skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy 130
U 4 pístu je to celkem běžná věc. Manžeta zatlačí pístek zpět do brzdiče a při brždění musíš tuhle vůli zpět vymezovat.
-> minno: tiez si nedokazem predstavit ze by ta manzetka vyvinula vacsi tlak na vratenie piestika dnu, nez je tlak brzdovky ktora vytlaca piestik von...

-> Bukaj: manžety na piestikoch? to si nejako neviem predstaviť. To jedine ak už na moc zjazdených platničkách a kotúčoch.
Jinak teď jsem řešil totéž - měnil jsem kamarádovi na 130L hadičky, gumičky na čtyřpístech a kapalinu. Poté, co jsem systémem prolil asi litr brzdovky a pedál zabíral stále až dole jsem se odhodlal rozebrat HBV. Tam bylo vše v pořádku (preventivně jsem vyměnil gumky), ale furt to brzdilo až na podlaze. Druhý den jsem vyzkoušel vyndat desky (vždy na jedné sraně brzdiče, zajistit špalíčkem proti vyběhnutí pístků) a trochu našlapat, pak kousek vrátit pístky a desky dát natěsno. A hle, bylo po problému
takže na vině byly nové manžety čtyřpístů - potvory moc pružily a vracely pístky moc hluboko...

takže na vině byly nové manžety čtyřpístů - potvory moc pružily a vracely pístky moc hluboko...

-> Bucin:
Zatáhneš ručku a zkusíš našlapat - jestli pedál začne zabírat výš, jsou to samostavy KO :)
Zatáhneš ručku a zkusíš našlapat - jestli pedál začne zabírat výš, jsou to samostavy KO :)
Také mam ten problém že pedál jde až u zemi. Sedlé to už dávno je a předek brzdí jak vsteklej. Ručku, trn posilovače jsem taky seřídil. Ale furt to brzdí dole. Ještě se chystám na samoštely, to je už snad jediný místo kde to může kravnout. Jak zjistim zda jsou OK?
-> RALLY1976: este raz poriadne odvzdusnit a dobre skontrolovat ci netecie brzdovka zo spojov trubka/kocka... mal som tento problem a este sa tomu musim povenovat...
Ja som mal tiez takyto problem a zistil som ze mi riadne nevysuva valceky. Preto som vybral platnicky a valceky som trosku vytiahol a znova odvzdusnil a vsetko bolo v poriadku a pedal mi zabera cca 4-5cm od vrchu
Tak jsem ještě zkontroloval nastavení posilovače-trnu, vše je jak má ale pedál je stále skoro důle.Díval se mě na to mechanik a říkal že může být špatný hlavní brzdový válec-průměr.To se mě ale nezdá,na krabičce je škoda 130-136 rapid.Co vy na to?
-> MOLSO: pšššt



-> minno: chceš povedať naslinil ?



-> RALLY1976: Mal som podobný "problém" po prestavbe bŕzd na brzdy ala 130. Nechaj to chvíľu sadnúť. Ako už písal Molso, dočasne si môžeš nastaviť brzdový pedál do vyššej polohy a keď si to sadne, tak ho dáš zase nižšie. Piestiky v brzdičoch si poriadne namazal?
-> RALLY1976: dal si iny valec - nastavoval si vysku trnu z posilovaca ? pravdepodobne nie. Staci aby v tom novom valci bol v piestiku vacsi kuzel a hned sa ti rapidne predlzuje mrtvy chod pedalu.
núdzovo sa to dá doladit tou tyčkou zospodu posilovača, pedál brzdy bude vyššie ako obvykle ale ked si sadnu gumičky v 4piestoch možeš to zase naladit naspat
núdzovo sa to dá doladit tou tyčkou zospodu posilovača, pedál brzdy bude vyššie ako obvykle ale ked si sadnu gumičky v 4piestoch možeš to zase naladit naspat

-> Stepan FUN: Pedál zůstavá pořád 5cm na podlahou,na tyčku se podívám.Mě jen zaráží že předtím pedál zabíral dá se říct hned a ted' zabírá skoro až na zemi.
-> RALLY1976: Nastavení tyčky posilovače? Každopádně taky chvilku trvá, než si sednou desky. Už jsem se setkal s tím, že nový se vracely víc, než bylo zdrávo a bralo to až nad podlahou. Po pár km si to sedlo. Na druhý šlápnutí se pedál zvedne?
Zdravím,potřeboval bych poradit s brzdama ze 130.Natáhl jsem nové brzdy-trubky,hadice,repas
e posilovače,repase čtyřpístků-gumičky,pístky
,desky.Dokonce hlavní brzdový válec.Mám ve předu čtyřpísty a vzadu taky,ručku mám na samostatný okruch.Ted' k problému, všechno jsem odvzdušnil tak jak se má auto sice brzdí ale pedál mám skoro úplně dole.Sice jsem prošel vše ještě jednou ale na problém jsem nevyřešil.Nevíte někdo kde může být chyba?
Díky
