
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chod spojk. pedalu
21:17:02
11.05.2015
11.05.2015

aceboss
Dnes vyřešeno po všech problémech a malé vyhlídkové jízdě si spojka asi sedla a funguje jak má

00:32:16
11.05.2015
11.05.2015

Bukaj
-> aceboss: Pokud máš nastavenou správnou vůli mezi tyčkou a pákou, pak je to záležitost přítlačáku/lamely...
23:38:47
10.05.2015
10.05.2015

aceboss
-> Eidy: Jasně 180 mm starý typ 3 packy +staré ložisko. I to ložisko jsem převzal z likvidovaného vozu. Právě v tomto problém není.
23:30:54
10.05.2015
10.05.2015

Eidy
-> aceboss: A jaká byla spojka resp. přítlačák na předchozím motoru? Jestli tam byla talířovka a na eRkovým motoru je stará s 6 pružinama, tak musí být jiný i ložisko.
21:35:45
10.05.2015
10.05.2015

aceboss
Pánové vetřu se s dnešním problémem.
Na podzim jsem vytáhnul eRko motor z vozu na likvidaci, vůz plně fungoval a jezdil jsem s ním asi 6 let.
Dnes jsem v druhém vozu vyndal původní motor srz GO a eRko motor na hodil vše OK. Jen spojka zabírá úplně ale úplně na hoře:-/, několikrát jsem na to koukal a nenašel chybu. Lamela OK, talíř asi také OK ,ložisko OK převzato z prvého vozu hydraulický okruh OK.
Kde jinde hledat chybu dnes jsem s tím strávil celý den a výsledek pořád stejný
Prostě jsem vzal motor A(110r) který jezdil 6 let bez problému přendal do druhého vozu (B) který taky jezdil, ale snovým motorem je problém. Vůle je nastavená jak mám a hydraulika chodí plně a plynule. Nedělám to poprvé, ale zde bud' něco přehlížím nebo nevím.
Na podzim jsem vytáhnul eRko motor z vozu na likvidaci, vůz plně fungoval a jezdil jsem s ním asi 6 let.
Dnes jsem v druhém vozu vyndal původní motor srz GO a eRko motor na hodil vše OK. Jen spojka zabírá úplně ale úplně na hoře:-/, několikrát jsem na to koukal a nenašel chybu. Lamela OK, talíř asi také OK ,ložisko OK převzato z prvého vozu hydraulický okruh OK.
Kde jinde hledat chybu dnes jsem s tím strávil celý den a výsledek pořád stejný

Prostě jsem vzal motor A(110r) který jezdil 6 let bez problému přendal do druhého vozu (B) který taky jezdil, ale snovým motorem je problém. Vůle je nastavená jak mám a hydraulika chodí plně a plynule. Nedělám to poprvé, ale zde bud' něco přehlížím nebo nevím.

11:01:57
10.05.2015
10.05.2015

Dušan
tez mam zkusenost, ze to delaji gumicky ve valcich. Me to delala gumicka v hlavnim valci.
09:44:37
10.05.2015
10.05.2015

MOLSO
-> Bukaj: u mna pred cca 3 - 4 rokmi to bolo nabobtnanou gumičkou v PSV
po pregumičkovaní to bolo OK 


08:45:55
10.05.2015
10.05.2015

Eidy
-> Bukaj: Určitě bych to nenazval vlastností. Kdysi jsem měl stejný problém. Za normální jízdy ok a při rychlém puštění pedálu to krásně klouzalo, což mi "zvyšovalo" kredit, pokud jsem se chtěl rychleji odpíchnout.
Pomohlo až druhé rozebrání hlavního válce. Na pohled tam nikde nic nebylo špatně. Možná byl bordel v hadici a podařilo se jej při odvzdušňování vypudit z okruhu nebo nevím. Ale od té doby to funguje bezvadně s originálními díly.
Pomohlo až druhé rozebrání hlavního válce. Na pohled tam nikde nic nebylo špatně. Možná byl bordel v hadici a podařilo se jej při odvzdušňování vypudit z okruhu nebo nevím. Ale od té doby to funguje bezvadně s originálními díly.
08:30:50
10.05.2015
10.05.2015

vhml
-> Bukaj 10.05.15 08:00:06: někdo to kdysi řešil a snad to byl odchlíplej kousek gumy v hadici, kterej se pak choval jak jednocestnej ventil. Takže zmáčknout to šlo, ale vracelo se to špatně.
08:00:06
10.05.2015
10.05.2015

Bukaj
Obnovím diskusi na téma hydraulika spojky u škodovek.
Mám (za roky už u třetího auta) menší problém trochu jiného charakteru - pomalé vracení PSV:
Když jedu svižnější jízdou a prudce řadím (a také prudce pouštím spojku), občas se stane (ale pouze s originálním "měkkým" přítlačákem s talířovou pružinou), že pustím pedál tak rychle, že se PSV nestihne vrátit do základní polohy dříve, než HSV nasaje kapalinu z náobky, což má za následek částečně vypnutou spojku (páka opřená o ložisko a částečně napružený přítlačák) a tvrý pedál už v základní poloze, v extrémních případech i prokluzující spojku.
Po několika opatrných sešlápnutí spojky do cca půlky chou pedálu se to většinou vrátí o normálu, jen kdysi u Pastelky (120L) jsem to musel řešit přes odvzdušňovák PSV...
Při předjíždění je to dost nepříjemné, kromě řidiče trpí dost i ložisko v těch točkách...
Dle mého názoru to není ani tak závada, jako spíš vlastnost - za normálního provozu se to nestane, u Å to vyřešila výměna přítlačáku za Feldí Sachs (který má tužší pružinu).
Řešil už toto někdo, například s použitím silnějších vratných pružin vypínací páky?
Jiné řešení mne nenapadá - spojka je v autě zánovní a že bych měl zrovna náladu vyndavat motor z momentálně jediného plně funkčního vozu...
Mám (za roky už u třetího auta) menší problém trochu jiného charakteru - pomalé vracení PSV:
Když jedu svižnější jízdou a prudce řadím (a také prudce pouštím spojku), občas se stane (ale pouze s originálním "měkkým" přítlačákem s talířovou pružinou), že pustím pedál tak rychle, že se PSV nestihne vrátit do základní polohy dříve, než HSV nasaje kapalinu z náobky, což má za následek částečně vypnutou spojku (páka opřená o ložisko a částečně napružený přítlačák) a tvrý pedál už v základní poloze, v extrémních případech i prokluzující spojku.
Po několika opatrných sešlápnutí spojky do cca půlky chou pedálu se to většinou vrátí o normálu, jen kdysi u Pastelky (120L) jsem to musel řešit přes odvzdušňovák PSV...

Při předjíždění je to dost nepříjemné, kromě řidiče trpí dost i ložisko v těch točkách...

Dle mého názoru to není ani tak závada, jako spíš vlastnost - za normálního provozu se to nestane, u Å to vyřešila výměna přítlačáku za Feldí Sachs (který má tužší pružinu).
Řešil už toto někdo, například s použitím silnějších vratných pružin vypínací páky?
Jiné řešení mne nenapadá - spojka je v autě zánovní a že bych měl zrovna náladu vyndavat motor z momentálně jediného plně funkčního vozu...

20:52:34
19.09.2013
19.09.2013

dragon_cb_cz
-> Bukaj: Pedál s tím nemá nic společného - ten se vrátí v pořádku - ale pístek zůstane viset. Proto je právě pak chod pedálu nějakou dobu úplně "na prázdno" - dokud tyčka nedojde zpátky k zaseklému pístku, tak prošlapáváš jen pružinu pedálu.
EDIT: A na GLSe kde je ten pedál vyjebanej to zrovna tohle nedělá, ale máš pravdu, řešit by to chtělo. Pokud uděláme víkendovou výpravu, tak na chalupě myslím leží nějaké plonkové pedály....
EDIT: A na GLSe kde je ten pedál vyjebanej to zrovna tohle nedělá, ale máš pravdu, řešit by to chtělo. Pokud uděláme víkendovou výpravu, tak na chalupě myslím leží nějaké plonkové pedály....
20:23:34
19.09.2013
19.09.2013

Bukaj
-> dragon_cb_cz: Aha, pardon...
...ale tam bvych zase příčinu zasekávání viděl v tom Tvém pedálu. Což mi připomíná, že s tím by se rychle mělo něco udělat
...ale tam bvych zase příčinu zasekávání viděl v tom Tvém pedálu. Což mi připomíná, že s tím by se rychle mělo něco udělat

19:51:52
19.09.2013
19.09.2013

dragon_cb_cz
-> Bukaj: Bavíme se o hlavním, ne o pracovním válci...
19:02:26
19.09.2013
19.09.2013

m8rinek
-> dragon_cb_cz: Nevim proč, ale aspoň vim co :D
19:00:31
19.09.2013
19.09.2013

Bukaj
-> dragon_cb_cz:
Pokud se kouše pístek, tak je buď o dost menší, než váleček, nebo (a to spíš) máš křivou tyčku, unavenou vratnou pružinku, nebo vyosenou (křivou) vypínací páku spojky...
Pokud se kouše pístek, tak je buď o dost menší, než váleček, nebo (a to spíš) máš křivou tyčku, unavenou vratnou pružinku, nebo vyosenou (křivou) vypínací páku spojky...

01:09:02
19.09.2013
19.09.2013

dragon_cb_cz
-> m8rinek: No mě spíš zajímalo, jestli jsi nějak zkoumal, zda je moje teorie správná. Jinak jak jsem říkal, důvodů zaseknutí může bejt víc, po nouzové rozborce na loňských erekcích se ten pístek kousal i ve válci který byl docela poctivě vyleštěný šmirglem....
19:49:29
18.09.2013
18.09.2013

m8rinek
-> dragon_cb_cz: No já mam trochu koroze až na konci... Nicméně erekce to přežilo, takže novej válec až na jaro...
21:59:46
15.09.2013
15.09.2013

dragon_cb_cz
-> m8rinek: Takže moje teorie ověřena?
Jinak řešení podle mě je nový válec, ale pokud by někdo přeci jen chtěl opravovat ten starý, tak když jsem ten můj kouslý rozebral tak tam byly dva problémy:
- bordel/koroze na které se to zaseklo
- deformace pístku - nevím jestli vlivem toho jak jsme se ho zoufale snažili v polních podmínkách dostat ven, nebo jestli už byla přítomná před tím.
Takže bych válec vevnitř vyleštil hodně jemným šmirglem a pístek dal pro jistotu úplně nový. Takže už je lepší dát nový celý válec...
Jinak řešení podle mě je nový válec, ale pokud by někdo přeci jen chtěl opravovat ten starý, tak když jsem ten můj kouslý rozebral tak tam byly dva problémy:
- bordel/koroze na které se to zaseklo
- deformace pístku - nevím jestli vlivem toho jak jsme se ho zoufale snažili v polních podmínkách dostat ven, nebo jestli už byla přítomná před tím.
Takže bych válec vevnitř vyleštil hodně jemným šmirglem a pístek dal pro jistotu úplně nový. Takže už je lepší dát nový celý válec...
17:29:35
15.09.2013
15.09.2013

m8rinek
Tak Dragon to identifikoval, válec se jednoduše zasekává, při plynulym spuštění zůstane v mezipoloze, kopnutím vyskočí na doraz... Řešení neznám...
11:35:42
08.09.2013
08.09.2013

lopezGPX
Tzn koupit novy spojk valec?
10:53:04
08.09.2013
08.09.2013

m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To ne, výleček jsem přegumičkoval, bylo to chvíli ok a pak se to zas posrahauzovalo... Uplně na zařátku válečku je drobná koroze...
10:07:53
08.09.2013
08.09.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja bych ocekaval, ze je narusena ta gumicka co uzavira kanalek do nadobky a uzavira to jak se ji zachce.
09:56:39
08.09.2013
08.09.2013

m8rinek
Naprosto stejnej problém mám taky... Vím, že hlavní váleček bude v kopru, ale co se tam vlastně děje mě taky zajímá...
09:52:53
08.09.2013
08.09.2013

lopezGPX
ahoj,
přijde mi že spojka začala zabírat "níž" a během jízdy a častém mačkání pedálu se jeho učiný chod zkracuje, tzn spojka klade odpor ne celý chod pedálu, ale třeba jen dvě třetiny, zbytek chodu pedálu je prázdný.
Po pár sekundách se situace spraví a spojka klade opor po celém tahu.
Čím to ?
přijde mi že spojka začala zabírat "níž" a během jízdy a častém mačkání pedálu se jeho učiný chod zkracuje, tzn spojka klade odpor ne celý chod pedálu, ale třeba jen dvě třetiny, zbytek chodu pedálu je prázdný.
Po pár sekundách se situace spraví a spojka klade opor po celém tahu.
Čím to ?