skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy rychly dotaz..
09:03:09
25.11.2014
25.11.2014

minno
-> Tomaso435: poslechove lehce padne, tak to je normálne a nie chyba :)
18:50:42
24.11.2014
24.11.2014

Tomaso435
-> minno: o moc ne, jen poslechově to lehce padne.. ale to už zkoumám kraviny :D
12:45:59
24.11.2014
24.11.2014

minno
-> dragon_cb_cz: na fave je to riešené úplne rovnako ako na 120
-> Tomaso435: o koľko tie otáčky padnú? Nemalo by to byť moc badať na otáčkomeri. To je karburátorové Favo? Ja mám skúsenosť, že LEKR je veľmi málo náchylný na rozhodenie zmesi pri šľapaní na brzdu. SEDR je na tom horšie. Teda keď je všetko v poriadku.
Tak či tak budeš mať asi niekde problém od hadice zo sania po posiňovač :)
-> Tomaso435: o koľko tie otáčky padnú? Nemalo by to byť moc badať na otáčkomeri. To je karburátorové Favo? Ja mám skúsenosť, že LEKR je veľmi málo náchylný na rozhodenie zmesi pri šľapaní na brzdu. SEDR je na tom horšie. Teda keď je všetko v poriadku.
Tak či tak budeš mať asi niekde problém od hadice zo sania po posiňovač :)
13:24:56
21.11.2014
21.11.2014

Tomaso435
-> dragon_cb_cz: no všechno co se dalo sem už dal jiný čiliže zbejvá asi posilovač.. nebo nevim čim to muže bejt.... je to jak když to má omezovač prostě tě to dál nepustí protože to nejde :D ... když auto dlouho stojí tak posik nevyfoukne.. zustává stále nataženej na dvě zabrždění, takže to z něj asi nijak neuniká
12:57:07
21.11.2014
21.11.2014

dragon_cb_cz
-> Tomaso435: No v tom, že nedává dostatečnej podtlak asi ne
Ale v tom, že si to přes něj někde přisává asi jo (nevím teda, jak je tohle řešené na fagotovi).

12:47:46
21.11.2014
21.11.2014

Tomaso435
ted nevim.. fávo, když na místě zašlápnu brzdu lehce padnou otáčky a po pár sekundách zase naběhnou..je to dobře? nebo muj problém že to moc nejede muže bejt v posilovači brzd, kterej nedává dostatečnej podtlak?....
12:07:27
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> MOLSO: tento tyzden to urobim a dam vediet.sam som zvedavy.....
12:03:10
17.06.2014
17.06.2014

MOLSO
-> maco: no tak to prehod a zbadas 

11:57:11
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> MOLSO: toto je 22 na posilovac...lebo boli aj 22 bez posilovaca...a fotka z merania brzd...
11:35:21
17.06.2014
17.06.2014

MOLSO
-> maco: akurat hladam nejaku pouzitelnu fotku z ktorej by to slo porovnat .... ale zda sa mi ze v uzovke sme mali 22 a ten mal inak posunute vystupy (dolny bol nizsie) a 19ka mala spodny vvystup tenky a bol vyssie umiestneny ....
11:23:32
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> MOLSO: skusim vymenit na hbv vrch zo spodkom a uvidime.ak nebude brzdit zadok jeasne ze na prednych trubkach a brzdicoch je problem...to jedine mozem asi v tejto chvili urobit.... a posilovac ma cislo 443 613 000 00
11:13:00
17.06.2014
17.06.2014

MOLSO
-> maco:
to vyzera na nejaky novodoby kus a polohy vystupov vyzeraju skor ze je to rozdelene 60:40

11:08:48
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> MOLSO: oznacenie je bk 4226vap alebo niecotake..
11:00:59
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> MOLSO: neskusal som menit.tak ako som ho kupil taksomho tam dal....predtym som vystriedal 3 kusy 19mm a bolo to takeiste....moznotie 3mm som prehnal leboje to tak ako pises.valcek je oprety o platnicku,platnicka o kotuc a jecitit lakhy odpor ked tocim kolesom...
09:59:39
17.06.2014
17.06.2014

MOLSO
-> maco: ak to ma chodit 3mm tak je to uz celkom pekny objem kvapaliny .... ono by tam mala byt vola taka ze platnicka "oblizuje" kotuc ale nedrie on. Nemoze byt zla spodna gumicka v HBV ? ze by spodny okruh njak nedrzal tlak ? skusal si v nom vymenit gumicky ?
a len tak pre istotu mohol by si cvaknut a zavesit fotku tvojho HBV ?
a len tak pre istotu mohol by si cvaknut a zavesit fotku tvojho HBV ?
09:42:57
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> MOLSO: skusim....a niekto tu pisal se draha valceka je dlha k platnicke ze preto to brzdi slabsie,tak som to vcera cekol a valcek je oprety o platnicku a ta o kotuc.v podstate draha valceku je cca do 3 mm pri zabrzdeni....proste si myslim "ze soudruzi v ndr udelali nekde chybu".....
09:37:39
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> minno: a sranda je ze predne 4 piesty su zrepasovane 3 roky a nebrzdia,zadne su tam rok a maju za sebou tak max 50 km a brzdia jak hovado....mna az tak netrapi ze je pedal tvrdy ako to ze ten predok nebrzdi...
09:36:49
17.06.2014
17.06.2014

MOLSO
-> maco: tak to skus len tak zo srandy odvzdusnit klasickym sposobom.
Motor si vvinie taký podtlak, aký potrebuje - ak to brzdí rovnako zle ako s vypnutým motorom, tak bude v háji posilovač alebo bude upchatá hadica
Motor si vvinie taký podtlak, aký potrebuje - ak to brzdí rovnako zle ako s vypnutým motorom, tak bude v háji posilovač alebo bude upchatá hadica
09:33:57
17.06.2014
17.06.2014

maco
-> minno: nie,neodvzdusnil..mal som taky pristroj co som natlakoval vzduchom,naplnil brzdovkou,nasadil na expanzku a odvzdusnil.kazde koleso 4x,kazdy odvzdusnovak povolil aspon 5x.trvalo to asi hodinu.netrvrdim ze som nieco nedoje...l ale snad to odvzdusnene je.skor manapadlo ci nemoze byt problem s podtlakom v posilovaci....myslim konkretne ze motor nevytvara dostatocny podtlak.....
09:03:10
17.06.2014
17.06.2014

minno
-> maco: a HBV si odvzdušnil?
15:13:51
16.06.2014
16.06.2014

maco
-> srdcar 120L: to ja tiez.kazdy brzdic 4 krat minimalne......
14:11:22
16.06.2014
16.06.2014

srdcar 120L
-> maco: Pokud ti jde pedál pořád až dolů, tak máš někde vzduch v trubkách. Nejde to tak rychle odvzdušnit, jak to vypadá. Já jsem odvzdušňoval několikrát, než to chodilo, jak má. 

13:04:35
16.06.2014
16.06.2014

maco
-> MOLSO: diki moc.uz som zufali....kaslem na to....snad to niekedy vyriesim....mozno 

11:09:31
16.06.2014
16.06.2014

MOLSO
-> maco: bolo to tu zodpovedane, 22mm HBV ma objemove rozdelenie 50:50, ventil zbytkoveho tlaku by vadit nemal, ale vdaka nemu moze byt ze zadok brzdi silnejsie, pretoze sa piestiky nevracaju az tak moc ako predne Stvorpiestom obvykle trva dlhsie nez sa "usadia" a piestiky sa prestanu vracat o velky kus. Mne to trvalo 400 - 500 km kym si to sadlo a potom pedal fungoval na podstatne mensej drahe. Ked mas 4 stvorpiesty, je mozne ze sa tie piestiky vzdy vratia o velky kus a potom mas dlhsi chod pedalu a nizku ucinnost.
Ale ked pises ze pedal je tvrdy (nie je uz nahzodou oprety o podlahu ? ) tak si skor myslim ze mas fakt zly posilovac ....
Ale ked pises ze pedal je tvrdy (nie je uz nahzodou oprety o podlahu ? ) tak si skor myslim ze mas fakt zly posilovac ....
23:55:59
15.06.2014
15.06.2014

maco
Hadica od posilovaca nova,volu medzi pos a hbv som nasteloval aj mezi pedalom a posilovacom.urobil som-vyskusal som-vymenil som vsetko co sa dalo a nist!v podstate ked som v roku 2006 vymenil 2 pisty za 4 piesty tak od vtedy je to v p..i zavzdusnene to neni lebo som to robil masinou na odvzdusnenie brzd.urcite sa niekde nieco dosralo,mam to pred nosom len to nevidim....skusim este raz otazku...ludkovia,22mm hbv ma rozdeleny ucinok 50 ku 50?neni problem aj vo ventily na udržanie tlaku ze mi moze predok brzdiť slabšie ako zadok?predné brzdy sú zapojené na spodný vývod na hbv.
18:05:26
15.06.2014
15.06.2014

srdcar 120L
-> maco: Jestli ti přijde, že brzdný účinek je skoro stejný s motorem nebo bez něj, tak máš nejspíš poškozenou hadici podtlaku od sání k posilovači. Jestli máš ještě původní, zeleně opletenou, tak je to na 100 procent. Zbortila se ti pod vozem. Vyzkoušíš jednoduše tak, že za běhu motoru ji vyndáš z posilovače, měl bys slyšet syčení nasávaného vzduchu a motoru by měly spadnout otáčky. Pokud ne, tak dej novou. Řešil jsem to u několika škůdek a vždy stejná závada.
Pokud ti jde pedál až dolů a nic moc nebrzdí nebo i ano, tak podle všeho máš špatně nastavenou tyčku z posilovače do HBV, který je částečně zatlačen a tudíž se neodkryje kanálek pro natečení brzdovky do HBV. Taky pak brzdy nejdou odvzdušnit, hlavně předek. Taky se mi to stalo při výměně HBV, co kus, to jiný rozměr.
Já jsem dal na zadek na bubnové brzdy válečky o průměru 28 mm z WV a když se to usadilo, krok pedálu se téměř nezměnil, ale za to to brzdí jak o život. Vepředu zůstaly dvojpístky, vše na válcích v pohodě.
Pokud ti jde pedál až dolů a nic moc nebrzdí nebo i ano, tak podle všeho máš špatně nastavenou tyčku z posilovače do HBV, který je částečně zatlačen a tudíž se neodkryje kanálek pro natečení brzdovky do HBV. Taky pak brzdy nejdou odvzdušnit, hlavně předek. Taky se mi to stalo při výměně HBV, co kus, to jiný rozměr.
Já jsem dal na zadek na bubnové brzdy válečky o průměru 28 mm z WV a když se to usadilo, krok pedálu se téměř nezměnil, ale za to to brzdí jak o život. Vepředu zůstaly dvojpístky, vše na válcích v pohodě.

23:01:12
14.06.2014
14.06.2014

Eidy
-> maco: A co naštelování vůle mezi čůrem pedálu a posilovačem?
17:46:39
13.06.2014
13.06.2014

maco
Zeepasovane to je 2 roky len som zatiel najazdil na 100km iba....je na teba nejaky telefon?dalo by sa ti zavolat?
16:25:38
13.06.2014
13.06.2014

maco
Skor mam pocit ako by mi nefungoval posilovac(uz dva som vymenil a stale to iste) lebo pedal je tvdy a zabera az dole.a rozdiel medzi brzdenim s posilovacom a s vypnutim motorom(bez posil.)je minimalny.
16:25:31
13.06.2014
13.06.2014

MOLSO
-> maco: a pedal ide az po zem ? alebo ide len kusok a nema to ucinok ? nie su tie 4p cerstvo po repase ? vtedy chvilu trva kym si to sadne a skrati sa chod pedalu ... zvlast ked mas 4piesty vsade
16:22:26
13.06.2014
13.06.2014

maco
Mam prepojky....predok brzdi 0,25 a zadok okolo 2,30 (+-som bol na merani)...pisal som to v teme "nebrzdim".som myslel ze ta 19 hbv to nevladze tak preto som dal 22hbv....a docela ma to sere ze furt riesim tie brzdy a nic :-)
15:37:55
13.06.2014
13.06.2014

MOLSO
-> maco: a to mas prepojky vpredu aj vzadu ? alebo ako ? lebo neviem ci 22 HBV ukrmi 4 kompletne 4piesty .... pedal ma dlhy chod ?
15:25:27
13.06.2014
13.06.2014

maco
Ja mam 22 hbv . V predu aj v zadu sú 4 piesty z rapida.ste si istý že rozdelenie predok zadok je 50 ku 50?je možné že kvôli tomu ventily na udržanie tlaku mi moze predok brzdiť slabšie ako zadok?predné brzdy sú zapojené na spodný vývod na hbv.diki za radu
18:21:25
10.06.2014
10.06.2014

Milan 136
-> stepan: díky

18:16:55
10.06.2014
10.06.2014

stepan
-> Milan 136: 53mm
17:24:47
10.06.2014
10.06.2014

Milan 136
-> stepan: 120 klasika
17:17:59
10.06.2014
10.06.2014

stepan
-> Milan 136: Na jaký auto? A jak přesně to potřebuješ?
17:17:09
10.06.2014
10.06.2014

Milan 136
trochu zneužiju téma. mohl by prosím někdo změřit na HBV rozteč děr vývodů, kam přijdou přišroubovat trubky?
Děkuji
Děkuji
16:40:07
08.06.2014
08.06.2014

CpEaRjHaY-průserář
-> MOLSO: Tak mělo by to být jednodušší, uvidíme až to budu mít v ruce..

16:26:05
08.06.2014
08.06.2014

MOLSO
-> CpEaRjHaY-průserář: skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../75-dily-hlavn
iho-valce-brzdy-d.22
odsrobujes ten velky sesthran vyrabujes vnutro a das ho naspat a malo by to slapat
odsrobujes ten velky sesthran vyrabujes vnutro a das ho naspat a malo by to slapat

16:24:29
08.06.2014
08.06.2014

CpEaRjHaY-průserář
-> MOLSO: Buď vybrat ventilek nebo udělat novou průtokovou zátku.. Díky za radu

16:14:25
08.06.2014
08.06.2014

MOLSO
-> CpEaRjHaY-průserář: vybrat manzetku z toho ventilu alebo co to tam bolo a malo by to fungovat normalne .... a potom mozes napojit predok / zadok kam chces
16:06:09
08.06.2014
08.06.2014

CpEaRjHaY-průserář
-> MOLSO: Na udržení zbytkového tlaku?? A co když budu mít vzadu čtyřpísty a ve předu brzdy Felda. budou ty ventilky něčemu vadit?? Případně ventilek vyhodit a dát jenom průtokovou zatku??
15:56:52
08.06.2014
08.06.2014

MOLSO
-> CpEaRjHaY-průserář: 22 valec s posilovacom mal dole ventilek na udrzanie zbytkoveho tlaku kvoli gumickam v zadnych prasiatkach aby tesnili .... inak objemove rozdelenie bolo 50:50
15:32:46
08.06.2014
08.06.2014

CpEaRjHaY-průserář
A co když budu dávat 22 válec, stane se něco když zapojení nechám jako u 19? tušim že by to mělo být na opak..
15:05:03
08.06.2014
08.06.2014

MOLSO
-> steyr: ak mas 19 mm HBV predok musi ist dolu
14:58:47
08.06.2014
08.06.2014

mirecek.666
dolní, nicméně je to snad i jedno, to střevo je uplně stejný
14:50:33
08.06.2014
08.06.2014

stepan
-> steyr: Tak to by měl bejt zadek nahoře a předek dole, ale bez záruky, radši si počkej na někoho dalšího.
14:48:50
08.06.2014
08.06.2014

steyr
s posilovacom
14:35:55
08.06.2014
08.06.2014

stepan
-> steyr: S posilovačem nebo bez?