhá jednička je krom sprintů a slalomu podle mě nesmysl- nechci se rozjíždět přískokem. Ani jedno z toho navíc jezdit nebudu.
Říkáš tedy že 3,08 je ještě použitelné na 4,22 s malým průměrem kol?-> MVM: vola nepoučíš
Říkáš tedy že 3,08 je ještě použitelné na 4,22 s malým průměrem kol?-> MVM: vola nepoučíš
20:16:12
02.02.2015
02.02.2015

vhml
-> CpEaRjHaY-průserář 02.02.15 19:44:09: proč 4,22 a ne dostupnější 3,9 ( btw: pořád ho sháním, má nekdo navic? ) když máš takovy malý kolečka.
Co s tím chceš jezdit?
Jaký máš možnosti si vyrobit nějakou úplně jinou jedničku? Pravda, že pokud ti jde o delší, tak to zástavbově není problém. Ale kratší než těch 3,08 se nový vyrábí těžko.
Ve 140LS mám 2,92 , SP4,22 , průměr kol 540. Na slalomy bomba. Rozjezdy ale poněkud komický.
Proto do 110LS budu s 3,9 a průměrem kol 580 dávat ,,jen" těch 3,08 ( což ve výsledku vyjde skoro stejně )
Co s tím chceš jezdit?
Jaký máš možnosti si vyrobit nějakou úplně jinou jedničku? Pravda, že pokud ti jde o delší, tak to zástavbově není problém. Ale kratší než těch 3,08 se nový vyrábí těžko.
Ve 140LS mám 2,92 , SP4,22 , průměr kol 540. Na slalomy bomba. Rozjezdy ale poněkud komický.
Proto do 110LS budu s 3,9 a průměrem kol 580 dávat ,,jen" těch 3,08 ( což ve výsledku vyjde skoro stejně )
20:12:22
02.02.2015
02.02.2015

vhml
19:44:09
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> vhml: Ano plánuju těžší jedničku ale nevím jestli 3,08 na SP 4,22 s pneu 175/50 R13 nebude o moc těžší než právě 3,8 na SP 3,9 a pneu 165/80 R13. O nic víc mi nejde 

18:58:16
02.02.2015
02.02.2015

MVM
-> CpEaRjHaY-průserář: Převodovkama se zábývám už nějakou dobu - ale směr kterým uvažuješ je podivný.. 

18:54:55
02.02.2015
02.02.2015

vhml
-> CpEaRjHaY-průserář 02.02.15 18:48:10: proč to vlastně chceš? Budeš dělat jiný kolečka? Jinej převod než 3,08 ( uvažujeme-li šikmej zub ) se tam stejně rozumně nevejde...
18:48:10
02.02.2015
02.02.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> jate-line: Já to potřebuju právě naopak. Potřebuju delší jedničku na SP 4,22 (175/60R13) tak aby byl celkový převod stejný se SP 3,9, 1.Q 3,8 pneu 165/80 R13.
Každopádně mockrát díky
Každopádně mockrát díky

09:33:41
31.01.2015
31.01.2015

jate-line
-> CpEaRjHaY-průserář: Aby jsi měl stejnou výslednou rychlost na sp 3,9 a kolech 165/80r13, potřebuješ převodový poměr na jedničce 4,83 za předpokladu, že na těch 175/50 r13 pojedeš sériovou jedničku s převodem 4,22.

20:19:45
30.01.2015
30.01.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> vhml: Jak sem už říkal sem prostě blbej. No nebudeme to raději dále rozvádět.

20:16:38
30.01.2015
30.01.2015

vhml
-> CpEaRjHaY-průserář 30.01.15 20:08:33: cos nepochopil na poslední větě mého prvního příspěvku? 

20:08:33
30.01.2015
30.01.2015

CpEaRjHaY-průserář
No, potřebuju spočítat převodový poměr na 1. rychlostním stupni tak aby byl stejný na SP 4,22 a pneumatikách 175/50 R13 jako na SP 3,9 a pneumatikách 165/80 R13. Snad je to srozumitelné.
19:49:34
30.01.2015
30.01.2015

MVM
-> CpEaRjHaY-průserář: Nemáš zač. Jen teda zkus svýma slovama napsat co vlastně řešíš a co chceš vědět a k hlavně k jakýmu účelu...
Jinak každej umí něco jinýho ... taky nevím všecko a na něco jsu uplně blbej.
Jinak každej umí něco jinýho ... taky nevím všecko a na něco jsu uplně blbej.
19:33:18
30.01.2015
30.01.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> MVM: No jo no, u mě už to lepší nebude. Do hlavy mi to prostě nejde, nechápu z toho vůbec ničemu. Takže asi ani nemá cenu něco dál řešit. Každopádně díky za info.

19:26:51
30.01.2015
30.01.2015

MVM
-> CpEaRjHaY-průserář: Tak já ti napsal co nejvíc můžu .. prostě pokud chceš zjistit na co ses ptal - musí se to zadat do rovnice a spočítat.. 

19:01:27
30.01.2015
30.01.2015

CpEaRjHaY-průserář
-> Evž@: Díky za info
-> MVM 30.01.15 08:17:11: Nejsem ani strojní inženýr ani technik. Jsem jen úplný blbec který ničemu nerozumí a na něco se pořád ptá a ve většině případů naprosto nesrozumitelně nebo nečitelně. Tak jen aby jsi měl představu kdo vlastně sem. Tudíš se mnou musíš mluvit jak s debilem abych to pochopil i já.
-> elbacil: Děkuji za odkaz

-> MVM 30.01.15 08:17:11: Nejsem ani strojní inženýr ani technik. Jsem jen úplný blbec který ničemu nerozumí a na něco se pořád ptá a ve většině případů naprosto nesrozumitelně nebo nečitelně. Tak jen aby jsi měl představu kdo vlastně sem. Tudíš se mnou musíš mluvit jak s debilem abych to pochopil i já.

-> elbacil: Děkuji za odkaz

17:35:34
30.01.2015
30.01.2015

MVM
Jinak teoretická rychlost (nebo pro narýsování pilovýho diag.) pokud nemáš program je tato rovnice :
v = 0,06 x ( otáčky motoru x dyn. obvod kola : celkový převod)
v... (Km/h)
dyn.obv... (m)
v = 0,06 x ( otáčky motoru x dyn. obvod kola : celkový převod)
v... (Km/h)
dyn.obv... (m)
17:20:28
30.01.2015
30.01.2015

MVM
Podle základních výpočtů pro dynamiku vozidel Ti můžu poradit třeba tohle
Hnací síla na kolech : Mk = Mm x Ic x Pú (Nm)
Kde: Mk .. moment na kolech (Nm)
Mm... moment motoru (Nm)
Ic ... celkový převod
Pú.... účinnost převodovky
A potom ještě jde spočítat- Hnací síla na jednom kole : Fk = Mk/r (N)
Kde: Fk .. hnací síla na kole (N)
Mk.... moment na kol (Nm)
r.... poloměr kola (m)
Celková hnací síla auta se rovná součtu hnacích sil všech poháněných kol 

Hnací síla na kolech : Mk = Mm x Ic x Pú (Nm)
Kde: Mk .. moment na kolech (Nm)
Mm... moment motoru (Nm)
Ic ... celkový převod
Pú.... účinnost převodovky
A potom ještě jde spočítat- Hnací síla na jednom kole : Fk = Mk/r (N)
Kde: Fk .. hnací síla na kole (N)
Mk.... moment na kol (Nm)
r.... poloměr kola (m)


08:17:11
30.01.2015
30.01.2015

MVM
-> CpEaRjHaY-průserář 28.01.15 19:38:38: C_o je to za výraz - převod na kolech??
K čemu to potřebuješ a víc to upřesni....

20:49:51
29.01.2015
29.01.2015

Evž@
-> CpEaRjHaY-průserář: si pamatuju jak sem přepočitaval SP.Při použití 175/50 r13 na sp 4,22 to dělalo finální sp cca 4,66.Vycházel jsem z puvodniho rozměru 165/70
20:53:51
28.01.2015
28.01.2015

elbacil
19:50:40
28.01.2015
28.01.2015

CpEaRjHaY-průserář
A u 165/80 R13 a u 175/50r13 by to bylo tedy kolik? 
Nejde mi o výpočet rychlosti

Nejde mi o výpočet rychlosti

19:46:21
28.01.2015
28.01.2015

vhml
u 185/60 R14 je to cca x0,108
rychlost = otáčky / celkovej převod x 0,108
Najdi si na uložtu soubor tachometr.xls
rychlost = otáčky / celkovej převod x 0,108
Najdi si na uložtu soubor tachometr.xls
19:38:38
28.01.2015
28.01.2015

CpEaRjHaY-průserář
Potřeboval bych spočítat celkový převod na kolech. To že celkový převodový poměr spočítám tím že vynásobím SP x jednotlivý převod vím ale jak do toho ještě vpravit průměr kole nevíte někdo? předem díky za info :)