tak sem poladil to razeni, dal nove zadni viko, olej a je to tak nejak cim dal stejny :)
navic je problem se trefit na qalt jelikoz ta paka neni nijak vystredena, zkusim tam vymyslet nejakej bazmek nebo ho nekde obslehnout pac sem nejake reseni videl, ale nevim kde
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hewland
tak já mám skřín 4q 3roky a pořád puvodní stálej převod,řadí mi to furt stejně nahoru nebo dolu,se spojkou nebo bez(troufám si říct jedním prstem)
jediné co mi prasklo,tak byl váleček mezi mrkví a hřídelí,ale to zdřejmě jen pro to,že vypadl ten zajištovací drát a posunulo se to k jedné straně a unášelo se to na tom prořízlém kousku
ale to bude asi tím,že jsem bez samosvoru
jediné co mi prasklo,tak byl váleček mezi mrkví a hřídelí,ale to zdřejmě jen pro to,že vypadl ten zajištovací drát a posunulo se to k jedné straně a unášelo se to na tom prořízlém kousku
ale to bude asi tím,že jsem bez samosvoru
Mam hewlanda od kašparů a jen to spojkou odlehčim když řadim nahoru dolů jí nepoužívam bez spojky jde nahoru řadit hodně špatně i když jen ubereš.
-> vhml: bez spojky staci ubrat (ne uplne pustit plyn, ale jen trochu ubrat aby nestihl vyletet do otacek) razantne vzit za radicku (prislo me ze za ni beru dost, ale zas pri delce 10cm to asi zdaleka neni tak jako kdyz se taha za klasickou) a kvalt tam spadne krasne ciste
tu skrin mam primo venku asi metr za hlavou a jezdil bez prilby takze je pomerne dobre slyset co se tam deje
nebo jestli s tou spojkou sem radil pomaleji nebo jinak ze to neslo .. nevim.. doladim jeste tahlo a tu vyhrkanou "hokejku" a budu zkouset dal
tu skrin mam primo venku asi metr za hlavou a jezdil bez prilby takze je pomerne dobre slyset co se tam deje
nebo jestli s tou spojkou sem radil pomaleji nebo jinak ze to neslo .. nevim.. doladim jeste tahlo a tu vyhrkanou "hokejku" a budu zkouset dal
-> Zazaa: to je divný. A bez spojky to jde normálně jo?
Protože když se nad tím zamyslíš jak to funguje tak pod plynem řadit lze velmi špatně, protože máš boky zubů ( myšleno zubové spojky ) o sebe opřené a tlačíš na ně momentem motoru. Stejně tak při brždění motorem kde ten moment ale není tak veliký. Nejsnáz jde přeřadit přímo ve chvíli kdy ubereš, kdy se zuby nikde neopírají. A pak taky se spojkou. Což ale tobě nejde.
Stejně tak rychlost řazení, kdy čím pomaleji budeš řadit, tak otlučeš začátky zubů a kvalty ti budou pak vypadávat. Čím rychlejš to nacpeš na celou plochu tím líp.
Protože když se nad tím zamyslíš jak to funguje tak pod plynem řadit lze velmi špatně, protože máš boky zubů ( myšleno zubové spojky ) o sebe opřené a tlačíš na ně momentem motoru. Stejně tak při brždění motorem kde ten moment ale není tak veliký. Nejsnáz jde přeřadit přímo ve chvíli kdy ubereš, kdy se zuby nikde neopírají. A pak taky se spojkou. Což ale tobě nejde.
Stejně tak rychlost řazení, kdy čím pomaleji budeš řadit, tak otlučeš začátky zubů a kvalty ti budou pak vypadávat. Čím rychlejš to nacpeš na celou plochu tím líp.
-> vhml: se spojkou musim jakoby s meziplynem presne srovnat otacky jinak tam ten kvalt nedam .... ne ze by sel prez zuby , ale proste muzes rvat za radicku a nedela to nic
-> Zazaa: když jsme jezdili s VFTS, tak Véna řadil v rámci životnosti se spojkou a nedělalo to problém.
Se spojkou to dá ránu při řazení, nebo až když jí pustíš?
Se spojkou to dá ránu při řazení, nebo až když jí pustíš?
furt sem se nedobral tomu jestli spalani spojky teda bylo lepsi a nebo horsi ... ja tam kvalt lupnul bez problemu jen bez spojky (tak ze sem neslysel zadne spatne zvuky jen tam padnul kvalt) ani to nehazelo autem
-> TTomas:
tak tak

-> Antony: Jo vsak rikam, ze sezona je nesmysl a kdyz mas tak vykonej motor a jezdis tak zvostra jako Machon a pan Simurda, tak neni od veci to menit driv.
Co jsem slyšel, tak Šimurda preventivně měnil stálej převod po dvou rally. Tomášovi Macháčkovi odešel ve třetím závodě.
Nám tehdy řekl že je "dobrý" před dalším rychlostním stupněm ubrat plyn a hned po zařazení plnej . Ale když byli krizovky na tohle se nebral ohled a rvalo se to tam hlava nehlava . Jak řikam když jsme jí tam dali a řadilo se bez spojiky tak to se škodovkou vždycky ohromně škublo .
-> Matysek007: Ja nevim kolik toho najezdite, ale sam vyrobce narovinu rika, ze se seriovym stalym prevodem to vic jak 3 velke podniky neda a i treba Jirka Kristan je toho dukazem...pri 4 zavode KO stalej prevod a to ma "jen" 1150ccm. Tak pochybuju, ze by to zrovna Simurdovi vydrzelo celou sezonu.
a co ta spojka ? zil sem v tom ze kdyz ji vyslapnu tak horsi to nebude, ale prislo me to naopak ... proste zapomenout a rvat to nahoru-dolu vsecko naprimo
→ TTomas : My jsme ji tam dávali leden 2010 měli jsme ji ve škodovce rok a nešáhlo se na to ( samozdřejmě kromě oleje ) . Tohle tvrzení že na tom jezdí sezonu je přímo od Šimurdy.
-> Matysek007: To se mi nejak nezda...Sam Kaspar rika 3 velke zavody a vymenit stalej prevod. Letos zacali delat i zesilene stale prevody, ktere urcite vydrzi vic, ale to Simurda jezdit jeste nemohl.
Přesně jak řiká vhml musíš řadit "brutálně" , nám když jí nově poskládali Kalmarové tak první jízda při řazení doslova trhala s autem ale časem už to bylo dobrý. Ještě když jí jezdíval Šimurda tak mu prej údajně vydržela sezonu :)
Zaklad je radit ,,brutalne" cim citlivejs budes radit tim horsi to bude.
mam dotaz, je tu nekdo kdo jezdi "hewland" ve skodovacke skrini (razeni klasicke H-cko) ?
sem z toho nejakej rozpacitej, jak s tim teda spravne jezdit ? narvat tam za klidu kvalt je skoro nemozne a za jizdy razeni nahoru i dolu mi nejak neni uplne jasne mel sem za to ze slapanim spojky chybu neudelam, ale nejlip se me darilo uplne bez spojky a bez plynu ...
a druha vec jakej prevodovej olej tam dat ?
sem z toho nejakej rozpacitej, jak s tim teda spravne jezdit ? narvat tam za klidu kvalt je skoro nemozne a za jizdy razeni nahoru i dolu mi nejak neni uplne jasne mel sem za to ze slapanim spojky chybu neudelam, ale nejlip se me darilo uplne bez spojky a bez plynu ...
a druha vec jakej prevodovej olej tam dat ?