nejde radit

prohledat
103 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 22.03.2013 do 13.04.2018, založil/a jarda19
řadit dle data
08:05:01
15.11.2015
Bukaj
-> Shader: V první řadě zkontroluj silentbloky motoru, jestli jsou ok, a jestli něco nevadí táhlu ve volném pohybu, případně nedostalo to auto ťukanec zezadu?
07:55:47
15.11.2015
Shader
Nemá někdo nějaký tip? Než to rozkuchám!
18:34:10
14.11.2015
Shader
Zdravím. Vypujčím si téma. Nějak mě zlobí převodovka, konkrétně druhý kvalt! Když zkouším řadit na prázdno vše je oka, kvalty normálně zaskakují, to sáme když jsem zvedl zadek na špalky, převodovka normálně řadí. Problém příjde až u jízdy, když chci přeřadit na druhý stupeň, šalt páka jako kdyby se zasekne a nejde zařadit, když s ní trochu zahebluju dvojka tam zapadne, ale dosti nevybíravým způsobem. Prostě nejde, nejde a najedou prásk a je tam! To samé při podřazování, ten samý problém. Jinak všechny kvalty jdou v pohodě! Co by mohlo být příčinou? Synchrony? Dík za rady.
23:26:22
02.06.2013
schrenkie
-> srdcar 120L:

Ahoj dakujem za cenne rady a navod ako na to. Tie vymedzovacie pliesky tam boli jeden na lavo a dva na pravo. Zlozim to tak ako to bolo original snad nebude problem a bude tam dostatocna vola :) A na tie kamene sa tiez tesim, potom napisem ako to slo :) Diky
16:44:46
02.06.2013
srdcar 120L
-> schrenkie: Jsem rád, že ti to pomohlo.

K ohnutí došlo jednoduše: kdo před tebou vyndaval motor, neodpojil tyč řazení z převodovky a když převodovka poklesla dolů, tak se tyčka ohnula. Mě už se to taky kdysi dávno stalo, tak si na to dávám pozor. Nedošlo to tak daleko, že by se mi zasekl kvalt, ale šlo to hrozně ztuha. Hlavně jednička a trojka.

Dají se nasadit poloosy i vleže pod autem, ale chce to přilepit kameny na poloosy vazelínkou a vodorovně je usadit tak, jak pak půjdou do diferáku. (aby nespadávaly). V diferáku to chce vyrovnat zářezy kam půjdou kameny. Dej si pozor na papírové těsnění, počtem a sílou vymezuješ vůli mezi polokoulí převodovky a rourou poloosy. Chce to udělat tak, aby nebyla axiální vůle, ale zase aby se roura po polokouli mohla hýbat. Bohužel to musíš po celém obvodu napevno přišroubovat, t.j. 6 matek s podložkami, jinak se ta vůle nedá zjistit.( bez přišroubování na rameno, abys s ní mohl hýbat ). Já jsem mohl nechat poloosy na autě, ale taky jsem je odpojoval od ramen, dalo se s tím manipulovat, ale nemusel jsem odpojovat brzdy. A hlavní věc, měl jsem v garáži montážní jámu, 3 m dlouhou, 1 m širokou a 1,5 m hlubokou, to se dobře dělalo. Bohužel měl, garáž byla moje, ale pozemek pod ní ne, byl města a to ho chtělo nazpátek. Tak už nemám nic.

Až budeš mít vymezené vůle na rourách, nezapomeň na gumové podložky pod uchycením na ramenech. Po dotažení to zajisti ohnutím podložek k matkám rour poloos.
upraveno 1x, naposled 02.06.2013 16:49:07
23:56:11
01.06.2013
schrenkie
-> srdcar 120L:

Ahoj dik za rady, tak dnes sme sa do toho konecne pustili. Nakoniec to bola len ohnuta vidlicka, ta sa zasekla v tom prednom viku prevodovky a neslo nou pohnut teda ani radit. Narovnat ju vo viku to bola utopia, nedala sa vybrat von, a kedze som nechcel poskodit viko, tak isla von karboskou- tzv. delenim :) len dufam ze sa mi podari zohnat nahradnu. Auto som uz tak kupil nepojazdne, nechapem ako sa da takto ohnut vidlicka, niekto musel byt dost nasilny. Ono zase nebolo to moc ohnute, mozno par desatin ale uz to robilo problem. Ale som rad, zavada je odhalena :) No a prevodovka isla dole celkom v pohode, najprv sme odpojili motor, potom poloosy od prevodovky, lenze oddelit sa to stale nedalo, potom mi znami poradil taku vychytavku, odpojit jednu poloos od ramena, su tam zdola dve matky, isli stuha ale nakoniec si dali povedat a potom len vysunut hore a von. Krasne to vyskocilo. Kompletovat to asi budeme mimo auto ajked som sa chcel vyhnut vymonzovaniu poloosi a odpojovaniu brzdovych hadiciek, ale ked si predstavim ako tam budem vkladat tie kamene leziac pod autom tak to asi lahsie urobim mimo auta...
23:46:22
28.05.2013
srdcar 120L
-> schrenkie: Mohla se ti ohnout nebo spíš zlomit řadicí vidlička. Otázkou je, jestli šlo už předtím, než se to stalo, hůř řadit nebo se to stalo najednou. Mohla prasknout kulička, je pod deklíkem a pružinkou na pravé straně převodovky, pro zajištění tyčky řadicí vidličky. Zkus opatrně sundat deklík, jsou pod ním 3 pružinky a uvidíš, jestli se s tím kvaltem dá hnout. Pokud ano, máš vyhráno, je to pouze prasklá kulička. Pokud ne, vidím to tak, že je to na vyndání a rozebrání převodovky. Ta se dá vyndat, že odpojíš poloosy od převodovky, bez sundání bubnů. Je to pakárna to vycvaknout ven, ještě větší pakárna je to nasadit zpět, hlavně kvůli kamenům v poloosách.10
22:29:15
27.05.2013
vhml
-> Eidy: jenze nejlepší jetej kus prisel v zime do stovky. Uvidim co doma vyhrabu a jestli sezenu nejakej novej.
22:27:21
27.05.2013
Eidy
-> vhml: Jo tak, už chápu. No to je pakárna. Takže z toho plyne, že je lepší to skládat ze starejch dílů 1 .
21:11:22
27.05.2013
vhml
-> Eidy: na fotce uvidíš kulovy, ty drazky v kterých to beha byly nakonci kde to řadí trochu žvejklý a nebehalo to přes to. U jetý sady se to pravdepodobne nestane, protože už je ohlodaná a beha. Já to mel nový.
20:20:13
27.05.2013
Eidy
-> vhml: Nemáš fotku? Nejak si to nedovedu představit.
20:10:49
27.05.2013
vhml
To by člověk blil hoši. Na přesuvníku a jádru mezi prvním a druhým kvaltem byl otřep, kterej bránil zařadit jedničku. Zřejmě od neustálýho brutálního řazení dlouhý jedničky se to roztemovalo. Stačilo přeject jeden zub pilníkem a běhá to.



I tak bych to tam radši dal nový. Je vylomenej jeden zub na zpátečku. Má někdo novej, popř v super stavu přesuvník a jádro, který by mi byl ochoten hned ráno poslat?
18:38:16
18.05.2013
schrenkie
Ahojte mam podobny problem na mojej Skode 110, nechcem kvoli tomu zakladat ine forum. Mne sa zasekla 3 a nejde to vyradit. Uz som skusil aj odpojit kulisu a skusil som len tak jemne pohnut tou tycou co ide k prevodovke, ale aj zdvihnut kola, pri natocenom motore pustit spojku, kola sa pekne rozmehli, aj spojka pekne vypina, ale nepomohlo, neda sa vyradit, budem muset vybrat prevodovku von a zistit co tomu je. Ak mate s tym skusenosti je podla vas lepsie vybrat prevodovku aj s kompet poloosamy a ramenami, alebo je jednoduchsie, len odpojit prevodovku od manziet poloosi a vybrat to tak. Len neviem ci sa mi tie poloosi budu dat odpojit od prevodovky bez toho, aby som dal dole bubon a vysunul tu gulatinu z prevodovky. Dakujem za vase skusenosti.
11:53:13
13.05.2013
minno
-> vhml: Teoreticky to, čo som písal, vydrolené vodítko tej guličky (trubička). Ale tých možných príčin je samozrejme viac.
11:34:16
13.05.2013
vhml
-> Eidy: pravda pravda. Zkusím tohle cvičně na autě otevřít co na me vyskáče. Ale stejně nevím co by na tom mohlo nefungovat tak aby tam nešla jen jednička.
10:30:45
13.05.2013
Eidy
10:16:03
13.05.2013
vhml
-> minno: ok, pročtu to.



Ale tyhle kuličky jsou jen na tyčce 5-R ne? Na 1-2 to není. Nebo jo?
09:30:42
13.05.2013
vhml
-> minno: ty kuličky jak jsou z boku v tom víčku?
09:26:09
13.05.2013
minno
-> vhml: môžeš skúsiť vybrať aj tú guličku s pružinkou na pravej strane. Kedysi som mal problém že mi nešlo vyraďovať spiatočku - iba násilným trhnutím pákou a bolo to spôsobené vydroleným vodítkom tej zaisťovacej guličky. Gulička sa tam po zaradení vždy zašprajcovala. Musel som vymeniť vodítko. Dá sa to aj bez demontáže a rozborky prevodovky.
upraveno 1x, naposled 13.05.2013 09:26:49
09:25:14
13.05.2013
vhml
-> Eidy: to ja ji stejne vyvrhnu celou, nez se s tim prcat pod autem.
09:17:15
13.05.2013
Eidy
-> vhml: Hmm. Tak nejrychlejší asi bude odpojit táhlo od špajzky, sklopit její předek dolů a sundat přední víko. Zkusíš zařadit přímo na táhle 1-2, což by mělo být to spodní. Třeba na tebe něco vykoukne. Jinak je to stejně na výměnu převodovky.
09:11:43
13.05.2013
vhml
-> Eidy: to prave nevim. Podle me radici spojce nemuze bejt nic, vidlicce taky ne. Tam se musely nejak rozesrat táhla nebo do nich neco spadnout. Vzhledem k tomu že to muzu otevrit az v nedeli po besinech a v pátek to musí bejt naložený a odjizdet na dvoudenní zavody, tak to chci prvne vypátrat v rovine teoretické.
08:05:18
13.05.2013
Eidy
-> vhml: Tak jestli je kulisa a táhlo ok, tak možná bič, nebo ty posuvné tyče v převodovce, možná ty kuličky z pravé strany převodovky. Může se rozbít řadící spojka tak, aby řadila jen jeden kvalt?
07:00:54
13.05.2013
vhml
-> Eidy: u jedničky ne. U trojky a pětky jo.
23:49:26
12.05.2013
Eidy
Jestli jde páka dopředu, tak je to ve špajzce. Jestli nejde dopředu, tak to nevím. Zkus zařadit přímo na biči převodovky. Možná něco na hokejce.
23:34:52
12.05.2013
minno
No že sa jednotka vždy ťahšie radí ako ostatné rýchlosti je vzhľadom ku konštrukcii prevodovky normálne (pri radení 1. sa zasúvajú do seba aj 2 z 3 spiatočkových kolies, tak to občas proste nesadne a musí sa najskôr zaradiť iná rýchlosť alebo nanovo vymačknuť spojku a až potom 1...).

-> vhml: fakt otázka ako sa pýta aj Eidy.... Chcelo by to kuknúť či ti niečo nezavadzia tiahlu - konzole. Vyskúšať odpojiť tiahlo a zaradiť za 1 priamo tyčkou na prevodovke či to pôjde....
20:58:08
12.05.2013
Majki
já jsem v mém bývalém eMku (budiž mu pece lehké) musel před jedničkou dát skoro vždy dvojku a pak tam spadla jak v novém aute jinak jsem ji tam nutil násilím a nešla...
20:44:17
12.05.2013
Eidy
-> vhml: A řadící páka jde dopředu nebo ne?
20:10:46
12.05.2013
vhml
-> Dušan: to prave ze ne, vůbec se na zuby nedostanu, něco mi brání to vůbec zaradit.
17:31:18
12.05.2013
minno
-> Dušan: tá prevodovka by už vedela rozprávať o tom peknom chovaní3
16:49:11
12.05.2013
Dušan
no jestli jsi ji dal poradne tak muze byt nejak poskozeny synchron nebo zoubky. Me uz to zacina chodit pres zuby porad a to se k ni chovam pekne 1
14:39:11
12.05.2013
vhml
-> minno: taky, vše funguje úplně bez problémů, jen jednička ani tuk. Ani v tom nic narachta, proste na prvni pohled vse v poradku, dokud clovek nechce dat za jedna.
14:08:44
12.05.2013
minno
-> vhml: a spiatočka ide radiť tiež OK?
20:43:27
11.05.2013
vhml
-> Vrba: jo, všechno jde. Jen jednotka ani neslíbí. Normalne jsem na ni odstartoval a na stopce uz jsem ji tam znova nedal.
20:07:57
11.05.2013
Vrba
-> vhml: Težko říct,...dvojka jde ok?
19:10:21
11.05.2013
vhml
Budu volne pokracovat v tématu:



Po dnešních závodech nejde zařadit jednička. Něco jí blokuje. Všechny kvalty jdou normálně, jen jednučku mi něco brání zařadit. I klidně s nastartovaným motorem bez spojky to ani nedrnci o zuby. Kulisa vypadá v pohodě, tyči řazení nic nepřekáží. Co se mohlo v převodovce kam hnout aby to bránilo zařazení jednotky? Když už jí tam velkým nasilím nanutím, tak zase nejde vyřadit.
08:15:13
29.03.2013
Vrba
-> jarda19: Kdyby jsi měl zájem,můžeš mít převodovku s vlastnostmi úplně nové..... skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-roztece-kolovy ch-sroubu



Jinak to co popisuješ je mechanická závada na synchronizaci a pomůže jedině oprava. Přísady do oleje s tím neudělají vůbec nic.
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 08:15:49
01:53:55
29.03.2013
afro100
-> jarda19: moze
23:19:10
26.03.2013
jarda19
Nemuze to byt take tim, ze muzu mit v hajzlu spojku??
15:55:19
23.03.2013
packa
Třeba já mám špatné synchrony na dvojce, trojce a čtyřce, a nejvíc na dvojce. Podřazování bez meziplynu prostě nejde. Třeba ve vyšších rychlostech, tam napálit z pětky dvojku jen tak bez mezyplynu, nemyslytelné. Už takhle jezdím spoustu let a zvykl jsem si. Během tech let se to nezměnilo a převodovka se mi nechce měnit (lenost).

Ještě jedna zajímavost, kamarád měl ve 130L zavařovanou tyč řazení, na konci jak se spojuje s řadičkou. Ale někdo to zavařil mírně šejdrem, takže je celé řazení jakoby posunuté doprava. Jednou se stalo, že se povolila matička co spojuje tyč řazení s řadičkou. V tu chvíli tam šla špatně trojka, protože jak se to na ose málo otáčelo, tak byla tendence řadit za jedna, muselo se řadit jakoby řadičkou hodně vpravo. Ale zato dvojka tam šla tak dobře a bez meziplynu, jak jsem to ještě nezažil. Potom jsem to dotáhl a řazení ok, za tři v pohodě, ale dvojka už tam nešla, tak jako když to bylo povolené. Tolik můj zážitek.
11:40:58
23.03.2013
jarda19
Ok zkusim ten olej a pak se ozvu zatim dik
11:13:13
23.03.2013
Bobesh
-> jarda19: Řečeno slovy Sama Hawkinse,který,jsa připoután k mučednickému kůlu,překládal dalším zajatcům řeč velkého náčelníka Inčučuny:"Nevíme,jes tli jsou tito muži vini. My si to myslíme...ale nevíme to." :o)

-> jarda19: Prostě to zahřátý vypusť a dej tam to,co tam má bejt. Já jsem to tenkrát propláchl ještě motorákem,projel,vypustil a nalil PP80. Špajz to zaplaťbůh vydržel.
10:46:53
23.03.2013
jarda19
Jo to uz nevim, ale lil jsem to tam protoze to neradilo no....po naliti je to to samy...no ono jde radit krasne vsechny kvalty, ale bavime se o podrazovani ve vyssich otackach mezi kvalty 5,4,3....jinak kdyz jedu 60km/hod tak ze 4 na 3 podradim i bez meziplynu....takze navrhy jsou vymenit olej nebo to ani nema cenu?? Co myslite?
23:00:52
22.03.2013
minno
-> jarda19 22.03.13 18:39:10: ako už bolo spomenuté, "tú sračku" čo si do tej prevodovky nalial, to nebol správny krok. Len by ma zaujímalo, čo to bolo za "sračku" a aké to bolo pred jej naliatím a aké po naliatí? Každopádne takéto prísady v prevodovke nemajú čo robiť. Vypustiť a dať len olej čo tam patrí. Ak ti to nesynchronizuje dobre už ani na 3-4-5 tak to tá prevodovka už bude mať asi pekne za sebou :-) Problém s vylágrovanými synchrónmi u bežne jazdených prevodoviek býva prevažne len na 1. a 2. stupni.
19:09:08
22.03.2013
ochoda
-> jarda19: skus nekde od nakeho dedy splasit prevodovku nebo prevodovky a vyber synchrony od 5. prevodoveho kola :) -> Bobesh: skvele :D
19:07:29
22.03.2013
jarda19
Hele jen tak orientacne....kdyz budu menit synchrony...cca cena prosim??
18:59:23
22.03.2013
Bobesh
-> ochoda 22.03.13 18:57:40: Ne,ušetříš synchronům práci4 5
18:58:42
22.03.2013
Bobesh
-> jarda19: Tak to zase urychleně vypusť a zkus čistej original PP80. Jakékoliv přísady škodovácké převodovce bohužel spíš uškodí,než pomohou,toť má zkušenost. Pokud to nepomůže,je to na rozborku.
18:57:40
22.03.2013
ochoda
podle me asi jedine ty synchrony, a co kdyz mi prevodovka funkcni a já si podrazuju s meziplynem, muzu to tim znicit? dik
Extreme Tyres