skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spojka bere až nahoře
podle me je reseni renovak. Puvodni lamela s novym oblozenim za par kacek.
-> Dušan: Tak kdyby náhodou, neboj se toho. Já mám jen problém s tím, že 190tky došly a nějak nejsou v obvyklých prodejích k mání. Vyměnil bych 180 za 190.
-> Eidy: tak ne ze by to mlatilo s autem, ale nebylo to jak serie. Kazdopadne urcite udrzi vic ta keramika.
-> Dušan: Cukala? Tak je spíš ale přítlačákem. Mě teda cukne jenom auto, když si nedám bacha, ale spojka jde hladce.
-> Eidy: taky to musim mit podlozeny, ale keramika me cukala a tohle necuka vubec. Kazdopadne nevim jak by se to chovalo po 20t km :)
-> Hurdis: jo kamo, I verstehe dich nicht :D Ja jezdim porad pritlacaky 1,6 + serie lamela, ktera do tech 130 staci bohate a nebo pak ta organika. Drzi i 180k+
-> Hurdis: jo kamo, I verstehe dich nicht :D Ja jezdim porad pritlacaky 1,6 + serie lamela, ktera do tech 130 staci bohate a nebo pak ta organika. Drzi i 180k+
-> Dušan: Hele, Dušo, to mi připomíná debatu s minníkem. Jezdil jsi sachsovky? Když jo, tak na jaké evoluci? A s jakým pocitem?
Jsem včera ve skladu ještě nějaké sachsy 180 našel, pro ostrovtip drsných užovek a eRárů.
Mě tento HW totiž na několikátém užití (pokaždé nový kus, nemám putovní :-)) hodně vyhovuje.
Jsem včera ve skladu ještě nějaké sachsy 180 našel, pro ostrovtip drsných užovek a eRárů.
Mě tento HW totiž na několikátém užití (pokaždé nový kus, nemám putovní :-)) hodně vyhovuje.
-> Dušan: A jak se ti chovala keramika jinak? Mě s 1mm podložkou pod přítlačákem naprosto stejně jako serie. Teď bez podložek je to měkčí a bere na krátký dráze Ale to mi neva.
-> Eidy: chova se to jako serie ale drzi a neklouze
-> Dušan: Lepčí než keramika? Jak to?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: bio spojka
s logem KLASa

A co to je organika? Nejaky breberky slisovany do oblozeni? :-D
ja tu organiku jezdim a zatim nejlepsi oblozeni co jsem mel. Kam se hrabe keramika 

-> stepan 17.06.13 13:32:26: jo
-> vhml: Ale v každym případě je to tak o 700 dražší než jen ta výměna obložení. 

-> vhml: To je myslis lepsi nez sachs?
-> stepan: v Renovaku ti tam tam za 500 vpálí nesmrtelnou organiku.
A měla by to bejt tahle starší lamela. U tý novější už nevim jak bych jí předělal tak aby to bylo spolehlivý. Tam už ten náboj ani neni nejtovanej.
-> stepan: Ne, klasický důlčíky. Jeden plochej, jeden ostrej a jeden s kopulkou. Plochej si dam do svěráku, na to lamelu s nejtkem, ostrym roztáhnu nejtek a pak kopulkou to utáhnu.
Aspoň myslim teda že takhle jsem to dělal, ono už je to zas rok zpátky.
Edit: Ještě myslim si že lepší jsou hliníkový nejtky, a tou kopulkou jsem to snad ani nedělal. Jenom důlčíkem a srovnal tou plackou.
A chce to ty nejtky neutahovat na krev aby ta lamela nerupla. Jenom přiměřeně.
Aspoň myslim teda že takhle jsem to dělal, ono už je to zas rok zpátky.

Edit: Ještě myslim si že lepší jsou hliníkový nejtky, a tou kopulkou jsem to snad ani nedělal. Jenom důlčíkem a srovnal tou plackou.
A chce to ty nejtky neutahovat na krev aby ta lamela nerupla. Jenom přiměřeně.
-> Eidy: To nepopíram, možný to je. Ten tam byl taky LUK. 

-> Petr Volfik: že to klouzalo, to mohlo bejt špatným přítlačákem.
-> Petr Volfik: Paráda, a to máš teda udělaný nějaký trny, dáš do svěráku a zmáčkneš, jo?
-> stepan: Já to tak mam, nejtoval jsem to už dvakrát doma ve svěráku, a v pohodě. Jezdim s tim doteď.
Akorát jsem to pak skouknul na soustruhu a pohoda.Tenkrát jsem jí předělával na odpruženou.
Taky jsem chtěl sachs obložení, protože prostě se mi líbilo a tý značce věřim.
Už jsem dal na jednu feldu LUKa a asi po roce jsem to dělal znova že to prokluzovalo. Lamela sjetá nebyla. Je taky dost možný že jí někdo dobře nakouřil, že to tou značkou nebylo. Ale prostě věřim sachsu.

Akorát jsem to pak skouknul na soustruhu a pohoda.Tenkrát jsem jí předělával na odpruženou.
Taky jsem chtěl sachs obložení, protože prostě se mi líbilo a tý značce věřim.
Už jsem dal na jednu feldu LUKa a asi po roce jsem to dělal znova že to prokluzovalo. Lamela sjetá nebyla. Je taky dost možný že jí někdo dobře nakouřil, že to tou značkou nebylo. Ale prostě věřim sachsu.
-> dragon_cb_cz: Opačně, Sachs obložení dát na škodováckou lamelu. Vyvažování neřešim, pochybuju že to nějaká z firem co renovuje lamely dělá.
-> stepan: A čím je ta Sachs lamela tak skvělá, že zůstane skvělá i s ne-Sachs obložením? Jinak minimálně by se to mělo po snýtování vyvážit...
Trochu se sem vetřu. Dá se v domácích podmínkách nanejtovat obložení? Případně kde poblíž KH to dělaj?
EDIT: Až se někdo bude divit proč to dělat, důvod je prostej, šlo by tak udělat lamelu Sachs na 120, která se už nedá sehnat.
EDIT: Až se někdo bude divit proč to dělat, důvod je prostej, šlo by tak udělat lamelu Sachs na 120, která se už nedá sehnat.
tak je to vyresene ani jsem nemusel sundavat motor :-) ale samozrejme jak bude cas tak sundam motor a vymenim lamelu. diky vsem
-> Crewy: Jestli se ti vypínací páka opírá téměř o převodovku, tak to má lamela za sebou a seřídit už nepůjde, je to na výměnu. Vyndání motoru neujdeš, nic jiného ti nezbyde. Udělej to co nejdřív. Nebude to dlouho trvat, začne klouzat a vyhřeješ nebo spálíš setrvák i přítlačák. Je jedno, jestli máš packový přítlačák nebo s centrální pružinou.
-> Crewy: S výmenou spojky nie je veľa práce. Jedno dopoludnie v jednom človekovi a hotovo. Ak sa nerobí nič iné teda.
no prave tycka vuli ma zkousel jsem to i bez te tycky a vysledek porad stejny. takze to bude asi oprene porad, no budu muset zhodit motor a toho jsem se chtel vyvarovat :-\
to je priznak uplne sjtete lamely nebo labilniho pritlacaku
-> Crewy: No a nebo v tom, že máš moc malou tu vůli - musíš zkrátit tu tyčku. Pokud je i v základní poloze napevno opřená o páku, tak je ta vůle moc malá a ložisko je trvale opřené o přítlačák.
A že bys jen tak rukou přetlačil sílu přítlačáku, tak s tím nepočítej. Odtlačit to právě můžeš jen do chvíle než se opře ložisko o přítlačák.
A že bys jen tak rukou přetlačil sílu přítlačáku, tak s tím nepočítej. Odtlačit to právě můžeš jen do chvíle než se opře ložisko o přítlačák.
tak ani po sundani pruzin plech odtlacit nejde tak problem bude asi v pritlacaku. a abych upresnil spojka zabira az kdyz je pedal skoro(cm nebo dva) pred pustenim, tzn v klidove poloze kdy na nem neni noha.
-> Crewy: fotiť nemusíš. Proste nastav tú vôľu medzi vypínacou tyčkou a vypínacou pákou spojky na správnych 3-5 mm. Musíš najskôr zhodiť tie dve pružinky, ktoré priťahujú vypínaciu páku k spojkovému valčeku na prevodovke. A následne prstami páčku odtiahnuť smerom od seba a skontrolovať / doladiť vôľu.
nevim o zadnych upravach, jen ze auto dlooouho stalo v garazi nejezdilo se. s nim(znacky v depozitu) tycka vuli mela ale dotahoval jsem ji tak aby byla u vypinaciho plechu(ten ale lezi,opira se primo o konstrukci,obal, nebo jak to nazvat prevodovky a to se mi nejak nezda) asi dva mm. zitra to vyfotim abyste byli moudrejsi :-) a vedeli presne co myslim :-)
Podle všeho máš spojku ( vypínací tyčku proti plechu) bez vůle, chce to seřídit.
-> Crewy: předcházely tomu nějaký opravy, úpravy, výměna motoru atd. nebo zčistajasna? Zvedni deklík vzadu pod sedačkama a podívej se na to. Vypínací páka spojky by měla mít jen rozumnou vůli, pár mm.
zdravím, nevite cim to muze být ze me spojka zabírá až uplně nahoře? plech na vypinání spojky je uplně opřený o kulisu. ovzdušněné to mám, pedal jde ztezka jak by mel jit a oblozeni by melo být v poradku. je to na 120l rocnik 1980.