shodnost dílů Škoda 105 a 100

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 15.01.2012 do 26.12.2013, založil/a mili1
řadit dle data
22:33:32
26.12.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: Správně pane...
23:37:42
25.12.2013
stepan
-> tubelles1100: To asi nepůjde. Těhlice ze stovky má myslim větší průměr na ložiska kol, ale jistej si nejsem.
23:30:38
25.12.2013
tubelles1100
Zdravím chlapci. Mám na svém MB stovkovou nápravu po GO ale zatím jsem nenandal brzdiče. Mám k dispozici origo MB nápravy a jde mi o to, jestli nejdou přidělat (nýty, šrouby) štíty předních bubnů a následně dát bubny na přední těhlice škoda 100? Mám v plánu vet. testaci kvůli eko, jinak bych na bubny nepomyslel. Vím že mají jiný průměry svisláků, takže jestli to přehodit celý (spodní ramena, těhlice, buben MB) a nebo čistě jen vrazit bubny na š100 nápravu. Nebo mám radši dát kotouče a spoléhat se na to že to projde? Díky za radu
13:00:19
21.02.2012
Pavel P..
-> palinator: 120
12:40:15
21.02.2012
palinator
Hmm, a tohle je na co?

aukro.cz/show_item.php?it em=21573...
15:30:31
20.02.2012
suri
-> Jozka: bez tak len sám vieš čo tam máš a to ti nikto nevezme
15:28:29
20.02.2012
Jozka
-> suri: OK, asi to tak dopadne - ono to tak pro mě bude i nejjednodušší..
15:22:35
20.02.2012
suri
-> Jozka: ja by som to dal na 10,9 skrutky , osústružil im hlavy , samoistiace matice a poprdeli , tie nity sa budú stále uvoľnovať po čase , aspoň teda tehlice čo som ja mal boli voľné . To bola tiež taká skladačka - 100 čepy a nanitované mb štíty
15:18:58
20.02.2012
Jozka
-> David.: Věděl - po krátkém zamyšlení se..4

-> suri: Asi tak... zkusím najít podle norem starých - nových vhodný nýty (nikdo v okolí origo bohužel nemá), když neklapne, půjdu do šroubů. Nakonec "buchty" na zadní ramena taky normálně šroubuju a na nich jsou ty šrouby vidět daleko víc..
15:11:07
20.02.2012
suri
-> Jozka: urobiť pevnostnú skrutku na sústruhu jej stočiť hlavu , a zvnútra dať matku ? viem že originalita je hodne ale toto od von bude origo a vnútri to nevidí nik ... alebo hold nity a hrať sa
15:08:40
20.02.2012
David.
-> Jozka: jak jsem psal MB a 100/110 zase tak moc neznám,ale ty jsi nejspíš věděl že jsou to ty které jsi potřeboval4
15:03:10
20.02.2012
Jozka
-> suri: Nu, viděl jsem i jetý originály obvařený, protože se nýty provozem uvolnily, tak se do toho nechci pouštět amatérsky a hledám někoho s výbavou, kdo to má zmáknutý.. Ohřev v oceli a tomhle kalibru nýtu už taky asi bude potřeba. Nebýt to pro MBX, asi bych upravil zahloubení a dal pevnostní šrouby, takhle budu prudit známý - už se na ty kyselý ksichty těším ("zas ty tvoje embéčka, že to nedáš do šrotu..").
14:51:49
20.02.2012
suri
-> Jozka: no ja som to na MB videl zo štítom aj bez , ale ešte nikoho som nevidel to nitovať , nestačili by skrutky ? Inak to nemôže byť problém , podľa katalogu odpovedajúce oceľové nity , zohnať hlavičníky a dať to niekomu zanitovať pod lis . Prípadne zistiť či pri tom type nie je nutné aj nahrievanie .
14:47:55
20.02.2012
Jozka
-> suri: 3..na mě totiž po otevření vyskočila ta fotka, kde jsou MB omylem uvedený jako Š100 a já se právě aktuálně chci pustit do zbytku přední nápravy a úplně stejný mám nový vychystaný k nanýtování štítů.. teda jestli seženu nýty a nejlíp i nýtovače - ještě jsem nikdy nedělal.
14:34:43
20.02.2012
suri
-> Jozka: tu by to každý uzavrel tak že MB-120 rovnaké a hotovo ..
11:17:18
20.02.2012
Jozka
-> suri: Ještě že jste tu MB těhlici uvedli na pravou míru, úplně jsem se vyděsil..4.

-> Gryzly: Má pravdu kolega, kupodivu ta útlost nepraskala u MB, zato konce svisláků často a u kila ještě častěji, pokud vím - buď se delší excentr dal hůře promazávat či co nebo - jak tvrdili staří plejeři, ubráním mazacích míst celá ta soustava "ztuhla" a časem jí podlehla únavovému lomu.
11:02:29
19.02.2012
suri
-> Gryzly: údajne tiež ale ktovie ako to bolo , predsa sú tam bubny a možno aj iné namáhanie na krut a ostatné veci ... častá vec je zlomený zvislák dole , v spodnej hlavici je excentrická vložka a kto pravidelne nemazal ju zadrel , a čep pri pružení ťahalo dovtedy až praskol , potom na 120 dali silentblok
10:47:14
19.02.2012
Gryzly
-> suri: a ty teňoučké u 1000MB neměli problém s praskáním?
19:07:01
18.02.2012
suri
-> stepan: 4
18:00:44
18.02.2012
stepan
-> suri: Přesně tak.
12:06:31
18.02.2012
suri
-> David.: nie je stejné , 1000 je iné , 100 je iné , 120 je iné a hotovo ! kto tvrdí opak tak to ešte asi nevidel
12:03:48
18.02.2012
David.
-> suri: -> afro100: ok, díky za opravu, ve stovkách a MBčkách nejsem zase tak zběhlý,ale opravdu je to stejný když u 100/110 je to pod číslem 111-XXXXXX a u 105/120 pod číslem 113-XXXXXX?
12:01:55
18.02.2012
suri
-> afro100: ja tvrdím nemá a mám skúsenosť :D



na 100 sa dá ten krúžok za ložiskom sundať , a nie je tam rádius - preto aj iné ložisko tam ide proti 120 . 100 čepy praskali , tak isto ako aj spodné zatuhlé excentre
12:00:29
18.02.2012
afro100
-> suri: ma, nema ... ja mam rovnake
11:59:37
18.02.2012
suri
-> afro100: nemá
11:59:18
18.02.2012
afro100
-> David.: ta spodna je na MB, kilo ma rovnaku tehlicu ako 105/120
11:59:15
18.02.2012
suri
-> David.: nechem uraziť ale to dole nie je 100-110 ale 1000MB , 100 má priemery ložísk aj čepu rovnaké ako 120 , len zadné ložisko je iné /120 má zaoblené PLC , 100 má tuším 30 206 - neviem už isto / a 100 má tú podložku kde dosadá tesniaci krúžok sundavaciu a bez rádiusu na konci - preto tie čepy praskali



to dole má tenký čep , je to MB , malo iné ložiská , zrejme nejaká náhrada bez štítu a asi aj bez mazníc hore
11:55:03
18.02.2012
David.
horní je 105,120 atd. stejné pro užovku i eMko, tam se líší pouze náboj užovka/eMko

spodní š 100/110
zvětšit shodnost dílů Škoda 105 a 100 - obrázek od David. vložen 18.02.2012 11:55:03
upraveno 1x, naposled 18.02.2012 11:56:53
11:50:15
18.02.2012
stepan
-> Vít Heřman: Těhlice emková má zaoblení větší na jednom místě a dává se na ni jiný vnitřní ložisko kola. Náboj se liší právě nákružkem.
02:21:35
18.02.2012
dragon_cb_cz
-> stepan: U těhlice nevím jaké byly změny mezi emkem a užovkou, náboj se myslím liší kalibrovaným nákružkem pro středový otvor disku?
21:17:01
17.02.2012
mili1
dík za info6
19:49:58
17.02.2012
stepan
-> Vít Heřman: Na emku je i jiná těhlice, náboj...
17:01:39
17.02.2012
dragon_cb_cz
-> mili1: Pokud ti jde o vyloženě shodu, tak s užovkou je shodné:



1) přední nápravnice, horní ramena, kompletní řízení včetně převodky, štíty brzd, držáky brzdičů, asi kotouče (myslím že 100ka měla trošičku jiné ale nejsem si tím 100% jistý - tuším že tam bylo pár mm tloušťky navíc - každopádně jsou 100% záměnné), držáky tlumičů a nějaké další blbosti okolo.



2) zadní šavle (podélné rameno) včetně všech příložek a pod, kompletní polonáprava včetně brzdového ústrojí - jediný rozdíl je v tom že 105ka má samostavy a kilo excentry (a tudíž asi bude trochu odlišný i brzdový štít - 105ka tam nebude mít díry na excentry), myslím že i lanovody ručky jsou stejné.



Obecně platí, že pokud se koukneš do 105/120 katalogu a katalogové číslo začíná 110- nebo 111-, tak je to shodné s kilem/MB.



Pokud jde o "záměnnost", tak jako celek bez problémů celá přední náprava a většina podkompletů - spodní ramena (za předpoklady použití odpovídající spodní hlavice s excentrem), brzdiče atd atd atd. Na zadku už jsem to popsal, tam je jediný rozdíl excentr/samostav. Bez problémů jde taktéž dát do kila libovolná mokrá 4kvaltová převodovka, motor jako celek to je snad jasné, jako dílčí části jsou záměnné hlavy válců (105 na 100 motor, 120 na 110 motor, 120LS na 110R/LS motor), věci okolo elektriky (startér, alternátor, cívka, rozdělovač), s trochou boje lze osadit i dvoukomorový karburátor.



Prakticky jediný díl který se týká podvozku/brzd který je u kila vyloženě problematický je hlavní brzdový válec - ten s řadou 742 záměnný není a měnit se musí skoro na každém autě. Dá se sehnat druhovýroba (kvalita kus od kusu - mě už drží několik let, ale moc nejezdím), případně na aukru se čas od času objeví originál (cena okolo 1000 Kč).



Ze široké 105ky toho je záměnného o něco míň - ze seznamu co jsem uved vyškrtni ramena přední nápravy, nápravnici, kompletní řízení, zadní poloosy, nohavice a lanovody.
upraveno 1x, naposled 17.02.2012 17:03:15
11:09:37
17.02.2012
stepan
-> mili1: Na široký toho stejnýho moc není, tak kotouče, držáky třmenů, destičky, kozlíky a vnější ložiska předních kol, vzadu ramena, bubny, prasátka, pakny a ložiska, jinak asi jen drobnosti jestli sem na nic nezapomněl, ale dost dílů jde zaměnit, nebo jdou celý nápravy z emka do stovky s mírnejma úpravama.
10:30:21
17.02.2012
mili1
takže ze široké vůbec nic??
18:04:00
16.01.2012
afro100
mili1 15.01.12 18:01:54 napsal:

i na široké?
to tazko
18:52:12
15.01.2012
Vojťas
-> Mr.Lumpy: tojo, ale je to dobre pripomenout ;)
18:35:52
15.01.2012
Mr.Lumpy
-> Vojťas: ale co není stejné, je záměnné
18:20:51
15.01.2012
Vojťas
-> vhml: dyt ma jiny spodni ramena na naprave,excentry vzadu, predni brzdice taky nejsou uplne stejny, tak ze ne tak uplne vsechno.
18:01:54
15.01.2012
mili1
i na široké?
18:00:33
15.01.2012
vhml
Vicemene krome kastle je vsechno stejný... :-D
upraveno 1x, naposled 15.01.2012 18:00:42
17:30:18
15.01.2012
mili1
díky4
17:29:35
15.01.2012
j_j
jestli tou 105tkou myslíš užovku pro porovnání se stovkou je dost věcí stejných...hodně věcí motoru, poloosy, pakny, brzdy, díly náprav atd.
17:25:13
15.01.2012
mili1
jsou nějaké díly shodné,co se týče podvozku brzdy a atd?
Extreme Tyres