Alternativní tlumiče na Škodu 1000-130

prohledat
86 příspěvků (zobrazeno 51 až 86) od 11.03.2013 do 22.04.2013, založil/a Šediváček
řadit dle data
13:03:05
16.03.2013
Šediváček
-> Tuner#2: No nesouhlasíš, odstraň si z auta odklony, záklony a dej OR34 a uvidíš, že to bude držet míň, než série. V zatáčce se musí energie někam vstřebat (přeměnit, je nezničitelná, ale to je jedno 1 ), takže se změní na teplo pískajících gum a náklon karoserie a dalších X-věcí. Když eliminuješ jednu veličinu "ztráty" energie, musí být zatížený víc zbytek, takže třeba gumy. Pak dáš odklony, záklony a semislicky, tak ve finále to je lepší samozřejmě. Ale dát jenom tvrdý podvozek je krok zpátky, pokud nepřizpůsobíš zbytek.
12:41:09
16.03.2013
Šediváček
-> škodec: Tak vypadá to, že mám dobrý odhad 5 Ono to vážně mění dost pomalu, takže bych těch 15 viděl jako takový optimum na normální ježdění. To, že to pak drncá je prostě normální, patří to k tomu 1 A nizoučký gumy jsou taky znát.
23:30:27
15.03.2013
Qatro
-> vhml 14.03.13 22:21:48: Ano číslo funguje, volal jsem mu je to dva týdny zpět ohledně ceny a dopravy.
23:25:05
15.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 15.03.13 11:34:11: Tvrdý podvozek klouže? S tím nesouhlasím, osobně mám v plánu jít ještě na tvrdší set up než jezdím teď a pro mé účely v tom vidím jen samá pozitiva po tom co jsem se svezl s Eidym.



-> škodec 15.03.13 20:25:37: Není to na pořadu dne, ale ve výběru je Spax a nebo GAZ. Chci něco se dováží do ČR, oba prodejce znám a v případě problému se chci mít kam obrátit. U Spaxu občas teče kolem seřizovacího šroubu, GAZ zas nevíš to Tě pošlou viz. ty různé dorazy apod. co se tu řešily. 4
upraveno 2x, naposled 15.03.2013 23:25:43
20:25:37
15.03.2013
škodec
-> Šediváček: ja mám na zadku 13, mal som 10 no bolo to málo. Jazdím víkendovo po krajších cestách a vtedy je to ok, horšie cesty už je trocha utrpenie, ale to je aj profilom pneu

-> Tuner#2: preco nie nejakú inú značku?
upraveno 2x, naposled 15.03.2013 20:30:31
19:40:50
15.03.2013
Šediváček
Tak jsem měl možnost zkusit GAZ tak nějak v ruce, ale zajímalo mě, jak funguje to štelování. No na 0 to je strašný bláto, jak nějaký číny, 5-ka není o moc lepší, 10-ka je tak jako poctivý PAL, 15-ka by byla řek bych na takový to normální drncání bez anatomů a pak už to je takový co bych si od sportovního tlumiče představoval. Jinak i na 34 šel zatlačit líp, než KYB Gas a Just. Musí se zabrat, ale hne se s tím tlumičem, ta blbá plynokapalina sem se ani neusral 1 A vytáhnout de taky celkem naprd, ale hejbá se. Takže slušný, akorát zbytečnost mít 34 nastavení, takových 5 by stačilo si myslím, protože se ta charakteristika mění dost pomalu, sváry že bych to zavařil líp 3 ale jako celek to vypadá dobře. A pístnici mohli udělat trochu silnější, kdyby 12-14mm oproti tý 10-ce. No ještě kouknout na Spax, aby bylo srovnání.



PS: kdo má Gaz a jaký jezdíte stupeň? Někde jsem čet, že na Spax max do 10, to by znamenalo, že je tak 2x tvrdší v základu ten tlumič i když má míň poloh 5
12:00:53
15.03.2013
Majklsto
-> Šediváček: ja mám vzadu sériové predné tlmiče z 1203 a je to podla mna akurát a za pár korún
11:35:54
15.03.2013
matoo
-> Šediváček: gaz je kvapalinovy s vzduchovym dorazom, inak co sa tyka tlmicov, treba popatrat po ich rozmeroch, co je uvedene v kazdom schopnom katalogu,
upraveno 1x, naposled 15.03.2013 11:39:20
11:35:39
15.03.2013
Šediváček
-> matoo: No přesně něco podobnýho myslím a určitě si za to nedal 20 000kč, ono stačí počkat na nějaký výprodej skladu a může mýt člověk tuhostně stavitelný tlumiče od nějaký renomovaný značky pod 10 000kč. Akorát to je neprodejný v ČR, protože ty auta tady nejezdí. Ale pořád mě de o ten zadek, je moc težkej a vždycky bude měkčí než předek se stejnou tuhostí tlumičů. A Corvett je 50 milionu druhů, takže stejně nevíš co koupit, dobrý je se na ten tlumič podívat, ale to není většinou možný a ilustrační obrázek je naprd

6
11:34:11
15.03.2013
Šediváček
-> Tuner#2: Tak právě Racing je k ničemu a dělat je měkčí je taky k ničemu, protože pořád tam je ta cena, která určitě nebude menší s tím, že bude tlumič měkčí. A nebo k tomu i pružiny, protože to s normální fungovat nebude. Pak to zase nebude držet na cestě, protože s nulovým náklonem bude všechno záviset na gumách. Tvrdý podvozek klouže. Zachovalý sériový auto si nechá i na OR34 líbit hrozný věci, nakloní se, ale drží. A taky závisí, co to vydrží ty tlumiče. Jako nějaký "normální" Protlum by nemusela být špatná volba. Jinak já bych spíš volil nějakou plynokapalinu, myslím, že co do funkčnosti se pouze kapalinový tlumič nemůže rovnat.



PS: GAZ jsou jenom kapaliny ne? Nebo taky plyn-kapal. jako Spax?
07:58:06
15.03.2013
matoo
-> Šediváček: ak stale trvas na alternative z ineho voza, tak ja mam napriklad celu sadu KONI z corvetty a uchyty su rovnake ako skodovacke :)
07:38:30
15.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 15.03.13 06:22:35: Nejspíš GAZ 4



-> vhml 15.03.13 07:23:17: A Hušek něco takového ví? Co znám lidi co mají HP anebo Protlum, tak následně zkoušeli řadu pružin a tlumiče posílali několikrát na úpravu než to bylo dle představ. Navíc ta cena není o doplatku tisícovky jak to z Tvého textu vyznívá 4
07:23:17
15.03.2013
vhml
-> Tuner#2: ono to zas tak mimo není. Za ty peníze za který koupíš ,,něco mezi" už tě moc nezbývá k tomu abys koupil HPčka a nadiktoval si jak se to má chovat...
06:22:35
15.03.2013
radekp
-> Tuner#2: AVO?
00:06:46
15.03.2013
m8rinek
-> Tuner#2: Já mam zkušenost jen s Kuželou a to špatnou...
00:01:17
15.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 14.03.13 23:47:39: V době, kdy já řešil tlumiče, byl u Motexu i Kůrka proto to píšu tak jak píšu. Negaci jsem slyšel a i viděl na oba dva. Je to levná cesta, není úplně zlá když se povede, ale říkat tady, že je Kůrka pak až HP/protlum mě přijde silně mimo.
upraveno 2x, naposled 15.03.2013 00:03:33
23:47:39
14.03.2013
m8rinek
-> Tuner#2: Jenže Motex je Kužela...
23:43:20
14.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 14.03.13 22:06:59: Nemyslím si, že je to buď a nebo... Znám spoustu negativních reakcí na Motex, potažmo Kůrku kdy byl každý tlumič jinej a nebo při testu se ukázal některý jako Ko byť byl pár měsíců starý. A mezi tím a Protlumem je celá řada mnohem lepších kombinací a variací viz. matoo odkaz...



-> Šediváček 14.03.13 22:19:52: Žádný obyčejný HP neexistuje, jedny z posledních kusů máme s MATTESSem a asi rok na to se přestali dělat a za dané peníze to byl tehdy super kup. Takže dnes jedině racing HPčka a to je už trochu někde jinde finančně i funkčně. naproti tomu Protlum není jen to top, dělá třeba i samotné tlumiče za rozum, ale bez možnosti nastavení... Já mám jasno do čeho půjdu až HP řeknou pápá a to do Anglie...
upraveno 1x, naposled 14.03.2013 23:43:29
22:31:00
14.03.2013
Šediváček
-> vhml: No tak to moc děkuju za číslo, určitě ho zkusím.
22:21:48
14.03.2013
vhml
-> Šediváček: 604 363 094, loni jeste fungovalo. Mam tu pro nej nachystano 6 tlumičů, doufám že funguje dál.
22:19:52
14.03.2013
Šediváček
-> vhml: Tak Kurku bych vyzkoušel, ale zatím mě nikdo neřek aktuální spojení a nevím, jestli obyčejný HP stojí za ty prachy. Protlum je zbytečnost. Myslím si, že se pořád dá sehnat podvozek za málo peněz hodně muziky. A betonový kapalinový tlumič, který pružina už ani nevytáhne je taky na dvě věci.
22:06:59
14.03.2013
vhml
-> Šediváček: a co chces slyset? Bud nemas prachy a koupíš si tlumiče od Kurky, nebo mas prachy a koupíš si HP/Protlum. Všechno mezi jsou nejistý pokusy na to kolik to stojí peněz.
22:03:12
14.03.2013
Šediváček
Tak to jsem myslel že to tu bude živější diskuze, a že se něco dozvím.
06:18:16
13.03.2013
MATTESS
-> dragon_cb_cz: Auto Stangl je má taky v katalogu, ale není uvedena dostupnost
23:08:46
12.03.2013
dragon_cb_cz
-> MATTESS: Jj, uz jsem byl upozornen. Ale to je mel Autobenex tenkrat taky a uz meli posledni zadni...
22:35:17
12.03.2013
MATTESS
Elit má KYB stále v katalogu, tak by mohli mít zásobu
21:45:27
12.03.2013
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Tak to mi teda prosím zjisti, jestli ještě mají, speciálně ty Gas-a-just by mě zajímaly. Já jsem psal dokonce přímo výrobci a reakce byla, že už je nevyrábějí, takže pokud má někde někdo nasysleno na skladě, rád mu odhlečím 4
21:22:11
12.03.2013
Šediváček
Tak KYB gas a just jsou za ty prachy luxusní tlumiče, za sadu 4 000kč je pohádka. A premium je taková klasika v ceně Vika nebo Delphi s kvalitou 300% jinde. Co se týká dostupnosti, tak gas a just jsem kupoval, když tu pak všichni řikali, že se nedaj sehnat a premium asi minulý léto a bezproblémů 5 Je teda pravda, že naposled mě řekli, že ubývaj jedna strana. Takže kdyby někdo chtěl, můžu se poptat až budu něco kupovat 5 Ono právě je na ten zadek problém, protože předek je s gas a just a trochu jinýma pružinama naprosto betonový. To pruží tak 1cm na našich "rovných" cestách. Ale na tu těžkou prdel to je málo. A to samý s alternativou, co za rozumnou cenu dát na zadek, aby to pružilo málo a nemusela se dávat tvrdá pružina.....to je otázka. A jestli stavitelný za ty prachy stojí, na ten předek to je podle mě zbytečný, beton jako beton. Akorát se ušetří 3 000kč 4 A alternativní zadek, jedině z nějakýho offroada. Ale to má většinou oko-oko. Nebo něco, co má motor ve předu ale ne Mac-pherson zavěšení a rozumnou dýlku.



PS: a mám rád experimenty a dá se tím ušetřit slušný prachy.
18:08:24
12.03.2013
MATTESS
KYB je přestal vyrábět na podzim 2009
17:37:35
12.03.2013
dragon_cb_cz
-> škodec: Už jsou to myslím dva roky zpátky co jsem je sháněl a už byly k sehnání jen zadní (Premium a Gas-a-Just), přední už neměli nikde (ty jsem pak sehnal až po dlouhé době na inzerát). Pokud by někde ještě měli přední i zadní, dej vědět 4
17:30:38
12.03.2013
škodec
-> dragon_cb_cz: este ich niektore obchody ponukaju ako zostatkove zbozi
17:30:11
12.03.2013
škodec
-> Šediváček: ani Gaz, Spax netreba vyberat, tuhost sa nastavuje na aute. A preco hladas silne alternativu ked sa robia tlmice priamo na to auto treba tie Kayaba? A v podstate Gaz mas alternativu z Mini na predku a Spax detto. Na zadok bude vacsina alternativ z aut ktore nemaju vacsinu vahy na zadku a konstrukcne nebudu prisposobene, mozno s vynimkou nejakych tazkych korábov si myslim.
upraveno 1x, naposled 12.03.2013 17:31:33
17:30:11
12.03.2013
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Standardní tři řady tlumičů KYB na škodovky už se nevyrábějí...
17:18:51
12.03.2013
Šediváček
-> matoo: Jo na to jsem koukal, ale je tam docela zmatek. Ale většina toho je přímo na škodu, takže ne moc alternativní a další půlka se musí objednat v zahraničí. Nebo jsem nenašel, že by měli zastoupení v ČR. A jestli se to ještě vůbec vyrábí a určitě jsou zase nějaký novinky. O ceně zakázkových tlumičů ani nemluvím. Alternativa jsou třeba KYB, jak máš uvedeno. Za cenu Atesa (a to je celkem slušný) se dá sehnat tlumič úplně v jiný třídě. S rozpočtem 20 000kč nebudu vymýšlet blbosti, to je jasný. Ale určitě existuje spousta tlumičů s kvalitou jako škodovácký za těch 20tis., ale pořizovací cena bude třeba 10tis.



PS: co třeba KYB ultra SR, má někdo zkušenosti a v provedení AGX by se nenašla škodovácká varianta? To už je dost kvalitní tlumič a s dost jednoduchou stavitelností. Nemusí se Spax, Gaz taky nastavovat vyndaný jako KONI? To je tam pak stavitelnost na dvě věci a je lepší mít podvozek se stálou tuhostí.
21:59:27
11.03.2013
Šediváček
Něco tu popsáno je, ale všechno je starý a většinou nic nového. Tak by mě zajímalo a doufám že i vás, jaký druhy (výrobci i značky aut) jdou použít a nebo naroubovat na škodovku. Na origo ramena, pouze výroba držáků a podobný drobnosti, ne totál předělávky. Gaz a nebo Spax prodávané na škodu určitě taky nejsou primárně vyrobené na 40let starou koncepci auta. Tak pište svoje poznatky, věřím, že se za těch pár let našlo zase něco novýho. A při té příležitosti, nevíte někdo aktuální kontakt na p.Kůrku co dělá repas tlumičů?
Extreme Tyres