skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výměna trubiček brzd a paliva na felicii
Výměna trubek k zadním kolům u Feldy... chci to udělat pořádně včetně výměny rozpadlých držáků... Je potřeba vyndat nádrž úplně nebo stačí ji svěsit př. sundáním třmenů a odpojením el. konektoru?
-> stepan: aha, já jen když jsem viděl ten obrázek tak to vypadlo úplně stejně jako 4p ze škodovky.
-> George_S: To by na škodovku bylo obří. Rozteč 4p 70mm, 2p 82mm, průměr 4p pístku je 34mm.
Zdravím, dnes jsem náhodou narazil na tyhle brzdiče je to psaný na Toyotu Rav a Land Cruiser. Nemáte někdo při ruce originální škodovácký aby se dáli porovnat rozměry?
-> ajok: Jo, když jsme trubičky objeli 4x svařovacím automatem kolem dokola, zrno zhrublo brutálně - ale už v tomhle nejedu a věda pokročila, jen si pamatuju, že se tepelnejma zásahama se vlastnosti spíš jen vracely, tj. třeba to zpevnění u bezešvejch trubek po tažení.
-> Jozka 10.07.24 01:36:01: ja bych je radeji zkusil vyzihat, vim, ze po prehrati austenit taky mekne, buhuzel hrubne zrno a hrozi mezikrystalicka koroze, nevim kam az to jde zihat, ale vim, ze treba u vykovku to slo z 800MPa treba na 500
Jestli s tim clovek nebude jezdit v soli, tak staci jakakoliv trubka a dat silikonovou kapalinu a je to vecne.
Jestli s tim clovek nebude jezdit v soli, tak staci jakakoliv trubka a dat silikonovou kapalinu a je to vecne.
-> George_S: Asi blbě, obzlášť v případě austenitů.. kolega to kdysi na kile vyřešil tak, že nerez (zhruba 17 246/247) použil na dlouhý trubky pod autem a konce nechal klasiku - takže tam měl navíc extra speciál tlakový spojky.

Já jsem sháněl na netu nerez trubky, našel jsem ale nebyli origo na brzdové vedení a nevím jestli by se dali pertlovat.
-> ajok: Nu, jestli je to taková "měď" jako některý soudobý vodiče, pak je asi možný úplně všechno.. včetně nenápadného zmizení celýho potrubí..

-> MOLSO 09.07.24 07:32:55: Nějaká technická novinka tohohle století asi - mám na plotě kousky z bolševický slitiny mědi, co byly cca 10let na autě, od tý doby 20 let venku a možná nejsou tak tvárný jako kdysi - ale žádný lámání apod. se nekoná.. ohnu tam i zpět úplně v klidu. 

-> MOLSO 09.07.24 07:32:55: ale Cu LPG trubicky se takto nechovaji, ale je fakt, ze jsou oplastovane a sroubeni nebyvaji pod autem, ikdyz treba plneni jo...

-> George_S: tak si s nou skus pohybat ked bude zelena a ostane ti v ruke. Ta med skrehne a ma malu mechanicku odolnost
-> MOLSO: ta zelená barva není na závadu, to je měděnka oxidace mědi která jí chrání před další oxidaci a povětrnostními vlivi.
-> George_S: medenne su blato, po ejednej zime zelene ako strecha na kostole a krehke ako z toaletneho papiera
Cunifer ma vyssiu pevnost a neoxiduje tak rychlo ako cista med.
Cunifer ma vyssiu pevnost a neoxiduje tak rychlo ako cista med.
Jaké jsou nejlepší brzdové trubky? Dělají se měděný, ocelový ale píší že z venku jsou kvůli korozi chráněny nějakým plastem a ve vnitř pokovený mědí, nebo jsem narazil na CuNiFer / Kunifer (měď - nikl slitina).
-> George_S 07.07.24 21:00:26: to by nemel byt problem, jak rikam, snasi se dobre se vsim

-> ajok: aha já jsem myslel že bych vyměnil i ty brzdový hadrem opleteny. A nevíš kdybych používal tu silikonovou brzdovku že by se tam mohli dát silikonové hadičky? Samozřejmě jen ty mezi nádobkou a válcem. U brzdičů budu dávat ty teflonové pro lepší brzdný účinek.
-> George_S 07.07.24 19:30:16: pekna nadobka
ne ja nemam silikonove hadicky, mam normalni gumove, ale mam silikonovou kapalinu
a ta nenici vubec nic, je setrna ke gume, je antikorozni, nestarne a nemusi se menit



> ajok: zdravím já jsem si říkal že to na obrázku je Niva. Chtěl jsem se zeptat jak ty silikonové hadičky drží? Já jsem repasoval spojkový systém. A protože jsem si nebyl jistý jestli silikonové hadičky mohou přijít do styku s brzdovkou, tak jsem to vyřešil tak že jsem vyměnil nádobku ze hliníkovou se závitem a použil teflonové hadičky s hliníkovým šroubením.
-> Jarda/felda 21.01.24 15:08:42: vsechny prevody a v karoserii taky vse drzi, jen motor bere olej a nevim proc nechteji fungovat gufera v zadni naprave, vzdyt jsem do mi tak 130tis.kc nacpal, ale zas jsem s ni asi 75tis.km najel, takze vpodstate nic hroznyho na offroada, ma i lepsi spojku, ten sachs funguje lip, nez ruska, ruska se prohrata jako kouse a rozjizdis se skoky :/ prevodovky ma z 2007 s 65tis.km, nove postaveny diferaky v S3, predni pevnostni a zadni samosvor, ten si prehodim, polyuretany... 
U te nove predni pevnostni delat nebudu, sice vic vydrz, ale zas je hlucnejsi, udelam pouze to zaveseni, jako ma naftova, tusim od r. 2019 uz se to dela i na benzinove.

U te nove predni pevnostni delat nebudu, sice vic vydrz, ale zas je hlucnejsi, udelam pouze to zaveseni, jako ma naftova, tusim od r. 2019 uz se to dela i na benzinove.
-> Borderer 19.01.24 08:54:47: já si to řekl u staré dlouhé nivy, ale spíš proto, že je to dvoumístného náklaďák, jinak svařit jde vše a ta nová pár věcí, které se mi úplně nelíbí, třeba slabší plechy, ale zas perfektní motor
-> ajok: Někdy už je potřeba si říct dost. 

-> Borderer 19.01.24 07:22:49: ta napravnice je pomalu min stání, než ty trubičky :)
-> JuroSport: Jo, šlo to samo a na ty kovový už bych se příště vysral.
Bohužel ale neotestuju životnost, to auto dojezdilo cca týden zpět.

-> Borderer: ahoj, trubky máš už na aute?
Ja ich pár týždňov doma naťahujem, do auta pôjdu až ked mi bude priať počko na robotu vonku.
Ja ich pár týždňov doma naťahujem, do auta pôjdu až ked mi bude priať počko na robotu vonku.
Děkuji, objednáno. 

-> StepaNoFUN 26.10.23 20:47:15: jo spojka me taky napadla, ale dam vsude silikonovou, zatim ji testuji v nive a zda se OK
Tvarovat presne to moc nejde. Teoreticky po ohrati.
Vydrzi to nesmysl? Ano vydrzi. Na naftu a vzduch se to pouziva leta. Dokonce jsme v tom tahali na nakladacich brzdovku (na spojku)...
Vydrzi to nesmysl? Ano vydrzi. Na naftu a vzduch se to pouziva leta. Dokonce jsme v tom tahali na nakladacich brzdovku (na spojku)...
-> minno 26.10.23 19:51:08: jj, jak to bylo natazene, tak se to nikde nelamalo
-> minno: neprasne, je to nieco ako vzduchova hadica
-> ajok: To na fotke v odkaze od -> Borderer 26.10.23 09:00:14: je zvinuté do kĺbka, na aute to treba vyrovnať a je to plast. Má to schopnosť ohybu aniž by to prasklo?
-> minno 26.10.23 12:56:46: nebyly naohybane, byly nacvaknute v puvodnich uchytech
-> Borderer 26.10.23 09:00:14: jj, fabie to ma taky, octa a dalsi... u feldy bych mel max. strach, jestli to neni nekde blize vyfuku

-> Borderer 26.10.23 09:00:14: jj, fabie to ma taky, octa a dalsi... u feldy bych mel max. strach, jestli to neni nekde blize vyfuku

By ma zaujímalo, ako sa tie plastové trubky dajú naohýbať.
-> ajok: Na tu sadu na netu sem koukal a klidně bych to tam dal. Jen mi ještě nikdo neodpověděl, jestli to má nějakou homologaci a co to je vůbec zač.
edit: Tohle myslíš, ne? www.autodily-stancl.cz/mo tor/.../sada-benzinovych-t rubek-plastova-felicia-13- mpi-cz-6u0201363d-6u020135 3g.html?gad_source...
edit: Tohle myslíš, ne? www.autodily-stancl.cz/mo tor/.../sada-benzinovych-t rubek-plastova-felicia-13- mpi-cz-6u0201363d-6u020135 3g.html?gad_source...
-> Borderer 26.10.23 08:35:55: určitě jsem napravnici dolů nedával, ale jak moc jsem je při montáži vohlomejzdal je věc druhá...:) A nechceš zkusit dát plastový? Kamarád rozebíral kdysi favorita BMM a ten měl daný plastovy

Vytáhnu mrtvolu, po zkušenostech s výměnou brzdovejch na mne čekaj ty palivový u otce na BMM. A jelikož jsou ještě víc zamotaný, jak ty brzdový, pohrávam si se svěšením nápravnice. Nicméně v dílenský příručce mi to přijde strašně složitý.
Nestačilo by jen dát pryč šrouby ramen v podlaze a pak povolit ty dva hlavní na nápravnici, aby to o nějakej cm spadlo dolů?
Nestačilo by jen dát pryč šrouby ramen v podlaze a pak povolit ty dva hlavní na nápravnici, aby to o nějakej cm spadlo dolů?
-> LoOoLiK 17.05.12 21:59:06: nesmíš udělat prudkej ohyb, pokud to budeš ohybat jenom v rukách tak se to stát nemůže
dík moc :) budu stím zejtra bojovat :/
-> LoOoLiK: ak su neorigo mozne to je
a neprasknou když je přiohýbam ?
jj zejtra jdu vrátit :/ jen mě to sere mohl jsem to mít dneska hotové a je možné že mi dal i jiný na brzdy ? zdají se mi moc dlouhé :/
-> LoOoLiK: na zdviži, kde tu trubku postavíš pod auto se to blbě, ale dá. Na zemi je budeš muset přiohybat no
-> LoOoLiK: ako pies Milan je ich dve prdele ale ak pasuju daj ich tam alebo vrat a zozen ine
J já mu říkal jaký chci a on mi dal tuty a ta třetí je v poho nádobce s akt. ale tu mi dal novou jak jsem koukal. a jak je dostanu přes nápravu ? abych je neohnul nevíš ?
-> LoOoLiK: Tak jedna je přívod, druhá zpátečka a třetí je k nádobce s akt. uhlím. Trubky jsou rozdílný a je jich mraky druhů. jednobod, MPi, zesílená, nezesílená atd
vedení je jiné :/ a jedna je tlustá jedna je hubená, a já tam mam tři. Dvě tlusté ty jsou v prdeli ty měnim a tu jednu hubenou neměnim a ta je podovná té co jsem koupil ale to vedení je uplně jiné než jsou na feliciich. Jestli mě chápeš ?
-> LoOoLiK: v com su ine co si kupil ?