skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spojka málo vypíná
-> bigskoda: To jo, když už máš rozhozenou spojku tak je dobrý ho vyměnit preventivně, stojí pár korun, zato dostat se k němu je těžkej vopruz...
jo to lozisko moze aj byt , lebo ked som mal dole spojku tak tym loziskom v zotrvacniku islo tahsie tocit, citil som take pridieranie
. Vyzera to tak ze som podcenil ho , ked som ho nevymenil 


-> bigskoda: Může pískat ložisko v setrváku, někdy je to docela řev, zmizí to když pustíš spojku a často i když jí došlápneš fakt až do podlahy... Ale to nemá s funkcí spojky jako takové žádnou souvislost.
Tak troska som sa s tym hrajkal a skratil som pruzinky , tie dve co vracaju tu packu na prevodovke. Nakoniec to pomohlo, teda zatial sa tak zda
. Nastavil som aj vzdialenost spojk.loziska aby sa netocilo . Ale dnes rano akko som nastartoval auto na parkovisku spred firmy ,tak mi chvilu zacalo nieco piskat , prestalo to ked som uz rozbehol . Inak doist ma zlobi ze za studena nemozem zaradit 3 prevod. stupen bez toho aby som to neskrkol cez zuby. Po zohriati uz to ide lepsie .Moze byt husty olej? mam PP90

-> bigskoda: zkus odvzdušnit spojku
No uz mi nejde viacej odsrobovat ta tycka . A uz teraz je dost vysrobovana a radenie uz nejde najlepsie. :( Robi to iba ked auto stoji dlhsiu dobu na rozpalenom slnku. Lebo ked ho vytahujem z garaze rano tak ide normalne spojka 

-> bigskoda: Jak se ložisko stále točí? To nesmí. Jinak se brzo zničí.
Rokční kapalina je v pořádku. Odvzdušněno je? Tak ať ti někdo šlápne na spojkovej pedál a ty se dívej, jak rychle se vrací nebo jak funguje.
Rokční kapalina je v pořádku. Odvzdušněno je? Tak ať ti někdo šlápne na spojkovej pedál a ty se dívej, jak rychle se vrací nebo jak funguje.
tycku som skusal nastavit. Je vysrobovana nadoraz , ale stale sa trosku toci spojkove lozisko , sem tam sa opiera pritlacak o lozisko . Kvapaliny je dost. Nemoze to byt ze je stara kvapalina asi 1rok stara?
-> bigskoda: A co vůle vypínací tyčky? Seřizoval jsi? Máš dost kapaliny?
Zdravim , Dneska som postrehol cestou z prace ze mam strasne zatuhly spojkovy pedal. Auto stalo vonku 12hodin (na horucom slnku). Strasne tazko sa mi radilo a ked som stlacil pedal tak strasne pomaly sa vracal naspat a preradovanie cez zuby ,skoro vzdy 3ka cez zuby zaradena
. V com je chyba? napada ma iba ze by to bola kvapalina alebo pritlacak. (ale pritlacny a spojkove lozisko cisto nove...
. Vopred dakujem za rady.


možu mít origo sachs škoda za 390,- tak ho asi vemu
-> Kubis09: Lukas je echt pevnej. Kor 1.6.
spojka byla seřízená tak jak má být seřízená, tím to nebylo, motor šel ven a zjistil jsem že Valeo přítlačák je o dost širší než původní z TaZ 1500, takže má nejspíš větší přítlak, nevím jestli je to zmetek nebo jestli to prostě do škodovky nepasuje. Asi ho vrátím a koupím jinou značku, ale je to škoda pač valeo má nejtvrdší ty packy a vizuálně jsou silnější než oproti Luku,
jezdí někdo valeo na škodovce?
jezdí někdo valeo na škodovce?
-> Kubis09: Podívej se, jestli ti nevyskočila vypínací páka z usazení na převodovce.
Časem musíš spojku doladit, jak si sedá. Málo vypíná, proto jde špatně řadit. Seřiď ji tak, aby pedál zabíral v horní třetině dráhy a ne pod půlkou, to je špatně.
Ložisko na packy mělo rovnou dosedací plochu, ložisko na centrální pružinu má zaoblený vystouplý dosedací kroužek
Časem musíš spojku doladit, jak si sedá. Málo vypíná, proto jde špatně řadit. Seřiď ji tak, aby pedál zabíral v horní třetině dráhy a ne pod půlkou, to je špatně.
Ložisko na packy mělo rovnou dosedací plochu, ložisko na centrální pružinu má zaoblený vystouplý dosedací kroužek
předtím jsem tam měl přítlačák z taz 1500
www.obautodily.cz/soubory /.../113-152180_2.jpg
takové lolo tam mám, bude fungovat s valeo přítlačákem?
www.obautodily.cz/soubory /.../113-152180_2.jpg
takové lolo tam mám, bude fungovat s valeo přítlačákem?
-> Kubis09: No, ale i 120 měli packovou spojku. Ty talíře se dávali tušim až do Garde (180mm) a později 190mm...
to vim, zapomněl jsem napsat že tam je převodovka z Emka, takže je to jakoby 120 ložiskem to určitě není to je správné
-> Kubis09: Stovka ale měla jiný ložisko. Je rozdíl mezi ložiskem na packy a na talíř
ahoj, válečky jsou suché nikde nic neprolíná, ložisko je to samé jaké tam bylo předtím, motor je stáhlý k převodovce dostatečně... 

-> Kubis09: Spojkový válečky jsou OK? Máš tam správný ložisko? Motor je k převodovce dotaženej?
ahoj použiju toto téma, na mé stovce s motorem š130 mi málo vypíná spojka, na motoru se dělala GO včetně kompletní nové spojky, přítlačák valeo, lamela nějaká druhovýroba a ložisko originál, spojku jsem odvzdušnil seřídil aby měla trošičku vůli ale stejně nemohu zařadit, se starým motorem a starou spojkou nebyl problém, kde hledat chybu? Díky
Tak chyba je v převodovce, jde s ní i na neutrál strašně těžko točit.
-> stepan:
Když lamelu položíš na přítlačák, musí se dotýkat po celém obvodu...
Když lamelu položíš na přítlačák, musí se dotýkat po celém obvodu...
-> Bukaj: Dík, zkusim to, lamelu sem na rovinnost vůbec nekontroloval, to mně ani nenapadlo.
-> stepan: Hustej olej by to dělat mohl, ale spíše v zimě.
Zkus alespoň zjistit, jestli to opravdu dělá spojka, neo je problém v převodovce...
...odklop sedačky, sundej koberec, gumu a dekl podlahy, sundej i bakelitovej kryt tyčky, dej neutrál, nastartuj a pomalu pouštěj spojku. Musíš slyšet syčení (tření) při záběru.
Pokud neslyšíš to šustění, tak asi opravdu spojka zabírá pořád.
Ještě dotaz - zkontroloval jsi lamelu na rovinnost plochy? Kdysi jsme řešili spojku na Felicii a furt nešlo řadit - nová lamela, dva nové přítlačáky jsme vyzkoušeli a furt stejný. Nakonec jsem zjistil, že nová lamela je křivá (do osmičky)
...
Zkus alespoň zjistit, jestli to opravdu dělá spojka, neo je problém v převodovce...
...odklop sedačky, sundej koberec, gumu a dekl podlahy, sundej i bakelitovej kryt tyčky, dej neutrál, nastartuj a pomalu pouštěj spojku. Musíš slyšet syčení (tření) při záběru.
Pokud neslyšíš to šustění, tak asi opravdu spojka zabírá pořád.
Ještě dotaz - zkontroloval jsi lamelu na rovinnost plochy? Kdysi jsme řešili spojku na Felicii a furt nešlo řadit - nová lamela, dva nové přítlačáky jsme vyzkoušeli a furt stejný. Nakonec jsem zjistil, že nová lamela je křivá (do osmičky)

Nebo nemůže takový příznaky dělat třeba hustej olej v převodovce? Je tam 80W90, ale spíš se mi zdá, že při ohřátí se to zhoršuje.
Takže sem vyměnil přítlačák za novej, prohlídnul lamelu, ložisko, všechno ok a je to pořád stejný.
-> Dušan 27.08.12 19:38:09:
Aby né, když to používá naprostá většina lidí s významněji upraveným TDI.
Aby né, když to používá naprostá většina lidí s významněji upraveným TDI.

-> Bobesh: Jo, uvidim teda až sundám motor co na mně vykoukne.
-> stepan: Jo,máš ho krytý min. z venkovní strany,aby ti nevylítalo mazivo a nezahnojil jsi spojku. Pokud je vypínací lágr v poho,přítlačák neprasklej a spojka vystavuje,nenapadá mě jiná možnost.
Podle katalogu je to 6202 Z.
-> Bobesh: Tak na to se kouknu až vyndám motor.
-> stepan: Ne. To,co máš v setrvačníku a vystřeďuje ti hřídel převodovky.6002 myslím.
-> Bobesh: Myslíš to vypínací? Na to sem dírou od válečku šahal a točí se.
-> stepan: A co třeba kouslý ložisko na mrkvi?
-> stepan: mužeš si ten dotaz položit na stránky www.pro-zeny.cz a vyjde to nastejno. tady napíšeš že si měnil oba válce včšechno odvzdušnoval 5x tejden se s tim sereš a někdo ti napíše ať si to seřídíš tou tyčkou když ti to nevypíná - to tě předpokládám vubec nenapadlo že... že tě to ještě baví tady něco řešit
-> m8rinek: Vyřešit vzdálenost je pěkná věc, ale fakt nemám náladu na to, abych 5x vyndával motor a vymejšlel podkládání.
-> Ultim: stačí vyřešit správnou vzdálenost přítlačného kotouče od třecí plochy setrvačníku a musí vypínat všechno...
BTW. jakto že mě 1,6 Sachs vypíná?
BTW. jakto že mě 1,6 Sachs vypíná?
-> Ultim: Tak u nás mají LUK na 1,6 jestli by ten byl dobrej?
-> m8rinek: A prave ten nevypina. Resilo se to tady pred par mesici:
skoda-virt.cz/cz/.../1305 90-problemy-s-radenim?goto post=2...
skoda-virt.cz/cz/.../1305 90-problemy-s-radenim?goto post=2...
-> stepan: já ho jezdim a bez problému, navíc se dnes už dělá ,,jen,, 1,6 alespoň od Sachsu...
A jak teda s tim přítlačákem, někde sem tu čet, že při použití toho z felicie 1,6 to špatně vypíná. Má někdo osobní zkušenost?
-> stepan: posles vlastni serii a za 14 dni ji mas doma oblozenou organikou. Tusim 500 ? To uz se musis poptat. Kazdopadne kazdej dava buh vi co a na tech 100k to bohate staci. Problem ani nejsou kone jako kroutak.
-> stepan: musíš poptat, jinak asi pullitru.
-> Dušan: A kolik stála? Na stránkách Renovaku jsem nenašel žádnej ceník.
-> palinator: tu jsem mel ted na seriove lamele a musim rict, ze za ty penize to nejlepsi co jsem mel.
-> stepan:
Nemáš lepší dát organiku v Renovaku?
Nemáš lepší dát organiku v Renovaku?
A ještě se zeptám, neví někdo kde (nejlíp v okolí KH) nejtujou lamely? Mám tu novou lamelu sachs z 1203 4q, tak že bych si z ní nechal přendat obložení na lamelu 120/130.
-> Maťulo: No právě že sem čet že je tvrdší a kvůli tomu nevypíná.
-> stepan: priemer je rovnaky, rovno si kup z feldy 1,6mpi... je tvrdsi! 
