Řízení problém

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 13.06.2014 do 22.09.2014, založil/a Michal3119
řadit dle data
10:01:59
22.09.2014
Jozka
-> vhml: No, demontáží podložek (25 mm) bych možná taky mohl začít..3 3
upraveno 1x, naposled 22.09.2014 10:02:24
09:28:14
22.09.2014
vhml
-> Jozka 22.09.14 09:23:28: pravda když se zamyslím - jednou se mi to stalo když jsem vepředu cestou na závody použil 30mm podložky. Tak jsem je před startem zahodil a problém byl asi vyřešen.
09:23:28
22.09.2014
Jozka
-> vhml: Mě tohle samý začla na jaře dělat zimní povozka (na radiálech)..



.. a úplně jsem na to zapomněl, takže připisuju na seznam.
09:14:42
22.09.2014
vhml
Hlavně na to má velkej vliv použití diagonálních gum.
08:19:45
22.09.2014
11mAjA11
No tak včera menší výletní jízda a stalo se mě to asi 5x po cestě, jedno v jaké rychlosti.

Po příjezdu dom sem to dal na zvedák a zjistil sem proč se to děje.



Z mě nepochopitelného důvodu jsou vůle v kulovém uložení tyček řízení, což teda nechápu, když silonové pouzdra a pomocná spojovačka jsou nové a je na nich najeto necelých 100km, nové, poctivě sehnané české..

Vazelína tam je a vše bylo dotaženo a vymezeno dle předepsaných parametrů..



Takže dneska to zase předotáhnu a opět budu muset na tu geometrii, ( byla nastavena správně ne do 0 )



Nechápu to co to sakra je..



8 8 8 8 8
upraveno 1x, naposled 22.09.2014 08:21:09
14:59:52
19.09.2014
Eidy
-> MOLSO: Přesně. Shimmy se vyskytuje u řízení, který není dost tuhý a taky když nejsou moc vymezený vůle, který tam stejně vždycky jsou. Proto se používá sbíhavost/rozbíhavost. Pro vymezení vůlí.
14:45:33
19.09.2014
MOLSO
-> Eidy: no to co popisuje on som mal tiez - isiel som na uzovke dole serpentinami, boli tam 2 vlny, prvu znieslo a po druhej sa mi predok totalne rozkmital sekalo mi do volantu a cely predok sa triasol ..... musel som to dobrzdit pod 50km/h a potom to prestalo .... ale nebolo mi vtedy vsetko jedno. Potom som sa v niektorej knihe o tomto docital a "shimmy" si pamatam dodnes 40



geometria by to teoreticky mohla byť .... ak ma zbiehavosť nejak do 0, tak to bude učrite nachylnejsie ...
14:38:13
19.09.2014
Eidy
-> MOLSO: Pokud je to co popisuješ, tomu se dá předejít geometrií.
14:30:59
19.09.2014
MOLSO
-> 11mAjA11: to co popisujes sa vola shimmy - auta s maticovym riadenim su na to nachylne .... par krat som to zazil este na prvej uzovke a nebola to ziadna sranda udrzat na ceste .... sposobuje to vola resp vole v riadeni, ktore v istom momente sposobuju nekontrolov atelne rozkmitani kolies .... z cias 1000 alebo 100viek sa na napravu montoval tlmic kmitov, montoval sa niekam medzi napravnicu a spojovacku. mal zabranit tomuto efektu.



skus si vygooglit "shimmy" a urcite to najdes
14:13:51
19.09.2014
11mAjA11
kolo vůli má tak jak má mít předepsanou a jinak nápravnice a vše kolem je fixováno pevně.

Sám to všechno neprčmuchám už sem kontaktoval kamaráda ať mě přijde pomoct cloumat nebo hledat vůle páč nemám ruce jak saxofóna abych byl pod autem a ještě cloumal kolama atp.



Snad se něčeho dopátráme.



4
13:40:14
19.09.2014
Eidy
-> 11mAjA11: Kolo musíš chytit nahoře a zacloumat do stran. Budeš cítit malou vůli. Malinká je ok, velká je špatně. Celá náprava je do auta utažená?
13:32:07
19.09.2014
11mAjA11
Hmm nic z toho jsem na zvedáku svépomocí neobjevil.

Ložiska jsem nekontroloval ( nesklepával jsem misky ) ale když za kolo vezmu tak v nich vůle není (ale není problém je opravdu fyzicky prověřit ).

Jde o to že po STK mě ani neřekli, že jeden čep na té spojovací pomocné tyči je na kaši..

Před výměnou té tyče to ani nešlo pomalu uřídit když to dostalo kopanec do kola..



Ramena jako taková se nehýbou ( montpáka a různé pokusy páčení nepotvrdily žádné vůle ), je fakt že ty pryžové lůžka jsou už dost vymačkané, neřknu-li že vnější okraje jsou skoro ustřižené (tuším že na obou stranách) , ale vůle v zavěšení nejsou.



Jak říkám je tam někde mini vůle když vezmu za kolo a zacloumám s ním od sebe a k sobě ( tak jak se natáčejí volantem ) ale volant se prakticky ihned pohne (tu vůli přičítám šneku).

Snad na něco přijdu..
13:20:47
19.09.2014
Eidy
-> 11mAjA11: Co ložiska kola nebo svislák? Ramena jsou utažený resp. nejsou volná třebas od nápravnice?
13:09:25
19.09.2014
11mAjA11
Tak já mám podobný problém na užovce.



Když jedu po rovné cestě tak je všechno OK, jakmile je ale na cestě nerovnost ( vlna, prohlubeň ) tak se brutálně rozkmitá PP kolo a s ním i celý čumák (lomcuje to s celým autem), jako by bylo něco uvolněné nebo s obrovskou vůlí (resp. jako by se po nakopnutí kola nebyl schopen uklidnit tlumič )



Geometrie OK, čepy řízení nové a i středový spojná tyč nová, pomocný čep na nápravnici vůli nemá a domek šneku taky ne ( možná malinko vůle v samotném šneku je ale nic co by stálo za tím vším)



Tlumiče netečou a když klasicky prohoupnu auto tak nedělají ani hluk ani se auto nehoupe dál, jde to poměrně s velkou námahou prohoupnout..



Celé se to dá přirovnat k situaci když jedete na motorce a v náklonu v zatáčce dostanete kopanec do předního kola od zvlněné vozovky ( řídítka se rozkmitají a je to )..



Nevíte co by se s tím dalo dělat?

Šneka sem malinko přitáhl ale nepomohlo to k ničemu..

Mám zánovní tlumiče tak je na zkoušku přehodím, ale nechce se mi věřit že by to bylo jimi..



Díky za každý názor.



82 82 82 82 82
upraveno 1x, naposled 19.09.2014 13:10:26
13:26:20
08.07.2014
Evž@
Mrkni jestli máš pořádně stáhlý tisicihran(u nápravy).Řešil sem to na užovce kde to bylo volný a musel sem vyměnit šroub a stáhnout to pořádně
18:58:18
27.06.2014
Michal3119
Nemuze byt treba vychozene rizeni?? loziska atd??
18:15:31
27.06.2014
Michal3119
Vymenil jsem loziska i naboje za jine. Napadlo me jestly neni neco praskle lozisko nebo domek. A klepani do volantu dela porad. uz nevim co zkusit??
11:03:47
16.06.2014
Michal3119
Naprava byla z emka takze tak myslim budou emkove naboje. A to klepani drive nedelalo.
00:06:40
16.06.2014
Eidy
-> Michal3119: Napdla mě jedna věc, jaký máš náboje? Užovkový nebo eMkový? Jestli jsi generálkoval nápravu, jestli jsi nedal užovkový. To by mnohé vysvětlilo.
upraveno 1x, naposled 16.06.2014 00:06:51
22:37:25
15.06.2014
Michal3119
Nevim prave cim zacit prvne co vyloucit??
22:36:55
15.06.2014
Michal3119
Rizeni po go je tak pul roku. a ty svislaky tak rok. byli uplne nove poctiva prvovyroba.
22:35:58
15.06.2014
Michal3119
To klepani je porad stejne. rychlosti se to nezvysuje ta intenzita.
17:44:20
15.06.2014
srdcar 120L
Jak dlouho máš to řízení udělané, kdy jsi měnil svisláky?



Já jsem je měnil před dvěma roky, najezdil jsem s tím asi 5 tisíc km, najednou mi začalo něco klepat v řízení na pravé straně. Měl jsem za to, že mi nejspíš praskla spodní miska tlumiče. Vizuální kontrola nic neobjevila, tak jsem auto zvedl a taky na nic nedošel. Všechno se zdálo v pořádku. Pak mě napadlo podložit rameno heverem a zahýbal jsem kolem. Někde se objevila vůle, vypadalo to na volnější ložisko v kole. Sundám kolo a to, co jsem viděl, mě dostalo. V horním silentbloku svisláku nebyla žádná guma, bouchalo železo na železo. Že už jsem dělal dost GO řízení, ale aby za tak krátkou dobu odešel silentblok, to jsem ještě neviděl. Přitom na spodním rameni mám v domku ještě původní silentblok 29 let starý a je v pořádku. Nikdy nebylo třeba jej měnit. 5
23:43:49
14.06.2014
Eidy
-> Michal3119: Nová ložiska neznamenají automaticky kvalitu. Za další je otázka jak moc to kdo utáhnul. Ono se musí tak akorát. Chce to cvik a cit.

A klepe to pořád stejně nebo se to plynule zvětšuje s rychlostí? Pokud to přichází jen občas resp. v určitých rychlostech, bude to asi vyvážení kol. Co silentbloky ramen? Nejsou vysypaný?
12:14:15
14.06.2014
Michal3119
vyzkousim dekuji za rady. ale vule mi v tom neprisls. loziska tam jsou davana nova. maji tak 3roky
12:11:41
14.06.2014
stepan
-> Michal3119: Tak zvednout a zkusit zatočit kolama, jestli nejsou špatný ložiska.
12:08:52
14.06.2014
Michal3119
Zkousel jsem jina kola zimni barum polaris a dela to porad. Nevim co zkusit prvni??,10
12:04:47
14.06.2014
stepan
-> Michal3119: Zkus jiný kola než se v tom budeš dál hrabat.
12:03:46
14.06.2014
Michal3119
Disky nehazeji necuka mi to volantem. Jen jde takovy klepani do volantu i kdyz jedu po pekne silnici. jako by bylo proste ne co vymlacene nebo volne v rizeni. ted jsem byl na technicke a v pohode proslo.
12:01:30
14.06.2014
stepan
-> Michal3119: A ty převařený disky určitě neházej? A gumy barum jsou hned po číně nejhorší kvalita, takže to že jsou nový nemusí znamenat že namaj boule.
11:59:03
14.06.2014
Michal3119
Pneu mam nové barum. a disky mam prevarene vyvazene. Geometrii nevim, muze to mit vliv?? podle me to bude rizeni, muzou byt spatna loziska v rizeni. dekuji
23:14:09
13.06.2014
Nwkt
Podložit pružinu co přitlačuje pastorek, Jarda by mohl vyprávět že 2
23:09:33
13.06.2014
srdcar 120L
Nejspíš budeš mít problém v kolech. I když jsou vyvážené, může být na některém plášti poškozený kord, který se projevuje tzv. jelitem (mírně vystouplý vzorek nebo boule na vnitřní straně). Dál může být poškozený disk (nemusí se to projevit na vyvážení). Dále může být vysypané některé ložisko(poškozena klec).



Zjistíš to tak, že zvedneš jednu a pak druhou stranu, pomalu otáčíš kolem a sleduješ vzorek. Kde je poškozen kord pláště, vzorek vybočuje nebo je tu vyvýšenina. Poškozený disk šmajdá do stran. Poškozené ložisko při otáčení chroupá, zvuk jde ze středu, ne z kotouče.



To je nejjednodušší metoda zjištění závady. Jinak zkus dát jiná kola a projeď to.5 5



A jak to máš s geometrií? Odklony, sbíhavost?
upraveno 2x, naposled 13.06.2014 23:12:44
19:07:58
13.06.2014
Michal3119
Dobrý den, mam problem se řízenim na skode 130l. Mam nové svislaky, čepy rizeni. zkousel jsem dotahnout rizeni, ale nepomohlo to porad mi i po rovne silnici neco klepe do rízeni. kola mam vyvazene. do rizeni jsem daval nove silonove pouzdro. Prosím o radu, dekuji. Popripade co zkusit abych zjistil cim to muze byt.
Extreme Tyres