
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký hever používat?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ten je jasnej, 4 reklamni vyblitky za 2 roky. Uz jenom k vetsi verohodnosti chybi nejakej dojemnej pribeh s nejakym kamaradem v hlavni roli. Tohle je jeste v poho, ale kdyz se na ruzny pacientsky fora vetre podobnej zmrd a nabizi tam zazracny caje/vytazky/pilulky s tklivou historkou o dcerce kamarada, co se po tom uzdravila, to bych blil

-> LubosHa 28.11.15 21:40:15: To se s tim budes srat po vsech forech? Jsi alespon z toho eshopu nebo z nejaky pitomy marketingovy agentury? Jo a jestli si udelas na Techwebu druhou registraci, tak dostanes permac na IP.
Mám tenhle --KOMERČNÍ INZERÁT-- a naprostá pecka :)
-> dušan: Tak 65 kilo je už fakt hodně... používal jsem zvedak který měl 39 a to bylo fakt hodně hlavně když jsem s ním lítal do mimourovňové garáže a to bylo maso.
ještě jedna věc , ma nožní zvedání tak kolem auta nepotřebujete moc místa
taky přispěji , koupil jsem si tento hever , je pravda že váží asi 65kg nontnost je 2t. svařil jsem si k němu hrazdu na zvedání , výhoda je ta že má zdvih 80cm a že ho pod auto šoupnu z boku a zvednu celej zadek nebo předek a to tak že pod autem nemusíte ležet
DOPORUČUJI je to z UNI-MAXU

DOPORUČUJI je to z UNI-MAXU
-> Urbi: já jsem spokojen, myslím že jsem za něj dal 2300,- v kelly byla na něj snad akce. Jinak jak píše -> TTomas: na nerovném povrchu to není úplně ono, ale to trpí i ten můj klasickej červenej kokodýl. Navíc jsem měl i k heveru nahradní těsnění pro hyd. válec.
-> TTomas: Je krásnej, ale 3500,- za hever nedám, přeci jen sem sociální případ z virtu
Ten co poslal marinek, co má vlastně Čokin zřejmě pořídím, doufám v stejnou funkčnost.
-> m8rinek: Díky

-> m8rinek: Díky

-> m8rinek: To je jinej...
-> Urbi: treba zde
tuning-individual.cz/esho p/hever-zvedak-hlinikovy-s nizeny-pro-snizene-automob ily-15t-p-48002.html
Proste zadej hlinikovy hever.
-> Urbi: treba zde
tuning-individual.cz/esho p/hever-zvedak-hlinikovy-s nizeny-pro-snizene-automob ily-15t-p-48002.html
Proste zadej hlinikovy hever.
-> sikula: Zase otázka...kde jej seženu ? Asi neumím se strýcem gúglem.
-> sikula: Stejnej ma kamos na dilne jako druhej hever a trosku nas stve, ze vpredu nema klasicky kolecka. Je mene stabilni a venku se mu nechce moc jezdit. Taky jak se dost casto pouziva, tak uz i zacina obcas zlobit hydraulika, ale peknej je a ani nebyl moc drahej.
-> Čokin: Parádní ten menší, s kama jej máš ? nebo výrobce
-> sikula: tak ten je přímo luxusní...
Já používám tenhle, je sice Alu ale na vožení v autě je těžkej, výhoda je že je nízkej a má velkej zdvih, na používání v garáži... jsem spokojen.
-> Čokin: Heh, to by bylo dobry vozit v kufru stacionarni hever 
Ja vozim takovej nuzkovej polskej s plastovou matici pohybovyho sroubu. Jarda/felda sice tvrdi, ze v tom plastu je zalita kovova matice, ale nezda se mi to.

Ja vozim takovej nuzkovej polskej s plastovou matici pohybovyho sroubu. Jarda/felda sice tvrdi, ze v tom plastu je zalita kovova matice, ale nezda se mi to.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ten se mě samozřejmě na běžnou výměnu kola do auta nevejde, takže na delší tratě nebo srazy momentálně vozím tenhle:
Ale časem chci pořídit ještě něco menšího a váhově lehčího nějaký obyčejný starý ,,stromeček"
Ale časem chci pořídit ještě něco menšího a váhově lehčího nějaký obyčejný starý ,,stromeček"
-> Čokin: Heh, pekny covece :-)
Ještě jsem ho nedokončil po celkovém repasu, ale už se těším až ho vyzkouším :)))
-> Vena:
Přesně tak ;-)
Přesně tak ;-)
-> Cumper: Hoď pak na virt fotký té zmiňované krasavice

-> dragon_cb_cz: Možná máš štěstí na dobře přibodované trubkyy pro hever.Já na jedné 105 jsem téměř urval trubku a u některých aut v tom zase lupalo jako by se to chtělo utrhnout či co.podotýkám všechny auta měly origo zdravé prahy. Pak jsem si koupil hydraulický a origo od té doby nepoužívám

-> dragon_cb_cz: Ten je ale zas hnusnej vzhledově..
.
A ta stabilita.. dá se to, natožpak když je člověk v nouzi, to pak použije cokoliv (dokonce i stahovákem bubnů jsme jednou zvedali, otočná hlava stahováku se točila zespoda po ramenu - běs) - ale u kyvný nápravy (nevím, jak se chová vlečená) jsem ve fázi trojnožky (P+Z+hever) neměl dobrej pocit nikdy.. takže dneska, když se dá na vrakáči koupit nepoužitej nůžkovej hever za pade se takový operaci raději vyhnu.


A ta stabilita.. dá se to, natožpak když je člověk v nouzi, to pak použije cokoliv (dokonce i stahovákem bubnů jsme jednou zvedali, otočná hlava stahováku se točila zespoda po ramenu - běs) - ale u kyvný nápravy (nevím, jak se chová vlečená) jsem ve fázi trojnožky (P+Z+hever) neměl dobrej pocit nikdy.. takže dneska, když se dá na vrakáči koupit nepoužitej nůžkovej hever za pade se takový operaci raději vyhnu.

-> palinator: Ono použití kol jako podpěr je vůbec u mě oblíbená činnost - takhle posloužily před odjezdem na CzechWrecks když padlo rozhodnutí, že se ta nádrž vyčistit musí: fotky.herman.pro/CRX/foto
012.jpg 

-> Jozka: Co se týká toho laku - souhlas, proto jsem radil hever z řady 742, protože ten má zarážku a nemusíš tedy pokus-omyl hledat místo kdy už je trubka zasunutá dostatečně aby to bylo pevné ale ne příliš. I stabilita je pak celkem OK.
-> dragon_cb_cz 07.12.12 09:48:34:
S tim házením kol pod auto jsi mi připoměl, jak při poslední výměně kol jsem jeden liťák zapomněl pod autem a prahem jsem ho přised až na límec.
Naštěstí to všechno přežilo.
S tim házením kol pod auto jsi mi připoměl, jak při poslední výměně kol jsem jeden liťák zapomněl pod autem a prahem jsem ho přised až na límec.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dneska by upadl ve všeobecné opovržení za neoriginalitu..
No, letos v zimě mám v plánu si na ty origo hevery opatřit nebo ušít nějaký parání pytlíčky (a už je z nich nevyndávat..).
No, letos v zimě mám v plánu si na ty origo hevery opatřit nebo ušít nějaký parání pytlíčky (a už je z nich nevyndávat..).

-> Jozka: No pak to muze bejt k necemu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Se 4ma rourama jsem dobově viděl i sériový kilo.. Ale dělal si to tátovo kolega z práce sám..



Kdyby tehda ti vocasove dali na prahy 4 trubky do kraju, jako to melo BMW, tak by to taky bylo o necem jinym.
-> dragon_cb_cz: Pokud jsou prahy zdravý a při případný výměně někdo nevypustil výztuhu, zpravidla se jim nic nestane při použití origo heveru. Ale riziko tam jistý je, že se dříve nebo později trubka lehce vyosí směrem nahoru, vyboulí práh, praskne lak..
Navíc se mi nelíbí, že při zasouvání a vysouvání se hever pohybuje nebezpečně blízko laku a stabilita je nevalná - kámošovi kdysi shodil kilo z origo heveru (na pevném, suchém podkladu) kolemjedoucí kamion = pěkná paseka. A úplně vůbec nejblbější je, že než zadní kolo vůbec odlepí, je předek půl metru vysoko.
Takže vozím sebou sice klasiku, ale i tu "organizaci" a dávám jí pod Z ramena nebo nápravnici. Doma pak pojízdně hydraulicky výměňuju všechny kola na dva zdvihy - 1) za nápravnici, 2) za příčku převodovky..
Navíc se mi nelíbí, že při zasouvání a vysouvání se hever pohybuje nebezpečně blízko laku a stabilita je nevalná - kámošovi kdysi shodil kilo z origo heveru (na pevném, suchém podkladu) kolemjedoucí kamion = pěkná paseka. A úplně vůbec nejblbější je, že než zadní kolo vůbec odlepí, je předek půl metru vysoko.
Takže vozím sebou sice klasiku, ale i tu "organizaci" a dávám jí pod Z ramena nebo nápravnici. Doma pak pojízdně hydraulicky výměňuju všechny kola na dva zdvihy - 1) za nápravnici, 2) za příčku převodovky..
-> dragon_cb_cz: ja som to zažil ked na relativne zdravom aute (dedova 125ka, 60 000 km, ukradli ju v PD ked som mal nejakych 12 rokov) po zdvihnutí to len tak zapraskalo
zelená mala už pri kúpe obidve strany vytrhnuté a pri vývarke som tam tie skurvené trubky ani nedával.

zelená mala už pri kúpe obidve strany vytrhnuté a pri vývarke som tam tie skurvené trubky ani nedával.
-> palinator: Souhlas, je to dost "quick and easy", výměna kol na škodovce je díky tomu o dost pohodlnější než na novějších autech (míň ohybání hřbetu).... A když sundavám kolo, tak ho automaticky strhám pod auto, kdyby to mělo sletět ať to nejde až na zem - jedno s jakým heverem zrovna pracuju.
-> MOLSO: Ale jo, na vyloženě shnilém kusu jsem to už zažil (když jsem z něj na vrakáči bral za pár šupů sadu Meteorů
a třeba svého nebohého hnilobného Řapíky bych za prahy nezvedal ani v opilosti. Ale pokud je vše v pořádku (např. nejsou popraskané svary jak tu někdo zmiňoval), nevidím důvod proč to nepoužít.
-> MOLSO: Ale jo, na vyloženě shnilém kusu jsem to už zažil (když jsem z něj na vrakáči bral za pár šupů sadu Meteorů

Ja tem trubkam na hever taky moc neverim. Na uplne prvni skodovce, se kterou jsem prisel do styku (shnily eMko) jsme trubky vytrhli. Deda uzovku zvedal trhacem az do doby co ni jezdil (loni). Ja mam na sve modre od predchoziho majitele udelany vyztuzeni uchyceni trubicek k podlaze, takze by to drzet melo, ale nepouzivam to.
-> dragon_cb_cz: dovtedy sa auto zdbiha ta tie skurvené rúrky na boku až sa niektorá utrhne
ono to príde neboj
za mna jedine hyraulický hever a pekne pod rameno

ono to príde neboj

za mna jedine hyraulický hever a pekne pod rameno
-> dragon_cb_cz:
Já mám vnější prahy shnilý na sračku a za prostředek to zvedám furt a ještě se nikdy nic nestalo... když to má bejt na dýl, tak to položim částečně na špalek, ale i tak... líbí se mi na tom, že se zvedá celá strana najednou...
Já mám vnější prahy shnilý na sračku a za prostředek to zvedám furt a ještě se nikdy nic nestalo... když to má bejt na dýl, tak to položim částečně na špalek, ale i tak... líbí se mi na tom, že se zvedá celá strana najednou...
Hmm, jak to tady čtu, tak jsem buď měl velké štěstí na poctivé svářeče nebo prostě moje frekvence zvednutí je silně podprůměrná.... tak jako tak, zjevně bych měl být šťastný člověk 

-> stepan:
Přesně tak, systém originálního řešení zvedání vozu je navržen jen na určitý počet zvednutí...
...který už je prakticky u všech škodovek překročen
Poté, co se mi začaly trhat bodové svary na nátrubku, pořídil jsem si "píču" a později hydraulický pojízdný, ale ten s sebou netahám. V autě vozím lehce upravenou "polopíču" z felicie
Přesně tak, systém originálního řešení zvedání vozu je navržen jen na určitý počet zvednutí...
...který už je prakticky u všech škodovek překročen

Poté, co se mi začaly trhat bodové svary na nátrubku, pořídil jsem si "píču" a později hydraulický pojízdný, ale ten s sebou netahám. V autě vozím lehce upravenou "polopíču" z felicie

já zvedam všechny auta zásadně buď za ramena nebo zespaoda za tlumič atd. nemusim tim vyheverovávat tlumiče je to rychlejší a bezpečnější práce. Pod boční škodováckej hever bych nestrčil ani prst i když je to zdravý tak prostě drží celý auto kus trubičky.
-> dragon_cb_cz: No, já mám prahy zdravý a přesto se mi jedna trubička na hever už trochu trhá z podlahy (ne korozí, odskákali bodový svary).
-> stepan: Kyvku vyráběli protože ČS průmysl nebyl moc schopný vyrobit něco zásadně lepšího - ne v dostatečném objemu. Oproti kloubům poloos je hever technologicky přeci jen trochu méně náročný, nemyslíš? Co se týká uchycení filtrboxu do víka karbu, ano, to je nepochopitelné zvěrstvo....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne, nemám patent na rozum, ale mám 4 auta která klasickým heverem bez problémů zvedám a žádné z nich není úplně "jako nové" a prahy jsou naprosto v klidu. Tzn pokud -> Vena: tvrdí, že klasický hever likviduje i zdravé prahy, tak buď já mám nějaké superzdravé (což se mi úplně nezdá), nebo ty jeho "zdravé" nejsou tak zdravé jak se domnívá.
Můžeš vymyslet teoretických důvodů proti kolik chceš, s některými určitě budu souhlasit (hydraulika je kolikrát skutečně o dost šikovnější) ale proti tvrzení "likviduje i zdravé prahy" prostě stojí praktická zkušenost, že to tak není.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne, nemám patent na rozum, ale mám 4 auta která klasickým heverem bez problémů zvedám a žádné z nich není úplně "jako nové" a prahy jsou naprosto v klidu. Tzn pokud -> Vena: tvrdí, že klasický hever likviduje i zdravé prahy, tak buď já mám nějaké superzdravé (což se mi úplně nezdá), nebo ty jeho "zdravé" nejsou tak zdravé jak se domnívá.
Můžeš vymyslet teoretických důvodů proti kolik chceš, s některými určitě budu souhlasit (hydraulika je kolikrát skutečně o dost šikovnější) ale proti tvrzení "likviduje i zdravé prahy" prostě stojí praktická zkušenost, že to tak není.
-> stepan: Kdyz ma nekdo patent na rozum, tak se nehadej 

-> dragon_cb_cz: No, vzhledem k tomu, že 25 let vyráběli kyvku, 14 let uchycení filtrboxu do víka karburátoru a podobný zvěrstva...
-> Vena: Nezlob se na mě, ale to co říkáš je blbost - zdravé prahy prostě klasický škodovácký hever nelikviduje ani náhodou. I lehce načaté prahy ho zvládnou v pohodě. Mám 5 škodovek v pojízdném stavu a jediná která si s ním netyká je Rapid, který už je korozí dost poznamenán. Jinak v naprosté pohodě na všem od 1000MB po 136GL. Na 120ce ho děda používal celou dobu (pravidelné přezouvání dvakrát za rok) a já v tom pokračuju (už ne tak často, ale občas ho použiju).
To je zas lidové moudrosti - to v té škodovce byli 27 let nebo jak dlouho se zadohraby vyráběly jen idioti, že nedokázali vymyslet normální hever? Spíš bych to viděl, že použité řešení je jednoduché a funkční....
To je zas lidové moudrosti - to v té škodovce byli 27 let nebo jak dlouho se zadohraby vyráběly jen idioti, že nedokázali vymyslet normální hever? Spíš bych to viděl, že použité řešení je jednoduché a funkční....
Díky za odpovědi. Pořídim si teda ten hydraulickej zvedák, stejně jsem ho chtěl kupovat a na cesty si seženu píču
.
→ Peťa Klíč: No ta škodovka je celá v původním stavu, prahy origo a v garáži by mohli ještě dalších pár desítek let vydržet
Budu s ní jezdit jen za správný teploty, tlaku a v bezvětří
U svý škodovky na normální ježdění mam díry v prazích zamaskovaný fáčem a gumoasfaltem a origo hever už tam ani nejde nacpat, ale to je jiná věc

→ Peťa Klíč: No ta škodovka je celá v původním stavu, prahy origo a v garáži by mohli ještě dalších pár desítek let vydržet


U svý škodovky na normální ježdění mam díry v prazích zamaskovaný fáčem a gumoasfaltem a origo hever už tam ani nejde nacpat, ale to je jiná věc

-> Peťa Klíč: No já nevim, já mám jedny prahy už 34 let, a ještě jsou bez rzi. 

tyjo co máte s těma prahama stejně vydrží dva roky, pak deset let vyplněné fotomontážní pěnou a zakitované izolepou a pak se dělaj znovu



-> Peťa Klíč: Na cestách mám taky "píču", hydraulickej pojízdnej používám doma.