skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Maticové řízení
celkem drahá to sranda... lepší bude tu matici rozřezat a když bych zabral aj moc závitu z toho čepu tak bych tak hodil nový cena 66 kč www.autodilyfojtik.cz/nd-
vyprodej-na-starsi-vozidla
/.../cep-pomocne-paky-rize
ni.html?ItemIdx=10... a nová matice a vyjde to podstatně levněj..
-> Exon: www.google.cz/search?q=tr
ha%C4%...
Tak sem to zkušel ruznými způsoby ale budu to muset odřezat... -> myschaak AZNP K.Hora: CCo to je jak to vypadá? :-D Pošli nejaký odkaz...
-> Exon: koupil jsem si sadičku takovejch roztrhávačů matek...nasadíš to na matku,utahuješ a trn ti tu matku rozsekne
Nebo horní matku zajistit něčím tvrdším, než origo závlačka (například kvalitním vrtáčkem) a použít ji jako šroub...
...ale nejdřív pořádně odrezit (dotáhnout, okartáčovat a prolévat Konkorem 101) spodní závit
...ale nejdřív pořádně odrezit (dotáhnout, okartáčovat a prolévat Konkorem 101) spodní závit

-> Exon: karbobrusem bych ořízl spodní matku...
-> Exon: Na ten horní závit by nevlezli dvě matky, že bys je utáh proti sobě a podržel to za ně?
Jak mám vyndat pomocný čep řízení? Povolil jsem ten čep ze spodu ale pak se začal protáčet. M.žu ho chytnout sikovkama přes nejaku hadru at se neprtáči nebo je na to nejaký speciální postup jak ho dostat ven?
Má zkušenost je taková, že:
a) se matice opotřebovává rychleji, než šnek
b) se šnek opotřebovává nerovnoměrně (logicky více ve středu, méně na krajích).
Tudíž prosté odbroušení dle návodu -> Martin100L: může, ale také nemusí pomoci. Dost často má matice na šneku vůli jen v (a poblíž) rovné poloze volantu (u vozů, provozovaných na nekvalitních cestách), a tam nezbývá, než vyměnit šneka...
U aut, kde je vůle v převodce +- stejná v celém rozsahu šneka se mi osvědčilo zkoušet různé použité matice, většinou jsem našel ekvivalentní matici, která na konkrétním šneku neměla vůli.
Ale v dnešní době, vzhledem k předpokládanému nízkému kilometrovému nájezdu vozů s maticovým řízením a dostatku nových originálních matic a šneků na trhu (Aukro, burzy), jejich nepříliš vysoké ceně a docela vysokého stupně "pakárnosti" jejich výměny, preferuji výměnu za nový set
a) se matice opotřebovává rychleji, než šnek
b) se šnek opotřebovává nerovnoměrně (logicky více ve středu, méně na krajích).
Tudíž prosté odbroušení dle návodu -> Martin100L: může, ale také nemusí pomoci. Dost často má matice na šneku vůli jen v (a poblíž) rovné poloze volantu (u vozů, provozovaných na nekvalitních cestách), a tam nezbývá, než vyměnit šneka...
U aut, kde je vůle v převodce +- stejná v celém rozsahu šneka se mi osvědčilo zkoušet různé použité matice, většinou jsem našel ekvivalentní matici, která na konkrétním šneku neměla vůli.

Ale v dnešní době, vzhledem k předpokládanému nízkému kilometrovému nájezdu vozů s maticovým řízením a dostatku nových originálních matic a šneků na trhu (Aukro, burzy), jejich nepříliš vysoké ceně a docela vysokého stupně "pakárnosti" jejich výměny, preferuji výměnu za nový set

Ničeho se nebojte, má to být jeden milimetr na průměru. Může se tedy stát, že potom dosedne vnitřek matice na šnek, ale tady se to nechá krapet připilovat. To na vnějšku matice půjde dosti blbě, proto se brousí šnek.
-> m8rinek: já je asi vyhodil :-D Ale nějak ještě určitě vyhrabu
-> m8rinek: Asi jo.. funkčních bočních plochy závitů se tahle úprava nedotkne, geometricky by to snad taky vadit nemělo.. i když jak je lichoběžník navinutej do šroubovice, tak mě trochu selhává představivost..



-> vhml: Tak tak, včera večer moje srdce zajásalo, že jsem tu hromadu šneků co mam doma hned nevyhodil:D.
Zajímavá myšlenka. Logiku to dává. Rozhodně to stojí za zkoušku. Celkem elegatně by se vyřešil problém nedostatku novejch šneků.
-> Jozka: Pokud je kam brousit, tak tak proč ne, až si matice sedne na dno, tak už nebude kam přitahovat...
-> m8rinek: Na průměru to bylo a zdálo se mi to tehdy i tak taky docela dost.. ale tak pravil starej brusič (možná dneska už nebožtík).
-> Jozka: mě se 1mm taky zdá docela dost, na druhou stranu tvůj údaj je dán na průměru, nebo odebranou vrstvou?
-> m8rinek: O přebrušování jsem též slyšel od starých mistrů, že prý o 0.6 - 0.8 mm, ale osobní zkušenost nemám..
-> Exon: Ono to štelování není moc citlivý.. jestli ale je ta vůle (nebo ne-vůle) v celým rozsahu stejná - uprostřed pro jízdu rovně i v rejdu, jsou střeva převodky skutečně zralý na výměnu.
-> Exon: Ono to štelování není moc citlivý.. jestli ale je ta vůle (nebo ne-vůle) v celým rozsahu stejná - uprostřed pro jízdu rovně i v rejdu, jsou střeva převodky skutečně zralý na výměnu.
-> Martin100L: Zajímavá myšlenka, změřim drážku v matici a na šneku, pokud je v jejích hloubkách nějaký zásadní rozdíl (šnek hlubší), tak by to mělo fungovat. Dík
Nic nekupuj, rozeber převodku, vezmi ten šnek a nech si ho přebropusit, zmenšit, na průměru o 1 milimetr. Pak smontuješ, seřídíš a vesele jezdíš dál bez vůle. Fígl je v tom, že šnek s maticí mají lichoběžníkový závit a když Ti dosedne vršek šroubu na vnějšek matice, tak už vůli neseřídíš a jde to hrozně ztuha. Pokud obrousíš šnek, zase ti na sobě budou šnek s maticí ležet bočními plochami a budeš bez vůle. Obroušení dodporučuji i u nových šneků, jinak se brzy opotřebí, sednou na sebe a máte vůli znovu. Poradil mi to jeden starý pán, co opravoval škodovky celý život. Jen ještě poznámka, šnek musíš obrousit na brusce nakulato, protože je vážně tvrdý, osoustružit to nejde.
"pár" origo matic mám skladem, kdybys nemohl sehnat
Ale jsou ještě krámky, kde mají originály. Tedy aspoň doufám
EDIT: to, co je na fotce od Kuladmina, to je nějaká druhovýroba, originál se tak neleskne a je i tvarově lehce odlišný...

Ale jsou ještě krámky, kde mají originály. Tedy aspoň doufám

EDIT: to, co je na fotce od Kuladmina, to je nějaká druhovýroba, originál se tak neleskne a je i tvarově lehce odlišný...
-> Exon: inzerce docela casto se jeste objevuje v nabidkach. Nejvic teda trpi viz obrazek ale nekupuj na netu ty buhviodkud smejdy - jedine original starou vyrobu.
Nevíte kde by sa dala sehnat ta matica a šroub? Prohledal jsem pár stránek a zatím sem nikde nic nanešel..
-> Exon: Repas řízení: www.skoda110r.cz/article.
php?id=247
Výměna řízení, jak říkají ostatní. Jiná nápravnice.díra v podlaze, volantová tyč, popřípadě pedálová konzole.
Výměna řízení, jak říkají ostatní. Jiná nápravnice.díra v podlaze, volantová tyč, popřípadě pedálová konzole.
-> Exon: Když budeš dávat hřeben tak musíš dát jinou nápravnici a volantovou tyč
Vyměnit šnek, matici a pouzdra. Jiná cesta není.
Pro hřeben potřebuješ jinou nápravnici, pedálovku atd.
Pro hřeben potřebuješ jinou nápravnici, pedálovku atd.
zdravím mám taký problém s maticovým řízením když přitáhnu ten šroub na seřizování tak jde řízení strašně ztuha a otačí se stím celkem blbě i pří jízdě.. když to nechám povolené tak je tam vůle jak v traktoru a řízení stejnak nejde plynule nejaké nastavení na zlatou střední cestu se mě nepodařilo najít.. co tet stím vyměnit převodku nebo jí nejak zrepasovat? nebo tam hodit hřeben? Když tam budu chtít dát hřeben musím dělat nejaké úpravy na nápravě nebo tak neco? Díky