spojkové ložisko

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 30.12.2012 do 03.01.2013, založil/a dušan
řadit dle data
10:26:13
03.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Tak to je teda výraznej nákružek.. No, asi odladím běh motoru (karburátor) plus další a pak provedu znovuzasunutí už se správným ložiskem.

I když MB palec vypínací je krátkej dost, tak jak to je - po přechozím motoru s klasickou spojku, zbývá cca 5 mm vůle..

Jsem takovou věc holt neměl nasměrovat na svátky, když je všude zavřeno. 10
09:59:56
03.01.2013
Bukaj
-> Jozka:

Starší plochý typ ložiska na membránové pružině nebude optimální. U membránových pružin TAZ bych řekl, že ani nebude fungovat, jelikož opěrná hrana pružiny je ostrá a bude dřít o rovnou plošku a při vypnutí se může dokonce opírat o hranu ložiska...8

U novějších typů pružiny (LUK, SACHS apod) má pružina konce tvarované (zaoblené), tak tam by to fungovat i nějak mohlo. Určitě by ale byl problém seštelovat spojku už při menším opotřebení, neboť starší typ ložiska je o cca 2mm nižší a ty 2mm už při štelování tyčky udělají moc - takže tyčka by byla moc dlouhá (to by šlo řešit použitím starší tyčky, která byla kratší).



Jinak nový typ ložiska vypadá takto: www.amd-autodily.cz/image .php?idx=192863...



A úplně nejnovější typ, ke kterému musí být i jiný (širší) typ vypínací páky, je toto (až na kovovou klec, která je jiná, je shodné s Favoritím ložiskem... www.amd-autodily.cz/image .php?idx=195782...
08:32:22
03.01.2013
Jozka
Díky pánové !

Tak problém bude asi v tom, že jsem už jako vzor dostal zřejmě nesprávný ložisko.. a nový pak koupil podle něj bez ověření označení v katalogu. Že prý "packový" ložisko na talíři funguje taky - akorát ne moc dlouho - je to pravda?



Nu, dojdu se ke kámošovi podívat na to vyboulení - to vzorový, co jsem nakonec namontoval, vypadá stejně placatě, jako tyhle..10
zvětšit spojkové ložisko  - obrázek od Jozka vložen 03.01.2013 08:32:22
19:21:51
02.01.2013
dragon_cb_cz
-> Jozka: Celkem jsou tři typy ložisek:



- PLC 23-4 - trojpáčkový přítlačák

- PLC 23-5 - pro talířovou pružinu a klasickou přítlačnou páku

- PLC 04-24 - pro talířovou pružinu a novější přítlačnou páku (105-130 od 07/88 do konce výroby, 135/136 od 01/88 do konce výroby). Tohle ložisko je "oplastované".



První typ je klasiku co určitě znáš, rovná plocha. Druhý a třetí typ mají kontaktní plochu "vyboulenou".
16:33:04
02.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Jozka: ako píše afro....na třípackovej je s rovnou plochou a na talířovej je s vypouklou
16:12:05
02.01.2013
afro100
-> Jozka: ako pise myschaak .. je rozdiel len trojpacka a tanier ...



na trojpacku je lozisko s rovnym predkom a na tanier je predok vypukly .. inak som v tom nejak nerozlisoval zatial, resp. som dodrziaval vyssie napisane a zvysok neriesil ..
upraveno 1x, naposled 02.01.2013 16:36:10
15:30:13
02.01.2013
Jozka
-> myschaak AZNP K.Hora: Jsa packovej, nikdy jsem tomu nevěnoval pozornost.. ale při i bližším zkoumání zvnějšku se mi původní ložisko (ne origo, nějaký novodobý), určený v litru na packy, jeví úplně stejný, jako ložisko, co jsem dostal jak vzor na talířový LUK - liší se jen ten jeho "nosič", kterej klouže po komínku.. Přičemž dle popisu jsem nabyl dojmu, že je jiný právě provedení toho ložiska.. Ono se mi to blbě vysvětluje, zkusím do zítra fotky..
15:09:31
02.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Jozka: snad je rozdílnost jen třípacka/talíř....takže z talířový 190ky jde na talířovou 180ku
13:48:59
02.01.2013
Jozka
-> afro100: Jakej je přesně rozdíl ve spojkových ložiscích pro klasickou spojku 105/120 a talířovou 180 mm ? Namontovali mi k motoru novou gardovou, dostal jsem k ní vzorek správnýho, ale jetýho ložiska a z krámu jsem si pak přinesl PLC -4 místo správnýho PLC -5 (bylo dobře zabalený).. Přitom zvenku, po odšoupání označení provozem, jsou identický.. dá se, nedá se?
18:37:37
31.12.2012
dušan
tak zahada vyřešena , konec byl lehce zdeformován už je to ok
02:12:29
31.12.2012
dragon_cb_cz
-> kury: No, v katalogu je za celou dobu vedený pod jedním číslem, takže bych ten nestandardní komínek chtěl vidět...



EDIT: Tím neříkám že se jako anomálie někde nemohl vyskytnut, ale z fabriky podle mě za celou dobu lezl jediný rozměr...
upraveno 1x, naposled 31.12.2012 02:13:58
01:12:07
31.12.2012
kury
komínek na převodovce neměl jen jeden rozměr. Už se to tady řešilo. Viděl jsem to jednou doma i na vlastní oči.
23:14:25
30.12.2012
dušan
-> afro100: ok je možné že je zmačknuty to mě nenapadlo zítra na to kouknu
23:08:49
30.12.2012
afro100
-> dušan: Pokial mas pritlacak trojpacku z litra, tak kup lozisko k nemu na litra/stovku a musi tam ist, tam rozdiel proste neni ..



Jedine ze je zmrseny kominok na prevodovke, dakto ho vyberal von kvoli guferu a zmacnul ho a pod. ;)
22:45:41
30.12.2012
dušan
jasně ale u převodovky je díl po kterém to spojkové ložisko jezdí v autě mam 5q a ložiska mě tam nejdou v ložisku nam průměr 250mm vypadá to že bych potřeboval o 1mm větší díru na ložisku ale potřebuji rovné ložisko protože tam mam motor i přítlačák z litra
20:38:05
30.12.2012
Bobesh
-> djmaso: Přesně tak.
16:07:06
30.12.2012
djmaso
spíše o typ přítlačáku
15:59:32
30.12.2012
MOLSO
nejde o počet rychlosti ale o typ spojky
15:07:14
30.12.2012
dušan
mam dotaz , ma spojkové ložisko ze 4q jiny vnitřní rozměr než ložisko z 5q Díky
Extreme Tyres