Zadní brzda 105 - rozchození

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 27.02.2014 do 28.02.2014, založil/a IJK
řadit dle data
01:43:58
28.02.2014
Jozka
-> m8rinek: 47 47
00:10:02
28.02.2014
m8rinek
-> Jozka: Už kvuli tomu efektu to za to stojí!
00:07:43
28.02.2014
Bukaj
-> Jozka: -> m8rinek: 3
23:56:34
27.02.2014
Jozka
-> m8rinek: Ale všímáš. použil jsem uvozovky (a to jsme psali paralerně)..
23:55:04
27.02.2014
Jozka
-> m8rinek: Sorry.. 3 3
23:53:32
27.02.2014
m8rinek
-> Jozka: Tak dík :D.
23:53:02
27.02.2014
Jozka
-> Bukaj: 3 3 To jsme dva.. dokonce i ty rýhovaný jsem v nouzi na skle zabrousil - přeleštil a žádnej problém nenastal. A znám i takový "exoty", co je "žíhají" k obnovení vlastností materiálu..
23:52:59
27.02.2014
m8rinek
-> Bukaj: Určo kroužky vracet, ale chce to je nechat žíhnout...
23:45:26
27.02.2014
Bukaj
A já jen doplním, že ty měděné kroužky se klidně nechají zachovat původní a funguje to4

Sice teď na Virtu budu za prase, ale u spotřebáků to tak běžně dělám (ne, že bych neměl hafo novejch kroužků, ale vědět tak kde jsou.... )3

Prostě pokud není kroužek viditelně deformován, nebo přetažením zeslaben či s narušeným povrchem, vracím je zpět4
13:16:55
27.02.2014
minno
-> dragon_cb_cz: ale kedže to nemusí byť len krúžok na brzdy, je lepšie nazvať to len tesniacim krúžkom :) medeným alebo hliníkovým 1
13:09:26
27.02.2014
dragon_cb_cz
-> IJK: "měděnej kroužek na brzdy" říkám já 1
12:51:58
27.02.2014
Eidy
-> IJK: Dle katalogu "těsnící kroužek 10x14". Já někdy říkám i těsněnka a ve správném obchodě rozumí.
12:47:27
27.02.2014
IJK
-> dragon_cb_cz: Když to není specifický škodovácký díl jak se to správně jmenuje ?
12:37:31
27.02.2014
Eidy
Ty těsnící podložky jsou buď měděné nebo hliníkové. Já preferuju hliník. Je měkčí, takže se nemusí průtokovej šroub tolik dotahovat. Na to bacha, abys ho neutrhnul. Chce to dotáhnout dost, ale ne moc. Odvzdušňovák zrovna tak.

Odvzdušnění brzd se dá klidně provést v jednom. Necháš povolenej odvzdušňovák, na něm hadičku a svedenou někam do nádobky. Pak pomalu šlapeš na pedál a pomalu pouštíš. Kapalina zůstane v hadičce, takže pak jen utáhneš a hotovo.

Mazivo na brzdy je nějaká silikonová vazelína, napůl průhledná. V dobrém obchodě ti poradí. Je buď v pytlíčkách jako kondomy a nebo v tubě.

Jinak minno asi řekl vše.
12:19:13
27.02.2014
dragon_cb_cz
-> IJK: Ty podložky (opakuju jako minno - jsou měděné, ne mosazné) mají v každých slušných autodílech, není to specificky škodovácký díl...
10:24:06
27.02.2014
minno
-> IJK: musíš chodiť do autodielov, kde predávajú aj spotrebný materiál ako holendre, podložky, hadice a podobne, naozaj nie je problém to kúpiť.



Odvzdušnenia valčeka sa nemusíš báť, ja som to naposledy robil tak, že som hadicu od valčeka demontoval, do oka hadice zasunul taký gumový špunt, aby nevytekala brzdovka, vymenil valček, primontoval hadicu (treba dokonale očistiť dosadaciu plochu), nechal povolený odvzdušňovák na valčeku, valček sa sám naplnil brzdovkou a v podstate hotovo. Prípade ešte zavolať pomocníka nech našľape na pedál a nechá ho zmačknutý a ešte raz povoliť a dotiahnuť odvzdušňovák a nie je čo riešiť.
10:11:41
27.02.2014
IJK
-> minno: Dík za odpověď !

Ono pokud mi neprošla Škodovka techničákem bylo to vždy kvůli nesouměrnosti zadních brzd. Jednou potom kdy to vyletělo to "můj mechanik" rozebral, akorát zmáčkl tlačítka prsty, dírou v prachovkách stříkl WD sprej a pak to prošlo. Jindy do tlačítka zatlačil šroubovákem nešlo to a tak váleček rovnou vyměnil.

Jaký přípravek je to mazivo na brzdy ? Já se ani tak neobávám výměny válečku jako spíše jeho odvzdušnění (sice jsem četl jak se to dělá).

Ty mosazné podložky myslím, že se dávají vždy nové, protože při montáži se deformují tím pak těsní, ale v autodílech mají už i válečky na objednávku a na Škodovky toho už moc nemají, proto jsem se ptal jestli by tam šly nechat ty staré.
09:46:28
27.02.2014
minno
-> IJK: Životnosť tých zadných valčekov nie je moc veľká, takže tam sa rieši v podstate len to, že buď sú ešte v poriadku, alebo už nie. A ak nie, rovno sa menia za nové.



1. Že je valček v poriadku, zistíš veľmi jednoducho, obidva piestiky musia byť pohyblivé a valček nesmie tiecť. Vyber pakne a prstami skús zatlačiť piestiky. Ale dávaj pozor aby ti nevyšli von, t.j. ten druhý si vždy prichyť, alebo skús zatlačiť obidva piestiky súčasne palcom a ukazovákom. Ak je to v poriadku, po zatlačení sa potom samočinne vysunú von ako boli.



2. Piestiky v tomto brzdovom valčeku sa spravidla nerozhýbavajú, pretože keď sú zatuhnuté, obvikle sú už valčeky zvnútra aj hrdzavé, gumičky zlé - neoplatí sa s tým baviť a valček sa mení za nový. Ad. roztiahnuté čeľuste - je tam mechanizmus "samostav", ktorý udržuje pakne stále roztiahnuté aby boli čo najbližšie k bubnu - stačí uvoľniť kombinačkami tento mechanizmus a čeľuste sa nazad vrátia do stiahnutého stavu, aby šlo nasadiť bubon. Po šliapnutí na brzdu sa zas roztiahnu.



3. Tie podložky sú pokiaľ viem medené a menia sa vždy za nové, nakoľko zabezpečujú tesnosť. Dajú sa bežne kúpiť. Nový valček treba pred montážou rozobrať a namazať zvnútra mazivom na brzdy a toto mazivo potom dať v patričnom množstve aj pod prachovky, valček potom dlhšie vydrží, pretože sa tam nebude dostávať vlhkosť. Výmena valčeka by som sa nebál, je to práca na pár minút v jednom človekovi.
upraveno 1x, naposled 27.02.2014 09:49:13
09:09:36
27.02.2014
IJK
Chystám se na kontrolu zadních brzd u Škody 105 L před STK (prvně sám) a potom co jsem se na to samé ptal u předních brzd zeptal bych se ještě u zadních. Dost jsem už o tom četl, ale přece jenom by to chtělo něco ze zkušenosti těch co to už dělali.

Dejme tomu, že buben je už dole, pak se mají sundat prachovky (posunout z válečku), aby byly vidět písty. Zkontrolovat jestli netečou a zkusit pohyblivost a tady právě nevím jak mám hodnotit kdy :



1. písty jsou v pořádku - pohyblivé (mám je zkusit zatlačovat prstem, vím že se musí dát pozor aby nevyjel ten druhý) ?



2. písty nejsou v pořádku - nepohyblivé, ale půjdou rozchodit tady by se mi hodil nějaký postup správného rozchození (tady si asi nepůjde pomoci šlapáním na brzdu, protože by hrozilo nebezpečí, že se roztáhnou čelisti a nepůjde pak nasadit buben) ?



3. písty nejsou v pořádku - nepohyblivé, je už to v takovém stavu, že bude lepší dát nový váleček (napoprvé bych se toho radši vyhnul, navíc pod připojovací hadicí jsou takové mosazné podložky, které se mají dát při každé výměně nové, pokud by už nešly koupit mohl bych tam nechat ty staré) ?



Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres