
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pár dotazů škoda 100-renovuji :)
prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 05.01.2014 do 21.02.2014, založil/a tukanovec83
-> j_j: Tak série je vždycky kompromis... ale proti takovému přístupu nelze nic namítnout.. A alespoň člověk neskončí jako adresát tý věty, můj kamarád, kterej tak dlouho odlaďoval svou Jawu 21 Mustang, až jsme na něj skoro na každým kopci čekali..

-> Jozka: tím se řídím od začátku, jednak proto, že nic neumím s autem udělat a druhak proto, že věřím soudruhům v AZNP a jejich ladícím schopnostem (zejména u kila na to měli od roku 1964 12 let, je r.v. 1976) 

-> m8rinek: Jsi mi připomněl mojí obdobnou z dob dávno minulých "už se na to půlení, ladění a leštění vy*er, dokud ti to jede alespoň po rovině."

-> m8rinek: Tak zajímá mě to v tuhle chvíli spíš teoreticky, ale zjevně to spoustě lidí funguje...
-> dragon_cb_cz: Hele známej pronesl geniální větu... My jsme vždy všechno dojeli, protože jsme nedělaly takovýhle p*čoviny.... Což mi teda řekl na jedno z mejch geniálních inovačních řešení :D.
-> Jarinko: Každý výbrus je 25 setin mm... což není zas tak málo.
Výbrus sú stotiny milimetra... nie?
-> peti: To si o něco níž můžeš přečíst.. on řeší stáčení výbrusových..

-> dragon_cb_cz: stocit 120 vlozky dole na priemer 75 mm neni ziadny experiment ale funkcne riesenie overene rokmi
-> MOLSO: Aha, no výbrusy jsem tu začal řešit až já
Lépe řečeno začal jsem řešit, zda by tohle řešení se stočením vložky ustálo i její výbrus - nechtělo by se mi na podobnej experiment používat nový vložky kterejch mám nedostatek 


-> dragon_cb_cz: tak vezmem 110 alebo 120 vlozky bez vybrusu dam stocit spodok na priemer 75 a naskladam to do bloku. najlacnejsie funkcne riesenie. a vysrat sa na cele vybrusy 

-> MOLSO: Problém to není, ale on chce do kilího bloku poskládat 110 vnitřnosti...
-> tukanovec83: A na jaké ježdění to máš? Jestli se to vůbec vyplatí... dobře jedoucí litrovej motor není oproti 110ce žádný šnek, akorát v kopcích to poznáš...
-> tukanovec83: A na jaké ježdění to máš? Jestli se to vůbec vyplatí... dobře jedoucí litrovej motor není oproti 110ce žádný šnek, akorát v kopcích to poznáš...
-> tukanovec83: to je fakt problem zohnat nejake 105 - 120 vlozky valcov ? po inzeriach sa toho vala mraky a daju sa kupit aj nove. na nejaky vybrus sa daju pouzit aj opotrebene zo stareho motora.
kurde, takže se musím rozhodout, zda risk a nebo sehnat někoho, kdo mi bude umět udělat frezirung bloku :-/
-> MOLSO:
Taky bych to tak viděl..

-> Jozka: tak to sa skor oplati vziat nejake stare vlozky a napachat na nich -0.5mm dole a max druhy vybrus ....
-> MOLSO: Dík, jsem si nebyl aktuálně jistej nominální tloušťkou a nechtěl ze sebe dělat vola... Nu, minimálně ten III. výbrus už se mi zdá dost riskantní takhle aplikovat..
-> Jozka: 75 ma z vonkajsku 100 vlozka, 76 120. takze hrubka steny zvonka ubudne o pol milimetra, vybrus sa robi o 0.25mm, treti vybrus teda zvacsi vrtanie o 0.75mm. to stensi stenu o 0.375 mm. seriova vlozka ma 2 mm stenu (76 - 72) upravena na trweti vybrus bude mat stenu 1.125 mm (75 - 72.75)
-> dragon_cb_cz: Bohužel z hlavy nevím, jakej třeba II. výbrus dohromady s osoustružením udělá úbytek celkovej..
v zelenej som mal tiež 105 blok a osustruzene spodky 120 vložiek .... životnosť si odhadovať nedokážem nakolko motor išiel hned preč 

-> Jozka: Hmmm... no tak materiál na obětování by na tohle byl, tak proč nevyzkoušet. Předpokládám, že asi nevhodno aplikovat u jiných než nevýbrusových rozměrů?
-> dragon_cb_cz: Osobní ne, pokud teda alespoň vím
(a při konverzi ze 110LS na 120 LS netřeba). Nicméně v okolí se nejspíš tak každá třetí 100ka po 1. GO stala stodesítkou
. Měl to dobově takhle tátovo kolega, tři mí ex-kolegové (bývalá STS), bratranec.. všichni přísahali, že najeli do další GO mezi 110ti a 150ti tisíci km a že zeslabení stěny na spodku vložky nevadí.. zatím motorář pravil, že by se tomuhle řešení pro jistotu raděj vyhnul, takže nějaký relevantní informace by se mi ale možná časem hodily - dumám, že bych možná do toho šel časem u jednoho motoru..


-> Jozka: Máš zkušenost?
-> tukanovec83: Nebo se dají stáhnout vložky dole - na což existujou dva názory: 1) zásadně ne, neboť pak je vše špatně a 2) o nic nejde, nemá to na nic vliv a je to mnohem jednodušší a levnější.. 

-> tukanovec83: Ne... vložky pro vrtání 72mm mají větší i vnější průměr, musel bys nechat vyfrézovat blok...
další dotázek : :) mám motor 100, chci z toho mít 110 (i ten mám, ale ve strašným stavu (myslím tím vevnitř černej jako bota, zvenku taky)) chtěl bych z toho 100 udělat 110, stačí přehodit vložky, písty??? dík
tak to jsem rád jdu je měnit
díky za radu

-> šadesa: To jsou přímo kyvkové na 742, najdeš to třeba tady: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=184
jo je tam 443621247002 najdu to v katalogu ? jo jsou to origo pal
-> šadesa: Ještě je tam asi 12timístný číslo, podle kterýho poznáš přesně o jakej typ jde.
označení je právě T 26x175 takže teda mohou přijít na M-kyvka jo
-> šadesa: Viz níže - přečti označení, typ (T 26x175) je pro kilo a kyvkový M shodnej, takže se dá namontovat, liší se síla stlačení a hlavně roztažení tlumiče.. M bude s kilí klasikou "měkčí"..
-> šadesa: Dát je tam můžeš, stejné být mohou, ale nemusí - co je to za tlumiče?
pánové potřebuji takovou menší radu,mám nové tlumiče ze š 100 a chci je dát do emka s kyvkou a potřebuji vědět zda jsou stejné dík
-> tukanovec83: Tak to by mělo klapnout s těmahle předpokladama.. zejména když ještě začne odspoda (viz níže) k eliminaci možnosti lehce rozdílnýho chování plechu i chromu kus od kusu.
-> Bukaj 29.01.14 11:21:36: Pravda, šířka bude to spíš k těm 25 mm (když si vezmu míru mezi prstama metrem).. Mě se teda chrom na spodku MB oblouku lehce loupl, ale vařil jsem 2x, na 1st pokus jsem byl moc ampérově něžnej.. Kilo má silnější plech ?
-> Bukaj 29.01.14 11:21:36: Pravda, šířka bude to spíš k těm 25 mm (když si vezmu míru mezi prstama metrem).. Mě se teda chrom na spodku MB oblouku lehce loupl, ale vařil jsem 2x, na 1st pokus jsem byl moc ampérově něžnej.. Kilo má silnější plech ?
mám svoje strý hnusácký nárazníky, budu z nich brát tu sponku a taky tu přírubu, tak zkusíme nejdřív asi svářet tam...jinak mám kamaráda, kterej s cočkem opravdu umí a umí i sváry, který maj už dávno spát :)
-> Jozka: Ten krycí nerez bude něco mezi 20 a 25 mm a pokud by se to bodovalo COčkem, tak z té čelní strany bych se toho nebál. Začal bych asi na spodním konci, kde to určitě nebude vidět a podle výsledku pokračoval nahoru. Ale co jsem viděl nějakou samodomo trafačkou svařovanej úchyt na MB rohu, tak na ty prskance tam byl chrom opálenej jenom lehce. Ale i tak nahouby...
...nicméně stovkovej nárazník je z tlustšího plechu, ten se COčkem snad tak moc nezahřeje
...nicméně stovkovej nárazník je z tlustšího plechu, ten se COčkem snad tak moc nezahřeje

-> tukanovec83: Taky nemám.. ale nějakých 20 mm široký bude. By asi nejlepší byly "1/2 V" svary (napilovat úkosy na přírubě), ale nějakej proud se do toho bude muset pustit, aby to mělo vůbec smysl a co to udělá s chromem..?? Neumím, to bych si to naostro netroufl.. 

kdyby se to přibodovalo z čela, tam jak se to pak spojuje, tak by to možná překryl ten nerezovej plíšek co překrývá spoj a nebylo by to vidět v případě zežloutnutí chromu od sváření, ale nemám ten žádnej proužek u sebe a nevím jak je širokej...:-/
-> tukanovec83: Protože je každá půlka jinak stará.. třeba tady něco o tom je: www.skoda110r.com/view.ph
p?cisloclank...
Ale jak na vylomenou přírubu teda nevím..
Ale jak na vylomenou přírubu teda nevím..
-> tukanovec83: To asi vzít a velkým obloukem zahodit. Možná leda tvrdou pájkou.
tak jsem si sehnal za pár korun slušný zadní nárazník, dvě odlišné půlky, ale zjistil jsem, že jedna má výřez pod tou gumou nahoře, nechápu proč sakra :( ty gumy tam dávat nechci a když jí někdo sundával, tak ulomil ten plech v prostřed, jak se to spojuje s druhou půlkou. Otázka zní, jak tam ten plech přidělat, COčko asi vyhřeje chrom, zacínovat to? Bude to držet? Nebo nějaký dvousložkový lepidlo na kov? Díky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Obličejovej štít je ještě lepší.. rozseklý obočí od odštěpku ložiska mám již od dětství..
-> tukanovec83: Ve vaničce někdy díry jsou, ale ne tak, aby byly odtokově funkční.. dobově se v nejnižším místě prorážely schválně hřebem 3 díry o průměru 4 - 5 mm a otřep se nechával, pak voda odkapávala.. ale jestli nemáš a neteklo tam, nechal bych, jak je..

-> tukanovec83: Ve vaničce někdy díry jsou, ale ne tak, aby byly odtokově funkční.. dobově se v nejnižším místě prorážely schválně hřebem 3 díry o průměru 4 - 5 mm a otřep se nechával, pak voda odkapávala.. ale jestli nemáš a neteklo tam, nechal bych, jak je..
Hlavne pouzivat brejle. Kdyz sme jednou na octavii Bukajova taty menili predni loziska, tak sem to takhle pekne narizl, odsekaval... myslel sem ze to je, sundal sem brejle, vzal sikovky a neslo to dolu. Tak ze to este odstipnu sroubovakem a samozrejme do voka mi vystrelil kus kovu. Nastesti sem ho stihl zavrit, ale i pres vicko to udelalo solidni tecku do belma.
pokud po dobrym nejde stahovákem klasickym nebo vymlátit přes špalík, tak flexou říznout vnější kroužek a rozbít, sundat věnečky s kuličkama, naříznout šikmo vnitřní kroužek a pomocí majzlíku a kladiva rozloupnout... dělal jsem to jednou na vlečkový hřídeli a šlo to dobře...
Zdravím, postupuji v rozebírání a renovaci mojí stovečky a narazil jsem na problém, nemůžu sundat ložisko z poloosy a vyndat to z nohavice abych to mohl dát opískovat :( poradí mi někdo ja na to mám jít? A další dotaz je, zda jsou ve vaničce nějaké odtokové dírky, protože ji mám plnou resistinu atd od předchozích majitelů, tak jestli to mám škrábat a nebo to tam můžu nechat, protože to po tou vrstvou opravdu nezrezne. Toto téma si nechám na případné moje dotazy, které tu neobjevím a nebudu si s nimi vědět rady. Díky :)