skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovka ven
-> k.jarek 08.09.20 17:58:01: Každá je jina..
Ešče mňa napadá... Vidličky sú záměnné nebo je mezi nimi rozdíl? Myslím, že mám nějakou doma, tak abych věděl, zda bude všeobecně použitelná pro jedničku/dvojku nebo budu muset případně shánět...
-> dragon_cb_cz: Přinejmenším na dvojku, ale nejlépe aj na jedničku, takže dva. Převodovku mám v plánu rozhodit někdy přes zimu, takže to zatím úplně nehoří...
-> k.jarek 08.09.20 17:36:31: Kolik jich potřebuješ?
-> MVM: Už z principu je jasné, že je to nejměkčí část, to samozřejmě ano. Spíš mňa napadlo, zda by nebylo možné jej vyrobit s lepším poměrem opotřebení jádra/odolnosti kroužku. Tedy s o něco vyšší odolností v takové míře, aby to ale mělo na opotřebení ostatních dílů minimální dopad. Nejsu strojař a neznám pevnostní a další vlastnosti materiálů těch dílů, takže je to možná nesmyslná úvaha...
To je právě to. Já začínám mít pocit, že téměř na všecko díly sú, jen na ty Škodovky ne.
Dobrá, díky za info
-> MVM -> dragon_cb_cz: Tož buď sa mi nabídky vyhýbají obloukem, nebo špatně hledám
Zkusím tedy pohledat důkladněji, díky
To je právě to. Já začínám mít pocit, že téměř na všecko díly sú, jen na ty Škodovky ne.
Dobrá, díky za info

-> MVM -> dragon_cb_cz: Tož buď sa mi nabídky vyhýbají obloukem, nebo špatně hledám


-> MVM 08.09.20 16:39:07: Tak origo synchrony pořád jdou koupit, v inzerci se celkem objevují co vím... ale jaká je aktuální cena netuším.
-> k.jarek 07.09.20 20:16:22: Synchronní kroužek se vždy vyrábí jako "nejměkčí" (technicky nesprávně) díl, ktery se proste opotrebi a mechanicky jednoduše nahradi. Vec jina je ta, ze na nektery veterany se proste dily uz nevyrabi. Skodovka je relativne v háji. Kdezto treba stary Porsche/VW je dostupný.
Pevnostně,jak se ptáš, to neni reseni, vnitrni treci kuzel musi byt z materiálu ktery neposkozuje kužel na ozubenym kole ale musi mit příslušný treci parametry, tam je toho vic...
Urcity nahrady synchronu dle mych info existuji. Pořád se ale domnivam ze pekny seriovy krouzek je cenove i funkcne řešitelný.
Pevnostně,jak se ptáš, to neni reseni, vnitrni treci kuzel musi byt z materiálu ktery neposkozuje kužel na ozubenym kole ale musi mit příslušný treci parametry, tam je toho vic...
Urcity nahrady synchronu dle mych info existuji. Pořád se ale domnivam ze pekny seriovy krouzek je cenove i funkcne řešitelný.
-> k.jarek 07.09.20 20:16:22: Synchrony (kroužky) jsou na všech rychlostech stejné. Nebo myslíš synchronní spojky?
Když už sme u těch synchronů. Vyrábí je někdo? Zejména tedy pro dvojku? Případně lze je vyrobit z něčeho pevnějšího (zušlechtěného) než je původní materiál tak, aby to zas příliš neodnášelo okolí/dosedací plocha toho kroužku?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Fotky pěkný, no pravdu bohuzel nemáš...
-> MVM 07.09.20 06:20:52: Pokud jsou ty výstupky hodně osekané, tak synchron není tlačen na převodové kolo dostatečnou silou a nemůže brzdit/akcelerovat hnací hřídel převodovky při řazení... Mám zkušenost, že se to dost často různě křivý v té synchronizační objímce atd...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.09.20 23:05:23: Neni to pravda. Smaž nez se toho nekdo chytne. Dilce se blokovaci vystupky omackaji,to je tak jediny co akceptovatelny .
-> mishom: Pokud se to tyka prevodovek 742, tak u tech synchronu odchazi hlavne plosky na tech 3 vystupcich po obvodu. Mel by tam byt takovy viceuhelnik... Jakmile se vystupky opotrebuji, tak synchron neni pri razeni pritlacovan na kuzel protilehlej a nefunguje to poradne.
-> mishom: ked synchron pritlačíš o kužel na kolieksu rýchlosti musí "brzdiť" .... proste sa pricucnúť o ten kužel na koliesku. Ak brzdí málo, alebo má opotrebené packy treba ho vymeniť.
Ked uz je rec o synchronoch, ako rozpoznam, ze je synchron vadny/opotrebovany ked je prevodovka rozmontovana? Vsetky synchrony maju stale vrubky na sebe (na tej klznej ploche) a aj tak sa mi sem tam stavalo, ze do stvorky to niekedy slo cez zuby.. (niekedy zas krasne hladko).
-> Jarda: Presne tak. Takže ten synchrón ti je zbytočný a môžeš mi ho poslať

-> minno 05.05.20 18:17:15: ja bych potreboval vymenit jeden synchron, sehnal jasem dokonce origo, ale nez to vyndavat, to radeji tu trojku budu radit s meziplynem, puvodne prevodovka nebyla vyndavana 26 let, tak ji ted nebudu preci vyndavat po 6 letech...
-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 18:08:49: Dobre si to spravil

-> Bukaj 05.05.20 16:08:36:
dobrá fotka....

-> Bukaj: 
-> all:
No, tak jsem pod to vlezl, zjistil že auto není zas tak vysoko jak jsem myslel a při pohledu, co všechno by to obnášelo, jsem si jakoukoliv práci hodně rychle rozmyslel

-> all:
No, tak jsem pod to vlezl, zjistil že auto není zas tak vysoko jak jsem myslel a při pohledu, co všechno by to obnášelo, jsem si jakoukoliv práci hodně rychle rozmyslel

Vymenu prevodovky na 100 som absolvoval tento vikend.
Samotne vybratie agregatu (ramena a poloosi s bubnami ostali v karoserii) bola praca cca na 2 hodky (dole tazne, naraznik, zadne celo, vypustit vodu, olej z prevodovky, poodpajat motor od hadic, kablov, dole plechy motoru atd)
Naspat to bolo horsie kvoli poloosiam (ocistit, tesnenia...). Cca zase 1.5 po stav ze sa auto dalo tlacit (uz bola noc ked sme skoncili). Dokoncovanie bola otazka dalsich par hodin aj s dalsimi pracami k tomu (cistenie, odhrdzovanie,..)
Samotne vybratie agregatu (ramena a poloosi s bubnami ostali v karoserii) bola praca cca na 2 hodky (dole tazne, naraznik, zadne celo, vypustit vodu, olej z prevodovky, poodpajat motor od hadic, kablov, dole plechy motoru atd)
Naspat to bolo horsie kvoli poloosiam (ocistit, tesnenia...). Cca zase 1.5 po stav ze sa auto dalo tlacit (uz bola noc ked sme skoncili). Dokoncovanie bola otazka dalsich par hodin aj s dalsimi pracami k tomu (cistenie, odhrdzovanie,..)
-> darklord 05.05.20 10:23:38: Tak, tak, zážitok je neprenosný
Aneb jak se línej strhal, to znám i z vlastní zkušenosti...
-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 10:36:22: Vozejk na špajzku s motorem máš doma, případně si půjčíš od souseda...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_71114__2020- 05-03_23-29-12_19.jpg

Aneb jak se línej strhal, to znám i z vlastní zkušenosti...

-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 10:36:22: Vozejk na špajzku s motorem máš doma, případně si půjčíš od souseda...

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_71114__2020- 05-03_23-29-12_19.jpg
-> vhml:
-> darklord:
Při jakýkoliv větší práci tahám celej agregát, jenže je to cca rok a půl, co si jistý nejmenovaný zdejší člen, viď Vojťasi, půjčil vozejk pod motor a špajsku, že bude dělat na modrý
Takže to musím zkusit udělat zespod. Auto je půl metru nad zemí, tak snad to půjde.
-> darklord:
Při jakýkoliv větší práci tahám celej agregát, jenže je to cca rok a půl, co si jistý nejmenovaný zdejší člen, viď Vojťasi, půjčil vozejk pod motor a špajsku, že bude dělat na modrý

Takže to musím zkusit udělat zespod. Auto je půl metru nad zemí, tak snad to půjde.
-> vhml 05.05.20 10:17:05:
ono tato skusenost je asi neprenositelna, tiez som si to musel skusit najskor "hard-way" aby som zistil ze vyhodit motor aj so spajzkou v jednom kuse je vlastne o hodne pohodlnejsie

-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 09:26:06: hele se sundáním víka je to tak, že je to sice rychlejší než vyhodit převodovku, ale je to takovej vomrd, že je na zvážení jestli tomu nevěnovat dvě hoďky navíc a vytáhnout to v klídku celý. Alespoň u stovky, kde se při sklápění musíš prát s poloosama a větrák ti naráží do chladiče
-> Eidy: místa by tam mělo být dost, spíš mě šlo o vlastní hokejku, jestli se tam člověk netrefuje s 5ti věcma najednou a ještě poslepu 
-> darklord: s tím se počítá, že zas budu jako prase

-> darklord: s tím se počítá, že zas budu jako prase

-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 09:26:06: hlavne igelitku na ksicht kedze ti vytece olej zrovna do miest kde bezny clovek ma tvar 

-> Antony: Napadá mě jen trocha místa do strany, abys vytáhnul (vyklonil) z drážek v táhlech. Pak už to prostě jen vyndáš.
Tak rok utekl a opět oživím téma s dotazem demontáže víka suchého 5q na autě. Na tahání špajsky ven není čas, proto to musím zvládnou na autě. Nápravu svěsím, to není problém, každopádně na co si dát pozor s vlastním víkem? Je tam nějakej omrd s hokejkou?
-> Antony: Dělal jsem to jednou stačí sundat příčku čímž se svesi i převodovka a sundas víko na pohodu
-> Žiabrovak: Syny by ti určite vedel poradiť...

-> vhml: a vsetko je to na jedno brdo 

Při to by si člověk řekl, jak ty moderní sráče vydrží hovno proti podctivejm starejm autům 

-> Vojťas 22.04.19 20:05:34: moj plan ked som kupil 100ku bol trosku poladit a jazdit...jasnackaaaa ...
-> SO545: Veď aj táto má nabehané 56000 ale stav je asi na 100000... Veď nejako to zvládnem 

-> Žiabrovak: Nevim jestli ti to jeste nikdo nerikal, nebo si myslis ze to pujde i bez toho, ale moc nepocitej s tim ze se generalce naprav vyhnes. Teda ono to dopadne rozebanim minimalne pulky auta, zalezi jakej zamer s tim mas.
-> Žiabrovak 22.04.19 19:47:53: mas 2moznosti... 1.kupit si nieco novsie...alebo skor nove
2. ked to chces mat v mechanicky slusnom stave rozborka ta neminie...
Moja skodovka bola ulozenka z najazdom nieco cez 40000km aj tak som musel repasnut skoro vsetko...
2. ked to chces mat v mechanicky slusnom stave rozborka ta neminie...
Moja skodovka bola ulozenka z najazdom nieco cez 40000km aj tak som musel repasnut skoro vsetko...

-> Žiabrovak 22.04.19 19:34:33: problem to nieje len to musi byt v stave aby to slo nastavit
ak je vseto funkcne a hybe sa to tak geometria je brnkacka...

ak je vseto funkcne a hybe sa to tak geometria je brnkacka...
-> StepaNoFUN: Aha, takže to spravím tak, že dám dole bubny, povolím poloosy a potom prevodovku vytiahnem. A ešte otázka ohľadom geometrie, je asi problém nájsť niekoho kto by to nastavil?
-> Žiabrovak: Tam není riziko, že se to rameno ohne, ale jistota, že to z tý kolíbky spadne. Přesně ve chvíli, kdy povolíš převodovku z příčky.
EDIT: Ty tam vlastně nemáš motor... Tak to na kolíbku rovnou zapomeň.
EDIT: Ty tam vlastně nemáš motor... Tak to na kolíbku rovnou zapomeň.
Chalani! Dostal som nápad. Mám možnosť kúpiť kolísku na prevrátenie na bok a rozmýšľam, že to spravím nasledovne. Namontujem kolísku a s otcom ju prevrátime na pravý bok, potom odmontujem ľavé rameno aj poloosu a povolim pravu poloosu od prevodovky a prevodovku odmontujem. Dalo by sa to takto spraviť? Ale tam je asi riziko že sa mi ohne rameno, nie?
-> Žiabrovak: Jednou jsem asistoval při vyndavání kyvkový skříně bez nápravy a v jednom člověku mi to přijde skoro nemožný ale stejně bych to už nikdy nedělal ani ve více lidech.
-> Žiabrovak: jednou sem to vynadal ven bez naprav a stacilo mi to. Rozhodne bych se tomu bejt tebou vyhnul. A jak rikali kluci staci jen sundat buben a brzdovej stit, do okruhu zasahovat nemusis. Nicmene se tomu v budoucnu stejne nevyhnes.
Rozmýšľam, že to dám rovno dolu celé a spravím komplet GO celej zadnej nápravy. Tak či tak mám kúpené brzdové hadičky potrebujem zrepasovať pedálovú konzolu, tak asi vypustím brzdovku a komplet to spravím. To je celá škodovka... Idem vyčistiť karburátor a skončí pri generáke bŕzd



-> Žiabrovak: S těma brzdama to chápu, ale jak psal-> SO545: = sundej (o označ si) bubny, demontáž brzdových štítů obnáší vyloupnutí paken a povolení 4 šroubů M8. Brzdový válečky (nejlépe zajištěný proti vysunutí alespoň omotáním drátu) i hadice zůstanou na štítech, čili spojený s okruhem.
A u tak sofistikovaný stroje, jako je kilo, si vystačíš se změřením vzájemný polohy poloosy a remene klidně svinovacím metrem mezi nějakým bodem na rameni a pevným šroubem M10 na nohavici poloosy.
A u tak sofistikovaný stroje, jako je kilo, si vystačíš se změřením vzájemný polohy poloosy a remene klidně svinovacím metrem mezi nějakým bodem na rameni a pevným šroubem M10 na nohavici poloosy.
-> Žiabrovak 21.04.19 16:56:06: brydove stity demontujes /aj ked brzdy budu potrebovat sevis urcite/
a matice v pohode rozrezes flexou za 2min rameno je oslobodene...
potom to vytiahnes a rozoberies cele
inac to nema zmysel.
a matice v pohode rozrezes flexou za 2min rameno je oslobodene...
potom to vytiahnes a rozoberies cele

-> Žiabrovak: Dělal jsem to jednou u MBčka a už nikdy víc. A to jsem měl kliku, že mi nevypadly kameny z poloos při nasazování.
Každopádně když už, tak celý agregát ven a je to jednodušší -viz co psal Štěpán
Každopádně když už, tak celý agregát ven a je to jednodušší -viz co psal Štěpán

-> StepaNoFUN: Nechcem to odmontovávať hlavne kvoly brzdám a ešte preto, lebo matice ktoré držia ramená vpredu, sú zatreté gumoasfaltom a pekne zahrdzavené.