skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
oktavia (60s, nie nova)nejdu odvzdusnit brzdy
15:36:42
11.09.2013
11.09.2013

TAZ1500
Tento valec je u 1203 na ovladaní spojky a jde ovzdušnit jen pod tlakem jinak mužeš šlapat jak chces a nic to delat nebude
17:26:10
08.09.2013
08.09.2013

sliwowitz
Ta manzeta uplne vlavo zabezpecuje zbytkovy tlak v brzdach ked je povoleny pedal. Ak mas na kolovych valcekoch miskove manzety (rovnake ako tato) tak ich zbytkovy tlak drzi pritlacene na stene valca, bez tlaku by to mohlo slzit. Neskor sa robili manzety ktore sa prevliekali cez piestik a tie zbytkovy tlak nepotrebovali
Na tom obrazku chyba uplne vlavo este taky hribik, ktory zabezpecuje aby sa ta manzeta nedotykala dna valca.
Podobny problem sme riesili na jednej STW, druhovyrobovy valcek mal zle navrtane plniace otvory (od nadobky) takze v nestlacenom stave jeden z nich prekryvala manzeta. V kludovej polohe musia byt oba neprekryte.
Inac nechcem z teba robit debila, ale z vyroku "na pieste je len gumenny kruzok a cca 0.5mm ocelova podlozka" som pochopil ze ti tam chyba aj hlavna manzeta (druha zlava)
Jo a este jedna vec, ak tam nie je ta jedna manzeta, nie je tam kratka pruzina? vracia piestik az na koniec?
Na tom obrazku chyba uplne vlavo este taky hribik, ktory zabezpecuje aby sa ta manzeta nedotykala dna valca.
Podobny problem sme riesili na jednej STW, druhovyrobovy valcek mal zle navrtane plniace otvory (od nadobky) takze v nestlacenom stave jeden z nich prekryvala manzeta. V kludovej polohe musia byt oba neprekryte.
Inac nechcem z teba robit debila, ale z vyroku "na pieste je len gumenny kruzok a cca 0.5mm ocelova podlozka" som pochopil ze ti tam chyba aj hlavna manzeta (druha zlava)

Jo a este jedna vec, ak tam nie je ta jedna manzeta, nie je tam kratka pruzina? vracia piestik az na koniec?
08:20:31
08.09.2013
08.09.2013

Vrba
-> sbf: Nevím,zda nemůžeš mít podobný problém jako já kdysi. U mě nechodil pístek až do dolní polohy (byla malá vůle mezi pístkem a pedálem) a potom to vůbec nešlo odvzdušnit-nenasálo to brzdovku z nádržky.
09:12:15
30.08.2013
30.08.2013

sbf
Ale to je uplne makke, tam to vyzera ze tlak unika niekde v hl. valci.
Ten valec je tam ako je dole na obrazku ale bez manzety co je vlevo, na pieste je len gumenny kruzok a cca 0.5mm ocelova podlozka. Naco je tam ta manzeta pri usti?
www.tatraportal.sk/forum/ .../file.php?id=20203&a...
edit: petr asi nadpis som dal zly, ono to odvzdusnene vyzera byt ale pedal je makky
Ten valec je tam ako je dole na obrazku ale bez manzety co je vlevo, na pieste je len gumenny kruzok a cca 0.5mm ocelova podlozka. Naco je tam ta manzeta pri usti?
www.tatraportal.sk/forum/ .../file.php?id=20203&a...
edit: petr asi nadpis som dal zly, ono to odvzdusnene vyzera byt ale pedal je makky
08:58:33
30.08.2013
30.08.2013

Petr98
Nejjednodussi vec, jak overit funkcnost HLBV- dolij kapalinu, povol jeden odvzdusnovak a nech to tect... No a pak dalsi a dalsi kolo..... Je to nejspolehlivejsi system odvzdusneni, co znam a funguje vsude...
08:37:21
30.08.2013
30.08.2013

Eidy
-> sbf: A co pakny? Jak máš nastavenou vůli v bubnu? Musíš to vyštelovat excentrem, jinak to bude pořád měkký.
22:04:36
29.08.2013
29.08.2013

sbf
cize spojkovy a brzdovy HV sa lisi nejakym ventilom pod nadrzkou? (ten co mam tam ma len dve dierky).
v tom fragokove pisu raz brzdovy, a vedla taky isty obrazok ale pisu ze spojkovy.
v tom fragokove pisu raz brzdovy, a vedla taky isty obrazok ale pisu ze spojkovy.
20:33:38
29.08.2013
29.08.2013

cuker
Máš tam ten valec čo je na obrázku? Lebo to je hlavný spojkový valec na 815,a ten na brzdy neodvzdušníš,chýba tam ventil.
20:11:33
29.08.2013
29.08.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
-> sbf: Tady je to asi jinak nez u tech novejch tandemovejch, ale rekl bych, ze ta gumicka co je u usti nadobky na brzdovku nemusi tesnit, ale je to jen odhad. Valec by pak pri seslapnuti tlacil zpet do nadobky...
20:06:14
29.08.2013
29.08.2013

sbf
je to valec (d22 mm)
www.fragokov.sk/sk?str=me nu_1...
cim sa ta pracovna komora ma uzatvarat? pretoze pri usti nie je ziadny ventil, len taka hlinikova akoby miska s dierami, na nu tlaci pruzina, z druhej strany pruziny tesnenie, ocelova podlozka, a piest s dalsim tesnenim na druhom konci. Nieco ako
lazo.czechian.net/preusch /.../Obr.%2031.jpg
www.fragokov.sk/sk?str=me nu_1...
cim sa ta pracovna komora ma uzatvarat? pretoze pri usti nie je ziadny ventil, len taka hlinikova akoby miska s dierami, na nu tlaci pruzina, z druhej strany pruziny tesnenie, ocelova podlozka, a piest s dalsim tesnenim na druhom konci. Nieco ako
lazo.czechian.net/preusch /.../Obr.%2031.jpg
19:39:00
29.08.2013
29.08.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Asi se ta pracovni komora neuzavre pri seslapnuti pedalu. Ted nevim jak konkretne to je u tohohle auta... Novej valec nemusi bejt 100% :(
19:01:07
29.08.2013
29.08.2013

sbf
vie niekto poradit co moze sposobovat ze pedal je makky hoci z odvzdusnovakov nejdu ziadne bubliny? hlavny valec je novy, na dotyk tlaci vzduch, nevytvara podtlak. ma to 6mm medenne trubky. spod bubnov nevidiet ze by nieco tieklo, ani kapaliny pri naslapani neubuda. kde moze byt este zadrhel