skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
silentblok zadního ramene
tak sem to dneska vyzkoušel a paráda nikde to neškrtá a rameno chodí krasně v prostředku
-> MOLSO: suhlasim s minnom ma to tak byt ako pise, mate cudne karoserie vselijake 

jo dík dam je směrem dovnitř mě právě nejvíc zmatla knížka prímo od škodovky kde je ta naprava vyfocena se silenblokama dovnitř a pod obrazkem upozornění že od srpna 1984 se silenblok montuje obraceně tak sem z toho byl trochu jelen a pak sem koukal na rapida a tam sou dovnitř a ted sem koukal na dalšího a tam sou taky dovnitř
-> MOLSO: jedno je však isté.....tie buchty tam majú byť

-> minno: dušanovi to tiež škrtalo .... a v literature to tiez kreslili jak sa im chcelo
-> MOLSO: to nie je vec nezhody, ja len píšem ako sa to uvádza podľa literatúry a ako by to malo byť. Že máš čudné karosérie, za to ja nemôžem

-> minno: toto je otazka na ktorej sa nikdy nezhodneme
na zelenej mam siroku vlecku a buchty von ... bez najmensieho problemu .... na hnedej ich mam dovnutra a rameno skrkalo o kasnu. ak sa bude robit nieco s napravou tak pozdlzne medzi sebou vymenim a bude pokoj

na zelenej mam siroku vlecku a buchty von ... bez najmensieho problemu .... na hnedej ich mam dovnutra a rameno skrkalo o kasnu. ak sa bude robit nieco s napravou tak pozdlzne medzi sebou vymenim a bude pokoj

-> TAZ1500: na širokej vlečke (130-136) majú byť silentbloky širším smerom dovnútra (minno120.rajce.idnes.cz/2
011.02_-_2011.06_-_renovac
ia_a_zastavba_vlecenej_zad
nej_napravy Úzka vlečka (Garde) ich má opačne.
-> TAZ1500: Vlecka je ma opacne nez kyvka (na 742, MBcko a kilo je maji zase naopak pokud me pamet neklame), taky si nikdy nepamatuju jak to ma byt, ale pokud to tvoje vleckovy a kyvkovy auta maj kazdy jinak, tak bych tomu docela veril
Tzn dat jako na rapidu, smerem dovnitr.

když už je tady ta diskuze tak se chci zeptat jak ma bejt namontovanej silenblok na vlečce z roku 85??směrem ven nebo dovnitř ?moje kyvka rok 86 je měla smerem ven ale nebyl sem si jistej tak sem se šel podivat do chytrý knižky a ted sem z roho uplně blbej. Tak sem jestě koukal na rapida a tam sou směrem dovnitř ale už je někdo měnil tak si zase nejsem jistej tak jak to tam ma bejt??
-> Bukaj:
pokud jsou dvě trubky a mezitím guma, vydrží víc, nežli celý auto.. když menší trubka chybí, tak nikoliv..


-> Bukaj: ok takže u jedničky strčit a zapáčit a sledovat. Dobře díky. Ta dvojka bude asi horší ta je více namáhaná kvůli zvedání a snižování podvozku
-> ZdeněkH: Silentbloky tohoto typu celkem vydrží a neselhávají, pokud nejsou z nekvalitní gumy (druhovýroba). Strč do díry v silentbloku nějakou tyčku a zkus zapáčit do stran, jestli není někde prasklý, odtržený od kovu (objímky), nebo příliš změklá guma. Jinak tyhle trubkový silenty jsou fakt nesmrtelný 

Koupil jsem použitá ramena a jsou na nich silentbloky no a než to je bezhlavě měnit tak se zeptám jak bych to mohl poznat. Auto nebude jezdit x tisíce kilometrů a nebude ani na x let spíš takové dožití, ale zase si nechci dát s tím práci a po výměně zjistit, že práce byla k ničemu.
2. silentblok je zalisován na tyčce. Ten bych asi měl poznat tím, že se ho budu snažit krout
1. silentblok je zalisován v očku a vypadá takto
-> ZdeněkH: Jako kus gumy s ďourou, vloženej do nějakýho trubkovýho tvaru...? Kdybych danej viděl díl prvně, asi bych si někde vypůjčil novou gumu a snažil se s ním případné vymačkání jetého porovnat.. pokud by teda už nebyla ta původní nějaká viditelně smutná..
-> ZdeněkH: záleží asi ako aký silentblok? Ak klasika guma-kov, tak vadný silentblok poznáš: roztrhnutá, popraskaná, vypadnutá guma....proste poškodený.
Zeptám se v tomto jako totální amatér a ne tedy pro škodovku. Jde nějak poznat silentblok na výměnu? Mám přední rameno v něm dva silentbloky. Oba vypadají na první pohled ještě obstojně, ale protože nevím jak to poznat tak se raději zeptám. Namontované v autě by to bylo jednoduché, ale takto venku? Díky
-> Adam59: V tejto téme nájdeš aj fotku kyvka vs vlečka
skoda-virt.cz/cz/.../1240 30-tvrde-silentbloky-podel nych-ramen-2
skoda-virt.cz/cz/.../1240 30-tvrde-silentbloky-podel nych-ramen-2
V jedné nejmenované mototechně mi minulý týden paní tlačila na vlečku kyvkový buchty.. Že prý jsou a byly vždy všechny stejný

-> Adam59 19.03.14 01:20:44: ano jdou
-> Tuner#2: uložení v kastly ted vyztužuji
tak snad to bude stačit
... jen si stejně nejsem jist jaký ty buchty vlastně mám ... jdou vůbec rozeznat na první pohled?


-> Adam59 19.03.14 00:35:39: U sériové kyvky to může poškodit/deformovat nosník v kasli. Pokud tam bude ale tvrdší podvozek s menším zdvihem pérování a tudíš malým výkyvem želvy, tak se nestane nic.
-> Tuner#2: a jen tak pro informaci co se stane když se na kyvku dá vlečkový ? 

-> knapido 18.03.14 21:27:35: Roztrahá + to bude měnit geometrii jak prase...
A když se zamění na vlečku z kyvky ?
Tak se jen dřív roztrhá ? Či co dalšího se s ním stane ?
Tak se jen dřív roztrhá ? Či co dalšího se s ním stane ?
díky myslel jsem si to,jen mě nenapadlo že kyvka nemá výztuhu
-> targa 2: jistě, rapidí (vlečka) ma v sobě výztuhu . .
Bych to upřesnil, liší se kyvka X vlečka
-> targa 2: Podelnýho? Jojo, liší.
liší se silenblok zadního ramene na 120 a rapida?