Buďte zdrávi přátelé, dovolím se vetřít s dotazem.
Škoda Favorit, model 1994, původní ramena, tedy se zadními silentbloky nového typu a opěrnou deskou.
Lze na tato ramena dát silentbloky starého typu (sólo guma a objímka)?
Informace se trochu rozchází... Děkuji.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz ohledně geometrie u š. favorit
vnější kolo se ohýbá pod auto pri průjezdu zatáčky i na běžném favoriťáckém uložení, nebo i na jiném autě, je ovšem otázkou jak moc....
Jo, a jen abychom si rozuměli... tak záklon, když jedeš rovně, nemá vliv vůbec na nic (vlastně teda má, s větším záklonem se to rychleji vrací do přímého směru), jenže když zatočíš, záklon se překlápí do odklonu a to je blbě, protože vnější kolo, na kterém je váha, nejde proti silnici, ale ohýbá se pod auto.
U nastavení geometrie budeš rád za správně nastavenou statickou sbíhavost a pak budeš rád, že všechny ostatní parametry budou na obou stranách podobný 

No nejprve změříme jestli je nápravnice stejně vysoká (přední zavěšení ramene kde je nalis.válcový silenblok) by mělo mít stejnou výšku od spodku auta jako u favorita, pak změříme jak je vysoko zadní část ramene kde je právě nalisovany ten zadní silenblok z felicie .
To všechno srovnáme z parametry na felícii.
Jenom pak nevím jak nastavit geometrii...že by jakou diesel.feldy nebo favorita....
Každopádně velké silenbloky jsou fantazie zvlášť když auto používáte denně a jezdíte po kočičích hlavách a je vám přes třicet, vidíte svět už jinak než 18ti letí kluci kteří mají podvozek co nejníž a co nejtvrdší...
To všechno srovnáme z parametry na felícii.
Jenom pak nevím jak nastavit geometrii...že by jakou diesel.feldy nebo favorita....
Každopádně velké silenbloky jsou fantazie zvlášť když auto používáte denně a jezdíte po kočičích hlavách a je vám přes třicet, vidíte svět už jinak než 18ti letí kluci kteří mají podvozek co nejníž a co nejtvrdší...
-> mira76: Jak říká Nepér, bude to ovlivňovat kinematiku a geometrii při propružení. V zatáčce budeš u vnějšího kola zvětšovat odklon, což není ideální. Taky to při propružení ude mít vliv na sbíhavost. Ale jak moc, to chce buď nakreslit a změřit nebo empiricky ověřit.
má to stejnou rozteč jako silenbloky z favorita(stejná rozteč upevňovacích šroubů) tak jde v případě nouze hodit zpět silenbloky z favorita....
no je tázka jestli 15mm je moc a co to s tím udělá, máš pravdu.
Ještě zkusím změřit po namontování výšku- jak vyčnívá ven, resp. jak je vzdáleny zadní čep ramene od nápravnice oproti felicii kde jsou tyto silenbloky částečně zapuštěny do nápravnice a karosérie.
Ještě zkusím změřit po namontování výšku- jak vyčnívá ven, resp. jak je vzdáleny zadní čep ramene od nápravnice oproti felicii kde jsou tyto silenbloky částečně zapuštěny do nápravnice a karosérie.
Budeš ten silentblok muset vzít flexou, čímž se s jeho životností dostaneš možná i na úroveň Favorita 

No, co by mohla dělat změna záklonu během propružení?
Podle mě nic, když pojedeš rovně.
V zatáčce se ti záklon na vnějším kole oblouku sníží, si myslim, že neni vhodný, spíš by ho při tom chtělo zvětšit, ať se kolo neohýbá pod auto. Zároveň, jak se bude měnit ta předozadní poloha, bude to trochu kecat i do rejdu, kolo co se zatíží bude zatáčet víc dovnitř, co to udělá netuším.
O kolik se tohle všechno bude hýbat je otázka na nějakej AutoCad. Co to prakticky udělá na silnici nikdo neví.
Podle mě nic, když pojedeš rovně.
V zatáčce se ti záklon na vnějším kole oblouku sníží, si myslim, že neni vhodný, spíš by ho při tom chtělo zvětšit, ať se kolo neohýbá pod auto. Zároveň, jak se bude měnit ta předozadní poloha, bude to trochu kecat i do rejdu, kolo co se zatíží bude zatáčet víc dovnitř, co to udělá netuším.
O kolik se tohle všechno bude hýbat je otázka na nějakej AutoCad. Co to prakticky udělá na silnici nikdo neví.
na rozmácené silnice...plné výmolů a kočičích hlav pro konfort z jízdy a pro to že se silenblok z feldy nemusí tak často měnit jak silenblok z favorita kde se bud utrhne(od92-94) nebo vymlátí (do 92) jinak chlapy zatím vysvětluju co mám a nikdo mě neřekl co by to mohlo dělat.....
-> mira76: A na co je lepší silenblok z Feldy?
jedna výš, druhá níž......myslím plechy na objímce(levý plech a pravý plech) a uprostřed je objímka do které je zalis. silenblok
objímky pro silenbloky jsou rovné a ne jedna výš druhá níž jak u felície....takže je to ve stylu ala favorit jenom jsou tam silenbloky z feldy
Nápravnice musí mít buď převařený konce z Favorití a pak zase Favorití solentbloky, nebo se musí upravit kastle a nápravnice tam jde bez úprav, včetně silentbloků pro Felícii...
No, ale k tématu. Pokud nebude osa kyvu ramene vodorovná, bude se při propružení měnit předo/zadní poloha spodního čepu ramene.
No, ale k tématu. Pokud nebude osa kyvu ramene vodorovná, bude se při propružení měnit předo/zadní poloha spodního čepu ramene.
vyřešeno, na frézce udělané nové pevné ocelové objímky, nápravnice 1,9D upravená.
Ono to tam snad ani nejde našroubovat, musíš dát Favorití silentblok, nejlíp nějakej tvrdší, tu starší verzi do objímky.
Dotaz se sice hodí pro skutečné odborníky (nepochybuji že na tomto serveru jsou) ale budu rád i za vaše názory.
Měním zadní silenbloky na přední nápravě, na ramenách-
POUŽIJI velké silenbloky z felicie-silenbloky z felicie mají větší průměr než favorita, střed zavěšení zadní části ramene(díra pro čep ramene) se mi díky většímu průměru silenbloku vzdálí od karosérie o 15mm směrem k silnici.
Otázka je:
co to udělá s geometrií, popř. jestli to někdo z vás již na svém autě provedl (dal větší zadní silenbloky ramen na přední nápravě).
Díky za vaše názory či zkušenosti
Měním zadní silenbloky na přední nápravě, na ramenách-
POUŽIJI velké silenbloky z felicie-silenbloky z felicie mají větší průměr než favorita, střed zavěšení zadní části ramene(díra pro čep ramene) se mi díky většímu průměru silenbloku vzdálí od karosérie o 15mm směrem k silnici.
Otázka je:
co to udělá s geometrií, popř. jestli to někdo z vás již na svém autě provedl (dal větší zadní silenbloky ramen na přední nápravě).
Díky za vaše názory či zkušenosti