
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kontrolka Škoda 120
prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 07.12.2013 do 08.12.2013, založil/a milan5698 - zrušená registrace
-> haso 07.12.13 15:54:30: jaa ti dam majstra 

-> dragon_cb_cz: Tak s tímhle jsem se asi ještě nesetkal dobré vědět
Za to okem viditelné zvlnění kotoučů už jsem viděl


-> Kocvin: No nakonec třeba jo, ale záleží kolik sad destiček zničíš, než to obrousíš
A navíc to brzdí dost na hovno a pokud je orezlá ta plocha nesouvisle a nerovnoměrně, tak to právě kope... Tohle jsem si ověřil na 136GL, ta změna když jsem dal nové kotouče byla fakt markantní...

-> dragon_cb_cz: Aha tak tohle jsem nevěděl že desky nesundají..
-> Kocvin: Ne, myslím korozi třecí plochy, která ale není jen liška ale jde alespoň trochu do hloubky - to co bys normálně už nesetřel mastným hadrem, ale musel bys na to brát šmirgl...
-> dragon_cb_cz: Už mi došlo co myslíš
Takovou tu vyleštěnou nafouklou korozi na vnejším a vnitřním obvodu kotouče, která se tak dobře oklepáva kladívečkem.. Já myslel právě nějakou povrchovku..

-> Kocvin: Neporadily... rez je výrazně tvrdší než samotná litina, takže pokud je to skutečně zrezlý a ne jen lehoučká povrchová liška co setřeš pomalu hadrem, tak ti to destičky spolehlivě obrousí ale zůstane to tam.
-> dragon_cb_cz: Tak s orezlou třecí plochou by si destičky poradily ne?
-> Kocvin: Pokud by byl kotouč zvlněný tak, že by viditelně házel, tak by to kopalo hodně brutálně. "Zvlněný" kotouč většinou znamená částečně orezlá nebo jinak znehodnocená třecí plocha, takže nemá všude stejné vlastnosti.
-> milan5698: Mi se stalo, že díky špatně vystředěnému třmenu praskl kotouč a odtrhl se jakoby od náboje. Pak to začlo samozřejmě taky kopat.. Ale podle mě budeš mít už kotouče za hranicí životnosti vyhřáté a zvlněné.. Jak budeš mít venku desky tak s kotoučem zatoč a sleduj jestli neháže.. Půjde to dobře poznat přes otvor ve třmeni

jestli kope pedal tak je neco spatne tenhle typ skodovky abs nema
mozna zvlneny kotouce nebo bubny vzadu nemakaji jak maji atdatd

-> milan5698: No to on chodí sem-tam - ale pokud to začne svítit, tak z jedné strany (nevím které, záleží podle modelového roku) je potřeba na něj zatlačit dokud necvakne...
Brzdy můžou kopat z mnoha důvodů, kontrola destiček je triviální - zvedni předek auta, shoď kola, vytáhni 4 závlačky a máš přístup. Změř tloušťku destiček jestli je OK a zkontroluj zda není třecí plocha kotouče orezlá. Z přední strany je to vidět hned, ze zadní to ideálně zkontroluješ když budou destičky venku.
Ale kopání brzd by nemělo způsobit, že je prošlápneš tak, že se rozsvítí kontrolka... Pokud je vše v pořádku, tak by se ti to mělo povést leda při opravdu hodně prudkém zabrždění.
Brzdy můžou kopat z mnoha důvodů, kontrola destiček je triviální - zvedni předek auta, shoď kola, vytáhni 4 závlačky a máš přístup. Změř tloušťku destiček jestli je OK a zkontroluj zda není třecí plocha kotouče orezlá. Z přední strany je to vidět hned, ze zadní to ideálně zkontroluješ když budou destičky venku.
Ale kopání brzd by nemělo způsobit, že je prošlápneš tak, že se rozsvítí kontrolka... Pokud je vše v pořádku, tak by se ti to mělo povést leda při opravdu hodně prudkém zabrždění.
-> milan5698: a nebrzdil si nejako prudsie predtym, nez sa rozsvietila?
tu jeden majster z virtu na slalome preslapol tuto kontrolku
tu jeden majster z virtu na slalome preslapol tuto kontrolku
-> dragon_cb_cz: Váleček chodí vpohodě sem, tam. Brzdí to narmálně jako škodovka. Trošku při brždění kope. Je možný, že jsou smetený destičky?
-> milan5698: Jak píšou kluci, je to kontrolka která se rozsvítí pokud prošlápneš brzdu moc dolů - mechanicky se tam přecvakne přepínač a musíš ho zatlačit zpátky. Je to černý kus plastu a v něm váleček, když se tam ohneš, najdeš to snadno.
Každopádně pokud se ti tohle povedlo, bylo by dobré brzdy prověřit - nejspíš tam máš někde vzduch. Brzdí ti to jinak dobře?
Jinak ten přepínač vypadá takhle:
Každopádně pokud se ti tohle povedlo, bylo by dobré brzdy prověřit - nejspíš tam máš někde vzduch. Brzdí ti to jinak dobře?
Jinak ten přepínač vypadá takhle:
Je to kontrolka brzd. Dole přecvakni spínač.
Pokud to je kontrolka brzd tak dole u pedalu je spinac ktery musis vratit ale pokud se to bude opakovat je nekde v brzdach problem.
to je kontrolka brzd ne? Nejde ti náhodou brzdovej pedál až někam k zemi?
-> milan5698: preslapol si brzdu