
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výměna spojky forman
-> Vojtisek: sak samozrejme 

-> castrol: jj nové tekoucí

-> Vojtisek 02.03.13 11:14:53: ale potom samozrejme nove
-> Cempyk: přítlačak dotahovat postupně, neměl by jsi dotáhnout jeden na byka a pak na další... prostě postupně po trochach. a gufera vyndaš šroubovákem, vypačením.
-> Cempyk: tesnění (gufero) vydloubni opatrně šroubovákem
-> Cempyk 02.03.13 08:36:10: malo by sa, a vystredit lamelu, ptm tam nedas prevodovku ak to nespravis-> Cempyk 02.03.13 09:11:47: dlhym hrubym srobovakom, zapacis a ide .. zapoj trocha aj hlavu;)
?? :)
A jeste jedna otázka jak vyndám simerinky jak jsou na prevodovce ven k poloosam ? Diky :))
Vis jak delam to poprve :-) a chci se jeste zeptat jestli s musi na spojce dodrzet nejake posrupne utahovani a nejaky momenty?
-> Majki: ale uz to mas nacvicene, vies kam sahnut, co a jak .. prvykrat na kilu som to robil cely den, dneska to spravim za 4h aj s vybratim, polenim a pretesnenim prevodovky..
-> Cempyk: Asi jsem mimo normu když výměnu spojky na felicii zvládám za hodinu a třičtvrtě...
jo diky uz je prevodovka venku zitra se jde nasadit nova spojka a nejaky mensi dodelavky jako cepy atd ... diky moc :)
hlavně pak zkontroluj jestli nepraskly ty kroužky na konci. Pak by ti poloosa vypadávala..
-> Cempyk: já to dělam cca 50cm dlouhou montajznou...
-> Cempyk: mám kus plocháče asi 5mm silnýho....přiložís to mezi obal převodovky a osazení poloosy a přes obal jako pákou do toho klepnu kladivem a je venku
-> Cempyk: zapacit napr velkym srobovakom
Nejdou vyndat poloosy... jak je vyndám? :D z převodovky.
-> Bucin: máš recht




Jde to i s poloosama v těhlici. po sundání spod.čepu si každou stranu natočíš jak potřebuješ a nějak zajistíš polosy aby se ti nepletly. Nezapomen vypustit převod.olej. Jen vše už bylo řečený. snad jen startér a kostra. A nejdřív všechno co je potřeba zeshora a pak spodek-aby si nemusel jezdit s autem nahoru a dolu. A pokud budeš mít(nebo už máš) vychozenej čep řazení,dej tam šroub a matku
-> Cempyk: prvně povolit matici poloosy klíčem a velkou pákou, předek pak zvednout hóódně nahoru, podstojkovat za napravnici, povolit spodní čepy a vytáhnout z těchlice poloosy. Vypáčit jedno poloosu a místo ní tam narvi něco podobného průměru. Pak vypáčíš i druhou poloosu. Motor si heverem za olejovou vanu podheveruješ, odpojíš táhlo spojky. Odpojíš od převodovky uložení , povolíš šrouby co jí drží v bloku, vemeš žirafu a pomaloučku ji vypáčíš ven.
-> Cempyk: netreba nic spesl a ide to aj bez toho aby si vytahoval poloos
:-D :-D :-D diky za pobaveni a ted vazne :-D musim mit nejaky specialni naradi? Co vsechno se musi demontovat? Cetl jswm ze jak se vyndaji poloosy ze spajzky tak ze se misto nich strka hadice co je na tom pravdy? Dik
-> myschaak AZNP K.Hora:



-> myschaak AZNP K.Hora: ono by sa dalo aj takym narazom ten motor tam vratit 

-> myschaak AZNP K.Hora:



Zdravim, budu měnit na formanu spojku a budu to dělat poprvé ale něco o tom už vím :) Chtěl bych vás poprosit o nějaké rady a tipy jak to udělat a na co si dát pozor. Nikde na netu jsem nenašel žádnej návod nebo tak ... Díky :))