skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 100 zvýšení nosnosti
10:30:25
30.07.2014
30.07.2014

Dan93
-> Adam59: Až to přijde na řadu určitě se ozvu díky
16:14:16
29.07.2014
29.07.2014

Adam59
-> Dan93: pokud chceš inspiraci jak já vyztužoval zadek při vyvařování podvozku tak koukni sem
hundertgang.spc-net.cz/ph
pBB3/viewtopic.php?f=7&
;t=... nebo napiš SZ na pár věcí jsem přišel až už bylo pozdě
A držáky tlumičů jsem vyzužoval jak je na foto ... snad to pude vidět


A držáky tlumičů jsem vyzužoval jak je na foto ... snad to pude vidět

15:32:44
28.07.2014
28.07.2014

Pavel P..
asi bych zvolil seriový pružiny z Mka a doplnil je mezizávitovýma gumama které pak jdou kdykoliv vyndat nebo zase vložit a tim si podvozek kdykoliv přitvrdit na cestě podle potřeby.... stojej pár halířů a nějakou cestu pár tis km vydržej...
www.skodateam.cz/S_110RS- img_LAZO.jpg
www.a1racing.cz/podvozek/ doraz-pruzin-u-podvozku
www.skodateam.cz/S_110RS- img_LAZO.jpg
www.a1racing.cz/podvozek/ doraz-pruzin-u-podvozku
15:22:53
28.07.2014
28.07.2014

m8rinek
Já bych to zas tak neprožíval. Ty auta vydržely cesty do Jugoslávie naložený posádkou pěti lidí a každá píď vozu byla nacpána nákladem. Silnice byly horší než dnes. Pokud zachováš plnej profil pneu tak budeš mít i světlou výšku na seriovym podvozku dostatečnou. A pokud chceš jet něco jako je BR320 tak opatři podvozek ližinou.
Takže bych začal tím, že bych sehnal opravdu zachovalý kousek, udělal GO podvozkových částí, motoru a převodovky.
PS: Pokud si přečteš knihu MBčkem kolem světa, tak zjistíš, že kluci narazili na mechanika, který jím tvrdil jak to bez motoru z fa, vyztuženejch náprav a výztuh karoserie nemají šanci zvládnout. Nakonec postavili Julii do latě a dojeli...
Takže bych začal tím, že bych sehnal opravdu zachovalý kousek, udělal GO podvozkových částí, motoru a převodovky.
PS: Pokud si přečteš knihu MBčkem kolem světa, tak zjistíš, že kluci narazili na mechanika, který jím tvrdil jak to bez motoru z fa, vyztuženejch náprav a výztuh karoserie nemají šanci zvládnout. Nakonec postavili Julii do latě a dojeli...
15:18:35
28.07.2014
28.07.2014

Toušík
-> Dan93: A ještě by asi neuškodily rozpěry mezi tlumiče. A nějaký pevný uchycení motoru.
14:58:45
28.07.2014
28.07.2014

Dan93
-> Eidy: povezu cca 600 kg nákladu (včetně posádky), kastle je zdravá už jsem sundal blatníky a čela, v celém autě jsou jen 2 díry v prazích (spoj blatník prah) jinak je OK byla v garáži a předchozí majitel jí stále natíral, vyztužím co se dá + dám kryt na motor a převodovku, teď jen potřebuju vylaborovat nějaký pořádný péra, díky za rady
14:52:09
28.07.2014
28.07.2014

Eidy
-> Dan93: Určitě to chce vyztužit kastli a především kotevní místa náprav a příčky motoru. Teda záleží na tom, kde s tím chceš jezdit a s jakým nákladem. Prvoředá je zdravá kastle. Už ta sama o sobě vydrží dost. Nicméně přeplátovat kotevní místa nebude na škodu. Taky převařit fabrický spoje podběhů s podlahou atd. Celou kastli projít a převařit. To taky pomůže. Podvozek sám o sobě vydrží dost, tam doporučuju jen vyztužit spoj držáku převodky k nápravnici a potom spodní držáky tlumičů v rameni. To přeplátovat. Pružiny určitě nějaký tužší a případně podložit. Vybírat mezi sériovými nepřináší velké změny. Ale zase to záleží od toho, jak chceš auto zatížit.
14:28:41
28.07.2014
28.07.2014

vhml
-> Dan93 28.07.14 11:48:16: tak třeba zadníma pružinama ze 120 zvedneš zadek o nějaké 3cm + tam můžeš dát podložky. Dopředu se dají tužší pružiny koupit běžně, ale musíš je hodně vypodložit aby to mělo nějakou světlost.
11:53:17
28.07.2014
28.07.2014

MOLSO
-> Dan93: tak gumy do zavitov pruzin ... malo by to byt k dostaniu v kazdej mototechne ..... dopredu mozes hodit predne pruziny z rapida a auto ostane pekne vysoko .... ked mu nalozis plny kufor mohlo by to byt akurat.... dozadu bud nejake zanovne pruziny alebo do pruuziny natlacit tie medzizavitove gumy
11:48:16
28.07.2014
28.07.2014

Dan93
Auto už rozebírám, ramena vyvařím + dám nějaký výztuhy, ale právě mi jde o to jak auto přitvrdit, aby víc uvezlo a nedrhlo o zem. Takže mě napadlo dát tam jiný pružiny.
09:58:39
28.07.2014
28.07.2014

Toušík
Už koukám na co auto bude. Nevěděl jsem že to není sranda tak to se omlouvám :) Jinak Nevím zda na dálkové cesty by bylo vhodné provařovat kastli.. Protože při drobném nárazu se pak hrne více plechu najednou. Určitě pořádné výztuhy ramen, provařit nápravnice, vše zgenerálkovat protože pak se při rozebírání člověk nezasekne nad utrženými šrouby atd.. No bude toho asi hodně.
09:50:18
28.07.2014
28.07.2014

Toušík
Tuhle otázku beru spíše s úsměvem..No tak za prvé bych si pořídil jiné auto protože tohle není auto na moc nákladu :D A pak se vrhni na kompletní provaření kastle, pak bych navrhoval všude navařit výztuhy a nezapomeň na motor serie tě 3t neutáhne. A pak asi pera nejlépe z tatry, ale asi nebudou pasovat tak se prodávají na speedpro, T2 je vyráběl , kalmar motorsport,...No a co z toho auta chceš udělat??
09:34:46
28.07.2014
28.07.2014

Dan93
Potřeboval bych u své stovky zvýšit nosnos užitečného nákladu, nemáte někdo zkušenosti jak to udělat? Napadají mě silnější pružiny ale jaké pořídit?