-> Jozka:
Starší plochý typ ložiska na membránové pružině nebude optimální. U membránových pružin TAZ bych řekl, že ani nebude fungovat, jelikož opěrná hrana pružiny je ostrá a bude dřít o rovnou plošku a při vypnutí se může dokonce opírat o hranu ložiska...
U novějších typů pružiny (LUK, SACHS apod) má pružina konce tvarované (zaoblené), tak tam by to fungovat i nějak mohlo. Určitě by ale byl problém seštelovat spojku už při menším opotřebení, neboť starší typ ložiska je o cca 2mm nižší a ty 2mm už při štelování tyčky udělají moc - takže tyčka by byla moc dlouhá (to by šlo řešit použitím starší tyčky, která byla kratší).
Jinak nový typ ložiska vypadá takto:
www.amd-autodily.cz/image
.php?idx=192863...
A úplně nejnovější typ, ke kterému musí být i jiný (širší) typ vypínací páky, je toto (až na kovovou klec, která je jiná, je shodné s Favoritím ložiskem...
www.amd-autodily.cz/image
.php?idx=195782...