Maticové řízení

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 08.11.2012 do 17.11.2012, založil/a Exon
řadit dle data
20:34:17
17.11.2012
Exon
celkem drahá to sranda... lepší bude tu matici rozřezat a když bych zabral aj moc závitu z toho čepu tak bych tak hodil nový cena 66 kč www.autodilyfojtik.cz/nd- vyprodej-na-starsi-vozidla /.../cep-pomocne-paky-rize ni.html?ItemIdx=10... a nová matice a vyjde to podstatně levněj..
18:16:26
17.11.2012
vhml
17:47:03
17.11.2012
Exon
Tak sem to zkušel ruznými způsoby ale budu to muset odřezat... -> myschaak AZNP K.Hora: CCo to je jak to vypadá? :-D Pošli nejaký odkaz...
10:07:18
17.11.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Exon: koupil jsem si sadičku takovejch roztrhávačů matek...nasadíš to na matku,utahuješ a trn ti tu matku rozsekne
03:17:05
17.11.2012
Bukaj
Nebo horní matku zajistit něčím tvrdším, než origo závlačka (například kvalitním vrtáčkem) a použít ji jako šroub...

...ale nejdřív pořádně odrezit (dotáhnout, okartáčovat a prolévat Konkorem 101) spodní závit4
00:44:22
17.11.2012
m8rinek
-> Exon: karbobrusem bych ořízl spodní matku...
22:49:08
16.11.2012
stepan
-> Exon: Na ten horní závit by nevlezli dvě matky, že bys je utáh proti sobě a podržel to za ně?
22:47:04
16.11.2012
Exon
Jak mám vyndat pomocný čep řízení? Povolil jsem ten čep ze spodu ale pak se začal protáčet. M.žu ho chytnout sikovkama přes nejaku hadru at se neprtáči nebo je na to nejaký speciální postup jak ho dostat ven?
23:24:28
14.11.2012
Bukaj
Má zkušenost je taková, že:

a) se matice opotřebovává rychleji, než šnek

b) se šnek opotřebovává nerovnoměrně (logicky více ve středu, méně na krajích).



Tudíž prosté odbroušení dle návodu -> Martin100L: může, ale také nemusí pomoci. Dost často má matice na šneku vůli jen v (a poblíž) rovné poloze volantu (u vozů, provozovaných na nekvalitních cestách), a tam nezbývá, než vyměnit šneka...

U aut, kde je vůle v převodce +- stejná v celém rozsahu šneka se mi osvědčilo zkoušet různé použité matice, většinou jsem našel ekvivalentní matici, která na konkrétním šneku neměla vůli.

4

Ale v dnešní době, vzhledem k předpokládanému nízkému kilometrovému nájezdu vozů s maticovým řízením a dostatku nových originálních matic a šneků na trhu (Aukro, burzy), jejich nepříliš vysoké ceně a docela vysokého stupně "pakárnosti" jejich výměny, preferuji výměnu za nový set 5
23:53:23
12.11.2012
Martin100L
Ničeho se nebojte, má to být jeden milimetr na průměru. Může se tedy stát, že potom dosedne vnitřek matice na šnek, ale tady se to nechá krapet připilovat. To na vnějšku matice půjde dosti blbě, proto se brousí šnek.
15:25:26
12.11.2012
vhml
-> m8rinek: já je asi vyhodil :-D Ale nějak ještě určitě vyhrabu
12:27:28
12.11.2012
Jozka
-> m8rinek: Asi jo.. funkčních bočních plochy závitů se tahle úprava nedotkne, geometricky by to snad taky vadit nemělo.. i když jak je lichoběžník navinutej do šroubovice, tak mě trochu selhává představivost..4 3
12:26:18
12.11.2012
m8rinek
-> vhml: Tak tak, včera večer moje srdce zajásalo, že jsem tu hromadu šneků co mam doma hned nevyhodil:D.
12:24:36
12.11.2012
vhml
Zajímavá myšlenka. Logiku to dává. Rozhodně to stojí za zkoušku. Celkem elegatně by se vyřešil problém nedostatku novejch šneků.
12:08:01
12.11.2012
m8rinek
-> Jozka: Pokud je kam brousit, tak tak proč ne, až si matice sedne na dno, tak už nebude kam přitahovat...
12:06:15
12.11.2012
Jozka
-> m8rinek: Na průměru to bylo a zdálo se mi to tehdy i tak taky docela dost.. ale tak pravil starej brusič (možná dneska už nebožtík).
11:51:16
12.11.2012
m8rinek
-> Jozka: mě se 1mm taky zdá docela dost, na druhou stranu tvůj údaj je dán na průměru, nebo odebranou vrstvou?
08:14:34
12.11.2012
Jozka
-> m8rinek: O přebrušování jsem též slyšel od starých mistrů, že prý o 0.6 - 0.8 mm, ale osobní zkušenost nemám..



-> Exon: Ono to štelování není moc citlivý.. jestli ale je ta vůle (nebo ne-vůle) v celým rozsahu stejná - uprostřed pro jízdu rovně i v rejdu, jsou střeva převodky skutečně zralý na výměnu.
22:46:38
11.11.2012
m8rinek
-> Martin100L: Zajímavá myšlenka, změřim drážku v matici a na šneku, pokud je v jejích hloubkách nějaký zásadní rozdíl (šnek hlubší), tak by to mělo fungovat. Dík
22:43:25
11.11.2012
Martin100L
Nic nekupuj, rozeber převodku, vezmi ten šnek a nech si ho přebropusit, zmenšit, na průměru o 1 milimetr. Pak smontuješ, seřídíš a vesele jezdíš dál bez vůle. Fígl je v tom, že šnek s maticí mají lichoběžníkový závit a když Ti dosedne vršek šroubu na vnějšek matice, tak už vůli neseřídíš a jde to hrozně ztuha. Pokud obrousíš šnek, zase ti na sobě budou šnek s maticí ležet bočními plochami a budeš bez vůle. Obroušení dodporučuji i u nových šneků, jinak se brzy opotřebí, sednou na sebe a máte vůli znovu. Poradil mi to jeden starý pán, co opravoval škodovky celý život. Jen ještě poznámka, šnek musíš obrousit na brusce nakulato, protože je vážně tvrdý, osoustružit to nejde.
21:36:42
09.11.2012
Bukaj
"pár" origo matic mám skladem, kdybys nemohl sehnat 1

Ale jsou ještě krámky, kde mají originály. Tedy aspoň doufám 4

EDIT: to, co je na fotce od Kuladmina, to je nějaká druhovýroba, originál se tak neleskne a je i tvarově lehce odlišný...
upraveno 1x, naposled 09.11.2012 21:38:05
20:30:12
08.11.2012
Kuladmin
-> Exon: inzerce docela casto se jeste objevuje v nabidkach. Nejvic teda trpi viz obrazek ale nekupuj na netu ty buhviodkud smejdy - jedine original starou vyrobu.
zvětšit Maticové řízení - obrázek od Kuladmin vložen 08.11.2012 20:30:12
20:20:32
08.11.2012
Exon
Nevíte kde by sa dala sehnat ta matica a šroub? Prohledal jsem pár stránek a zatím sem nikde nic nanešel..
16:39:47
08.11.2012
ZdenoR
-> Exon: Repas řízení: www.skoda110r.cz/article. php?id=247



Výměna řízení, jak říkají ostatní. Jiná nápravnice.díra v podlaze, volantová tyč, popřípadě pedálová konzole.
15:43:45
08.11.2012
Jirk@
-> Exon: Když budeš dávat hřeben tak musíš dát jinou nápravnici a volantovou tyč
15:42:36
08.11.2012
vhml
Vyměnit šnek, matici a pouzdra. Jiná cesta není.



Pro hřeben potřebuješ jinou nápravnici, pedálovku atd.
15:30:58
08.11.2012
Exon
zdravím mám taký problém s maticovým řízením když přitáhnu ten šroub na seřizování tak jde řízení strašně ztuha a otačí se stím celkem blbě i pří jízdě.. když to nechám povolené tak je tam vůle jak v traktoru a řízení stejnak nejde plynule nejaké nastavení na zlatou střední cestu se mě nepodařilo najít.. co tet stím vyměnit převodku nebo jí nejak zrepasovat? nebo tam hodit hřeben? Když tam budu chtít dát hřeben musím dělat nejaké úpravy na nápravě nebo tak neco? Díky
Extreme Tyres