skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nejde radit
-> minno: Pokud má možnost se pod auto dostat, třeba zdvihák nebo montážní jáma, případně rampa, tak stačí tyč odpojit u kulisy řazení a po odjištění vytáhnout z biče převodovky. Pak se s ní dá pohybovat a otáčet po libosti a nemusí vyloženě celou tyč dolovat z vozu. Zas bych to tak nehrotil.
-> COL: Aj to je možnosť, ale bez rozborky auta a demontáže tiahla nereálne.
Ja jsem to kdysi na jedné straně odvrtal, do čepu vyvrtal díru a vyřízl závit a od té doby je to rozebíratelné.
-> minno: Dík. Andrt ani Cedrych se o tom vúbec nezmiňujou.
-> Tom Troll: Ten čap má z jednej strany hlavičku a z druhej strany je akoby rozklepaný. Demontovať to ne-deštrukčne nejde. Jedine prepíliť plátom ručnej pílky, alebo nejakou mini flexkou. Kosť vymeniť a čapy nahradiť šróbmi.
Tak jsem se v tom pohrabal.
Na straně převodovky je velká vůle v krutu, začne se to hajbat tak až v půlce celkového chodu páky, vyježděná guma.
Jak je ta kost k táhlu přidělaná? V seznamu ND je "Čep" ale bez segrovky atd, jak se to případně rozdělává?
Na straně převodovky je velká vůle v krutu, začne se to hajbat tak až v půlce celkového chodu páky, vyježděná guma.
Jak je ta kost k táhlu přidělaná? V seznamu ND je "Čep" ale bez segrovky atd, jak se to případně rozdělává?
-> minno: Focené je to přes plech pod nádrží
Jinak pokud není vůle v kulise řazení (např. rozpadlá kulička páky), tak může být rozsypaná guma v kleci, případně uvolněný "červík" na hokejce převodovky, ale v převodovce bych chybu nehledal...

Jinak pokud není vůle v kulise řazení (např. rozpadlá kulička páky), tak může být rozsypaná guma v kleci, případně uvolněný "červík" na hokejce převodovky, ale v převodovce bych chybu nehledal...
-> Tom Troll: Tak toto si vážne neviem predstaviť, z akého uhla si to fotil :) Čo je to za oválny otvor, cez ktorý je to fotené?
No, treba vybrať kulisu, skontrolovať ju, dvihnúť to, skontrolovať tiahlo, nič iné sa s tým vymyslieť nedá.
No, treba vybrať kulisu, skontrolovať ju, dvihnúť to, skontrolovať tiahlo, nič iné sa s tým vymyslieť nedá.
-> minno: Zatím nebyl prostor k tomu to zvednout, a lezenim pod auto vykouzlim akorát tento pohled. Samozřejmě jsem to okukoval ale nic valnýho jsem nevykoukal protože se pod to ztěží leze. Budu to must přeparkovat.
Je to pochcaný od oleje ale dál nevidim.
Je to pochcaný od oleje ale dál nevidim.
-> isti: Píše ""H" spojovačka na konci táhla", tak predpokladám, že tým myslí asi klietku na tiahle.
-> Tom Troll: Položím ti proti-otázku: Je taký veľký problém sa k tomu zohnúť a pozrieť sa, kde je chyba? Zo skúseností sa ale dá predpokladať, že problém bude na 90% mimo prevodovky, tzn. v tiahle, alebo v kulise.
-> Tom Troll: Položím ti proti-otázku: Je taký veľký problém sa k tomu zohnúť a pozrieť sa, kde je chyba? Zo skúseností sa ale dá predpokladať, že problém bude na 90% mimo prevodovky, tzn. v tiahle, alebo v kulise.
-> Tom Troll: Hádám nemáš uvolnenú kulisu.Ako poprvé by som vybral celú kulisu a pozrel na púzdrá a guličku a podruhé pozrel na klec na tyči.Alebo máš tam klb?
-> Bukaj: -> minno: No tak protože jsem kokot a ten problém jsem dál neřešil, a teď jsem s tím najel dalšího půldruhýho tisíce km, tak mě to kouslo do prdele a rozsypalo se to.
Při poslední jízdě jsem kousek před dojetím domů všimnul že všecky kvalty se rozstoupili notně víc a zalejzaj už na konci jako dřív jenom dvojka, a v řazení se udělala extrémní vůle. Když je zařazej kvalt tak je vůle až k neutrálu, a když chci "vyřadit" ze 4. tak už se musí jakoby řadit tři aby to vůbec vylezlo. to samý obráceně pro kvalty v první řadě a vice versa.
Ještě se s tím dá jezdit, nouzově, a upřímě se bojim že zanedlouho řazení vypoví službu kompletně.
Ještě dodám, že když se přes víčko k seřizování ruční brzdy koukne na táhlo tak se hejbe jak kulisa píská bez zřejmé větší vůle.
Otázka jest, můžu doufat že to je jenom natržená "H" spojovačka na konci táhla nebo to bude mechanická závada v převodovce?
(mokrý 5q, 89)

Při poslední jízdě jsem kousek před dojetím domů všimnul že všecky kvalty se rozstoupili notně víc a zalejzaj už na konci jako dřív jenom dvojka, a v řazení se udělala extrémní vůle. Když je zařazej kvalt tak je vůle až k neutrálu, a když chci "vyřadit" ze 4. tak už se musí jakoby řadit tři aby to vůbec vylezlo. to samý obráceně pro kvalty v první řadě a vice versa.
Ještě se s tím dá jezdit, nouzově, a upřímě se bojim že zanedlouho řazení vypoví službu kompletně.
Ještě dodám, že když se přes víčko k seřizování ruční brzdy koukne na táhlo tak se hejbe jak kulisa píská bez zřejmé větší vůle.
Otázka jest, můžu doufat že to je jenom natržená "H" spojovačka na konci táhla nebo to bude mechanická závada v převodovce?
(mokrý 5q, 89)
Já taky mohu dohodit svou zkušenost s řazením, třeba někomu pomůže. Užovka s klecí. U mě bylo špatné řazení 1. a 3. stupně způsobené nadměrným prověšením motoru, který v souvislostí s geometrií zadní nápravy nebyl s řadící tyčí v ose. Když to stálo, tak v pohodě, ale při jízdě hrůza. Výměnou silentbloků a nastavením geometrie zadní nápravy se to srovnalo a už dobré. Geo souvisela s postavením kol do A. Měl jsem na zadku skoro 1cm rozbíhavost a nesouosost s předkem. Při jízdě šly kola od sebe a tím pádem celý zadek dolů a kola do A. I přes snížení předku to dělalo syndrom tzv. motorový člun. Velmi brzy se na to přišlo díky sjíždění vnitřní strany pneu a kvílením gum při ostrém zatáčení.. Nevěřil bych, že geo udělá až takový binec se zadkem. Už nikdy nedám seřídit geo bez své účasti do servisu. Kamarád má na to věci, tak sem si s tím u něj vcelku pohrál. Nyní už mám vzadu sbíhavost 1 mm a kola krásně rovně dokonce mírně do V... Navíc to o hodně lépe sedí a vůbec :-).
dík, kouknu na to.
-> Tom Troll: Ještě doplním Minna, že by to mohl dělat i utržený silentblok motoru, případně vykloktaná klec řazení (pokud máš ježka v kleci)

-> Tom Troll: Ako prvé by som skontroloval, či sa ti neuvoľnila kulisa radenia, držia ju 4 x M6 skrutky pod kobercom. Ak tam to bude OK, skontrolovať celé tiahlo, spoj tiahla s kulisou aj s prevodovkou.
Chci se zeptat, š125L mokrý 5q, pozoruji že za posledních pár set km dvojka a čtyřka se jakoby vzdalují od středu, neutrálu, hlavně dvojka. Na dvojku to zaleze do kvaltu až poslední kousíček chodu páky se všimnutelným cvaknutím. Tímto se mi už pár krát stalo že páka z nedobře zařazeného kvaltu vystřelila a praštila mě do ruky...
Jednička, trojka, pětka, krásně jdou, (když tomu nahrává situace jdu z jedna přímo na 3...) převodovka nevydává žádné vyjmečné zvuky a páka nevibruje, oleje je dost, vytvořilo se to za několik posledních jízd. Čekal bych že se někde povolila matka, něco se uvolnilo. Poradíte kde, případně co jinýho se děje?
Jednička, trojka, pětka, krásně jdou, (když tomu nahrává situace jdu z jedna přímo na 3...) převodovka nevydává žádné vyjmečné zvuky a páka nevibruje, oleje je dost, vytvořilo se to za několik posledních jízd. Čekal bych že se někde povolila matka, něco se uvolnilo. Poradíte kde, případně co jinýho se děje?
Chlapi, takže nahodil jsme motor do auta, vše utáhl a ono jde normálně řadit! Někdy je potřeba prostě u té práce méně myslet! 

-> Mates 06.10.17 20:18:24: no ma tam bejt vule, v kosti (alespon u vleckovyho) tahla jsou ovalne otvory
takze kdyz to vymezis, tak se to prenasi...


-> Tuner#2: Co jsem letos dal táhlo z řízení z felicie, tak mám hrozný rezonance kolem 3000 ot. Dělá to jen při šolíchání, jakmile na to šlápnu, tak to přestane, Nevím čím by to jinak mohlo být, ještě zkusím sundat kryt pod nádrží. Jinak řazení je super, jen ty rezonance.Bolí mě z toho uši a pak kravál z výfuku

-> minno 06.10.17 19:45:59: Ještě horší to bylo v užovce, eMko je na to méně náchylné, ale to zvonění jsem slyšel snad u každého, teď mě to nedělá. 

-> Tuner#2: Zvonenie tiahlia tiež občas pozorujem, ale len pri radení, inak nie, takže by som mal asi upgradovať :)
-> isti: Ok.
-> MVM: Blok bych měl, ale s tou příčkou to bude horší
. Nahodím tam motor a uvidím 
-> MVM: Blok bych měl, ale s tou příčkou to bude horší


-> isti 06.10.17 19:15:07: Přesně
-> minno 06.10.17 19:17:27: V autě sice kravál je, ale se sériovým táhle bylo občas slyšet zvonění táhla, protože je pomalu z alobalu (ostatně proto se rádo láme hned za spojem s kulisou). Teď s novým těžkým táhlem od Antonyho se žádné zvonění nekoná, nic nevibruje ani do řadící páky. Fakt to funguje s prodlouženou pákou úžasně.
-> Shader 06.10.17 19:27:02: Bez toho to nemá smysl.
-> minno 06.10.17 19:17:27: V autě sice kravál je, ale se sériovým táhle bylo občas slyšet zvonění táhla, protože je pomalu z alobalu (ostatně proto se rádo láme hned za spojem s kulisou). Teď s novým těžkým táhlem od Antonyho se žádné zvonění nekoná, nic nevibruje ani do řadící páky. Fakt to funguje s prodlouženou pákou úžasně.
-> Shader 06.10.17 19:27:02: Bez toho to nemá smysl.
-> Shader 06.10.17 19:27:02: Tak si tam chytni jenom holej blok s příčkou motoru ne?
Pokud se nechceš tahat s celým enginem...

-> Shader: Ano,lebo u vlečenej nápravy tak poznáš konečnú polohu prevodovky.
-> Tuner#2: -> isti: Doporučujete tedy nahodit motor a až pak řešit funkci řazení? 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.10.17 18:48:57: Vibrácie možno preto neexistujú, lebo ti to vibruje na tom tvrdom uložení zrejme komplet celé
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.10.17 18:55:29: Písal, že tam má kosť, to sa neohne ani po vyvesení prevodovky.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.10.17 18:55:29: Písal, že tam má kosť, to sa neohne ani po vyvesení prevodovky.
-> Shader 06.10.17 18:52:54: Ako píše -> Tuner#2 - zrušená registrace 06.10.17 18:55:29: ,Na priečke prevodovky sú oválné diery a dá sa na tom doladiť silentblok s prevodovkou.Až s nahodeným motorom zistíš správnú polohu prevodovky a či to radí.
-> Shader 06.10.17 18:52:54: No tak to je logický, provodovka má v přední uložení poměrně velkou možnost posunu vpřed/vzad, takže pokud jsi jí narval až nadoraz dopředu, tak to není odpovídající poloha jako když je spojená s motorem. V tom případě to neřeš a raději odpoj táhlo než si ho ohneš až tě převodovka z nějakého důvodu poklesne.
-> Bukaj: Motor tam zatím nemám, je tam pouze převodovka, kterou jsem natlačil co nejvíc dopředu. Ano, kulisa, táhlo, kost jsou originál. Zatím jsem tam nechtěl dávat motor, kdyby bylo potřeba převodovku nebo táhlo vytahovat.
-> Bukaj 06.10.17 18:26:25: Ja mam razeni z kloubu rizeni a zadne vibrace neexistuji. Je to zatim nejlepsi razeni co jsem mel. Jinak souhlas, kouknul bych na ulozeni motoru i to ma urcite tolerance u pricky.
-> Shader: Vůle v kosti by měla být zachována, aby se nepřenášely vibrace.
Jinak pokud vše sedí na svém místě (agregát), tak by to mělo bez problému jít doladit na kulise. Pokud to nejde a táhlo, kost i kulisa jsou originální a správně poskládané, musí být nějak posunutý agragát...
Jinak pokud vše sedí na svém místě (agregát), tak by to mělo bez problému jít doladit na kulise. Pokud to nejde a táhlo, kost i kulisa jsou originální a správně poskládané, musí být nějak posunutý agragát...

Čau chlapi
Jsem trošku v časovém presu, proto se předem omlouvám, zda už se to tady někdy řešilo. Dneska jsem do auta nahodil převodovku (po repasi). Ale mám problém s řazením. Problémem je sestava kulisa 5q, táhlo. Když jsem připojil táhlo k hokejce převodovky, kvalty 2,4,R chodí krásně, ale nejde mi zařadit 1,3,5. Nejdou z toho důvodu, že při řazení 1,3,5 není dráha kulisy/táhla dost velká na to, aby tam zapadl kvalt. Chybí tomu cca 1-2mm. Kulisa, táhlo, převodovka jsou originál z toho vozu, takže nechápu, kde jsem ztratil těch pár mm. Jediné co jsem měnil byly čepy na kosti řazení, ale ty jsou vyrobeny dle originálu, takže tam bych problém neviděl. V čem je tedy problém? Respekltíve jak to vyřešit?
Upilovat díry na kulise a posunout ji vzad? Prodloužit táhlo? Eliminovat vůle v kosti? Dík za pomoc.
Jsem trošku v časovém presu, proto se předem omlouvám, zda už se to tady někdy řešilo. Dneska jsem do auta nahodil převodovku (po repasi). Ale mám problém s řazením. Problémem je sestava kulisa 5q, táhlo. Když jsem připojil táhlo k hokejce převodovky, kvalty 2,4,R chodí krásně, ale nejde mi zařadit 1,3,5. Nejdou z toho důvodu, že při řazení 1,3,5 není dráha kulisy/táhla dost velká na to, aby tam zapadl kvalt. Chybí tomu cca 1-2mm. Kulisa, táhlo, převodovka jsou originál z toho vozu, takže nechápu, kde jsem ztratil těch pár mm. Jediné co jsem měnil byly čepy na kosti řazení, ale ty jsou vyrobeny dle originálu, takže tam bych problém neviděl. V čem je tedy problém? Respekltíve jak to vyřešit?
Upilovat díry na kulise a posunout ji vzad? Prodloužit táhlo? Eliminovat vůle v kosti? Dík za pomoc.
-> Bukaj: naposledy mi núkal jeden spoluobčan synchróny 4 ks za 50 € (čo je okolo 1400 Kč), za tú cenu som predpokladal, že sú origo. Celý natešený prídem na miesto a on mi ukazuje žlté turecké sračky. Tak mu vravím, že to ale nie sú originál synchróny. On mi na to odpovedal, že samozrejme, sú to náhrady, originály už nikdy nebudú.
-> minno: -> Kocvin: Neříkejte, že to zase zdražilo. Naposledy jsem viděl na prodej někdy v zimě za tuto cenu, před rokem běžně za 1000 Kč sada bez krabičky, 1200 s krabičkou.
-> Bukaj 24.04.16 20:46:08: Cena za kus? 

-> Bukaj 24.04.16 20:46:08: Tak to si z lacného kraja.
-> Bukaj: Hm... cena hezká. No, mám tady ještě jednu upravenou převodovku (svého času po repasi). Zítra ji otevřu a budu doufát, že je vše ok 

-> Shader: Ani ne obtížně, ale ne zcela levně - sada 4 ks vyjde tak na 1000-1500 Kč
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dík...
Kontrolní otázka. Dají se sehnat ještě nové origo synchrony? Počítam s tím, že jen velice obtížně
Kontrolní otázka. Dají se sehnat ještě nové origo synchrony? Počítam s tím, že jen velice obtížně

-> Shader: Dvojka je v poradi druhy soukoli ze strany, kde je mrkev. Samozrejme nepocitam kola zpetnyho chodu...
Zdravím
Navazuji na předešlé komentáře. Včera jsem převodovku rozebral a vypadá to, že jsou synchrony už dosti opotřebované, jen nevím, který synchron je od druhého kvaltu. Může někdo poradit? Který synchron je to v pořadí od táhla řazení k hřídeli náhonu? Dík.
Navazuji na předešlé komentáře. Včera jsem převodovku rozebral a vypadá to, že jsou synchrony už dosti opotřebované, jen nevím, který synchron je od druhého kvaltu. Může někdo poradit? Který synchron je to v pořadí od táhla řazení k hřídeli náhonu? Dík.
-> Vrba: Ještě na to mrknu, ale obávám se, že převodovka bude muset stejně ven. Vypadá to, že mi teče olej z náhonu tachometru!
-> Shader: hmmm,obávám se,že tam budeš mít někde chybu - teda pokud se to projevuje od začátku 

-> Vrba: Spojka by měla být ok! Jednička a zpátečka tam jdou úplně v pohodě. Táhlo je taky ok. Poruše předcházelo rozebrání, vyčištění a složení převodovky. Před tím do poslední chvíle fungovala.
-> Bukaj: No ono to i s tím meziplynem není žádná sláva. Táhlo tam mám normálně original 130. Že by tam někde byly nadměrné vůle, toho si nejsem vědom.
Je možné, že při skládání jsem někde udělal chybu!
-> Bukaj: No ono to i s tím meziplynem není žádná sláva. Táhlo tam mám normálně original 130. Že by tam někde byly nadměrné vůle, toho si nejsem vědom.
Je možné, že při skládání jsem někde udělal chybu!

-> Shader: Pokud tam s meziplynem dvojka jde v pohodě, tak to může být synchron. Jaký máš typ táhla? Není tam nadměrná vůle? Nebo vůle v kulise?
-> Shader: Zkontroluj spojku a zkontroluj táhlo. Co předcházelo této poruše?
-> Bukaj: Silentbloky jsou nové, jak na motoru, tak na převodovce. Táhlo chodí v pohodě, jak jsem psal, na prázdno tam jdou hodit všechny kvalty, na špalcích při otáčkach taky, při zátěži za jízdy už je problém!