
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký převoďák
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 10.06.2013 do 11.06.2013, založil/a dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Nakonec vzhledem k cenovým parametrům vyhrál Mogul Trans 80W-90... jo, jsem socka, přiznávám 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.06.13 21:12:34:
Nevěřim, že by mu to jelo na neutrál (ale blíže by řekly až technický listy). 90W-110 není SAE 90!
Nevěřim, že by mu to jelo na neutrál (ale blíže by řekly až technický listy). 90W-110 není SAE 90!
Matthes, záškodník z TechWebu 11.06.13 12:14:44 napsal:
→ minno: Hele co kdyz je u nej napsano jen 75W? A zadny
dalsi cislo? To znamena presne co?
Že to bude za tepla řídká sračka. Je to úplně stejný značení jako u motorovejch olejů.
Mám Mogul Syntrans 75W-90 API GL-4+ a řadí to pomalu lehčejc, jak Toledo.
A hlavně není poznat studenej/teplej olej. Kvrdlá to furt stejně, což ani u 80W neplatilo (taky jsem měl asi 2 roky
).
→ minno: Hele co kdyz je u nej napsano jen 75W? A zadny
dalsi cislo? To znamena presne co?
Že to bude za tepla řídká sračka. Je to úplně stejný značení jako u motorovejch olejů.
Mám Mogul Syntrans 75W-90 API GL-4+ a řadí to pomalu lehčejc, jak Toledo.


-> Matthes, záškodník z TechWebu: s tím počítam, samo že pod 10° auto nesmí z garáže :-)
-> dragon_cb_cz: Nalej tam PP 07 a máš jistotu, že to z toho nikde nepoteče. Ale taky je jistota, že na neutrál ujedeš cca 5km a pak teprve budeš uset něco zařadit. :-D
***Joke***
Asi bych dal 85W-90 a neřešil. ;-)
***Joke***
Asi bych dal 85W-90 a neřešil. ;-)
-> sikula: V zime ti to pojede i na neutral.
Mám nově poskládanou převodovku 300km najeto a je na ní lehce chycenej st. Převod olej total 80w90 a kňourá což jsem čekal, tak jsem ho vyměnil za total 90w110 lejem ho do hydraulických brzd, docela extrémní podmínky a pomohlo to, za studena a tepla to řadí a tolik nehučí.
Pre TT_daniel-a: obrázok pre výrobu mierky na meranie hladiny oleja v prevodovke podľa Macha. Možno sa šikne aj iným.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.06.13 12:14:44: Neviem ti povedať. Možno niekde malými písmenami na takom oleji je dopísaný aj druhý viskozitný údaj. To je akoby na motorovom oleji bolo označenie dajme tomu len 15W.
-> ozzman1000 11.06.13 13:26:03: Vidno, že si nikdy žiadny iný olej neskúsil, inak by si to nepísal.
-> ozzman1000 11.06.13 13:26:03: Vidno, že si nikdy žiadny iný olej neskúsil, inak by si to nepísal.
hlavne tam neliať API GL-5 a pod. inak sú oleje PPxx z domácej produkcie absolútne postačujúce. Akýkoľvek lepší olej má už iba placebo efekt 

-> minno: Jelikož je cenový rozdíl mezi čistou 80kou a 80W-90 naprosto minimální, tak to asi vidím na ten... 75W-90 už je trochu jinde 

-> minno: Hele co kdyz je u nej napsano jen 75W? A zadny dalsi cislo? To znamena presne co?
-> dragon_cb_cz: jazdiť to bude aj na technologicky zastaralý olej z dôb vzniku auta. Ak s tým jazdíš len občas, tak je to v podstate jedno, aký tam olej je - samozrejme zo spektra tých olejov, ktoré sú do takejto prevodovky určené (čiže API GL4). Staré prevodové oleje sú ale v podstate len s "letnou" viskozitou - 80, 90. Horšie radenie u "hustejších" olejov aj tak cítiť len prvé 2-3 kilometre za zníženej vonkašej teploty, takže to tomu nejako nevadí.
Ak však jazdíš mnoho a prípadne chceš trochu zlepšiť chod prevodovky a predĺžiť jej životnosť, neváhaj a kúp moderný olej s "celoročnou" viskozitou (naprílad ten ako som písal), určite tomu neuškodíš (80W90, prípadne 75W90).
Ak však jazdíš mnoho a prípadne chceš trochu zlepšiť chod prevodovky a predĺžiť jej životnosť, neváhaj a kúp moderný olej s "celoročnou" viskozitou (naprílad ten ako som písal), určite tomu neuškodíš (80W90, prípadne 75W90).
-> m8rinek: No jo, ale já to možná zkontroluju dřív jak za 29 let... což je odhadovaná doba od poslední kontroly - pokud to někdo kontroloval alespoň ve fabrice
-> Bukaj: No jo, ale záškodníci jako -> minno: tě pak zvyklaj k tomu "řešení" když ti začnou vykládat, jak je to s pořádným olejem daleko lepší

-> Bukaj: No jo, ale záškodníci jako -> minno: tě pak zvyklaj k tomu "řešení" když ti začnou vykládat, jak je to s pořádným olejem daleko lepší

-> minno: presne iný olej by som uz nedal, a to som ho jazdil roka pol na 5Q a kyvke s 20 rocnými guferami a nikde nic netieklo
Mám v prevodovke (5q) Valvoline Durablend 75W-90 API GL-4. Predtým som tam mal asi rok nejaký obyčajný PP80 - prvý čo mali v obchode.... S tým novým sa to nedá porovnať, prevodovka ide tichšie, ľahšie sa radí, aj za mrazov. Zvýšený únik oleja okolo skrine som nezaznamenal, slzilo to trochu aj predtým, aj teraz....
-> dragon_cb_cz: hele ale Kuladmin má pravdu, jestli ta převodovka je suchá, protože to z ní vyteklo, tak to vyteče znovu :D.
-> dragon_cb_cz: Tak zatim spokojenost no... převodovka řadí v pohodě a i nový synchrony si sedli pěkně.
-> dragon_cb_cz: Fakt to moc hrotíš - pětadvacet let tam byl Mogul, pravděpodobně jej za posledních 20 let nikdo neměnil, většina lidí ani neví, že v převodovce je olej, který se má kontrolovat, dolévat a po 4 letech měnit
Škodovácké převodovky vydrží dost i tak
Takže Mogul trans 80W, nebo Paramo PP80.
Do MB kkdyžtak PP90, nebo 80W/90

Škodovácké převodovky vydrží dost i tak

Takže Mogul trans 80W, nebo Paramo PP80.
Do MB kkdyžtak PP90, nebo 80W/90
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jo, ale zase tam tu náplň dávám na 10 let nejmíň 

Heh, to moc hrotite. Ja nalil mogul dedovi do focusu a neresil... prevodovka neni motor.
-> Kuladmin: Zrepasovaná není, ale pocitově na mě působí dobře, kvality tam nemusím hledat, přes zuby to nejde... jen je taková "nenamazaná"
80W beru jako základ, ale myslel jsem, že dát o fous lepší mazání neuškodí...
-> Pavel P..: A spokojenost? Já trochu přemýšlím o Shell Spirax, nějak ta značka u mě má důvěru... ale cena nic moc

-> Pavel P..: A spokojenost? Já trochu přemýšlím o Shell Spirax, nějak ta značka u mě má důvěru... ale cena nic moc

já dával do repasovaný skříně Castrol Manual 80W-90... cenově vycházel kolem 120/litr.
Osobne bych dal Mogul Trans SAE 80 (API GL-4) a jezdil a vubec se toho nebal a vic neexperimentoval. Davat plnou syntetiku tak to zacne akorad nekde tect nepredpokladam ze ji mas vygeneralkovanou a hlavne slepenou s novymy gufery apod. I kdyz ani to poradne u tehle prevodovek na dlouho nepomohlo.
-> Kuladmin: Jo, reagoval jsem na původní příspěvek před editem
Že podle výrobce tam má přijít 80ka vím, ale taky vím, že se to dneska řeší moderněji a v virtím informačním šumu jsem také zaslechl, že nějaká novější API norma (GL-5 ??? možná) si chemicky s převodovkou nerozumí... Takže přeformulováno:
- Musí být nějaká starší API norma, nebo je GL-4+ či GL-5 v pohodě?
- 80W/90 stačí, nebo radší 75W/90 ?
- Řešit značku nebo Mogul nazdar bazar?

- Musí být nějaká starší API norma, nebo je GL-4+ či GL-5 v pohodě?
- 80W/90 stačí, nebo radší 75W/90 ?
- Řešit značku nebo Mogul nazdar bazar?
-> dragon_cb_cz: Dyt sem ti odpovedel (pravda s editaci hledal jsme to). SAE 80W abys to mel cely ale kdyz prijdes do slusnyho obchodu kde o skodovkach neco vedi tak vi i co do toho nalit. (75 je moc ridka a 90 zas husta problemy leto/zima ).
Jasně, samozřejmě vypustit a dolejt... jde o to co, ne jak 

Ach jo... bez urážky, ale na to jsem se fakt neptal. Pokud bych měl pocit, že je ta převodovka po smrti, tak bych se neptal co do ní nalejt ale kde dávaj nejvíc za hliník. Takže zjevně mám pocit, že asi má smysl tam něco lejt...
No jestli tam neni olej tak to ze ho ted jen dolijes uz asi nic nevyresi. Jinak by tam mela prijit 80 komplet napln je 2,5l pri vymene ale spis jen 2l. Kdyz uz to teda budes tam lit tak to alespon vypust a dej komplet novou a ne jen dolit.
Nedaří se mi dohledat - jaký převoďák je rozumný kompromis do klasického 4q na 120GLS? Převodovka nechutně piští (na volnoběh slyším pískání a když sešlápnu spojku tak zmizí, při jízdě občas kvičí podobně jako normálně jen na zpátečku atd) a skoro bych to odhadoval, že už bude uvnitř pěkně suchá - motor byl taky když jsem to auto koupil. Nechci za to dát ranec, ale když už to zaplatím, tak ať to nejsou olejové chcanky... takže jakou normu a viskózní specifikaci?