Repase vlečky - jak postupovat?

prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 13.08.2014 do 14.12.2014, založil/a Jardaaa
řadit dle data
16:36:10
14.12.2014
exwrcteam
na 1,8 ce poloosy s jehlama nic nerikaj po tom co dostavaj kopr porad bez vuli ani nevyskakujou takze poloosy bych osobne neresil...
16:30:39
14.12.2014
Dušan
-> Bukaj: možná životnost na jednu náplň.
15:12:37
14.12.2014
Bukaj
-> Dušan:

Vidím to podobně...4

Ale proč teda začali dělat ty jehly?
14:25:15
14.12.2014
Dušan
Osobne bych nechal verzi jen na pouzdrech. Pouziva se to i dnes na autech co maji 200k. Jehly jsou jen zbytecna vec co se muze posrat.
13:35:59
14.12.2014
Bukaj
-> MOLSO: Tam nejde o ty jehličky, ale o to, že bez jehliček má prstýnek na čepu takovou vůli, že se může šprajcnout mezičep a unašeč a to musí být hezké rodeo.

Škoda, že jsem nevyfotil ty poškozené klouby, než jsem je vyhodil do šrotu... 8
13:29:41
14.12.2014
MOLSO
-> Bukaj: obavam sa ze vysypanymi ihlickami nemas sancu roztrhnut klb ... keby ich aj pomlelo ale klb sa neroztrhne 4
13:27:58
14.12.2014
Bukaj
-> minno:

No, a co zde na Virtu tak diskutované roztržení kloubu? To je právě způsobené těmi vysypanými kroužky, kdy se v kloubu mezi čepy tripodu a prstýnky najednou utvoří taková vůle, že při nějakém větším propružení vylítne hřídel s tripodem z unašeče - není tomu tak?



Já osobně jsem zatím na žádném autě s vlečkou podobný problém nemusel řešit, ale rozebíral jsem dost poloos a v některých právě byly zničené tripody právě v důsledku prasknutí (buď pojistného, nebo vymezovacího) kroužku jehliček, a to přesto, že manžeta byla v pořádku a ke kompletnímu roztržení kloubu zatím nedošlo.

Tak jsem se spíš ptal na to, v čem je výhoda toho novějšího provedení kloubu, když ve spolehlivosti to rozhodně nebude4
13:07:41
14.12.2014
minno
-> Bukaj: no neviem, ešte som nepočul o tom, že by niekomu "selhal" poistný krúžok na čape tripodu, neviem kde si na to prišiel, a to s takými tripodmi jazdia aj všetky favority, a že by sa to nejako sralo, sa mi nezdá. Z môjho pohľadu tam nedochádza ani k žiadnemu namáhaniu na tých krúžkoch.

Osobne jazdím ihličkové poloosy na vlečke 3,5 roka a cez 70 tis. km od repasu (tripody sú pôvodné s neznámym počtom km pred repasom) a žiadny problém s poloosami som nemal.



Možno problém spôsobí to, keď sa roztrhne manžeta a do kĺbu sa dostane bordel a potom sa s tým takto jazdí a pri výmene manžety sa to nevyčistí.... Môj názor.
09:46:05
14.12.2014
Bukaj
Otevřu téma s dotazem ohledně tripodu:

Jak známe, jsou u 130 dvě generace tripodů - starší provedení s kluznými pouzdry a novější provedení s jehlovým ložiskem.

A já se ptám - jsou nějaké výhody u novějšího provedení tripodu?

Z mých zkušeností má složitější novější verze víc záporů, než kladů.

Hlavním problémem u jehličkového ložiska je to, že pokud z nějakého důvodu selže pojistný kroužek na čepu s jehličkami, tyto se vysunou a způsobí destrukci kloubu, která většinou končí "roztržením" kloubu8

A z fóra vím (a mám to podložené množstvím doma nashromážděných poloos v různém stavu), že se to stává nezřídka.

Oproti tomu starší provedení tripodu s kluznými pouzdry těmito problémy netrpí a za normálních provozních podmínek u něj vůbec nehrozí "roztržení" poloosy, neboť prstýnky jsou na čepech natěsno a pouzdro se nevysype.

Repasuji teď pár poloos a momentálně mám jen jeden volný tripod staršího provedení (další dva mám na autě) a rád bych měl oba.

A tak studuji a přemýšlím, kde soudruzi udělali chybu - proč dochází u novějšího provedení k selhání pojistných kroužků - zda to není jen kurvítko navíc, když staré provedení bylo jednoduché, spolehlivé a nezazanmenal jsem u něj nějaké výraznější opotřebení pouzder v prstýnkách, ani šepů tripodu, po kterých prstýnky kloužou...
zvětšit Repase vlečky - jak postupovat? - obrázek od Bukaj vložen 14.12.2014 09:46:05
21:01:16
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: Nastesti u skodovky ty poloosy tak netrpi, protoze kola jsou furt rovne a nezataci jako u predniho nahonu. Jen nesmi byt rupla manzeta...
21:00:07
13.08.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Zaklad jsou neshnily sikmy ramena. Ty je dobry nechat otryskat a vyztuzit dle LA. Stoji to par korun a tomu ramenu to pomuze. Podelny ramena je nutny vyztuzit dle LA, jinak budes mit kola do A.

Jinak menit vsechny silentbloky. V sikmych ramenou se daj menit, ikdyz je to oser...

Dale to chce nova loziska, komplet brzdy (lze ponechat brzdovy buben pokud neni prilis ojety), novy srouby.
20:06:15
13.08.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
takový věci jako manžety poloos v každý mototechně včetně vazeliny, pak ještě silentbloky do šikmejch ramen se daj sehnat (ale výměna v domácích podmínkách je nadlidský úkol) seženeš podélný ramena -- jen je třeba dávat pozor na papírový číňany/poláky, seženeš šikmý ramena na inzerát, dobré je vše vyztužit, poloosy nejspíš neseženeš, tak aspoň buben, čelisti, brzdič, důkladně vymýt klouby, snad by měl jít sehnat tripod (favoriťáckej pasuje) ale ty většinou neodcházej ,, a především hledej, je tu asi sedumset témat kde se to řeší a bylo zodpovězeno již vše :)))
19:15:23
13.08.2014
Jardaaa
Čus, jak postupovat při repasi vlečky? Co vše vyměnit? A kde sehnat takový věci jako manžety poloos?

Dík
Extreme Tyres