skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bubny
prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 12.05.2005 do 29.05.2013, založil/a black.john
-> srdcar 120L: tak tak, já tam kdysi vkládal nějakej plech do rozpěry. Jen nevím jestli to ted v autě mám nebo ne. Možná jsem to v rámci renovace vyndal a proto to nebrzdí.
-> palinator: -> vhml: Ručka jde udělat, že se to kousne na fleku. Problém konstrukce ručky u šáde je v tom, že když se ti opotřebuje obložení nebo opotřebuje buben, tak páka ručky na pakně se opře o středový domek ,takže místo, aby se roztahovaly pakny, tak šponuješ akorát lano ručky. Pokusím se to popsat, jak to upravuji já a bez problémů to zabrzdí.
Takže povolím co nejvíc lana ručky. Musí být volná a nesmí viset. Sundám buben, všechno rozeberu a zkontroluju, hlavně jestli chodí obě poloviny prasátka. Dám nové pakny, všechno zkompletuju a nasadím na štít. Nasadím brzdový buben ( volně ) a několikrát sešlápnu pedál, aby si pakny sedly a sedl samostav. Pak zase sundám dolů brzdový buben a na rozpěrce zjistím, jak daleko je páka ručky od rozpěry. Je to kolikrát i půl centimetru. Přesně si to na rozpěře vyznačím, pakny sundám a rozpěru v místě pro páku navařím, poté zabrousím na míru. Pak to celé dám do kupy a zase nasadím buben volně a opětovně několikrát sešlápnu pedál a zjistím, jestli pakny nechytají o buben. Pokud ano, zase rozeberu a rozpěru ještě trochu ubrousím. Teprve pak seřídím ručku. Na STK super.
Takže povolím co nejvíc lana ručky. Musí být volná a nesmí viset. Sundám buben, všechno rozeberu a zkontroluju, hlavně jestli chodí obě poloviny prasátka. Dám nové pakny, všechno zkompletuju a nasadím na štít. Nasadím brzdový buben ( volně ) a několikrát sešlápnu pedál, aby si pakny sedly a sedl samostav. Pak zase sundám dolů brzdový buben a na rozpěrce zjistím, jak daleko je páka ručky od rozpěry. Je to kolikrát i půl centimetru. Přesně si to na rozpěře vyznačím, pakny sundám a rozpěru v místě pro páku navařím, poté zabrousím na míru. Pak to celé dám do kupy a zase nasadím buben volně a opětovně několikrát sešlápnu pedál a zjistím, jestli pakny nechytají o buben. Pokud ano, zase rozeberu a rozpěru ještě trochu ubrousím. Teprve pak seřídím ručku. Na STK super.

-> minno: niekto vie urvat aj bez rucnej a zajebe taky back flip ze sa z toho zosere dalsich 50 ludi... 

-> minno:
Já vlastně urval auto na asfaltu jenom Béčkovou Vectru co má vzadu bubnokotouč... Akorát ta ručka zná jen pozice ON-OFF.
Já vlastně urval auto na asfaltu jenom Béčkovou Vectru co má vzadu bubnokotouč... Akorát ta ručka zná jen pozice ON-OFF.

Hm, ja na škodovke zadok urvem na ručke normálne
Či nemal by som ako to tu tak čítam? 


-> palinator: netusim, sam to potrebuju vyresit. Dam novy pakny, bubny, podložím rozperu a uvidim
-> palinator: ja to dokazal urvat na mokru... nekdy :) ale jinak nepouzitelny :) bubny u ignise fungujou lip :)
-> U-Geen:
Tak já to mám ještě nějaký pojebaný, že mě nebrzděj desky na celou plochu kotouče. Jinak je to hrozný, funguje to je jenom na sněhu. Na mokru to neurvu ani za boha.
Tak já to mám ještě nějaký pojebaný, že mě nebrzděj desky na celou plochu kotouče. Jinak je to hrozný, funguje to je jenom na sněhu. Na mokru to neurvu ani za boha.
-> palinator: taky ne? tak to nebyl problem myho kusu :)
-> vhml:
A je nějaký řešení, aby se to na ručku dokázalo urvat? Některý škodovky to uměj. Mně to neumí ani Toledo s kotoučema.
A je nějaký řešení, aby se to na ručku dokázalo urvat? Některý škodovky to uměj. Mně to neumí ani Toledo s kotoučema.

vhml 27.05.13 16:56:32 napsal:
→ Eidy: co tam jde udělat jinak? mě třeba na stovce jako
tradičně nebrzdí ručka. Resp brzdí, ale do smyku to neutrhnes Ten samej problém mám na eRku taky jen nemám samostavy, ale raději excentry
→ Eidy: co tam jde udělat jinak? mě třeba na stovce jako
tradičně nebrzdí ručka. Resp brzdí, ale do smyku to neutrhnes Ten samej problém mám na eRku taky jen nemám samostavy, ale raději excentry

-> vhml: No kdybys vzal složený pakny se samostavem atd. z levý strany a jenom bys je přenesl na pravou stranu. Lanko ručky by mohlo zlobit, páč je to jinak.
-> Eidy: A co tam přesně jde udělat špatně?
-> Eidy: co tam jde udělat jinak? mě třeba na stovce jako tradičně nebrzdí ručka. Resp brzdí, ale do smyku to neutrhnes
-> Petrson: Otázkou je, jestli má dobře složený pakny. Jde to totiž složit i špatně. Ono to brzdí, ale není to ono.
Mám takovej problém. Měnil sem obložení, prasátko, samostav a lanovod. A co to dělá: když zašlápnu provozní brzdu tak v pohodě a jak mile zatáhnu ručku a pustím tak začně dřít obložení o buben. A ještě jeden poznatek to lano jde pomaleji než to na druhý straně. Mohlo by být nový lano špatný? Na druhý straně je to v pohodě.
-> Aladin: Kotouče vzadu by byly super, ale na STK by asi moje nadšení nesdíleli...
Tak si kup kotouče...

Možná si buben sednul nepatrně nakřivo. Chtělo by to očistit středovou díru a náboj. Možná se to srovná po utažení kola.
Samostav jsem sklepnul, tak uvidíme až to projedu...
Mělo by s tím jít volně otáčet, něž jsi to nasadil klepl jsi do samostavu? Pak se jdi projet a párkrát zabrzdi a musí to bejt OK.
Zkoušel, ale úplně čistě to nejde. A mělo by jít volně otáčet s bubnem bez nějakého tření?
-> black.john: A zkusil si šlápnout několikrát na brzdu ? Musí si to sednout.
Tak jsem sundaval na Rapidovi bubny kvůli kontrole obložení a dolů šly v pohodě. Nasadil jsem je a o pakny nedrhnou, jen o ten rantl, co je kolem bubnu. Trochu pomohlo sice očistit buben, teď už s tím kolem alespoň otočím, ale pořád drhne. Nevíte čím by to mohlo být?