skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Silikonová brzdová kapalina
-> hans1: Co jsem se dočetl, tak silikonová byla vyvinutá pro armádu a uloženky. Takže pro tvoje účely ideální.
-> hans1 06.07.20 17:27:05: U MB, kvůli kterému jsem toto téma zakládal, je zatím vše v pohodě bez jakýchkoli zásahů a údržby brzdového systému...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: 1000mb - veterán provoz
-> hans1: Záleží na stáří auta, frekvenci ježdění a na zatížení brzd. Každá kapalina má svoje určení.
Nějaké nové zkušenosti?řeším co dát do brzd moc na výběr není dot 3,4,5 ,5.1,a červná velvana .. Jde mi především o životnost systému tak mi gůgl vyhodil toto téma
.Našel jsem ještě toto : cortinamk2.webzdarma.cz/J
ak/.../kap.html mám ale z toho pocit jestli nakonec není lepší dát dot 3 a prostě po pár letech vyměnit.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN:
-> MB_CML:
-> Eidy:
Díky za info. Už jsem doplnil znalosti a načetl jaký je rozdíl mezi DOT 5 a DOT 5.1.
Po kompletní výměně brzdových trubek a spojkové trubky za nové jsem tam nalil TRW DOT 5.1 před rokem. Repase HBV a HSV byla před 2 lety a to jsi právě nejsem jistý co jsem použil za kapalinu (pravděpodobně ale DOT 4).
Závěr který jsem si z toho vyvodil:
DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 mísitelné kapaliny na bázi glykolu, váže vodu = doporučené používat, liší hlavně bodem varu.
DOT 5 nemísitelná s ostatními, na bázi silikonu, neváže vodu = doporučené používat?
-> MB_CML:
-> Eidy:
Díky za info. Už jsem doplnil znalosti a načetl jaký je rozdíl mezi DOT 5 a DOT 5.1.
Po kompletní výměně brzdových trubek a spojkové trubky za nové jsem tam nalil TRW DOT 5.1 před rokem. Repase HBV a HSV byla před 2 lety a to jsi právě nejsem jistý co jsem použil za kapalinu (pravděpodobně ale DOT 4).
Závěr který jsem si z toho vyvodil:
DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 mísitelné kapaliny na bázi glykolu, váže vodu = doporučené používat, liší hlavně bodem varu.
DOT 5 nemísitelná s ostatními, na bázi silikonu, neváže vodu = doporučené používat?
Jen mimochodem - ví někdo, který auta měly DOT 5? Vím co je to zač, vím, že ta jediná (od DOT3 nahoru) nejde míchat se zbytkem, ale v reálu jsem to v ničem ještě neviděl.
-> skrec: Jak píše Eidy, 5.0 je silikon a 5.1 je defakto DOT 3/4 jen s vyšším bodem varu. A ta 5.1 rozhodně nic nerozpouští víc, než "klasická" brzdovka. Takže je spíš otázkou, co jsi tam nalil...
-> skrec: Pozor, 5 a 5.1 jsou zcela rozdílné a nemísitelné kapaliny.
-> Bukaj: -> Eidy:
Díky za zkušenost ale vlastně teď nevím co si o tom myslet. Jsou zde názory, že někomu po použití DOT5 (5.1) brzdový systém protéká a někomu ne.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Díky za zkušenost ale vlastně teď nevím co si o tom myslet. Jsou zde názory, že někomu po použití DOT5 (5.1) brzdový systém protéká a někomu ne.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> skrec: U MBčka z prvního příspěvku po letech stále vše v pohodě - majitel spokojen, brzdy brzdí a brzdovka neteče![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> skrec: To je divný. Já jezdím 5.1 už roky a nikde nic. Teď mám origo jen HBV a HSV, ale i předtím jsem jezdil sériové brzdy na 5.1.
Ahoj,
Taky jsem dal do Škody 110r brzdovou kapalinu DOT 5.1 a začaly mi po cca roce téct hlavní brzdový i hlavní spojkový válec po repasi. Plus prolínají hadice od nádobky.
Doporučení tedy je, jak jsem i zde četl, dát nejvýše DOT 4? Nebo dokonce jen DOT 3?
Díky.
Taky jsem dal do Škody 110r brzdovou kapalinu DOT 5.1 a začaly mi po cca roce téct hlavní brzdový i hlavní spojkový válec po repasi. Plus prolínají hadice od nádobky.
Doporučení tedy je, jak jsem i zde četl, dát nejvýše DOT 4? Nebo dokonce jen DOT 3?
Díky.
-> vhml: No právě, buď jí měníš každý 2 roky jako kokot, nebo můžeš co pár let jak kokot měnit prasata atd... což na autě který jezdí pár km za sezónu je prostě voser, poměr práce k zábavě to posouvá do nepříjemnýho pásma.
Krom brzd totiž většina ostatních věcí na tom autě ve vhodném prostředí celkem nestárne....
Krom brzd totiž většina ostatních věcí na tom autě ve vhodném prostředí celkem nestárne....
-> TTomas: No to právě je ono,že začala prochcávat
Pro mě je používání DOT5ky novinkou.Sám jsem to nezkoušel/někde jsem to četl.
Jinak SRFku mám z práce a snad nikdy jsme ji v ničem nuvařili - jen cena je vyšší. Souhlas že v DOT je asi nejlepší![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak SRFku mám z práce a snad nikdy jsme ji v ničem nuvařili - jen cena je vyšší. Souhlas že v DOT je asi nejlepší
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Klasicka DOT 5 ve zcela novem brzdovem systemu mi po roce provozu postupne zacala prochcavat uplne vsude, takze do Skodovky nedoporucuju. Ted vsude pouzivame Ate blau. Ma dobrej mokrej bod varu, takze pokud se s ni nezavodi, tak staci menit po 3-4letech. Do zavodaku davame Castrol SRF. Je to jedina vec od teto znacky co opravdu stoji za rec. Nic lepsiho v DOT 4 snad neni.
-> MVM 20.01.15 19:32:49: No právě. Hlavně když závodní ATE stojí 190 / litr.
A zase pokud nejezdím agresivně abych to uvařil, tak může směle nechat starou obyčejnou. Jako neříkám, že je ta DOT 5 něco špatnýho, ale než riskovat nějaký problémy...
A zase pokud nejezdím agresivně abych to uvařil, tak může směle nechat starou obyčejnou. Jako neříkám, že je ta DOT 5 něco špatnýho, ale než riskovat nějaký problémy...
-> vhml: Já jsu taky toho názoru,že pokud to je auto do muzea a jěždění bez agresivního brzdění - tak za určitých podmínek proč ne.
Alle na užívání a navíc "sportovní" styl vyhovuje DOT4 častá výměna a při montáži nových součástek konzervace pod prachovky (je možno i vnitřní díly) k tomu určenou pastou.
Jsou to brzdy - tady neexperimentuju.
Alle na užívání a navíc "sportovní" styl vyhovuje DOT4 častá výměna a při montáži nových součástek konzervace pod prachovky (je možno i vnitřní díly) k tomu určenou pastou.
Jsou to brzdy - tady neexperimentuju.
Já pořád nějak nevidím výhody DOT 5. To je jen o tom, že to do sebe nenatahá vodu aby jste to nemuseli co dva roky měnit ( což stejně neděláte ) ?
Momentálne celkom zaujímavá téma .... mám v pláne rozhasiť a prebudovať polovcu brzdového systému na zelenej .... keď som si to prečítal tak uvažujem o kompletnom rozhodení vyčistení, nových trubkách a pregumičkovanej hydraulike a o použití DOT 5ky. Len by ma zaujímalo, či tá silikonka fakt nejako nedegraduje a či je vhodná na športové využitie
-> dragon_cb_cz: Však já Ti rozumím - mám doma jednoho Fiata 850SC co se s ním skoro nejezdí a právě ty brzdy mě dost mrzí... Chce to mrknout na net kde se používá silionová DOT5 a snášenlivost s pryží. Osobně bych asi zavolal do Renovaku (p.Krejsa)- kde by tyhle info mohli znát.
-> MVM: Tak technika co je v provozu, to je "jiná", tam člověka tolik neštve měnit po určité době brzdovku, protože to tak jako tak musí servisovat... ale na veteránu který kolikrát za sezónu vyjede jen jednou nebo vůbec už je to trochu otrava, proto mě to láká - nemuset měnit kapalinu a zároveň neriskovat korozi brzdových komponent. Že jí budu muset vyměnit kdybych s tím pak chtěl jet nějakou větší cestu, to už mě tolik netrápí.
-> dragon_cb_cz: Podle mě DOT 5 fungovat bude.ale dodržel bych vše nové - co se dílů hydrauliky týká. Já na vojně ještě byl ( starší mechanik kolové techniky
) a v prdeli byly prasátka i válce na UAZech i 1203,, ale to byla provozní technika s normální žlutou DOT3, my na rotě měli jen V3S a 815., pár Zilů
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: No mě právě jde o tu ne-hygroskopičnost brzdový kapaliny, která by měla eliminovat tu nutnost to pravidelně řešit. Co jsem se dočetl, tak to mají v oblibě i vojáci u zakonzervované techniky.
-> vhml: Já nikdy nic nezjistil ani u SRF,protože odvzdušňuji na záv.každej večer
Normálně to bude fungovat - ale prostě je to sichr ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM 19.01.15 21:27:53: Na Blue racing jsem zvědav, taky jsem si ho pořídil. Reps teda mám ATE Typ 200 což je stejná kapalina jen bez modrýho barviva za patřičnej příplatek ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S DOT5 nemám zkušenost,ale pokud by všechno bylo naprosto nový asi bych to do veterána na vyhlídkový jízdy zkusil.Jinak jsem vždycky pod prachovky dával buď ten Breox (dokud jsem měl) a těd dávám tu Ate pastu. Samozřejmě do veterána měnit/nebo aspoň každej rok jednou/dvakrád odfouknout. Na tekoucí prasátka nebo válec ale mělo nej vliv jestli se s tím vůbec jelo/pohlo -takže jsem pak kolikrát praktikoval čistě jen občas našlapat pedál.
Na ostřejší ježdění mám v autě SRF a hodně dobrá co vídám u kluků v německu je ATE Blue racing - je krásně modrá v nádobce![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Vždycky když jsem měl pochybnost nejen u brzd jestli "něco snesou" gumky/o-kroužky, tak jsem je nechal ve skleničce ponořený co nejdelší dobu - jako vzorek jestli nebobtnají a pod.
Na ostřejší ježdění mám v autě SRF a hodně dobrá co vídám u kluků v německu je ATE Blue racing - je krásně modrá v nádobce
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Vždycky když jsem měl pochybnost nejen u brzd jestli "něco snesou" gumky/o-kroužky, tak jsem je nechal ve skleničce ponořený co nejdelší dobu - jako vzorek jestli nebobtnají a pod.
-> dragon_cb_cz: Bohužel nemám...ale brzdovka se chovala stejně jako každá jiná.Po 500km zajetí šlo auto většinou pryč.Některé mi přijelo zpět na servis, ale brzdy se neřešily.
-> dragon_cb_cz: My jsme to davali do alfy a do tatry,za rok se auta vrátili a vše ok. Pak ještě do Porscháka,a tam taky ok,a to docela hodně jezdí,majitel si zatím nestěžoval
-> dragon_cb_cz: vetsina z nich uz neprijede, bud to funguje tak se nemaj duvod vracet a nebo uz jsou nekde na kasi :-D Ja bych ji vyzkousel ale nemam ji do ceho ted dat a proplachovat se mi to nechce protoze to vsechno neproplachnes a pak to reaguje s tou silikonovou a guma jde do haje... z toho bych mel strach
-> Bedřich: Ty jo, tak to jsou dobré zprávy... a máš nějaké z těch aut kam to šlo pořád "na dohled", tzn víš jak se to chová po pár měsících? Zajímá mě hlavně jestli nezačnou prolínat prasátka a hlavní válec pochopitelně...
Každopádně dík za info - jsem rád, že konečně nejsou jen spekulace![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně dík za info - jsem rád, že konečně nejsou jen spekulace
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Sejki: ne,je to silikonová kapalina :)
-> doly120: neni to nahodou 5.1 ze ne?:)
-> Bedřich: Ano, sehnal,ale firmu z hlavy nevím
Pamatuju si jen že je to plechový kanist 5L.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pamatuju si jen že je to plechový kanist 5L.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> doly120: Tak to Zdenek potom sehnal nějakou v ČR?Atomec jsem u nás nesehnal.
-> Bedřich: Máme nějakou jinou,v plechovém kanistru
Tuhle jme měli ale taky,to je pravda :)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tuhle jme měli ale taky,to je pravda :)
-> Eidy: to nevim, nekde jsem cetl ze zivotnost hadice pro silikonovou brzdovou kapalinu je max 10 let a doporucujou kazde dva roky kontrolu bodu varu, jelikoz se take snizuje... pokud to tech 10 let ale vydrzi jak hadice tak kapalina tak se to pak vyplati
-> doly120: Požíváte tuto...www.automec.co.uk/product
s/silicone-dot-5-brake-clu
tch-fluid
-> dragon_cb_cz: Systém jsem měl nový pouze zadní brzdiče byly staré ,rozebrané a propláchnuté v lihu a potom jsem to pro jistotu oplachl čističem brzd.
-> dragon_cb_cz: Systém jsem měl nový pouze zadní brzdiče byly staré ,rozebrané a propláchnuté v lihu a potom jsem to pro jistotu oplachl čističem brzd.
-> Sejki: Tyjo,to ti z hlavy neřeknu,ale zítra kouknu...
Lejeme to do všech aut,jediný problém byl,že občas proteče nějaký váleček po repasi... ale to může být způsobeno i špatnou repasi,jinak žádné problémy nebyli
Lejeme to do všech aut,jediný problém byl,že občas proteče nějaký váleček po repasi... ale to může být způsobeno i špatnou repasi,jinak žádné problémy nebyli
-> doly120: Přemýšlím postupně o tom, že bych jí taky šupnul do auta. Normální brzdovka se dá ředit lihem, takže by šlo propláchnout celej systém pár litry lihu, pak vyfoukat stlačeným vzduchem a nalít silikonovou.
-> Bedřich: A dával jsi to do nového systému, nebo nějak propláchnutého?
-> doly120: a co si kupoval za vyrobce? koukal jsem ze se to da sehnat podstatne levneji...
-> Sejki: Může se to nalít i do starého brzdového systému,ale nesmí být nikde zbytek dot 4 a podobě. Aspon tak je to napsané na láhvi.
-> Bedřich: nekdo tu poptaval jak to jde dobre odvzdusnit? Aplikoval jsi na komplet novej system nebo i starsi po nejakem vyplachu?
-> Sejki: Ve svojem autě už přes rok.Ale to stojí.V ostatních co jsem ji dával tak jsem neměl problém.Brzdilo to.:)
-> Bedřich: uz ji mas? pouzivas? tak nejaky prvni dojmy?
-> Sejki: První nebude...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Není s ní žádný problém.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Není s ní žádný problém.
Predator3D jí do kila teď dával, cena šílená, zatím toho moc nenajel, ale jinak jako Eidy...
-> minno 19.01.15 12:35:34: Ony gumky v brzdovém systému jsou z daleko odolnější gumy, které chemikálie tolik nevadí (dnes je oblíbená zkratka EPDM, tak něco na ten způsob), takže toho bych se tolik nebál. Spíš jak se to bude chovat k ostatním částem hydrauliky (hliník, litina, ocel) a jak to půjde odvzdušnit ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: Ono není silikon jako silikon... Předpokládám, že u brzdovky asi počítali s tím, že přijde do styku s gumou.