skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostré řízení TÝm Motorsport
21:09:47
15.09.2013
15.09.2013

havlik
-> Tomaso435: místa je tam dost jen se přidávala asi 2 nebo 3mm podložka pod to víko se šroubem na přítlak
21:08:26
15.09.2013
15.09.2013

Tomaso435
-> kamikaze: jo už to vidim :)
a ted mi řekni, na ten věčí pruměr, je tam dostatek místa? nebo se upravuje ještě onem domek? o kolik je to větší než origo?
a ted mi řekni, na ten věčí pruměr, je tam dostatek místa? nebo se upravuje ještě onem domek? o kolik je to větší než origo?
21:07:55
15.09.2013
15.09.2013

m8rinek
-> Tomaso435: Tak musíš zachovat modul, aby to pass a přidáš zub.. Co se asi stane s průměrem?
21:07:16
15.09.2013
15.09.2013

Tomaso435
-> kamikaze: jasně to sem pochopil, ja když si vemu tady pastorek a chtěl bych zachovat pruměr, tak ty zoubky tam musej bejt hustějc... tim padem mi to teoreticky nevychází aby to pobral zase hřeben.... ale jak vidim tak to funguje..
jak je to s tím pruměrem ?
jak je to s tím pruměrem ?
21:03:13
15.09.2013
15.09.2013

kamikaze
Průměr by měl být větší
20:59:14
15.09.2013
15.09.2013

kamikaze
-> Tomaso435: Pozor, šroubovice je tam je z důvodu úhlu hřeben/pastorek. Je to prostě ozubené kolo, žádný šnek. Víc zubů - na hřebenu máš plácnu 30 zubů, pastorek bude mít 10, tedy jsou potřeba 3 otáčky pastorku. pokud bude mít pastorek 15 zubů, stačí ti jen 2. 

20:58:38
15.09.2013
15.09.2013

Tomaso435
-> havlik: a pruměr je zachovalej? nebo se do origo řízení vejde pruměr věčí, tim zachováš vlastně ty mezery,aby to zapadalo, a tim padem je tam možno vecpat ještě jednu "drážku" aby to zabíralo rychleji?
20:46:26
15.09.2013
15.09.2013

havlik
-> Tomaso435: no funguje to:)
20:45:07
15.09.2013
15.09.2013

Tomaso435
-> havlik: no mě to právě moc nejde do hlavy, aby zustal hřeben origo a pastorek měl jinačí "stoupání" a zapadalo to do sebe.....
20:44:20
15.09.2013
15.09.2013

Tomaso435
-> kamikaze: jasny ....
jak víc zubu ? měl sem právě za to že tam bude řídčejší to zakroucení... nebo možná spíš premejšlim blbě.....
neměl bys fotky pro porovnání prosimtě? :)
jak víc zubu ? měl sem právě za to že tam bude řídčejší to zakroucení... nebo možná spíš premejšlim blbě.....
neměl bys fotky pro porovnání prosimtě? :)
20:44:02
15.09.2013
15.09.2013

sikula
Je možné sehnat někde výkres ostrého pastorku?
20:42:11
15.09.2013
15.09.2013

havlik
no origo závodní verze byly nové oba kusy, tohle "zjednodušení" snad vymyslel saky aby to bylo levnější a fungovalo to.
20:37:40
15.09.2013
15.09.2013

kamikaze
-> Tomaso435: Logicky, potřebuješ převod do rychla, takže potřebuješ víc síly. Mění se jen pastorek, má víc zubů

20:33:38
15.09.2013
15.09.2013

Tomaso435
Kucí, když se řekne ostrý řízení, tim je myšlen pouze pastorek s vostřeším stoupáním uspusobenej na origo hřeben? nebo jsou to oba dva komponenty sladěny k sobě?
... tim že to je strmější, to asi určitě jde zatačí i tíž žejo? :-))))
já jen jak to tam vlastně je :)
... tim že to je strmější, to asi určitě jde zatačí i tíž žejo? :-))))
já jen jak to tam vlastně je :)
22:54:26
28.08.2013
28.08.2013

kamikaze
-> Fén: no oproti klasice je tam tem rozdělovač tlaku či jak to nazvat. A p říručce je jen manžety a tyčky s klobem, ale to by chtělo nějak zajistit je na to nějakej přípravek, ale nepohopil jsem jak funguje :( Další věc, jak zaslepit otvory po trubkách. Nejlíp asi udělat propojku. Hřeben mám v ruce poprvý, tak mě prosím nemějte za blbce :D
20:41:41
28.08.2013
28.08.2013

OndraKrupi
řízení taky doma :-)
20:22:03
28.08.2013
28.08.2013

Fén
-> kamikaze: Podle dílenské příručky jako klasické.
16:26:40
28.08.2013
28.08.2013

kamikaze
Servo a vlnovec doma, jak moc se to dá rozebrat?

22:52:08
25.08.2013
25.08.2013

kamikaze
Jupí, takže sehnat řízení a volantovku pokud se nepletu?
06:44:45
23.08.2013
23.08.2013

OndraKrupi
-> U-Geen: no ono stačí i nezapojit tyč řízení do šneka, to pak točíš točíš a nic se neděje... 

23:34:21
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> U-Geen: Jenom trochu proměnlivý rejd. :o))
23:19:22
22.08.2013
22.08.2013

U-Geen
-> OndraKrupi: nezapojenim sneka naopak ziskas tzv. nekonecny prevod.
22:36:06
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: Jo. Jsem asi vážně trochu přetažen. :o))
22:35:06
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: spíš nezapojením serva ne? 

22:32:28
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: Nezapojením šneka by to fungovat mělo.
Edit: "šneka" číst jako "serva". Děkuji. :o)
Edit: "šneka" číst jako "serva". Děkuji. :o)
22:29:00
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: takže stačí sehnat se servem a servo nezapojit a nebo vyměnit šněka do starého řízení :-)
22:25:11
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: Ano a ano.
22:20:54
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: jako podle toho že tam je vývod na servo? takže 1,6 se servem měla také 3 otáčky?
22:13:16
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: Poznat by se to mělo podle trubiček na skříni řízení.
Klasika:
007 350 278 - 10.94 - 12.94
007 350 027 - 01.95 - 02.96
6U1 422 051 B - 03.96
Servo:
6U1 422 051
Klasika:
007 350 278 - 10.94 - 12.94
007 350 027 - 01.95 - 02.96
6U1 422 051 B - 03.96
Servo:
6U1 422 051
21:56:18
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: někdo píše 3,7, někdo 3,6
Edit: A nějaké katalogové číslo nebo jako jak to poznat?
Edit: A nějaké katalogové číslo nebo jako jak to poznat?
21:52:52
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: 3,6
21:51:06
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: a normální 1,3 bez serva je 3,7 že?
21:38:46
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: Menší oprava, jsem asi četl trochu rychleji než jsem stíhal zpracovávat text. :o)
U 1,9 D je se servem (3 otáčky).
U 1,9 D je se servem (3 otáčky).
21:10:49
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: ooo :-) asi pujdu shánět ;-) ty asi nemáš co?
20:42:11
22.08.2013
22.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: O 0,6 otáčky.
08:49:34
22.08.2013
22.08.2013

OndraKrupi
-> Fén: to je strmější? nebo stejné se servem?
Servo nechci
Servo nechci

22:08:25
21.08.2013
21.08.2013

Fén
-> OndraKrupi: Tak tam dej z 1,9 D. :o)
20:48:13
21.08.2013
21.08.2013

OndraKrupi
mě by to zajímalo na FA/FE

20:19:20
21.08.2013
21.08.2013

T
koukám, že se nedostala rOMANovi odpověď, tak se přidám....kdo ještě ? Saky ?
21:05:46
09.07.2013
09.07.2013

rOMAN
Da se nekde jinde sehnal to ostre rizeni nebo jedina moznost je tohle?
23:11:25
23.05.2012
23.05.2012

TooM-As
ne, právě že nevím co to je za pastorek resp. celé řízení , a navíc je to z favorita.
16:34:27
23.05.2012
23.05.2012

radekp
-> TooM-As: tenhle pastorek vyrobil Saky? jinak zvětšený průměr ukazuju už v prvním příspěvku
23:46:33
21.05.2012
21.05.2012

TooM-As
Trochu jsem zapoměl na ty fotky.
19:55:46
17.05.2012
17.05.2012

m8rinek
-> havlik: tady to, že jsou tyčky kratší bude spíš vedlejší záležitost, důležité je, že jsou rovné...
19:29:52
17.05.2012
17.05.2012

TTomas
-> radekp: Zalezi jak je zkratis...pokud zachovas uhel a zkratis jen tu rovnou cast, tak se nic nedeje.
15:51:02
17.05.2012
17.05.2012

TooM-As
ohledně toho měření , měřil jsem to na ponku , řízení ještě nemám v autě , a ohnedně výroby fakt nevím jak to zjistit , na pastorku nic vyražené není , délka odpovídá standartnímu. odpoledne dám fotky.
jinak čísla na řízení - krytka přes osu pastorku - F368000 -1
- tělo pod krytkou pastorku - F358800/1-2
- tělo u levé manžety - 2151004.8 nad tím vyraženo X
-zespoda na těle řízení co končí pastorek vyraženo - U V V
jinak čísla na řízení - krytka přes osu pastorku - F368000 -1
- tělo pod krytkou pastorku - F358800/1-2
- tělo u levé manžety - 2151004.8 nad tím vyraženo X
-zespoda na těle řízení co končí pastorek vyraženo - U V V
14:29:59
17.05.2012
17.05.2012

radekp
-> havlik: S podomácku zkrácenýma tyčkama jezdí i George Negru (Georgina).
Tohle řešení podle mě ovlivňuje lichoběžník řízení (ackermannova podmínka), nebo se pletu?
Tohle řešení podle mě ovlivňuje lichoběžník řízení (ackermannova podmínka), nebo se pletu?
14:21:14
17.05.2012
17.05.2012

havlik
tak ono se to dá i pak řešit upravenýma tyčkama ale to už je spíš jen pro malou regulaci ke zkrácenýmu řízení od sakyho si tak myslim.
14:15:09
17.05.2012
17.05.2012

radekp
-> TooM-As: Já jsem naměřil cca 2,7 otáčky, mělo být 2,5. Jak píše Eidy, mohou to být i vymačkané dorazy. V době kdy jsem to měřil jsem měl asi 4 mm rozbíhavost, takže to změřím znovu(předpokládám že dorazy jsou vzdau, teď si to nevybavuju).
Podle toho, že víko pastorku z Fe, Fa má 2 mm nálitek ke šneku jsem měl za to, že dělají jeden pastorek pro Š130-Fe... Je hřeben u těchto aut rozdílný? nebo jsou jen jinak dlouhé tyčky?
Podle toho, že víko pastorku z Fe, Fa má 2 mm nálitek ke šneku jsem měl za to, že dělají jeden pastorek pro Š130-Fe... Je hřeben u těchto aut rozdílný? nebo jsou jen jinak dlouhé tyčky?
13:25:47
17.05.2012
17.05.2012

TTomas
-> Eidy: Saky vymyslel nevymyslene...K originalnimu rizeni by musel vyrabet i hreben a to by nikdo nezaplatil...takze prepocital modul zubu aby behal na seriovem hrebenu.