-> suri 25.01.16 09:03:40: Takhle už jsem se kdysi vyškolil no :D
Gufero se naklepává zároveň s deklem..
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Homokinetický kloub felicia
diferák sa dá rozsypať jedine ak to niekto natočí a pretúruje na zdviháku , inak si to neviem predstaviť , prakticky stačí prepchať drôt ...
gufero by som narazil normálne na doraz , tá plocha na klbe nemôže a nebude nikdy vydraná , to býva len na remenici kľukovky
gufero by som narazil normálne na doraz , tá plocha na klbe nemôže a nebude nikdy vydraná , to býva len na remenici kľukovky
-> Kocvin: Kolík proto aby se nevysypali planetky v diferenciálu. Nestalo se mi to (naštěstí), ale prý jsou tací, kteří cvičně rozdělávali převodovku
.
-> OndraST: Bohužel nemám fotku, ale taky jsem gufero dával trošku jinam než bylo (pokud se dobře pamatuju) směrem ven. To aby mělo naprosto bezvadný povrch na hřídeli. Vadit zasunutí by snad nemělo, nevím kolik tam je místa.
Kolik máš místa mezi kroužkem a převodovkou (pokud je kroužek těsně na těle kloubu)? A jaký je rozdíl v porovnání s druhou stranou?

-> OndraST: Bohužel nemám fotku, ale taky jsem gufero dával trošku jinam než bylo (pokud se dobře pamatuju) směrem ven. To aby mělo naprosto bezvadný povrch na hřídeli. Vadit zasunutí by snad nemělo, nevím kolik tam je místa.
Kolik máš místa mezi kroužkem a převodovkou (pokud je kroužek těsně na těle kloubu)? A jaký je rozdíl v porovnání s druhou stranou?
-> Kocvin: Z tuha sní otáčet nejde, normálně jsem to dnes projel a nic se nestalo, zítra pokud bude chvilka nafotím.
-> OndraST 24.01.16 20:39:04: A jak jde s tou poloosou otáčet? Když už by jí drželo gufero(což se mi zdá nepravděpodobné), tak by šla ztuha..
-> Kocvin: taky tak a to som nedavno mal prevodovku koli spojkovemu lozisku venku a pojde zas na vymenu vs lozisk
-> krtik: Ta krátká poloosa mě nedosedla u převodovky tak jak byla před demontáží, jediný problém mě napadá jen to gufero které jsem zaklepnu zároveň s hranou toho otvoru v převodovce a celá poloosa ho nedokáže řádově posunout o +-2mm, a je zde vůle viz obrázek u toho plechového kroužku (prachovka)
-> krtik 24.01.16 20:26:10: Na co ten kolík?? :) Já ho tam nikdy nedával..
-> OndraST: Nevím, zda jsem správně pochopil problém, ale tak přihodím něco k tématu:
Ten plechový kroužek/prstýnek je na těle kloubu tuším nasazený na trnech, které jsou rozklepány. Prstýnek slouží asi jako ochrana od nečistot. Nemá se dotýkat převodovky. Při demontáži je potřeba na něj dávat pozor a kloub "páčit" za pevný materiál těla kloubu.
Při vyndávání kloubku z převodovky je nutné vypustit olej, nebo vyteče sám dírou po kloubu :). Pokud by jsi vyndával oba klouby z převodovky, tak si dej před vyndáním druhého nějaký přípravek (třeba kolík) do otvoru po prvním kloubu.
Při odmontování ramena a následném přesném usazení na původní místo by se geometrie hnout neměla, záleží, jak se to usadí... Bylo by lepší ji zkontrolovat. No od profíků mi bylo řečeno, že i náprava se dá sundat a nandat zpět bez následné kontroly geometrie.
Jaký máš problém s tím guferem?
Ten plechový kroužek/prstýnek je na těle kloubu tuším nasazený na trnech, které jsou rozklepány. Prstýnek slouží asi jako ochrana od nečistot. Nemá se dotýkat převodovky. Při demontáži je potřeba na něj dávat pozor a kloub "páčit" za pevný materiál těla kloubu.
Při vyndávání kloubku z převodovky je nutné vypustit olej, nebo vyteče sám dírou po kloubu :). Pokud by jsi vyndával oba klouby z převodovky, tak si dej před vyndáním druhého nějaký přípravek (třeba kolík) do otvoru po prvním kloubu.
Při odmontování ramena a následném přesném usazení na původní místo by se geometrie hnout neměla, záleží, jak se to usadí... Bylo by lepší ji zkontrolovat. No od profíků mi bylo řečeno, že i náprava se dá sundat a nandat zpět bez následné kontroly geometrie.
Jaký máš problém s tím guferem?
-> castrol: Právě, že asi problém bude v špatně nakleplém guferu které jsem dal zároveň se zápichem převodovky, a nezměřil si otvor pro gufero v převodovce, ale pořád mě vrtá hlavou proč to ta poloosa při dotažení nedomáčkne.
Pokusím se, zítra natočit nějaké video nebo alespoň foto, asi to nemá cenu řešit přes net,
Ještě mám dva dotazy, pokud demontuji rameno viz šrouby v kruhu, s ostatním nic nedělám, změní se nějak geometrie kola.
Pokud jde ven celý kloub z převodovky musím vypustit převodový olej .
Pokud je něco jinak opravte mě
Ještě mám dva dotazy, pokud demontuji rameno viz šrouby v kruhu, s ostatním nic nedělám, změní se nějak geometrie kola.
Pokud jde ven celý kloub z převodovky musím vypustit převodový olej .
Pokud je něco jinak opravte mě
-> OndraST: ak si gufero natlkol tak ako bolo poloosa je nacvaknuta tak by som to uz neriesil -> Kocvin: 

-> OndraST: Tam je vůle vždycky se mě zdá.. Pokud poloosa drží v převodovce a kroužek nikde nedře, tak bych to asi neřešil..

-> castrol: Ne přilepena ne, je z vnitřní strany smáčknut kloub aby držela, ale o to mě nejde.
Asi jsem to špatně napsal.
Nesedí mě krátká polosa viz obrázek, kde je červená a oranžová čárka mám po 1mm vůli to znamená asi že jsem něco podělal nebo už nevím co, před demontáží to tak nebylo.
Asi jsem to špatně napsal.
Nesedí mě krátká polosa viz obrázek, kde je červená a oranžová čárka mám po 1mm vůli to znamená asi že jsem něco podělal nebo už nevím co, před demontáží to tak nebylo.
-> OndraST: neviem ako tam ta prachovka na poloose drzia ale nieje tam len nejak prilepena ?
-> castrol: Než jsem se pustil do demontáže, tak mě to pěkně sedělo, když jsem to složil nesedí dá se točit stou plechovou asi tedy prachovkou
-> OndraST: to je len nieco ako prachovka
Problém je viz červená čárka Je zde vůle po 1mm, tudíž ten plechový nákružek nedosedne a je volný tudíž i poloosa, netuším zda jsem naklepl špatně gufero, jinak poloosa je dotažena 300Nm, že by to dělalo takovej bordel, asi si o víkendu zopákneme rozborku.
-> OndraST 24.01.16 17:59:48: odpadol plechový krúžok s klbu , on tam moc nedrží , ak si za neho páčil tak je raz dva dole ...
Netuším zda podělal, ale asi jo. Co jsem udělal špatně po seskládání a utažená krátké poloosy mě nedosednul vnitřní kloub do převodovky, je tam plechový nákružek který mě lítá a nedosedne, olej neteče, ale je tam vůle vůči kloubu a převodovce +-2mm.
Kde hledat problém, už se to někomu stalo nebo jsem tak talentovanej, přinejhorším si to dáme ještě znovu
Kde hledat problém, už se to někomu stalo nebo jsem tak talentovanej, přinejhorším si to dáme ještě znovu
-> Borderer: vsak me do volantu necuka, me se rozvibruje cele auto...do leve zatacky to nic nedela a rovne to nedela skoro vubec...
-> Sejki: Já ho měl KO a při plnym rejdu necvakal, najel sem do zatáčky pod plynem a začal pěkně bubnovat, leč do volantu necukal.
-> Borderer: prave ze tohle dela treba i v 40,50km/h do prave zatacky, tak zacne auto vibrovat a je citit, ze to jde od prave strany, tak maximalne zkusim vymenit ten vnejsi kloub no...
-> Sejki: Vibrace obecně dělají vyběhaný vnitřní klouby. Nejvíc to je cejtit při akceleraci do kopce v rychlosti 110/120km/h na 5tku, pokud při ubrání plynu přestanou, je to ono. Pokud to má co dělat se zatáčkou, tak si myslim, že to může bejt i vnější, ale ty spíš mlátěj, než vibrujou.
Imho, motor nemusí být 100% správně na původní pozici, poloosy to poberou. Jediný co, tak když se to udělá, uložení motoru už má vůli a blbě to při plnym rejdu cukne, může poloosa vypadnout z vnějšího kloubu.
Imho, motor nemusí být 100% správně na původní pozici, poloosy to poberou. Jediný co, tak když se to udělá, uložení motoru už má vůli a blbě to při plnym rejdu cukne, může poloosa vypadnout z vnějšího kloubu.

Tak jsem zjistil, ze ty vibrace pri akceleraci jsou nejvic citit pri zatoceni do prava, ale kloub necvaka a nerekl bych, ze ma vuli. Takze co? Stejne vnitrni? Nebo ma vnejsi vuli, ale necvaka?
-> OndraST: -> castrol 08.01.16 21:03:06: ja som ti to tu pisal
-> OndraST 17.01.16 18:16:31: daj to tam a nerieš , je proste kvalitnejšie
-> suri: Díky, právě jsem netušil zda tam mám plácnout 227 E nebo jít někam shánět něco jiného. (To má plechovej vnitřek nebo jak to mám chápat, obě jsou na pohled stejná)
-> OndraST 17.01.16 18:02:04: nie je to problén to 227E je s fábie , plechové a viac vydrží
Rychlí dotaz, už jsem se nato ptal, ale až dneska jsem se k tomu dostal. Ze skříně převodovky jsem vyndal tohle gufero www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/002301227c-gufero-di
ferencialu-oe-9271.html
Ale koupil jsem tento rozměr www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/002301227e-gufero-di ferencialu-40x55x7-cz-1133 7.html
Jediný problém je v tom že origo co jsem vyndal je silnější 0,8mm a česká druhovýroba je 0,7mm na sílu gufera, jinak jsou totožná.
Je to problém, nebo se nic neděje.
Ale koupil jsem tento rozměr www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/002301227e-gufero-di ferencialu-40x55x7-cz-1133 7.html
Jediný problém je v tom že origo co jsem vyndal je silnější 0,8mm a česká druhovýroba je 0,7mm na sílu gufera, jinak jsou totožná.
Je to problém, nebo se nic neděje.
-> Mr._Nosferatu: nevybavuju si ovalne diry, jen na strane ridice, ten jsem nemenil, ale pri vymene spojky jsem ho urcite nedal na puvodni pozici....
-> Mr._Nosferatu: to hadam nie ,tam sa to nema kam pohnut
-> Sejki: když jsi měnil silentbloku motoru, dal jsi motor na stejnou pozici ? Stačí pár mm a může to dělat bordel.
-> Sejki: Já jezdil bez a problém s tím nebyl. Ale někdo to tu kdysi řešil, že mu to dělalo bordel, tak nevím :)
-> Kocvin: jo to jsem zapomel dodat, ja ho tam nemam vubec:-D Muze to zpusobovat problemy?
-> Sejki: Volné závaží na dlouhé poloose..?
Tak jsem zjistil ze mam vnitrni klouby na poloosach dobry, ale auto pri akceleraci vibruje... na predni naprave nejsou pozorovatelne zadne vule... nejaky napady? ulozeni motoru mam nove...
-> OndraST: Měl by to být komplet, ale díky tomu že je to eshop v našem městě tak si to hezky zkontroluju aby tam bylo vše. Navíc jsem se prodejce během týdne ptal na to co to obsahuje a vyjmenoval mi to takže by to mělo být ok. Hele když tam ta manžeta a kloub vydrží rok, dva budu spokojen a s mým nájezdem tuplem.
-> ZZ__Top: To je komplet sada unašeč manžeta tuk spony ...atd, nebo jen sada manžeta tuk spony a jistící kroužky......
No dneska jse byl u známého ve skladě dílů, se kouknout na pár sad, a co jsem tak koukal i origo škoda díl to plácá v určitej expiraci taky ze všeho možného, je tedy reálné si třeba koupt sadu vnější prachovky od GKN za 109,- Kč a je totožná z origo sadou někde přestřelenou za 356,- Kč, ceny orientační.
Zítra jestli budu mít chvilku něco nafotím.
No dneska jse byl u známého ve skladě dílů, se kouknout na pár sad, a co jsem tak koukal i origo škoda díl to plácá v určitej expiraci taky ze všeho možného, je tedy reálné si třeba koupt sadu vnější prachovky od GKN za 109,- Kč a je totožná z origo sadou někde přestřelenou za 356,- Kč, ceny orientační.
Zítra jestli budu mít chvilku něco nafotím.
Taky budu měnit homokloub. A našel jsem zajímavou víkendovou akci v jednom obchodě u nás ve městě. Mají kloub GSP za 332kč. Během týdne za něj chtěli přes 500kč
-> Sejki: -> castrol: Díky všem za cenné rady.
-> OndraST: 40x55x7 interval ti nepoviem , nemenim pravidelne
-> OndraST: 60 tis km
Jaké gufero diferáku na starou tvář r.v. 97 něk z toho nejsem moudrý.
www.skoda-dily.cz/katalog /.../diferencial-89.html
A interval výměny olej, co jsem tak zhruba dopočet +- 40 tis. km. Tuším, že je tam Gyrol 75W ale asi u nás neseženu, naposled mě to dělaly v servise se spojkou, ale už nepremávaj ke konci roku skončili působení.
www.skoda-dily.cz/katalog /.../diferencial-89.html
A interval výměny olej, co jsem tak zhruba dopočet +- 40 tis. km. Tuším, že je tam Gyrol 75W ale asi u nás neseženu, naposled mě to dělaly v servise se spojkou, ale už nepremávaj ke konci roku skončili působení.
-> Sejki: hele už sem fixem na kapotu zespoda napsal i kolik tech tyček tam má bejt :D:D:D
-> Sejki:
a hlavne ich najst vsetky

-> Tomaso435: jo vo hovno jde... jen si v tu chvili pripadas jak popelka...
-> castrol: to mas fajn, me nedrzeli :)
-> OndraST: vypadne, dáš to tam zpět hotovo. vo hovno de.
-> OndraST: tak samo o sobe by to vypadnout nemelo, protoze to je zajisteny. Kdyz to budes vytahovat tak to staci jen rukou pro jistotu podrzet...