Odvzdušňování odsávačkou

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 27.11.2014 do 10.12.2014, založil/a IJK
řadit dle data
15:08:37
10.12.2014
Bukaj
-> IJK: a co použít normální dlouhej ventil, třeba ze staré motoduše a dát ho opačně? Závit má tak 4 cm délku, spodek odřízneš, dáš tam dvě kontramatky s těsněním... 4
14:50:09
10.12.2014
IJK
Nikdo neví kde sehnat sací ventilek ?
09:30:35
06.12.2014
IJK
Nevěděl by někdo jestli se dá koupit někde "sací" ventilek ? Třeba jak sem dal Klubko_ odkaz na to nafukování PET lahve, tak aby se dala obráceně vyfouknout.

Pokud by se dělaly pokusy s odsáváním brzdové kapaliny, tak by stačilo v cyklopumpičce otočit píst.
23:28:58
04.12.2014
colaczech
Z vlastní zkušenosti vám poradím, že tam jde bez problémů i ventilek z obyč. autoduše. Stačí aby byl obstřihnutý tak, aby ve víčku brzdovky sám držel, tím funguje i jako těsnění víčka.
13:41:21
04.12.2014
Klubko_
-> IJK: 47 6
13:34:47
04.12.2014
IJK
-> Klubko_: No přesně tak jsem to myslel použít cykloventilek aby se dal stáhnout.
13:18:37
04.12.2014
Klubko_
-> IJK: ještě k tomu ventilku, nevím, jak to zamýšlí Antony, ale já bych použil ventilek z cyklo duše. Ventilek vystříhnu z duše a ve víčku ho zajistím tou matičkou, co ho normálně drží v ráfku. Dávat tam ventilek do bezdušáku, to bys musel do víčka udělat díru jak do 260 tedy zbytečně velkou 3

jde jen udělat průchozí připojení hadičky do víčka nádobky.

www.kolazwebu.cz/domain/. ../velo.jpg



E: co člověk k tématu nanajde 3

www.51.cz/vol/.../pon.htm

to je pěkná průchodka 6

www.dum-motocyklu.cz/medi a/ventil-duse-kompletni-du m-motocyklu-type-p-8-942.p ng
upraveno 2x, naposled 04.12.2014 13:24:31
13:03:13
04.12.2014
IJK
Jo ventilek myslím celý, u auta třeba tady :

www.izisauto.cz/index.php ?view=3049



Je tam vidět taková drážka, do které normálně zapadne ráfek, ale zde by se tam dalo víčko. Ale nedá se to na rozdíl od cykloventilku stáhnout k sobě. Ale to je jen detail.



Spíše se zkuste podívat na to schéma brzdového válce.
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 13:03:53
12:19:30
04.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> IJK: slovem "ventilek" myslíme celou tu část, co je vsazená v kole, ne jen "kuželku" nebo jak to popsat 4 Prostě udeláš do víčka díru a vsadíš to tam celý. Pokud budeš chtít, můžu odpoledne nafotit.

Pokud budeš mít povolený odvzduštňovák, i tak tam budeš mít přetlak, protože kapalina má odpor. Ale nic tím nezkazíš, pokud budeš mít nasazenou dlouhou hadičku viz. Klubko 4

Vysokoškoláka neřeš, to bylo na odlehčení.
12:17:47
04.12.2014
IJK
Nakreslil jsem takové jednoduché schéma jak to myslím, že po sešlápnutí odjede horní píst nahoru i se vzduchem nad připojení brzdové trubičky.
zvětšit Odvzdušňování odsávačkou - obrázek od IJK vložen 04.12.2014 12:17:47
12:01:41
04.12.2014
Klubko_
-> IJK: já posledně použil kousek odstřižené brzdové trubky a hadičku, která šla na trubičku těsně nasadit (myslím to byla hadička k ostřikovačům). Ve víčku nádobky jsem udělal těsnou díru tak, aby šla prostrčit hadička a zespod víčka jsem do hadičky vtlačil kousek brzdové trubky (cca 2cm). Tím jsem utěsnil průchod víčkem. Pak mi stačilo jen fouknout a brzdovka už vytékala z odvzdušňováku. Takže kompresor nebo pumpičku nemusíš řešit.

A tím vysokoškolíkem, to bude narážka ve smyslu, že to zbytečně moc řešíš a snažíš se vymyslet už vymyšlené, místo toho, abys to udělal podle toho, jak ti tady radíme.

Čímž tě nechci zrazovat od zkoumání jak věci fungují.
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 12:02:19
11:36:39
04.12.2014
IJK
Já jsem nenapsal, aby to bylo bez přetlaku, ale aby se snížil. Pokud budou odvzdušňováky zavřené tak tam musím napumpovat (do nádobky) nějaký přetlak co si zvolím a pak jeden povolit a odpouštět. Pokud ho nechám povolený s hadičkou a budu tlakovat nádobku pak stačí ten přetlak co způsobí, že vytlačí kapalinu do hadičky. Třeba bude pak nižší než ten co bych si zvolil, ale kolik je na to potřeba nevím ?



Jo ještě používáte ventilek z kola z auta ? Ten nemá šroubení, myslím že tam je pouze drážka v gumě. Protože nemám kompresor uvažuji o cykloventilku, myslím že by se dal lépe stáhnout šroubením, ale nedal by se měřit tlak.



Co jste mysleli tím současný vysokoškolák ?
11:04:52
04.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> Klubko_: nějak mi v ní vypadlo slovíčko "současný" . . 1
10:58:17
04.12.2014
Klubko_
-> IJK: já posledně pracoval s tlakem 1,5ATm. Hadičku na odvzdušňovák si dej a dávám si ji tak, aby šla aspoň 10 cm nahoru a až pak do nádobky. Tak hezky uvidíš odcházející vzduch. Čím delší hadičku nahoru použiješ, tím delší historii odvzdušňování uvidíš.

-> Antony - zrušená registrace 04.12.14 10:49:25: ta poslední věta 3
10:49:25
04.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> IJK: ale i tak musíš mít v systému přetlak, aby ti kapalina proudila ke kolu ne jen samospádem 4

A jen se zetpám, neber si to nějak špatně, ale nejsi současný vysokoškolák?

Edit: doplněno
upraveno 1x, naposled 04.12.2014 11:06:45
10:23:08
04.12.2014
IJK
Možná by ten tlak šel snížit pokud by se dala hadička na odvzdušňovák a otevřel se a pak se tlakovala nádobka a pozorovalo by se jak jde kapalina do hadičky.



Ale s tím odvzdušněním válce se mi to pořád podle výkresu nezdá.
10:03:29
04.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> IJK: tak jasně, že tam nesmíš narvat 8 atmosfér. Stačí přetlak, jakejkoliv přetlak, klidně 0,5 bar 4 a odvzdušnění válce se taky neboj, takhle to funguje 4
09:33:39
04.12.2014
IJK
S tím přetlakovým plněním z nádobky by mohl být ještě problém, protože do brzdového válce vedou takové ty zeleně opletené hadice a možná by nemusely snést ten tlak. Sice by se daly vyměnit, ale to by se zase zavzdušnil brzdový válec. Zkoušel to někdo to s nima natlakovat ?



-> Klubko_: Já to právě nezaškrcoval, protože jsem se obával prasknutí brzdové hadice, přece jenom jsou tam už léta.



To odvzdušnění brzdového válce povolením šroubu u připojení trubičky tu kdysi zmiňoval minno. Ale když se podívám na výkres tak při sešlápnutí odjede plovoucí píst nahoru nad to připojení trubičky a pokud tam bude vzduch bude také nad připojením tak se ven takto nedostane.
09:23:59
03.12.2014
Klubko_
-> IJK: rada za 500,- 4 3 než odmontuješ váleček, tak hadici k němu vedoucí secvakni samojistícíma kleštěma nebo jinou svěrkou. Tím se ti vzduch nedostane dál, než několik cm do hadice. A až budeš mít namontován váleček zpět, tak povolíš odvzdušňovák na válečku, pomocník ti sešlápne brzdový pedál nebo vytvoříš přetlak v nádobce a povolíš kleště.



K tomu vzduchu v THV, pokud k tomu dojde, tak se odvzdušňuje zase buďto sešlápnutím nebo vytvořením přetlaku v nádobce a povolením průchozího šroubu napojujícího trubky. Toto se opakuje do doby, kdy neprotéká jen kapalina.



By mě zajímalo, jak odvzdušňovali THV ve fabrice, aby nezacmrdali kufr brzdovkou.
18:41:41
01.12.2014
IJK
Mě šlo hlavně o to, že při zásahu do brzdové soustavy (třeba výměna obou válečků) se dostane vzduch až do brzdového válce. Škoda 105 ho má stojatý (na rozdíl třeba od Favoritu) a pod horním plovoucím pístem je místo, kde by se mohla tvořit vzduchová kapsa, protože tento píst při sešlápnutí odjejde nahoru nad připojení brzdové trubičky (zadního okruhu) a ten se nemá dostat kudy ven.

A pokud má zůstat brzdový válec nesešlápnutý tak to jde buď přetlakem od nádobky nebo odsát od válečků. Otázka také je kolik té kapaliny vypustit, aby se vzduchová bublina dostala od brzdového válce k válečkům ? Mohl by někdo prosím odpovědět ?



Jinak pomocí přetlaku to bude levnější. Odsávačka stojí asi 1300 Kč.

Jaký je problém dostat vzduch z "rozdvojky" nebo spojení trubiček a válečků nebo připojení ok provrtanými šrouby nevím.
12:55:49
01.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> Zdenek136: ja dávám 1 bar a v pohodě, víc podle mě nemá cenu 4
12:35:52
01.12.2014
Zdenek136
-> Antony: také mě to teď čeká...kolik mam dát na kompresoru. Bar stačí? Nemám vůbec představu.
12:10:56
01.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> IJK: já mám sundaný všechny kola, Odsaju brzdovku z nádobky, naleju novou. Většinou mi pomáhá brácha (dolevá kapalinu a udržuje v nádobce přetlak) bubliny neřeším, jelikož se nemají kde udělat (pokud si hlídáš hladinu). Na feldě jsem spotřeboval cca 0,4 litru na celý auto.
11:50:32
01.12.2014
IJK
-> Antony: Tak šlapáním to na 5 minut rozhodně není, šlape se bublinky nejdou a stejně se pedál nezvedá. Já teda ještě sundavám zadní kola, aby na to bylo dobře vidět.



Zkoušel jsi to sám, kolik kapaliny vypouštíš (aby třeba bublina z válce došla až dozadu) ?
11:33:22
01.12.2014
Antony - zrušená registrace
-> IJK: jak píše -> vhml: ventilek do víčka nádobky, všechny 4 kola práce na 5minut a největší "dřina" je zvednout se z pokleku od každého kola . .
11:31:32
01.12.2014
IJK
-> vhml: Zkoušel jsi to ? Kompresor nemám, musel bych použít pumpičku. Jaký tam může být tlak, aby nepraskla nádobka ?
10:58:11
01.12.2014
vhml
-> IJK 01.12.14 10:49:46: udělej si do víčka nádobky ventilek na kompresor.
10:49:46
01.12.2014
IJK
Ten odvzdušňovák je v závitu (když je povolený) dost volný tak přisávání vzduchu bude problém.



Chtěl jsem něco čím by se dala soustava Škodovky lépe a jednodušeji odvzdušnit než šlapáním. Pokud se tam dělá větší zásah tak se vzduch dostane třeba až do THV a to už se odvzdušňuje šlapáním špatně.



Používáte něco takového (odsávání nebo přetlak od nádobky) ? Možná místo odvzušňováku dát něco jiného, kde by šlo utěsnit závit (u válečků je ale odvzdušňovák šikmo), odsát, pak dát normální odvzdušňovák a zbytek vzduchu vyšlapat.
18:16:51
27.11.2014
suri
-> Klubko_ 27.11.14 17:58:31: Význam má práve a jedine ten odvzdušňovací stroj ,vysaješ nádobku , dáš plniť systém a s každého odvzdušováka vypustíš potrebné množstvo , minieš cca 1-1,5L na bežné auto s ABS ale máš to vymenené na komplet ...
17:58:31
27.11.2014
Klubko_
-> suri: z tvyho příspěvku nevím, jaky řešení považuješ za nejvhodnější 36 Myslím ses teď vyjadřoval i k tomu, jak jsem odvzdušňoval hydr. ručku.

Taky jsem odvzdušňoval přetlakem a když už z odvzdušňováku šla čistá kapalina, tak jsem lil zpět do nádobky, protože ta spotřeba by byla nehorázná.



To omotávání odvzdušňováku by mohlo mít význam.
17:36:23
27.11.2014
suri
Nemusíš nič púšťať , normálne vysaješ nádobku , naplníš novou kvapalinou , a ťaháš s každého odvzdušňováku kým nejde čistá kvapalina , medzitým samozrejme doleješ nádobku ...



nápad je to krásny ale v reále to ťahá vzduch okolo závitu odvzdušňováku a máš problém vytiahnuť s kolesa vôbec nejaké deci a nie poriadne to vymeniť ... pri odsávačke ti stačí na priemerné auto na výmenu cca 0,5L brzdovky lebo viac by si ťahal celý deň , pri stroji na výmenu kvapaliny - napustí ju do systému pod tlakom je aj liter kvapaliny málo ...
17:28:45
27.11.2014
IJK
Uvažuji o tom si koupit odsávačku na odvzdušňování brzd a výměnu brzdové kapaliny.

Kdo jste s ní už pracovali je to lepší než šlapání.



Dále bych ještě chtěl vědět jestli se dá použít i u modernějších aut i když teď mám jen 105 L.



Někde na videu jsem také viděl, že se před odsáváním omotávaly odvzdušňováky takovou páskou co se používá v instalatérství místo koudele.



U modernějších aut (s ABS) jsem na diskuzích četl, že se hádají jestli stačí mít zapnuté zapalování nebo musí být spuštěný motor ? Ale pak se šlape jako u Škodovky.



U ještě modernějších musí být diagnostika. Prý se propojí něco jako počítač s řídící jednotkou a program pak spíná co je nutné k odvzdušnění a celé to řídí, ale také se šlape. To by mě také zajímalo kdy už je nutná diagnostika a kdy ne ?



Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres