Dlouhý chod pedálu brzdy

prohledat
107 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 25.06.2014 do 05.05.2020, založil/a IJK
řadit dle data
22:47:32
27.06.2014
Jozka
-> m8rinek: Mě by názor z tohoto zdroje od pokusů též odradil..4
22:43:01
27.06.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Nemam, mě stačilo Fiegerovo stanovisko.



Nuže postav novou brzdovou soustavu a testuj ;).
22:35:32
27.06.2014
Jozka
-> U-Geen: Nu, já mám manuál ústní formou tradovanej.. že to nějak má strhnout bublinky a nenasát zpátky nebo tak něco - zatím jsem vždy odvzdušnil úspěšně a jak tak koukám, každej to dělá trochu jinak, takže na tom způsobu zas až tak moc nesejde.4 5
21:31:22
27.06.2014
U-Geen
-> Jozka: hele v servisnim manualu mam pomaly pohyby pedalem, cca 2-3s jeden pohyb :) tak se toho drzim.
21:28:21
27.06.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Hele a máš už to podložený nějakým experimentem proč tu silikonovou ne-e? Mě totiž pořád láká... na auto který jezdí jednou za uherák je to fakt ideální věc.
20:52:13
27.06.2014
Eidy
-> m8rinek: Já bych teda nejdřív nechal pro jistotu nějakou gumičku měsíc máčet, ale jestli je pětka silikonová, mělo by to fungovat.
20:40:32
27.06.2014
šadesa
ještě že mám odsávačku to je naprostá parádička
20:34:59
27.06.2014
minno
-> IJK: Kde bude "láhev" je jedno, pretože tou hadičkou skrz odvzdušňovák nič nenasávaš, tou hadičkou sa len vytlačuje vzduch, respektíve brzdovka. Práve preto sa nesmie pri povolenom odvzdušňováku pustiť brzdový pedál, pretože vtedy by nastal nasávací efekt a cez odvzdušňovák by sa nasal vzduch. Prípadne sa to dá robiť aj inak, ale to tu teraz nejdem popisovať.

- Ak sa odvzdušňuje celá sústava, tak sa začína od najvzdialenejšieho kolesa. Osobne som nikdy neriešil či najskôr od pravého zadného, alebo ľavého zadného. V podstate je to jedno, aj tak to treba prebehnúť celé viac krát, aby bola istota, že tam už nikde nie je vzduch.

- čeliste zanesené brzdovkou odmastiť - technickým benzínom, riedidlom a podobne.... Horšie je to s očistením od oleja, to už tak jednoducho nejde.

- keď odvzdušňováky nejde povoliť, tak je to prúser, ak sa strhnú - ešte väčší. Vyberať zalomený odvzdušňovák sa dá viacerými spôsobmi - vyťahovákmi, alebo navarením matice a podobne. Zahrdzavené odvzdušňováky sa odporúča pred povoľovaním poliať nejakým uvoľňovačom a nechať 1-2 dni pôsobiť.
20:30:15
27.06.2014
Jozka
-> IJK 27.06.14 16:33:42: Nádobku níž, konec hadičky v ní ponořenej, začíná se nejdelší trubkou, to znamená k pravýmu zadnímu kolu. Ještě jsem kdysi dávno okoukal, že sešlapovat rychle a uvolňovat pedál pomalu, ale jestli a o kolik se tím vypuzuje vzduch rychleji, těžko říct..
19:53:00
27.06.2014
m8rinek
-> Eidy: Já bych teda na tyhle starogenerační gumičky použil právě spíš 5.1. Nicméně bych použil nějakou závodní dot 4. V mym případě AP racing 600.
17:05:29
27.06.2014
Eidy
-> Toušík: Jo, to jsou jenom jedny. Spíš jsem tím myslel, že na trubkách asi nezáleží. Tak tam dej DOT4 a bude pokoj.
16:54:59
27.06.2014
Toušík
-> Eidy: Jak na gumičky?? Tak ty jsou stejně pouze jedny ne? A právě jsem si myslel zda tam rovnou dát něco " lepšího" nevěděl jsem zda se to může míchat nebo ne protože domů kupujem pouze 5litrovky Dot 4 žlutý a nic jiného neznám :)
16:51:25
27.06.2014
Eidy
-> Toušík: Podle mě je to fuk. Spíš bych si dával bacha na gumičky. Jestli máš úplně novej okruh a vyčištěný třmeny, nalil bych tam DOT5. Neplést s DOT5.1. Ty jsou nemísitelný. DOT5 je dost sympatická, jen se nesmí smíchat s DOT3, 4 nebo 5.1.
16:33:42
27.06.2014
IJK
-> minno: No co bych řešil. My jsme to dělali jak píšeš a při zkušební jízdě to brzdilo až u podlahy jak jsem psal na začátku, tak se snažím vyvarovat chyb.

To video jsem sem dal, že by mohlo někomu pomoci.

Chápu, že když jsi rozebral a renovoval zadní nápravu a vyndaváš motor z auta tak se ti zdá odvzdušňování lehké, ale jsou i začátečníci, kteří se to tepra učí. (Ty fotky na tvých stránkách jsou bezva - podle nich se to právě učím.)

Ale i tak se prostě vyskytnou nějaké otázky např.

-jestli tu láhev mít dole nebo nahoře, aby neodsávala brzdovku ?

-zda musím začít u pravého zadního kola nebo mohu začít u levého, protože to asi teče ? (četl jsem oba názory)

-co udělat pokud budou čelisti zanesené brzdovkou - očistit lihem ?

-co dělat když jsou odvzdušňováky u předních brzd zarezlé (odvzdušnit mohu tedy pouze zadní kola), to chci řešit až časem, ale stejně když ho ukroutím a část odvzdušňováku zústane v závitu jak ho dostat ven ?
16:24:46
27.06.2014
Toušík
-> Eidy: A je jedno jaká brzdovka se tam naleje?? Nebo musí bejt danej tip? Pokud jsou Cu trubky?
16:19:02
27.06.2014
Eidy
-> Toušík: Mám taky Cu trubky, k tomu pancíř hadice, origo HBV, Al třmeny ne všech kolech a jezdil jsem žlutou DOT4 a teď mám modrou DOT4. Všechno cajk a drží to i na okruhu. Nikdy jsem to nepřehřál.
16:05:47
27.06.2014
Toušík
Jen se tady zeptám jakou brzdovku do okruhu na rally, budou tam měděné trubky. Kdo co jezdí?
15:28:23
27.06.2014
minno
-> IJK: Ja neviem, čo furt riešiš. Odvzdušňovať brzdy podľa inštruktážneho videa, tak to je už trochu moc 3 Proste pomocník našlape do brzdového pedálu, potom ponechá pedál stále stlačený (aby okruh ostal natlakovaný), ty povolíš odvzdušňovák, tým výjde z okruhu vzduch alebo už kvapalina (pomocníkovi klesne pedál až na podlahu), odvzdušňovák nazad dotiahneš a pokračuješ na ďalšom kolese. A kľudne to môžeš robiť aj bez hadičky a nádoby, len sa ti potom všetko zaserie od brzdovky.
upraveno 1x, naposled 27.06.2014 15:29:17
12:23:40
27.06.2014
IJK
Tak ten odkaz je tady :

DUM 164 Výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění brzdové soustavy
12:02:01
27.06.2014
IJK
Ještš jsem našel toto instruktážní video, když přeskočíte na 17 minutu tak tam je odvzdušnění šlapáním



DUM 164 Výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění brzdové soustavy



když dáte na www.youtube.com vyhledat odvzdušnění brzd je to první video (zkoušel jsem sem dát odkaz, ale nefungoval)



Ale ta láhev na brzdovku je dole pod kolem a mě se zdá, že by měla být i to tady také někdo říkal nad kolem. Jak to děláte ?



Já ji teda měl také pod kolem, ale hadička se pak naplnila jen do vrcholu oblouku.
upraveno 2x, naposled 27.06.2014 12:07:28
18:09:23
26.06.2014
krtik
-> IJK: Nebo na kole 6
upraveno 1x, naposled 26.06.2014 18:09:33
17:32:59
26.06.2014
IJK
-> krtik: Budu to dělat asi v neděli. Musím koupit ty válečky a dojít pro ně pěšky.
15:36:02
26.06.2014
krtik
-> IJK: Tak co? vyměněno? funguje?
09:58:15
26.06.2014
krtik
-> IJK: Taky nezkouším, před montáží zda netečou. Ale téct by neměli. Kluci někde tady psali, že snad u některých Šáde 742 bývá zbytkový tlak v zadním okruhu, který by manžetky třeba více roztáhnul a dotěsnil. Pochybuji, ale o tom, že by s tím zrovna tento výrobce počítal, nehledě na to, že než by se to natlakovalo, tak by to poprznilo vše okolo. Navíc, když máš systém, který je skoro bez tlaku při nesešlápnutém pedálu, tak tam by to muselo téct furt...



Jinak se drž toho co psali Eidy - rozdělat namazat, zkontrolovat. Nicméně třeba přední třmeny se u některých vozů montují už napuštěné kapalinou a i odvzdušněné.



Jestli budeš mít zadek rozdělaný a v ruce nová kvalitní prasátka, tak je vyměň, stejnak by se Ti válela doma. Hlavně opatrně na trubičky vedoucí do prasátek, aby jsi nemusel měnit i je.



...nehodláš ta prasátka jet kupovat tímto autem, že ne?
09:39:36
26.06.2014
Syny
Hm, to ja je koupim, namontuju, odvzdusnim a neresim 3
09:30:18
26.06.2014
Eidy
Já do nových válečků nebo brzdových součástí kapalinu neleju a nezkouším to. Nicméně je vždy rozeberu, zkontroluju a namažu. Pak dám na auto, zapojím a odvzdušňuju.
09:23:56
26.06.2014
IJK
No udělám to tak, že nejdřív si koupím nové válečky a potom to rozdělám, abych to nemusel rozdělávat dvakrát.



Ještě bych se zeptal :



1. Musí nový váleček těsnit, když do něj před montáží naleji brzdovku ? Zkoušíte to ?



2. Kdybych zjistil, že ty původní válečky netečou mám je přesto vyměnit ?
21:55:22
25.06.2014
U-Geen
-> IJK: LPR valecek jsem daval na Suzuki a zdal se v pohode
21:21:19
25.06.2014
krtik
-> IJK: To s tou spojkou moc nechápu. Ale když Ti to teklo při tom, jak jsi s nimi dělal a teď Ti mizí brzdovka, tak na to koukni a budeš chytřejší. Já si myslím, že ten buben bude poprzněný brzdovkou. Koukni a uvidíš ;-). Pak skoč do mototechny a nebo na netu kup nová prasátka a je to.



Když jsi zmínil i ty přední brzdy, tak by bylo dobré, aby i ty fungovali bezchybně a to včetně možnosti odvzdušnění.



Pokud si na to netroufáš, tak popros někoho v okolí, kdo dělá auta. Ale hlavně ne nějakého ,,odborníka" co dělá ramena, něco ví, ale nemá cit pro pečlivou práci. S brzdama neni sranda, ty musí fungovat bezchybně 4.
21:13:42
25.06.2014
IJK
Jo, že se třeba zablokovala jen přední kola, ale nevím to. Možná to i nebrzdilo nebo méně brzdilo když jsem chtěl jen přibrzdit bez spojky, ale mohlo to být tím, že jsem dával nohu na místo co jsem byl zvyklý a ono to tam ještě nebrzdilo. Ale brzdilo to lépe s vyšláplou spojkou.
21:04:17
25.06.2014
krtik
-> IJK: Jak myslíš, že to zabrzdí přední brzdy? Jako to co se zablokovala kola? je to možné.



Každopádně když tečou, tak je vyměň za kvalitní a máš po starostech. Stejnak bys s nima nemohl jezdit 4. Sice bys je mohl zkoušet přetěsňovat, ale kdoví jak by to pomohlo, když už nová tečou... V mototechně se ptej, jestli Ti mohou sehnat Fragokov nebo nějakého kvalitního výrobce.
20:58:39
25.06.2014
IJK
-> krtik: Možná že to zabrzdí jen přední brzdy, protože jsou na jiném okruhu ?
20:46:04
25.06.2014
IJK
-> krtik: Měl jsem je rozdělaná. Jedno je starší konstrukce (má vyndavací tlačítka), to má těsnící gumičku (černou) do V ta špička V byla směrem ven, to by mělo být dobře, ale když jsem do něj nalil kapalinu (bylo ve svislé poloze) protekla přes píst ven. Druhé je novější tlačítko má rovnou v pístu, těsnění má průhledné, tenké, těžko říct jestli je obráceně, ale při nalití snad neteklo nebo alespoň ne takhle moc.
20:44:47
25.06.2014
krtik
-> IJK: Ještě jeden nápad - pokud píšeš, že pedál má delší chod, zmizela brzdovka, ale při pořádném zašlápnutí pedálu kola gumují, tak mě napadají dvě možnosti problému:



1) váleček/válečky jsou buď po celém zdvihu/dráze pístku špatné a tím, že na pedál rychle a silně dupneš se nachvíly tlak zvýší, nemá kudy unikat a auto brzdí dobře. V tomto případě by při delším takovém brzdění pedál měknul a brzdy měně brzdily - nepocítil jsi to? Každopádně teď a dokud to neopravíš to nezkoušej!!!



2) váleček je netěsný jen ze začátku zdvihu, ale když více a rychleji šlápneš na brzdu a do válečku se dostane více kapaliny, tak se váleček dostane do polohy, kde už těsní a auto brzdí bez problému.



Každopádně ať tak či tak, válečky vyměnit.
upraveno 1x, naposled 25.06.2014 20:45:43
20:35:25
25.06.2014
krtik
-> IJK: Měl jsi ta prasátka celá rozdělaná? Máš dobře nasazenou gumičku na pístku (není naopak)?



*edit: Ale pokud tečou, a vše je dobře složené, tak vyměnit. Zkus poptat u Vás v mototechně Fragokov - Slovenský výrobce ;-).
upraveno 1x, naposled 25.06.2014 20:38:09
20:34:15
25.06.2014
Jozka
-> IJK: To jsem nezkoušel, ale odhaduju, že už nebude nic vidět a buben bude pořád ještě padat. Možná by šlo omotat pakny několikrát dokola drátem a tím jim omezit pohyb, aby pístky nevyjely..
20:25:56
25.06.2014
IJK
-> Jozka: Dík za odpověď ! Ale nemám to kde vyrobit. Možná by šlo dát tam buben jen z části, aby ty čelisti držel.
20:23:14
25.06.2014
krtik
-> IJK: Pokud bubny vevnitř byli čistý, tak by teoreticky kapalina vyteklá z prasátka mohla stéct bubnem až ven a kapat na kolo.



Pokud jsou prasátka špatná, tak Ti nic jiného, než je dát pryč a dát nová nezbude.

No každopádně to zkontroluj a budeš chytřejší 4.
20:14:03
25.06.2014
Jozka
-> IJK: Když se nejseš jistej válečkama, udělej si na pokusy třmeny, abys mohl bez bubnů omrknout co se tam děje - normální U z plechu nebo pasoviny (ale pozor, pořádnýho plechu, nějakou tlouštku 4 mm to přetlačí jak nic !).
19:11:22
25.06.2014
IJK
Pokud by ty válečky tekly co s tím, vyhodit je i když byly nové a dát nové (jiné) ? U nás mají už jen italské LPR.
18:48:09
25.06.2014
IJK
-> krtik: Vnitřek co zabírají čelisti byl ocelově lesklý.
18:35:17
25.06.2014
krtik
-> IJK: pokud těch 8mm výšky hladiny v nádobce vyteklo válečkama co jsi měnil, tak to určitě uvidíš. Jak moc to bude poznat záleží na tom, jak čistý byl buben, když jsi kompletoval brzdy.
18:31:37
25.06.2014
IJK
To se právě rozhoduji jestli to zkoušet odvzdušnit nebo rovnou sundat buben ? Kdyby ten váleček tekl co by bylo vidět ? Myslím jak silně by to bylo od brzdovky (pod prachovkou možná ještě něco bude jak jsem to montoval) ?
18:10:42
25.06.2014
krtik
-> IJK: Ten váleček asi poteče podle toho co píšeš. Koukni, jestli z bubnů na vnitřní límec kol neukapává brzdovka (rychlý test, bez sundání bubnů - pravda zase, že když už to uvidíš, tak toho teče fakt moc).



Já bych tam ty AQ válečky nenechával. Jednou jsem je koupil s tím, že to nebude nadlouho, tak budou stačit. Kluci mi tu psali, že jsem neudělal dobře, že jsme je koupil, ale byl jsem hloupej a stejnak jsem je tam chtěl dát. Po montáži jsme je ani neodvzdušnili, protože jeden odvzdušňovák měl KO závit. Nasrali jsme se, kamarád koupil válečky Fragokov a AQ letěli ven z auta. Od té doby nic takovýho nechcu ani vidět.
18:05:57
25.06.2014
Eidy
-> IJK: Tak nejdřív si dej hladinu kapaliny NAD válec a pak odvzdušni VŠECHNY třmeny.
17:56:49
25.06.2014
IJK
-> Kuladmin: Dík za odpověď ! Takhle jsem to odvzdušňoval. Několikrát jsme to našlapali a pak při sešlápnutém brzdovém pedálu jsem povolil ten šroubek. Ale zeptal bych se ta nádobka s brzdovou kapalinou (u mne PET láhev) může zůstat na zemi nebo se má dát nad váleček ? Mně totiž šla v hadičce kapalina jen do vrcholu oblouku (když byla láhev na zemi), ale udělal jsem to tak, opakovali jsme to co šly bublinky, bylo to celkem brzo.



Jak se musí silně ten pedál při odvzdušňování nohou držet ?



Také se obávám aby netekly válečky i když byly nové, protože když jsem do jednoho před namontováním nalil brzdovku tak netěsnil. Kontrolujete to nějak po namontování (protože tam už je buben) ?



Všechny čtyři kola udělat nemohu u předních jsou zarezlé odvzdušňováky, ale ty jsem jen rozchodil nic jsem z nich nevypouštěl.
upraveno 1x, naposled 25.06.2014 17:58:45
17:14:35
25.06.2014
Kuladmin
Jestli ti poklesla po jizde je neco spatne hodne spatne koukni jestli to nekde netece. Pak znovu odvzdusni doporucuju mej rucni brzdu dole tzn nezabrzdenou - me to u skodovky tenkrat sni pekne blblo.

Tzn. zacni treba zadnim pravym hadicku na od odvzdusnovak naslapat stat a druhy clovek povoli a po vyteceni kapaliny utahnes sroubek prvni clovek co slape povoli propadly pedal a znovu slape a delate to tak dlouho nez pujde pouze cista kapalina z hadicky do nejake nejlepe sklenene pruhledne nadobky. A takto je idelani udelat vsechna 4 kola. A uvidis zda to pomuze.
16:31:48
25.06.2014
IJK
Dával jsem tam čínské válečky AQ. Protože jsem neměl ATE pastu namazal jsem to brzdovkou, pak jsem vložil píst a nalil jsem tam brzdovku a ona protekla ven, držel jsem váleček svisle a teklo to ven směrem k tlačítku, otřel jsem to dal tam druhý píst a namontoval. Myslel jsem že to netěsnilo, protože tam nebyl tlak. Pak jsem nasadil buben a odvzdušnil. Kapalina ve vyrovnávací nádobce poklesla (ale to bylo protože část zůstala ve starém válečky) a na této úrovni už zůstala a i když jsem silně šlapal na brzdu (v klidu ne za jízdy) nic pod kolem, bubnem neteklo.



Před touto zkušební jízdou jsem ji dolil a po jízdě asi 200 - 300 m poklesla asi o 8 mm.



To je to co jsem chtěl uvést déle.
16:10:26
25.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> IJK: a to ještě něco řekni , pána boha, to jsou nejlepší lidi co zatají fakta a pak se diví že jim není pomoci (!)
16:06:58
25.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> IJK: tak zabrzdi na písku a podívej se na stopy (hm?)
Extreme Tyres