skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava tlumičů + pružiny Kalmar Motorsport
-> Sepp: a přitvrzení by nepomohlo ? nebo by to chtělo celkově jinou konstrukci tlumiče .. ?
Mám žlutý pružiny ze Speedpra a tlumiče z žigula, ale ty tlumiče odcházej díky tuhosti pružin docela rychle.
-> TechniX: kurka je v poho.jestli nechceš dopadnout jako já,drž se jeho sportovního podvozku a na silnici u pravého kraje))
-> m8rinek 23.10.12 17:05:17: Přesně tak, mě to nepřišlo nějak zásadně jiný od obyč. Škodováckejch.
-> m8rinek: a můžeš prozradit jaké a případně kde ?
-> Bery: vše je jen otázka peněz, kdyby byly pro mě finančně dostupné Kayaba nebo HP sporting, SPAX a nebo GAZ tak proč ne.. Bohužel se musí dělat takovýhle pastičkoviny
-> Bery: vše je jen otázka peněz, kdyby byly pro mě finančně dostupné Kayaba nebo HP sporting, SPAX a nebo GAZ tak proč ne.. Bohužel se musí dělat takovýhle pastičkoviny
Já jsem taky jezdil dlouhá léta na tlumičích od Kurky.Když třeba tlumič vytekl,poslal jsem mu celý pár na repas a za chvíli jsem to měl za pár korun zpátky a jezdíš si dál.A myslim že na to domácí ježdění to bylo super.
Když seženeš sportovní HPčka-třeba,nebo nějaký ty spaxy apod...tak si pojezdíš a zaplatíš...záleží kolik ti cinká v prasátku bankovek)
Když seženeš sportovní HPčka-třeba,nebo nějaký ty spaxy apod...tak si pojezdíš a zaplatíš...záleží kolik ti cinká v prasátku bankovek)
-> TechniX: jiný tlumiče. Ono to funguje, funguje líp než serie, ale není to ono...
-> m8rinek: a jak jsi to vyřešil ? přitvrdil nebo sehnal jinačí tlumiče ?
-> Luky.: nemam Tunerovy pružiny, ale o něco měkčí a žigo tlumiče nedostačují...
vždy se za tlumiče pohybuju od 1400 (kyvka) do 1600 (vlečka)
zadní pružiny kyvka+ úprava domků
přední T2 (zatím mám serie)
tvrdé uložení od pemita ,18-20 stablik a za krásnou cenu poměrně razantní rozdíl na podvozku je doma..
zadní pružiny kyvka+ úprava domků
přední T2 (zatím mám serie)
tvrdé uložení od pemita ,18-20 stablik a za krásnou cenu poměrně razantní rozdíl na podvozku je doma..
-> TechniX: za práci. Pošleš svoje tlumiče v podstatě jakémkoliv stavu. Tudíž i s poštou seš někde na bezkonkurenční ceně 2000 za kompletní sadu tlumičů bez pokusů
-> vhml: 400kč za jeho tlumič a nebo jen za práci ?
-> Luky.: zatím jen skládám, netestoval sem
-> Luky.: zatím jen skládám, netestoval sem
A seriová tuhost žigulích tlumičů nedostačuje?
Vysrat se na pokusy a a pořídit osvědčené tlumiče od Kurky za 400Kč kus.
Ahoj, provádím na voze Škoda Rapid 136 rv 1989 úpravu podvozku.
Přední náprava:
- kompletně vyztuženou dle LA
- vyztužené horní i spodní rameno
- upravené dorazy
- výztuhy na uchycení tlumiče + vlastní urobený držák na tlumiče z Lady originál PAL
- podložky 6mm na horní rameno
- Pružiny použity od Kalmar motorsport 220mm volná délka
- stabilizátor zatím bohužel použité série 16mm
- vypodložený most o 1cm podložkama dolů
a teď otázka zní, použiju na to originál tlumiče z LADA/VAZ z předku (šedivé barvy) jaký tlumičový olej bych měl na to zhruba sehnat aby to nebylo extra vtrdé jako kámen a relativně sladěné s těmito pružinama, aby to nelítalo jako koza, ale takové v mezích normy přitvrzení ?
Jaký tlumičový olej 10W nebo 15W ? či dokonce 20W ?
------------------------- -------------------------- -------------------------- --------
Zadní náprava vlečka plečka:
- po repasu
- vyztužené podélné ramena
- nové želvy
- podvázané ramena, kvůly výpadku pružiny
- určitě zkrátit dorazovej špalek
- pružiny plánuji od kalmaru ty co mají volnou délku kolem 300mm
- tlumiče mám nové ze stodváciny originál PALy z kyvky
Otázka zní o kolik mi zhruba sedne prdel s gumama 185/70 R13 jestli kvůly tomu nemusím rozšiřovat lemy případně abych neškrtal olejovou vanou kdyby došlo k nějakým nerovnostem ? Nebo raději zvolit zadní pružiny co maj na Speedpro ?
A jaký tlumičový olej zvolit na zadní tlumiče ? určitě na zadku přitvrdit více než na předku že ano ?
-------
Děkuji za infrormace s úpravama náprav teprve začínám, takže omluvte nedostatky. A motorovým člunům Zdar
Přední náprava:
- kompletně vyztuženou dle LA
- vyztužené horní i spodní rameno
- upravené dorazy
- výztuhy na uchycení tlumiče + vlastní urobený držák na tlumiče z Lady originál PAL
- podložky 6mm na horní rameno
- Pružiny použity od Kalmar motorsport 220mm volná délka
- stabilizátor zatím bohužel použité série 16mm
- vypodložený most o 1cm podložkama dolů
a teď otázka zní, použiju na to originál tlumiče z LADA/VAZ z předku (šedivé barvy) jaký tlumičový olej bych měl na to zhruba sehnat aby to nebylo extra vtrdé jako kámen a relativně sladěné s těmito pružinama, aby to nelítalo jako koza, ale takové v mezích normy přitvrzení ?
Jaký tlumičový olej 10W nebo 15W ? či dokonce 20W ?
------------------------- -------------------------- -------------------------- --------
Zadní náprava vlečka plečka:
- po repasu
- vyztužené podélné ramena
- nové želvy

- podvázané ramena, kvůly výpadku pružiny
- určitě zkrátit dorazovej špalek
- pružiny plánuji od kalmaru ty co mají volnou délku kolem 300mm
- tlumiče mám nové ze stodváciny originál PALy z kyvky
Otázka zní o kolik mi zhruba sedne prdel s gumama 185/70 R13 jestli kvůly tomu nemusím rozšiřovat lemy případně abych neškrtal olejovou vanou kdyby došlo k nějakým nerovnostem ? Nebo raději zvolit zadní pružiny co maj na Speedpro ?
A jaký tlumičový olej zvolit na zadní tlumiče ? určitě na zadku přitvrdit více než na předku že ano ?
-------
Děkuji za infrormace s úpravama náprav teprve začínám, takže omluvte nedostatky. A motorovým člunům Zdar
