těsnění a gufera kyvka

prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 09.03.2013 do 08.12.2014, založil/a franta100l
řadit dle data
00:16:19
08.12.2014
Bukaj
-> Athlonek 07.12.14 22:35:24: U všech kyvkovejch rour je vevnitř naprskáno od svařování...7
22:35:24
07.12.2014
Athlonek
V té nosné trubce hrozí podrápání toho kroužku, já měl na vnitřku napečené okuje, jako se dělaji na krytu u flexi.
22:31:33
07.12.2014
Athlonek
A jenom se to protáhne guferem.
zvětšit těsnění a gufera kyvka - obrázek od Athlonek vložen 07.12.2014 22:31:33
22:28:32
07.12.2014
Athlonek
Já to montuju takhle.
zvětšit těsnění a gufera kyvka - obrázek od Athlonek vložen 07.12.2014 22:28:32
22:12:54
07.12.2014
Vojťas
-> minno: ty se neozývej, přeběhlíku
14:03:14
07.12.2014
minno
-> vhml: vitaj v klube tečúcich kyvkárov3
11:47:24
07.12.2014
Jozka
-> vhml: Teoreticky by se nic zvláštního dít nemělo ani při jízdě dveřma napřed, ale šedivá je teorie a... Se s tím taky nijak zvlášť nemazlím a "leštím" jen tak zběžně, ale na druhou stranu jsem nijak dramaticky poškozenej kroužek nemontoval a nic mi neteklo - možná jsem měl zatím jen štěstí. Rozhodně to ale nase*e.
08:27:51
07.12.2014
vhml
-> Jozka 06.12.14 22:11:49: tam zřejmě taky bude problém :-) Troufám si říct, že to montuju správně, ale opět jedna poloosa teče. Pravda co jsem podcenil - neleštil jsem koružek poloosy ani buben. Tak možná jestli jsou trochu vydřený. Určitě jsem tam dával nějaký pěkný co jsem našel, ale nepřelešťoval...
22:11:49
06.12.2014
Jozka
-> srdcar 120L: Pod 55 tisíc km si taky nepamatuju, že bych měnil tyhle gufera.. a černý, obyčejný.

On to -> vhml: nejspíš montuje všechno správně - jenomže viděls, co s tím potom dělá ? 3 3 3 Bejt těma guferama, taky bych chtěl co nejdřív do důchodu.4
22:05:30
06.12.2014
MVM
-> srdcar 120L: To vnitřní je chuťovka práce.. Ale pokud nespadne - jak píšeš - ta pružinka z gufera celkem to snese dost. 7
21:10:36
06.12.2014
srdcar 120L
-> vhml: Předpokládám, že víš, že v kyvce jsou dva simeringy, venkovní a vnitřní, za ložiskem. Z mých zkušeností bývají hlavní dva problémy u vnitřního a to:

1) že při montáži spadne pružinka simeringu, pak netěsní, olej prolíná přes ložisko a vnější simering olej neudrží.

2) opěrný kroužek na poloose je prasklý, takže simering nemůže těsnit, případně chvíli trochu těsní, ale přes prasklinu se poškodí a netěsní.

3) Při montáži se simering poškodí při naklepání nebo je nakřivo.



Používám černé, jednobřité a vydrží poměrně dost dlouho, cca 80.000 km, i více. 5
07:27:59
04.12.2014
vhml
-> aceboss 04.12.14 00:14:11: tak poraď kde ale
00:14:11
04.12.2014
aceboss
-> vhml 03.12.14 18:13:49: Tak to právě značí problém někde jinde.2 2
18:23:21
03.12.2014
MajoLR
47
18:13:49
03.12.2014
vhml
18:03:18
03.12.2014
Syny
-> vhml: Osobne bych se bal u tech smerovych couvani. Sice je mi jasny, ze necouvas tak casto, jako jezdis dopredu, ale ...

Co je spatnyho na klasice?
17:46:47
03.12.2014
vhml
Povedlo se někomu už dotáhnout výběr gufera dál než k obyčejnému černému?



Ideálně sehnat směrové, předpokládám, že v tomhle rozměru nebudou a doupravit k tomu zástavbový rozměry ( jiný kroužek na poloosu, mezikus do trubky, atd )
12:17:31
08.07.2014
minno
12:14:14
08.07.2014
Vojťas
-> vhml: tak jsi měl pravdu, pro pána v této prodejně platí že s prachovkou=dvojbřité, škoda :/
11:59:32
08.07.2014
Vojťas
-> vhml: nevím teda jak vypada gufero s prachovkou???
upraveno 1x, naposled 08.07.2014 12:04:46
10:56:02
08.07.2014
minno
-> Vojťas: dvojbrité gufero som neskúšal, len jednobrité s prachovkou. Nefungovalo 3
10:52:51
08.07.2014
vhml
-> Vojťas 08.07.14 10:39:18: a nebylo to náhodou jen gufero s prachovkou? 3
10:39:18
08.07.2014
Vojťas
-> vhml: ted sem je měl v ruce 63
10:35:11
08.07.2014
vhml
-> Vojťas 08.07.14 10:34:02: a seženeš je v tomhle rozměru? 3
10:34:02
08.07.2014
Vojťas
-> minno: a nezkoušel jsi dvoubřity gufero?
10:25:09
08.07.2014
minno
-> Vojťas: malo by postačovať obyčajné čierne gufero, tam nie sú veľké otáčky, ani sa to moc nezahrieva, ako napríklad v motore. Keď to bude chcieť tiecť, tak to potečie aj s neviem akým guferom.
06:39:10
08.07.2014
Bukaj
-> Vojťas:

Teď minulej tejden jsem dával modrý Prokes 3

Ale červený jsou silikonový a ty jen tak nezpuchří, zatímco klasika černý mohou po letech skladování být tvrdé, jako šutr...
22:09:45
07.07.2014
Vojťas
-> vhml: nevím nikdy jsem se po tom nepídil, popravdě je to pro mě novinka 40
22:06:23
07.07.2014
vhml
-> Vojťas 07.07.14 22:03:18: seženeš směrový v tomhle rozměru? U nás mi tvrdil, že nejsou...
22:03:18
07.07.2014
Vojťas
Zeptám se tu dotazem, jaký gufera používáte na kyvku? klasický černý? mám tu tentýž rozměr ale červený, tak nevím jestli ho mám použít, další věc je směr břitu vs rotace? řešil to někdo? Vycházím z tohoto textu

www.guma.cz/gufero.htm
16:12:39
18.03.2013
Eidy
Gufero se vždycky dává pružinkou dovnitř, směrem k prostoru, který má být utěsněn.
15:08:20
18.03.2013
Koblet
Tak jsem si početl a jdu tam ty gufera nalisovat paličkou taky.Co se týče toho jak na ně, tam má -> franta100l: pravdu. V katalogu ani příručce jsem nenašel která strana gufera patří kam. Ale mám v plánu to okouknout během vyndavání těch starých.
14:54:34
18.03.2013
Jozka
-> dragon_cb_cz 11.03.13 16:04:03: Ony jsou protichůdný ty příručky.. původně předepisovaly podložku 0.3 mm při každém sejmutí bubnu, později byl text upraven ve smyslu, že ten původní předpis neplatí a dává se v případě potřeby.. Takže záleží jaké vydání - z hlavy taky už nevím, kdy se změnilo.
17:13:27
15.03.2013
franta100l
for minno : Neskládám to jen tak od buku, ale katalog dílů není podle mě (nebo spíš na mou hloupou hlavu) úplně ideální - není tam vidět jakou stranou mám gufero dát apod. O těch podložkách jsem slyšel taky že se mají správně dávat při každém sundání bubnů a to za účelem vznikající vůle, která má za následek upadnutí kola. Chalani díky za rady, snad už to teď dám dohromady. Jo a jinak sice super odkaz na sborku poloosy, ale je to sborka jen tak na půl, chybí tam ostatní díly (pro ostatní jako já).
16:04:03
11.03.2013
dragon_cb_cz
-> minno: No, teď se hádat nebudu, ale mám pocit, že je to i v dílenské příručce - ale nejsem doma abych to ověřil... ale point taken.
15:59:40
11.03.2013
minno
-> dragon_cb_cz: Lenže on nedáva dole bubon, ale repasuje nápravu, a to je trochu rozdiel. Navyše to pridanie podložky po každom zhodení bubna predpisujú len niektoré literatúry, nie je to predpis "výrobcu".
15:26:14
11.03.2013
dragon_cb_cz
-> minno: Hele, dáváš tady protichůdné informace 1 Pokud by fakt šel podle knížek, tak tam tu podložku dá po každém sundání bubnu aby vzniké té vůle zamezil a nemusel jí zjišťovat 4 Že je to blbost už jsme tu řešili, ale je to oficiální dílenský postup výrobce 4
14:38:11
11.03.2013
minno
-> franta100l 09.03.13 16:28:08: prečo si nepozrieš v knihe niečo o tej náprave a v katalógu dielov ako to má isť dokopy, a skladáš to len tak od buka? 8



A tá podložka 0,3 mm sa tam nedáva len tak! Ale až keď sa tam zistí axiálna voľa.



Pár fotiek ako má ísť čo dokopy nájdeš sem:

skoda-virt.cz/cz/.../5353 -zborka-kyvadlovej-polonap ravy
upraveno 1x, naposled 11.03.2013 14:40:27
18:12:54
09.03.2013
Bukaj
-> franta100l: Já gufero lisuji lehkým poklepáním kladívkem přes staré gufero, dříve jsem míval hliníkový "špalek" průměru přesně na tohle gufero, ale ten se bůhvíkam poděl...8

Zrovna u tohohle gufera není v domečku ložiska žádné osazení (doraz) pro gufero, jen oblé zakončení, takže pozor, ať je gufero v ose - často se stalo, že v amatérských podmínkách to tam lidé nalisovali šejdrem...10

Jinak samozřejmě gufero rubem (pružinkou) k oleji (ložisku) a před nasazením bubnu na poloosu namaž dosedací plochy a břit gufera olejem - samozřejmostí je nepoškrábaná (nezkorodovaná) třecí plocha osazení bubnu - kdyžtak přelešti hodně jemným smirkem (1000-2000), aby gufero hned nezačalo téct.
17:50:38
09.03.2013
vhml
-> franta100l: placatym celem ven
17:32:33
09.03.2013
franta100l
for: Bukaj - děkuji ti za radu. Můžu se jen zeptat na to gufero? Je potřeba na to lisování nějaký přípravek? A na jakou stranu ho tam mám dát? S těma podložkama fakt nevím, ale asi tam jeden kus dám.
17:14:42
09.03.2013
Bukaj
Těsnicí O-kroužek patří do domečku ložiska, stejně jako to Gufero. Gufero lisuji přes staré gufero, zabráním tak poškození nového.

podložky se dávají dle potřeby pod buben (mezi buben a kroužek poloosy - nasadit na poloosu, je-li tam vůle).
16:28:08
09.03.2013
franta100l
Ahoj lidi, potřebuju poradit ohledně těsnění. Skládám kyvku a nejsem si jistý, kam patří takový ten širší těsnící kroužek (má průměr jako to ložisko). Mám ho dát za ložisko, které mám už nalisované v nohavici, nebo ještě před něj? Dále, jak mám nasadit to druhé větší kufero, které poatří do krytu na štítu?

Dále se chci zeptat, kam se dávají ty vymezovací podloky 0,3 mm ? Předem děkuji za odpověď.
Extreme Tyres