skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Otočení středů kol
-> m8rinek: Tak pokud je v tom bordel, tak to COčkem technicky nelze. Ta koroze i barva v tom dělaj neskutečnej bordel a ty svary jsou pak porovitý. :-/ Ale pokud je to čistý, tak není problém to zavařit tak, aby to neutíkalo. ;-)
-> Stepan FUN: je pravda, že jsem se snažil zavařit právě ucházející rozšířenej převařák, koroze, barva, všechno možný. Zalejt ventilek by nemusel být takovej problem
-> m8rinek 04.02.13 17:10:41: Ale to je pak jenom rukama. :-D S COčkem jsem svařoval několikrát topení a podobný zvěrstva... :-)
-> stepan: 6x14
-> m8rinek: A jak jsou široký ty tvoje?
-> m8rinek: Tak to se muselo řezat mnohem líp no.
-> stepan: Aha, tak to já měl v každym ze 4cípů cca 5cm dlouhou housenici a hotovo...
-> m8rinek: Taky jsou ze sierry a to není zrovna moderní auto. 

-> m8rinek: Tyhle byli svařený stejně jako škodovkový.
-> stepan: Tak ono na moderních plecháčích není co odvrtávat, když jsou vařený housenkou, ne? :D
-> Stepan FUN: Já budu mít těsnící svár jen tu díru po ventilku, proto sem to neodvrtával, ale odřezal flexou. A zamazat ho klidně můžu.
-> stepan: Bohužel praxe bejvá jiná a hromada převařáků co se mi kdy dostala do ruky utíkala právě ve svárech. :-/ Bohužel s tím nejde po těch letech už moc dělat, protože jak se tam dostane koroze, tak jsem to většinou ani nedokázal převařit. :-/ A frézovat ty svary a svařovat celý znova se mi nechtělo...
-> Stepan FUN: No, když potřebuju, aby něco těsnilo, tak musim na autogen, COčkem to je trošku problem :))).
-> Stepan FUN: Taky si myslim, tlakový nádoby se taky po svaření nepatlaj silikonem. 

-> vhml: Pokud to bude dělat někdo, kdo svařovat umí, tak to nemá proč utíkat. ;-)
-> vhml: Tu díru po ventilku? Plánoval sem to jen natřít barvou.
-> stepan: pokud budeš vařit tak vymazat silikonem, jinak to nebude těsnit.
-> m8rinek: A na obě kola mi vystačil jeden kotouč.
-> m8rinek: Přesně tak sem to dělal, ale 1,6mm kotoučema, milimetrový sem zrovna neměl.
-> stepan: spíš fasuju kotoučky :D (chce to ty 1mm silný), prořezat střed a vykopnout ho, pak pořezat svary, odseknout a začistit brusnym...
-> m8rinek: Tak máš šikovnější ruce.
-> stepan: No to pozor, to ty moje z VW byly taky tak nějak.....
-> m8rinek: Tak ne každej prostředek kola je silnej 5mm, že? 

-> stepan: tak to jsem se s tim sral míň :D
-> m8rinek: Nebylo to tak zlý, z prvního kola 3 hodiny, z druhýho už jen 2. 

-> stepan: S tou poklicí je to hovadina. Ale nebál bych se toho, fůra disků to neměla...
-> stepan: Tak to jo 

-> Bukaj: Převrtám a zavařim.
-> OJOUCH: To víš jistě? Že třeba na hliníkovejch kolech je to taky (na všech co mám z obou stran) a to asi kvůli poklici nebude...
-> stepan: hele a to budeš mít ventilek uvnitř, nebo to převrtáš a zavaříš? 

-> stepan: něco mi to připomíná :))) skoda110r.eu/limce_bbs/li
mce_bbs0001.jpg Vyřezat středy byl opravdu porod...
A soudruzi ve fordu materiálem nešetřili, střed byl z 5mm plechu a celý kolo vážilo 8kg. Se škodováckym středem to má 6kg.
-> stepan: Ten vystepek je tam ptoto ze z vnejsi strany tam zapadne poklice!!!
-> stepan: aha toto.. Dik
ja si myslim ze kolo drzi obute stejne tlak vzduchu v pneu a nie ten vystupok takze by som to neriesil
ja si myslim ze kolo drzi obute stejne tlak vzduchu v pneu a nie ten vystupok takze by som to neriesil
neres to je to tam spise pro to ze to ma mnohem mensi rovinu - uzsi nez je na druhe strane k montaznimu zlabku.
kdyby se to svlikalo tak bys to dokazal svliknout i na originalu jen zevnitr


-> vhml: To nevyjde k nápravě, uved sem to jenom pro zjednodušení a pochopení situace. Ve skutečnosti chci středy ze škodovky navařit do 5,5J ráfku z forda.
tak stredy jen posun ne?
-> stepan: he? 

Když se otočej středy plecháčů, nemůžou se pak zouvat při ostřejší jízdě gumy když ten výstupek proti zouvání bude zevnitř místo zvenku?