
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odklon kola 1000 Mb
-> Bukaj: Zítra mi to jeden známej přeměří na přípravku a pokud nebude sedět tak budu shánět nové. Bylo jen nepatrně víc prohnuté, takže se porovnalo poměrně snadno. Tak zítra uvidím jak to mám v oku.
Hlavně že se po té době zjistilo kde je chyba.

-> Koblet: Nechceš raději dát nová horní ramena? Úzkých je na trhu dostatek - s bouchnutým a rovnaným ramenem bych tedy nejezdil...
Ten ťukanec by také vysvětloval, proč jedno spodní rameno bylo měněné

Ten ťukanec by také vysvětloval, proč jedno spodní rameno bylo měněné

Tak po několikerém rozebrání a zase složení se ukázalo, že náprava nejspíš dostala ránu a horní rameno bylo nepatrně ohnuté. V délce to dělalo cca 3mm. Mimo jiné jsem zaregistroval lehké pootočení řídící tyče na čepu a po vyndání se ukázalo že se přestřihl klínek. To by té ráně co ohla rameno možná odpovídalo. Lehkým poklepáním velkou palicí se rameno porovnalo a odklon je jak má být.

Spodní ramena mám obě stejná a litrová. Jedno jsem měl a druhé od -> Bukaj: . Lepší jsem bohužel nesehnal, takže he tam to od Tebe.
Takže v tom to nebude. Jdu na to kouknout do garáže.

-> sliwowitz: -> m8rinek:
Ramena na fotce jsou sice jiná, ale Koblet psal, že má obě ramena originál MB (rameno, co mu chybělo, si bral ode mne, možná pak sehnal i nějaké zachovalejší, ale origo.
Napadá mne leda tak křivá nápravnice, nebo něco se svislákem (ale co?)
Ramena na fotce jsou sice jiná, ale Koblet psal, že má obě ramena originál MB (rameno, co mu chybělo, si bral ode mne, možná pak sehnal i nějaké zachovalejší, ale origo.
Napadá mne leda tak křivá nápravnice, nebo něco se svislákem (ale co?)

-> sliwowitz: podle podložek na vnitřku uložení excentru je to kilo... 120 má jen trubičku
-> Eidy: -> m8rinek: presne tak, to rameno co lezi na spodku je MB, to na nom je kilo alebo 120 (na pohlad nerozoznam).
spodne ulozenie zvislaku bolo trojake, 120 ma silentblok a excentricky srob, liter a kilo ma miesto silentbloku kovovy valcek s excentricky navrtanou dierou a srob je rovny.
Potom je este rozdiel medzi kilom a litrom v sirke toho valceka, rozoznat sa daju podla spominaneho dorazu (MB ma vlozeny kolik, u kila je sucastou odliatku)
Ramena su podobne: 1. liter, 2. kilo, 3. uzovka, 4.eMko, vzajomne nezamenne.
Dlzka ramena by ale mala byt rovnaka pre liter, kilo aj uzovku.
cize nafot aj to dolne ulozenie zvislaku, nech vieme ake ramena tam patria...
spodne ulozenie zvislaku bolo trojake, 120 ma silentblok a excentricky srob, liter a kilo ma miesto silentbloku kovovy valcek s excentricky navrtanou dierou a srob je rovny.
Potom je este rozdiel medzi kilom a litrom v sirke toho valceka, rozoznat sa daju podla spominaneho dorazu (MB ma vlozeny kolik, u kila je sucastou odliatku)
Ramena su podobne: 1. liter, 2. kilo, 3. uzovka, 4.eMko, vzajomne nezamenne.
Dlzka ramena by ale mala byt rovnaka pre liter, kilo aj uzovku.
cize nafot aj to dolne ulozenie zvislaku, nech vieme ake ramena tam patria...
-> Koblet: možná kecám, ale nemáš jedno rameno kilí a jedno litří? Dle dorazu...
-> Koblet: podle dorazu mi přijde každé spodní rameno jiné.
Ta ramena jsou vidět u mně v profilu opískovaná, ale délka z toho poznat nepůjde. Ráno to proměřím a nafotím.
-> Koblet: pokud se dotknes podbehu tak mas vymackane dorazy, bezny jev. Kapni do nich svareckou a vybrus zpet do roviny.
-> Koblet: Hoď sem fotky.
M ramena jsou delší cca o 30mm, to bys asi nepřehlídnul. S delším vrchem bys měl odklon jako kráva.
M ramena jsou delší cca o 30mm, to bys asi nepřehlídnul. S delším vrchem bys měl odklon jako kráva.
Když o tom tak přemýšlím, neměl by být odklon spíš veliký pokud bych měl široké horní rameno?
-> Eidy: Měřil jsem na autě a teď i na sundané nápravě. Svisláky a pouzdra jsem si radši nechal vyměnit od odborníka. Ještě jedna věc, když dám plný rejd, tak na jednu stranu narazí kolo do podběhu dřív než doraz. Na druhou stranu to nedělá.
No to doufám. Dostal jsem k autu celou nápravu, protože na původní byla komplet ramena i nápravnice vyrezlá. Na té druhé nápravě bylo jedno dolní rameno jiné, ale sehnal jsem originál. Nicméně horní ramena se zdají stejná. Neměřil jsem délku, ale když jsem měnil uložení tak jsem si optického rozdílu nevšiml. Pokud jsou široká ramena úplně stejná a jen o pár mm delší, tak je možné všechno.
-> Koblet: Měříš to na autě nebo na vyndaný nápravě? Jakej máš příklon? Stejná otázka jako -> vhml: .A ještě jedna hloupá, máš auto nebo nápravu v rovině? Nemáš nějak špatně složenej svislák? Není křivá nápravnice? Poměř ramena mezi sebou.
predpokladam ze nejsi debil abys mel jedno horni rameno siroky...
Podotýkám že jsem tady na fóru přečetl snad vše o odklonu asi 3x a marně.

Sestavil jsem novou přední nápravu- uložení ramen, svisláky, pouzdra, excentry - a teď nejsem schopnej seřídit odklon kol. U jednoho kola jsem to podložkami na horním rameni srovnal a ještě mám prostor v excentru, ale druhá strana mě ničí. Dal jsem stejné podložky a mám místo odklonu příklon. Je tak velikej, že ani vyndání všech podložek to asi nesrovná. Nenapadá někoho kde může být chyba? Existuje něco co se mohlo na nápravě sestavit blbě? Já už jsem s rozumem v koncích.