skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
auto začalo "plavať"
tak uz je vsetko v poriadku riadenie uz ide tak ako ma isť, a ďakujem vam za to usilie pomôcť mi :)))
neska som nahodil druhu prevodovku zrepasovanu tak je vsetko ok,aj som vymenil tahlo za original stare,lebo predtym tam bola na tahle plastova kost ktora mala väčšiu vôlu ako stara.
-> Janes94: Pořád jsem od tebe neviděl sdělení, jakou vůli máš mezi nohavicemi a převodovkou. Když vyskakovala zpátečka, tak buď byla málo zasunutá vlivem špatného postavení řadičky a táhla. Obroušené zuby na zpátečce nebo vůli zpátečkového kola zjistíš až po rozebrání. Překontroluj utažení převodovky na příčce, ke kastli a k motoru. Dál zda buchty nejsou uvolněné na ramenech nebo do kastle znovu. Podle tebe to před výměnou převodovky nedělalo, tak závadu hledej tady.
Gumovejma podložkama pružiny to nebude na 99%. Já si furt myslím, že je tam špatně něco jinýho. Buď buchty do prahů nebo silenty převodovky. Celý je to šouplý dopředu nebo dozadu a proto to plave. Ale pokud je i volant křivě a nohavice od podélnejch se neoddělily, tak spíš ty buchty. Resp. jedna.
-> Janes94: Nebo varianta 2, blbě uložená převodovka a možnost 3, kullisa se nekamarádila s převodama, stačilo seštelovat

tak to som už nezaregistroval,pretože som neska dal dole celu napravu,kvoli prevodovke 5q ktora bola zla,vyskakovala spiatocka do neutralu,urcite to bolo zle spiatockove koleso,tak uz budem davat pozor aj nato ako su ulozene tie pružiny ked budem všetko naspäť montovať
-> Janes94: Jen tak mě ještě napadlo, jestli jsi dal zpátky správně do gumových vložek zadní pružiny. O půl závitu mimo a máš rozdílnou výšku kastle na levé a pravé straně a tím by mohlo být zapříčiněno to vychýlení volantu do jedné strany.
-> Janes94 23.10.13 15:31:48: moja stará fotka
-> Janes94: Nezapomněl jsi tam dát kostky na poloosy? Může se stát, že kostky poloos v původní převodovce měly jinou vůli. To by mohlo být to klepání.
-> kamikaze: Souhlasím s tebou, mohla by být vůle mezi nohavicí a převodovkou dost velká na jednu stranu. To určitě při výměně převodovky nedomyslel ani nekontroloval.
ramena sedia dobre aj v tom puzdre aj tak celkovo...a skusim zmerať stred kolesa predneho k zadnemu stredu kolesa
-> Janes94: Pokud jsi nedělal nic s předkem a ani nedostal nějakou ránu, tak bych to viděl na nesouosost náprav, tzn že osa přední nápravy není rovnoběžná s osou zadní. Dej přední kola do roviny, ne podle volantu a ani podle toho jak je volant při jízdě rovně, ale tak, že když dáš lať ke kolu, tak by měla být rovnoběžně s prahem. Změř vzdálenost střed předního kola k zadnímu na jedné a na druhé straně. měly by být cca stejné. Pokud by nebyly, tak přední náprava to vykompenzuje řízením a auto ti jede nikoliv podle osy auta ale šikmo. Zkontroloval bych buchty (silentblok na konci ramene), jestli sedí tak jak mají(v buchty musí sedět středící vložka)
Na vůle nohavice/převodovka jsi mři montáži nekoukal?
Jo a ještě pro jistotu, popsaná metoda je pouze informativní, není to návod podle čeho měřit geometrii zadní nápravy!!!
Na vůle nohavice/převodovka jsi mři montáži nekoukal?
Jo a ještě pro jistotu, popsaná metoda je pouze informativní, není to návod podle čeho měřit geometrii zadní nápravy!!!
aj som si vsimol zvuk klepajuci sa, pocujem to hlavne pri vyhodenej rychlosti asi od 50 km/h a nižie,mam pocit ako keby to bol zvuk od tych kociek co su na poloosach
asi v takej polohe je volant ako je vidiet na obrazku
-> Janes94: Jak moc šikmo?
neska som zistil ze na konci ramena kde je silentblok,tak to zle sedelo(do šikma) ked som to nasadil poriadne tak sa mi zda ze asi neplave už ale volant je stale na šikmo
-> Janes94: Měnil jsi převodovku. Máš velké vůle mezi rourou a polokoulí z obou stran. Vůle se vymezuje papírovými podložkami pod límcem, na každé převodovce s kyvkou jsou vůle jinak a holt jsi se trefil, že je velká. To je celé to plavání. Je tady řešení: snížit počet podložek pod límci, pokud to i tak bude málo a vůle bude, pak z původní převodovky vyměnit polokoule. Ale může se tím změnit vůle v diferáku. Jiné řešení je, vyndat polokoule a v místě dosednutí límce je na soustruhu trošku ubrat.
-> Janes94: Jak by to souviselo s podvěsama? Jeslti jsi nerozebiral ramena od sebe, tak je to divný.
Dělal jsi něco se silentama na příčce převodovky? Neměl jsi problém dostat držáky motoru do příčky nebo tak něco?
Dělal jsi něco se silentama na příčce převodovky? Neměl jsi problém dostat držáky motoru do příčky nebo tak něco?
Změřit sbíhavost a souosost s přední nápravou, budeš vědět víc. Kostka bývá hliník a ta se v rameni oxidací roztahne tak, že s ní nehneš, leda po drobkách majzlíkem
Jinak mě napadá ještě vůle v kloubu špajzka/nohavice nebo tržená buchta, ale toho by sis všimnul


skrutky som nepovoloval to sa ani nedalo len som povoloval konec ramena kde je nasadeny silentblok a tlumice z hora...a este taka informacia že tam nemam podvesy može to stym suvisieť ?
-> Janes94: Ne, myslím kostku uvnitř podélného ramene. Je v podstatě ve spoji podélného a nohavice. Tyhle díly jsi od sebe odděloval?
myslis silentblok ramena ? do teraz bolo vsetko ok dokedy som nedal dole zadnu napravu
-> Janes94: Předpokládám, že sis nějak rozhodil geometrii zadní nápravy. Takže seřídit. Co kostka uvnitř podélného ramene? Je celá nebo se rozpadla na prach?
ahojte,nedavno som menil prevodovku, a to tak,že som dal dole celu zadnu napravu,povoloval som(ramena a tlumiče),a ked som všetko uložil naspäť aj s prevodovkou i motorom,tak od vtedy my začala škoda 120 plavať,zmenila sa poloha volantu,ide o kyvadlovu napravu.