![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Garde s vlečkou a 5q převodovkou
Dúfam že moja škodovka ide zozadu rovno![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 12.11.12 15:51:28: no dufam ze sa to doladi a hlavne bez toho, aby mi potom islo auto bokom ako na tvojom obrazku... resp. kasna bokom... to potom rozrezem a mozte si z toho pobrat co budete chciet!![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> minno: sak hej, ale o mojich autach viem s istotou 99% povedat ze to nerobi ani jedno(gumy sa schadzaju ok, jazdne vlastnosti ok, za oboma svojimi autami uz som siel inym autom a "bokochodnost" nevidiet) .. ale poznam minimalne dva pripady bokochodiek., jedno dokonca po renovacii ..
-> afro100: sralo ale len vtedy, keby si o tom vedel :) Ináč tak jazdí kopec áut a ani o tom nevedia.
-> Maťulo: "predozadnú medzeru" medzi kolesom a lemom? Toto ale nie je o zle navarenom držiaku pozdĺžneho ramena, lebo toto sa musí doladiť nastavením geometrie.
-> afro100: aj mna to asi bude srat... lebo som dal vyvarat drziaky pozdlznych ramien nezodpovednemu kokotovi... tiez sa bojim ze to po geometrii bude bokomchodka... bud mam napicu navarene drzaky alebo zadne lemy, lebo mam na pravej strane medzi kolesom a lemom vacsiu medzeru ako na lavej... medzera medzi kolesom a lemom v casti za zadnymi dverami...
-> minno: hm, aha ...
to nic nemeni na tom, ze by ma to pekne sralo :D
to nic nemeni na tom, ze by ma to pekne sralo :D
-> Maťulo: áno tak
-> afro100: ja som myslel toto - obrázok v pravo.
-> afro100: ja som myslel toto - obrázok v pravo.
-> minno: ty si myslel stredovu os oboch naprav... akoby bola nejaka pomyselna priamka presne cez stredy prednej aj zadnej napravy, pozdlz vozidla, pricom by mala byt kolma na priecne osi oboch naprav... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> afro100: nerozumieme sa. Nakreslím obrázok. Autá, čo idú po ceste na krivo tak tie majú zlú súososť náprav. Tzn. osa vozidla ide mimo jazdnej osy.
Ja som myslel ale niečo iné. To, kedy súososť náprav je v poriadku, t.j. osa vozidla súhlasí s jazdnou osou, akurát búdka je položená "nerovno".
Ja som myslel ale niečo iné. To, kedy súososť náprav je v poriadku, t.j. osa vozidla súhlasí s jazdnou osou, akurát búdka je položená "nerovno".
-> minno: hej budku mozes mat polozenu akokolvek, a ptm su z toho auta, co pred tebou idu po ceste sikmo .. a to je uplne ze super, 4 stope vozidlo
-> Shatter: súmernosť s osou karosérie nejako extra nepotrebuješ, dôležité je aby boli vzájomne súosé obe nápravy. "Búdku" môžeš mať "položenú" na nápravách v podstate akokoľvek krivo, dôležité je aby nápravy boli v rovine voči sebe. Predná náprava sa len len osadí do karosérie tak ako je, tou v uložení nepohneš, tam sa naladí len zbiehavosť a odklony a potom zadnou nápravou sa hýbe v uložení aby bola: 1. v ose s prednou, 2. mala sama o sebe správnu zbiehavosť.
-> Shatter: ide o suosost zadnej napravy a prekvapivo to tá laserka vie odmerať ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: -> minno: nejde tam ale o to aby si bol súmerne s osou karosérie? Alebo teda to tie optické merače vedia zistiť..
-> minno: Geometrii nerozumim, tak jsem to odhadnul.
-> MOLSO: Ach so.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: Ach so.
-> minno: presne tak
-> Karlos (WIO46): snímač na každé koleso a môžeš nastavovať kolko len chceš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karlos (WIO46): snímač na každé koleso a môžeš nastavovať kolko len chceš
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karlos (WIO46): nechápem prečo podľa orientačného bodu na karosérii? Nežijeme v roku 1980![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: To by mě taky zajímalo.
Ale buchty bych šacoval, že budou jak u garde. Mkovou příčkou získáš cca 1,25 cm na každou stranu (uši jsou 2,5cm dál). Takže geošku bych viděl, že se musí dělat podle nějakého orientačního bodu na karoserii.
Ale buchty bych šacoval, že budou jak u garde. Mkovou příčkou získáš cca 1,25 cm na každou stranu (uši jsou 2,5cm dál). Takže geošku bych viděl, že se musí dělat podle nějakého orientačního bodu na karoserii.
-> vlasmi: a s geometriou neboli problémy? Buchty na pozdĺžnych ramenách máš otočené ako?
-> Karlos (WIO46): Opravdu jezdím M příčku s 5q a úzký ramena a to celý navíc na užovce a funguje to bez problémů už několik let. Je pro úplnost dodám že poloosy mám s origo Löbrama, ne s tripodama.
-> Jeby:
Pokud je vyrobený po 8/83 (od tý doby by mělo mít "M"kový podvozkový základ) tak to tam jde vše.. + odpovídající příslušenství teda ...
Pokud je vyrobený po 8/83 (od tý doby by mělo mít "M"kový podvozkový základ) tak to tam jde vše.. + odpovídající příslušenství teda ...
-> Tuxik: No a nebo fiknout do příčky a vyimprovizovat prolis, nebo jej převařit z M příčky. Ale myslím, že snad vlasmi má M příčku a úzký ramena a jezdí tak.
(pak se dost dobře může stát, že než zafunguje spodní doraz v tlumiči, vykloubí se vnitřní kloub na poloose) takže podvazky jsou v tomto případě nutnost.
(pak se dost dobře může stát, že než zafunguje spodní doraz v tlumiči, vykloubí se vnitřní kloub na poloose) takže podvazky jsou v tomto případě nutnost.
-> Karlos (WIO46): na to jsem zapomel, to je fakt.
Takze jedine celou zadni napravu sirokou i s 5q prevodovkou a prickou, tim padem i sirokej predek (minimalne ramena, napravnice je (snad) stejna - garde ma taky hreben).
U hrebenu dat delsi ridici tyce (jak jsem psal)
Takze jedine celou zadni napravu sirokou i s 5q prevodovkou a prickou, tim padem i sirokej predek (minimalne ramena, napravnice je (snad) stejna - garde ma taky hreben).
U hrebenu dat delsi ridici tyce (jak jsem psal)
-> Tuxik: Ale na garde příčku převodovky dle mě nedáš 5q (kromě příčky koupené jako ND). U garde není mezi ušima taková prohlubeň, která u široký vlečky je, právě kvůli 5q.
Pokud mas uzovkovej tunel, tak ho musis upravit aby se tam vesla 5q prevodovka.
Jestli se vleze zjistis jednoduse: skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=425
A uprava na 5q je tu nekde popsana :)
Jinak samozrejme budou kola trosku koukat z lemu a je vhodna vymena i predni napravy, nebo alespon ramen a ridicich tyci za eMkove (pripadne i vzadu nechat uzkou napravu, pasuje)
Jestli se vleze zjistis jednoduse: skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=425
A uprava na 5q je tu nekde popsana :)
Jinak samozrejme budou kola trosku koukat z lemu a je vhodna vymena i predni napravy, nebo alespon ramen a ridicich tyci za eMkove (pripadne i vzadu nechat uzkou napravu, pasuje)
Ahoj všichni měl bych takovej dotaz dokážu nacpat do garde vlečku s 5q převodovkou a 135 motor půjde to bez nějakejch úprav? Dík za odpověd kdyžtak sz nebo mail :) dík moc.