skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Oprava sedel loukotě
OK, dik
-> Duri: jo jsou na to kulový frézky... a uděláš to na stojanový vrtačce
-> Duri: Měl by umět lepší nástrojář...
Zneuzijem vlakno
Cim zacistit/zrovnat dosadacie plochy na matky na loukotiach? Existuje nejaka freza s gulovou plochou a voditkom na to? Kde to zohnat, alebo pozicat?
Potreboval by som dosadacie plochy zrovnat...

Cim zacistit/zrovnat dosadacie plochy na matky na loukotiach? Existuje nejaka freza s gulovou plochou a voditkom na to? Kde to zohnat, alebo pozicat?
Potreboval by som dosadacie plochy zrovnat...
-> aceboss: Mě je to jedno :D
-> m8rinek: Jen dát límec a jedem
Třeba tvoje zjištění pomůže tento blud vyvrátit mezi širokou veřejnosti
,ale vzhledem k tomu jak moc je to zažitý se to bude šířit dále.


-> aceboss: nic zásadního, jen že nějaká vnitřní oxidace je nesmysl, ke korozi hořčíku dochází jen na povrchu (samozřejmě od tud se šíří do hloubky) a to hlavně díky působení solí atp. Složení materiálu ve vnitřní vrstvě je stejné jako z výroby....
A jen takovou malou :)))
A jen takovou malou :)))
m8rinek 02.04.13 20:36:01 napsal:
→ aceboss: o pohádkách o elektronu si myslím své (měl
jsem dobovej odštěpek na spektrální analýze)…
Pokud nejde o sportovní použití, tak asi není co řešit, i když blbou
ránu může člověk chytit kdekoli…
Pokud mohu poprosit co jsi zjistil pro té analýze jen ze zvědavosti mě to zajimá i když nic povzbuzujícího to nebude že
Stou ránou nemohu jinak než souhlasit.
→ aceboss: o pohádkách o elektronu si myslím své (měl
jsem dobovej odštěpek na spektrální analýze)…
Pokud nejde o sportovní použití, tak asi není co řešit, i když blbou
ránu může člověk chytit kdekoli…
Pokud mohu poprosit co jsi zjistil pro té analýze jen ze zvědavosti mě to zajimá i když nic povzbuzujícího to nebude že

-> aceboss: o pohádkách o elektronu si myslím své (měl jsem dobovej odštěpek na spektrální analýze)....
Pokud nejde o sportovní použití, tak asi není co řešit, i když blbou ránu může člověk chytit kdekoli...
Pokud nejde o sportovní použití, tak asi není co řešit, i když blbou ránu může člověk chytit kdekoli...
-> TTomas: -> m8rinek: Skrz dostupnost a vzhledem k ceně se mi moc vařit nechce
Co se týče těch praslin tak mají asi 5-6mm a jsou od klíče, který tam někdo rval. Jinak prasliny dál jako k paprskům nebo do středu nejdou nikde.
-> m8rinek: Tak černě jako jen na stání bych to snad ani neviděl těch 1300km za sezonu není nic strašného....i když nikdo do nich nevidí

-> m8rinek: Tak černě jako jen na stání bych to snad ani neviděl těch 1300km za sezonu není nic strašného....i když nikdo do nich nevidí

Předehřát, vyvařit, obrobit, to ale budou drahý loukotě... Jinak všechny takhle vykurvený kola jsou spíš na stání do muzea...
Ja mam na delitka 80mm stevty a je to akorat. Prikladnel bych se je druhe variante nebo jeste jinak. Dat ty diry vyvarit. Bohuzel u elektronu trosku drahej spas, ale protoze uz to mas napraskle, tak zcela jiste nejlepsi.
štefty by měly být 60mm + podložka
Nástřel varianty č.2 zatím jen s vloženým klasickým sedlem pro kola od KN
Pánové obracím se na vás s otázkou řešení sedel matic na loukotích.
Konečně jsem dostal k první sadě (odvrtaných) loukotí, které jsem si přivezl z odlaku a po zjištění, že jsou OK nehází ani nejsou popraskané řeším otázku opravy sedel.
Jeden z předchozích majitelů sedla odvrtal, aby nemusel použít dlouhé štefty.
Síla středu disku je cca 38mm a odvrtání je do hloubky cca 16-18mm.
dle foto č.1
Moje varianty řešení.
1. Otvory pouze začistit (průměr a dno pro matici) a nechat tak(případně dát klasické sedla
pro kola od KN) ,ale pak hrozí při opětovné montáži poškození ulomení už ted
popraskaného zeslabení sedla dle foto.
2. Použit sedla pro litá kola od KN a jejich válcovou část prodloužit(o cca 15mm) vlisovat a
zalepit do opracovaných otvorů a přesoustružit (srovnat) s horní plochou.
3. Nechtat udělat delší matice čímž, ale hrozí při opětovné montáži poškození už ted
popraskaného zeslabení sedla dle foto.
4. Nějaké alternativa trublových matic.
5. ....? Zatím mě nic nenapadá
Případně jak dle vás má toto převrtání vliv na zeslabení pevnosti.
Za mě varianta č.1, ale více č.2 ovšem nutnost dlouhých šteftů
Minimální délka šteftů je kolik 85mm?
Co se týče náročnosti na výrobu tak to bych neřešil (soustruh i frézku mám doma)
Díky za rady a vaše názory
Konečně jsem dostal k první sadě (odvrtaných) loukotí, které jsem si přivezl z odlaku a po zjištění, že jsou OK nehází ani nejsou popraskané řeším otázku opravy sedel.
Jeden z předchozích majitelů sedla odvrtal, aby nemusel použít dlouhé štefty.
Síla středu disku je cca 38mm a odvrtání je do hloubky cca 16-18mm.
dle foto č.1
Moje varianty řešení.
1. Otvory pouze začistit (průměr a dno pro matici) a nechat tak(případně dát klasické sedla
pro kola od KN) ,ale pak hrozí při opětovné montáži poškození ulomení už ted
popraskaného zeslabení sedla dle foto.
2. Použit sedla pro litá kola od KN a jejich válcovou část prodloužit(o cca 15mm) vlisovat a
zalepit do opracovaných otvorů a přesoustružit (srovnat) s horní plochou.
3. Nechtat udělat delší matice čímž, ale hrozí při opětovné montáži poškození už ted
popraskaného zeslabení sedla dle foto.
4. Nějaké alternativa trublových matic.
5. ....? Zatím mě nic nenapadá

Případně jak dle vás má toto převrtání vliv na zeslabení pevnosti.
Za mě varianta č.1, ale více č.2 ovšem nutnost dlouhých šteftů
Minimální délka šteftů je kolik 85mm?
Co se týče náročnosti na výrobu tak to bych neřešil (soustruh i frézku mám doma)

Díky za rady a vaše názory
