skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostré řízení TÝm Motorsport
12:05:33
30.05.2022
30.05.2022
Antony - zrušená registrace
-> Bery: díky
17:29:45
29.05.2022
29.05.2022
Bery
na sériový hřeben
17:14:06
29.05.2022
29.05.2022
Antony - zrušená registrace
Tenhle pastorek od Kalouska je plug & play na sériový hřeben? Nebo to je podle dokumentace a mění se i hřeben?
18:36:45
27.05.2022
27.05.2022
Eidy
-> Polyš:
18:15:53
27.05.2022
27.05.2022
Polyš
-> Eidy: Jj,znám.Viděl jsem to na bazoši,ale nějak jsem to těd nenašel.Dík.
17:29:11
27.05.2022
27.05.2022
Eidy
-> Polyš: Google znáš? auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-130rs-skoda-130lr-p
astorek-rizeni.php
17:24:10
27.05.2022
27.05.2022
Polyš
Máte někdo spojení na pana Kalouska? Děla ještě ostré pastorky na Š 130 ? Dík
22:26:56
26.01.2018
26.01.2018
Jarda - zrušená registrace
ja mam vsude molyku G s PP90H, to H protoze na podpere vznika smykove treni
03:09:29
26.01.2018
26.01.2018
Bukaj
-> George88: Víc odolnej není, ale přebroušením vzniká určitý prostor, který je k dobru před vznikem vůle v řízení. Prostě matice nesedí na šneku nadoraz, ale mezi zuby šneka a dnem "zádlabů" v matici je místo, které se postupně opotřebením matice (a šneka) zmenšuje. Kdežto u šneka bez úpravy vznikne už při malém opotřebení matice vůle, protože matice se "zádlaby" opře o čela zubů šneku a tedy přítlačná pružina nemůže vymezit vůli...
12:18:15
25.01.2018
25.01.2018
George88
-> vhml 25.01.18 10:32:15: A přebroušenej šnek je víc odolnej? Máš v tomhle zkušenost? Já to asi za jízdy poznal až teď na podzim, ale to už se samy rozkmitaly kola cca ve 130km/hod :D
10:32:15
25.01.2018
25.01.2018
vhml
-> George88 24.01.18 18:14:08: mám šnek přebroušnej na menší průměr, tudíž jsem ho zatím asi nikdy znova neseřizoval. Za to Toušík si to nechá seřídit i na 3x před závodama. Beztak pozná kulový
19:17:41
24.01.2018
24.01.2018
Bukaj
-> George88: U převodky maticového řízení je největší problém s utěsněním hřídele páky - je to hlavou dolů pod hladinou oleje, v originále je to těsněné O-kroužkem a prakticky vždy to prolíná (pokud je v převodce ještě nějaký olej). Zajímavým řešením pro neoriginalisty je použití gufera, nejlépe dvoubřitého...
18:14:08
24.01.2018
24.01.2018
George88
-> vhml 23.01.18 12:45:17: jsem rád, že nejsem jedinej, kdo má problém s tekoucím maticovým řízením. Zkoušel jsem to přetěsnit snad 4x a pořád únik.. asi tam teda tay nacpu doporučenou A00.. ještě dotaz: jak často serizujes vůli? Já mám novou matici i šnek a na konci sezóny už jsem s tim celkem bojoval, aby to v max. rejdech nešlo ztuha..
13:35:15
23.01.2018
23.01.2018
Bukaj
Ona ta A00 je docela potvora co se týče viskozity za nízkých teplot - já ji tedy používám jen na svisláky a v řízení mám předpisovej převoďák, ale i tak když je -10°C a míň, tak několik kilometrů po započetí jízdy je řízení takové gumové (ochotněji pruží gumy uložení hřebene, než zmrzlá A00 ve svislácích) a nevrací se volant - hodně nezvyklé chování škodovky...
12:45:17
23.01.2018
23.01.2018
vhml
Ve stovce mám A00 protože přes veškerou snahu tekl olej ven. V mrazu jsem s tím nejel, ale jinak s tím není problém. Ono s tou maticí jde obecně točit tak nahovno, že už to nějaká vazelína nevytrhne
12:35:53
23.01.2018
23.01.2018
Evž@
S A00 byl problém tak ve šneku když bylo více pod nulou.V hřebenu je to řekl bych jedno.
22:17:55
22.01.2018
22.01.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Díky všem za rady, ježdění jen přes léto, ale občas na začátku či konci sezóny i mrzlo
13:32:21
22.01.2018
22.01.2018
havlik
-> Pavel P..: to mi připomíná, nemáš nějaky?
13:30:05
22.01.2018
22.01.2018
Pavel P..
-> havlik: hlavně dát origo manžety... ty vydržej.
13:29:12
22.01.2018
22.01.2018
havlik
-> Pavel P..: já to tam mam dobře od roku 2010 možná dokonce 2009 a také je žádné škody na manžetách atp.
13:26:46
22.01.2018
22.01.2018
Pavel P..
Já tam dával A00 napůl s PP90....a taky nemám problem za žádných teplot, manžety jsou v cajku a nic neteče..... už od roku 2011.
12:34:35
22.01.2018
22.01.2018
havlik
mam tam čistou A00 tehdy na radu Petr S a bezproblémů, nepozoruji ani že by se s tim blbě točilo když je chladněji.
12:29:36
22.01.2018
22.01.2018
Bukaj
-> Tuner#2: Tak dost záleží, zda s tím chceš jezdit jen v létě, nebo i za nízkých teplot - ve druhém případě bych nedoporučoval zahušťovat mazivo
12:25:14
22.01.2018
22.01.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Takže nakonec budu skládat do nové hřebenu.
Předpokládám původní mazivo vymýt/vyčistit a dát nové? Co tam použít? Vím že někdo dělal kaši olej/vazelína. Zajímá mě konkrétní specifikace co koupit. Díky.
Předpokládám původní mazivo vymýt/vyčistit a dát nové? Co tam použít? Vím že někdo dělal kaši olej/vazelína. Zajímá mě konkrétní specifikace co koupit. Díky.
11:41:05
29.11.2017
29.11.2017
havlik
-> sikula: tak už nemají
08:02:51
28.11.2017
28.11.2017
Eidy
-> radekp: To nevím. Nechce se mi kvůli tomu rozebírat řízení. A jedu ho nějakých 12 let, tak jak ho tehdy složil Saky.
06:53:42
28.11.2017
28.11.2017
radekp
-> Eidy: jak vypadá pastorek a tyč vizuálně? Já vytáhnul z jednoh fáva pastorek, který měl místo zubů břity.
BTW, taky by mě zajímalo, jak vypadají ty ohlodané zuby mého pastorku z Tymákova. Ale já na něj mám prd najeto...
BTW, taky by mě zajímalo, jak vypadají ty ohlodané zuby mého pastorku z Tymákova. Ale já na něj mám prd najeto...
20:53:12
27.11.2017
27.11.2017
Eidy
Trochu mimo, ale jaká je tak životnost pastorku? Při mým provozu. Asi to nemá cenu řešit, co?
20:51:16
27.11.2017
27.11.2017
T
díky všem
20:44:56
27.11.2017
27.11.2017
sikula
Určitě bych šel cestou Kalousek, mohu doporučit-> T:
20:21:52
27.11.2017
27.11.2017
MVM
-> Tuner#2: Já jsem vybíral ze tří starších hřebenových tyčí.Jednak aby nebyly prohnutý(což jedna byla),potom aby nebyly vydřený a boční profil zoubků aby tak nějak bylo vidět že není omačkaný. I přesto si s tím chce hrát,aby se při tahání za tyč řízení,řízení nesekalo
20:12:33
27.11.2017
27.11.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 27.11.17 20:10:33: Jasný.
Právě řeším zda nový ostrý pastorek dát do řízení na Žlutce (cca. 120tkm ale přesné a bez vůle) a nebo do úplně fungl nového hřeberu co mám na půdě u našich?
Právě řeším zda nový ostrý pastorek dát do řízení na Žlutce (cca. 120tkm ale přesné a bez vůle) a nebo do úplně fungl nového hřeberu co mám na půdě u našich?
20:10:33
27.11.2017
27.11.2017
MVM
-> Tuner#2: Teď nemá,to by bylo hodně smutný. V podstatě ani není důvod/možnost aby tam bezprostředně vznikla. Ale trošku se uvolní a pastorek se trošku zaběhne.
20:02:43
27.11.2017
27.11.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 27.11.17 19:59:16: A má to teď nějaký? U hřebenu bych ho nečekal.
19:59:16
27.11.2017
27.11.2017
MVM
-> T: Kalousek to nabízí i s montáží do skříně řízení. Ale po domluvě mi poslal i sadu podložek - takže vpohodě doma poskládaný. Teď jsem s tim jel poprvý a zatim velice dobré. Uvidím časem jestli se bude zvětšovat mrtvý úhel
19:58:20
27.11.2017
27.11.2017
havlik
-> Eidy: a to je teda ta sakyho verze co pasuje do seriového hřebenu?
19:58:16
27.11.2017
27.11.2017
T
19:54:12
27.11.2017
27.11.2017
Eidy
19:53:09
27.11.2017
27.11.2017
T
Kde aktuálně koupit strmé řízení na rapida ?
22:20:14
02.10.2017
02.10.2017
Lamac
-> Tomaso435 02.10.17 21:05:59: Ano tá torzka je dosť tenká,preto to treba celé zvariť dokopy,ináč to péruje a v podstate má vôľu.Zváračka to istí :) piest stačí narezať s flexou,doliať trošku oleja a zaslepiť vývody.Dosť blbo sa to ale rozoberá,najmä tá segerka,ale dá sa to.
Na svojom favorite som nakoniec šiel riešením neupravené servoriadenie z feldy,a čerpadlo mám pripravené elektrické z citroena saxo,už overená a vyskúšaná kombinácia.
Na svojom favorite som nakoniec šiel riešením neupravené servoriadenie z feldy,a čerpadlo mám pripravené elektrické z citroena saxo,už overená a vyskúšaná kombinácia.
21:18:11
02.10.2017
02.10.2017
Eidy
-> Nepér: Díky. Předal jsem info Fandovi, teď už to bude na něm.
21:16:08
02.10.2017
02.10.2017
Venca.
A proč tam nedáte rovnou kompletní posilovač?
21:11:57
02.10.2017
02.10.2017
George88
-> Tomaso435 02.10.17 21:05:59: Jeden kluk to má na M-ku taky z feldy s posilovačem. Nalil do převodky cca 0,5l oleje, hadicí propojil oba konce a funguje mu to kolik sezón bez problému...
21:05:59
02.10.2017
02.10.2017
Tomaso435
-> Lamac: nemáš pocit že se to ukroutí? viděl s někdy uvnitř jak je to tenký? .. ten pastorek
21:03:02
02.10.2017
02.10.2017
Lamac
Odporúčam servoriadenie z feldy s vyradenou hydraulickou časťou a zvareným rozdeľovacím ventilom s torzným čapom,niekde tu boli aj fotky s návodom ako to vyrobiť.Rozdiel je citeľný,len je treba upraviť volantovú tyč-má iný tisíchran.
09:19:24
28.09.2017
28.09.2017
Nepér
Mám tu jeden pastorek na Favorita z Tymákova . Měl jsem ho pro sebe, ale nakonec na to nedošlo.
21:37:13
26.09.2017
26.09.2017
Eidy
-> Čokin a ostatní: Děkuju všem. Na pana Kalouska jsem dostal několikero doporučení, ale bohužel nemá. Má jen na 130 za 3500Kč a na Fa už nemá a nebudou. Kvůli 1ks za rok se s tím nebude dělat. Prý se dá 130 pastorek nacpat do staršího Fa řízení, jen se pak musí prodloužit hřídel.
20:17:40
26.09.2017
26.09.2017
Čokin
-> Eidy: Zkus se zeptat zde: viz odkaz. 120kové má skladem, jeden jsem řešil asi 2 měsíce zpět, třeba bude mít i na Fa/Fe.
www.kalousek.kvalitne.cz/ kontakt.html
www.kalousek.kvalitne.cz/ kontakt.html
08:09:59
26.09.2017
26.09.2017
Eidy
-> Polyš: Mám na mysli rychlý pastorek.
-> krtik: Tak to je už velký problém. Tak to nic.
-> radekp: K ostrému. Ale co jsem viděl pastorky z tymákova, tak to snad raději nic. Vysekat to z kusu železa bude poslední možnost.
-> krtik: Tak to je už velký problém. Tak to nic.
-> radekp: K ostrému. Ale co jsem viděl pastorky z tymákova, tak to snad raději nic. Vysekat to z kusu železa bude poslední možnost.
06:45:41
26.09.2017
26.09.2017
radekp
-> Eidy: O průměru čepu nevím. Nevím jestli se Tvůj dotaz vztahuje k ostrému řízení, nebo k seriovému. Délka šneku by měla být u Fava kratší. Tým motorsport to dělají i rovnou na favo. Ale jsou to domněnky, raději ať to tady někdo potvrdí/vyvrátí.