Převodovka- pláče

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 14.08.2012 do 06.10.2013, založil/a tami
řadit dle data
22:30:54
06.10.2013
xerox422
-> srdcar 120L: Nápad dobrý ale zabudol som napisat ze dobrý prístup doma k tomu nemam, žiadna jama, rampa ani najezdy.4

To by bol boj s mojima nervami1
20:12:40
06.10.2013
srdcar 120L
-> xerox422: Když tvrdíš, že to místo je kousek od výpustného šroubu pod diferákem, tak bych měl řešení : vypusti olej z převodovky, výpustným otvorem zkus hadrem vytřít zbytky oleje uvnitř dna skříně diferáku, pak nějakým odmašťovadlem, benzin, ředidlo, odmasti. Dej si na prst silikon a snaž se ho dostat do místa, kde si myslíš, že je spára a do ní to natlač co můžeš, možná to proleze až ven. Nech to nějakou dobu trochu zavadnout, dej zpátky výpustný šroub, dolej olej a mělo by to držet.



Jěště bych zkontroloval utažení šroubů okolo diferáku, mezera se neudělá sama od sebe.
upraveno 2x, naposled 06.10.2013 20:14:22
10:27:04
06.10.2013
Kuladmin
Musis to cely odmastit a pak bych skusil to opatlat tmelem na motory. Problem je ze to tece porad takze mozna to budes muset vypustit omastit zalepit a po zaschnuti nalit zpet.
23:02:14
05.10.2013
minno
-> xerox422: silikón tam takto zvonka nebude dobre doržať podľa mňa.
22:41:45
05.10.2013
xerox422
-> minno: silikonom to miesto prejst by nepomohlo?

Pýtam sa prave pre nejaký napad.
21:42:48
05.10.2013
minno
-> xerox422: tak potom sprav tak ako som písal, alebo si vymysli lepší spôsob na zatesnenie bez rozoberania :)
21:29:10
05.10.2013
xerox422
-> minno: od toho plechu medzi motorom a prev. určite nie.

Je to kusok za vypustným srobom, po srobe je to najnižšií bod prevodovky v strede diferaku.

Niekde postoji na 20 min a je flak 2cm. Cez noc je flak vačší, raz stala vyše týždna a flak mal 10cm, tým chcem povedat že zohriaty olej vyteká rýchlejšie, a hustejší mi moc nepomože pretože 105ka je používana denne na kratke trasy pravidelne 7 km. vytekat bude len možno o malo menej/pomalšie. ale to nie je riešenie.
07:23:38
05.10.2013
minno
-> xerox422: ak to tečie takto vo veľkom tak tam musí byť vidieť kadiaľ presne to tečie, musí tam byť "veľká" diera, resp. medzera medzi obalmi, inak to nie je možné.



A netečie to náhodou medzi motorom a prevodovkou, ako je dole ten krycí plech zotrvačníka? Ak to tečie tadiaľto, tak je KO gufero na mrkve a to by musel ísť von motor.



Najskôr presne identifikuj odkiaľ to tečie. Ak to tečie naozaj zo spoja medzi polkami prevodovky, a nechceš prevodovku rozoberať, mňa napadá len jediné riešenie a to vypustiť olej, nechať dokvapkať posledné kvapky, očistiť a odmastiť ten spoj a potom prelepiť tú plochu spoja zo spodnej strany po celej dĺžke napríklad pásikom gumy (vystrihneš napríklad zo starej duše), t.j. vystrihneš si pásik gumy cca 2 x 60 cm (alebo koľko má prevodovka na dĺžku) a prilepíš to zospodu spoja, ako lepidlo by som použil chemoprén, ten by olej nemal rozleptať.



Pripadne teraz ma napadlo nelepiť tam plát gumy, ale použiť tmel Dinitrol 410 UV a napatlať tým ten spoj po očistení a odmastení, po zachnutí je z toho akoby taká tvrdá pružná guma.
22:26:53
04.10.2013
xerox422
Potrebujem poradit. na 4q teče olej presnejšie pod diferákom, vyp. šrob je ok aj okolo manžiet a poloosi. Takže to vyteka len medzi polkami obalu, a teče moc, nedavno som kontroloval stav oleja a chýbalo 0,7-0,8 L oleja za ani nie 10 tkm (presne neviem). prevodovka je z mojej 120 ktora mala 64 000 najazdených, a zrejme ide o nepresnu vyrobu kedže som pred 3 rokmi ešte ked bola v mojej a kontroloval stav a nalieval tak som musel doliat vyše 2,5 l.

teraz aký olej presne tam je neviem ale asi pp80 (musim pozret v garáži) a dolial neznamy prev. olej.

prosim ako zastavit tečenie bez rozobratia a vybratia prevodovky. kde postojí na par minut hned je tam flak.8
22:30:10
19.08.2012
minno
-> stepan 17.08.12 21:21:22: tak to by som sa teda hádal, je to strašne individuálne, u každej kyvnej polonápravy tie kĺby sedia ináč, niekedy je potreba viac tesnení, inokedy je to voľné aj bez tesnení.

-> tami: Ja by som sa tohto postupu teda nedržal. Moja rada je vypustiť olej, povoliť to spôsobom ako bolo písané, ale papierové tesnenia tam nechať a buď ich len očistiť od oleja a fuknúť tam po obvode príruby z oboch strán tesnení trochu silikónu a nazad dotiahnuť, alebo povoliť, očistiť, odmastiť, dotiahnúť nasucho a po dotiahnutí to natrieť po obvode v tom spoji nejakou hustou farbou, nechať to uschnúť a potom naliať olej.
21:21:22
17.08.2012
stepan
-> kamikaze: Dává, u většiny náprav je jedno už moc. 47
21:05:25
17.08.2012
kamikaze
-> stepan: Nedává se těsnění jako vymezení kloubu?
19:22:43
17.08.2012
stepan
-> tami: Vypustíš olej, necháš pořádně vykapat, pak povolíš těch 6 matek, bez podložek je dáš uplně nakraj šteftů (auto na kolech nebo na nájezdech), vytrháš pinzetou starý těsnění, odmastíš a šroubovákem tam namatláš silokon.
18:53:32
17.08.2012
tami
Tak jsou to příruby mokrých poloos u diferáku co způsobuje onu ekologickou katastrofu,nevíte jak to přetěsnit bez celkové demontáže nohavic,případně nějaký postup?Zkoušel jsem to dotáhnout,ale to nepomohlo.
12:16:28
15.08.2012
Bukaj
Aby to nakonec nebyla brzdovka... 8
11:29:54
15.08.2012
Ultim
-> tami: Ten kontrolni sroub z boku tam taky neni jenom tak pronic zanic 4

Pod valecek dej trochu silikonu, mozna je to fakt tama.
21:52:34
14.08.2012
tami
oleje jsem dal podle rysky na měrce (vyrobena podle návodu z nějaké chytré knížky),je možné,že ho bylo více,protože zadní část jsem zvedl oproti sérii o cca 4cm.Zítra přetěsním ten spojkový váleček a uvidíme.D.
21:37:57
14.08.2012
jarda.u1
-> tami: to by mohlo unikat pod tim valeckem,preci jen talirove kolo olej rozstrikuje do vsech stran.
21:30:39
14.08.2012
stepan
-> tami: Kolik si tam toho oleje dal?
21:16:48
14.08.2012
tami
Tak jsem to očistil a zjistil,že olej teče po celé převodovce shora,může to být málo dotažený vypínací spojkový váleček?Jinak olej se ztrácí jenom z převodovky,motor má nulovou spotřebu oleje.
upraveno 1x, naposled 14.08.2012 21:20:47
13:21:28
14.08.2012
Ultim
-> tami: Vsechny papirove/korkove tesneni davej na tesnici tmel. S Hermetikem jsem delal tak pred 15 lety a verim, ze doba sla dal, takze pouzij neco moderniho. Samozrejme vsechno poradne odmastit a nechat zaschnout nez tam naliijes zase olej.



Tady je o tom dobry clanek:

stekly.wz.cz/silikon.html



Jinak, tak jak pise kolega Minno, nejdriv zjistit zdroj slzeni....
07:19:33
14.08.2012
minno
Najskôr identifikuj, odkiaľ ti to tečie a potom to rieš.



Okolo prírub nohavíc to zvykne len mierne slziť, nie však tiecť až tak, aby si mal mláku pod autom.



Ak ti to spravilo mláčku, pravdepodobne ti netesní gufero na mrkve (btw. si si istý že to natieklo z prevodovky a nie z motora - gufero kľuky pri zotrváku?).



PP90 nedávaj.



Prísadu do oleja tiež nedávaj, radšej to pretesni.
upraveno 1x, naposled 14.08.2012 07:20:35
06:02:21
14.08.2012
tami
V dubnu jsem vyměnil převodovku na kyvce za 5Q,všechno v pohodě,dal jsem PP80 a nikde netekla,jezdil jsem jen do práce a po okolí.Teď jsem tomu trochu naložil cac 1500 km svižně po dálnici a zjistil jsem,že mám olejový flek pod převodovkou,je možné,že je to tím,že jsem dal pod nohavice jen papírové těsnění bez hermetiku,nebo by bylo lepší dát PP90?Neexistuje nějaká přísada do oleje,která by drobné netěsnosti opravila,dříve snad něco takového existovalo?Díky za rady
Extreme Tyres