skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sekvenční převodovka
Já chápu, že řazení tlačítkama je lepší, rychlejší, přesnější a má kladný vliv na životnost převodovky. Ale radši se dívám na videa a klasickým fofrklackem (nejlépe sekvencí) a stejně tak to mám s tím, čím bych se svezl nejradši
-> Tuner#2: klacek je klacek , ty pádla mi ani nějak nesedí. ono když si to vezmeš , vše je o penězích a když jsou prachy tak bych si taky třebas do škodovky udělal telemetrii s předvolbou , ale to už je pak auto pro cvičený opice viz Z350 ta ti řadí a brzdí dle otáček motoru a otáček kol ... a povoluje ti plyn na hranici prokluzu - pak o čem to je to už mohu sedět doma u simulátoru ..
-> MVM: jj přesně , neboj tyto ojeb systémy znám a když je vidím na dílně tak je mi zle - stojí to prachy a prachy a prachy a když se to sr.. tak pořádně mimochodem galardo jsem jedno kuchal a je tam ´´kopie´´ z ferrka 430 ( dokonce stejnej výrobce) magneti mareli.
ale dost o tomto masakru
ale dost o tomto masakru
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.03.16 19:47:09: To, že ta Laděna jede líp než Škodovky, se bohužel od dob kdy se ta auta prodávala nová vůbec nezměnilo.

-> Jirik_Tuňák1983 04.03.16 17:02:00: Ferrari F430 i když v módu automatu, tak pádla jsem si ošahal, pak Porsche Panamera, PC simulátory, seděl jsem v Bohouškovo RHčku a v Petrovo LRu se sekvencí, kitové Feldě co má Kamil ze speedpra, atd. atd. Pádla jsou sice rychlepší a neodvádí ruce z volantu, ale klasická sekvence více vtáhne do děje a je to blíže klasickému Háčku...
A řadit se dá i v zatáčce když se to umí
A řadit se dá i v zatáčce když se to umí

-> Klubko_: Tak jak naznačil -> Tuner#2: Je možnost řadit ve výjezdu ze zatáčky a mít přitom obě ruce na volantu(ideálně a správně by to řazení nahoru i dolu mělo být výdycky až s narovnanýma kolama),stejně tak jako při brždění..i když tam si tyhle skoro závodní převodovky žijí svůj vlastní život.. jednak s mezyplyny,jednak tam ten daný kvalt zařadí až je to bezpečný atd.. Je větší kontrola nad autem,nesundáváš jednu ruku z volantu a tím se dopouštíš méně chyb na trati. To řazení může být i mezi dvěma navazujícíma zatáčkama a to auto je tudíž tím přeřazením neklidnější a je potřeba jej zkrotit...
Pádlo jako takový se používalo jen třeba na levou ruku u F3 kde se rozpojovalo tímto zapalování a mohl se držet plný plyn,pravá ruka mechanicky sekvenčně řadí. Nebo se pádlo na levou ruku používá jako spojka pouze na odstartování ..
Pádlo jako takový se používalo jen třeba na levou ruku u F3 kde se rozpojovalo tímto zapalování a mohl se držet plný plyn,pravá ruka mechanicky sekvenčně řadí. Nebo se pádlo na levou ruku používá jako spojka pouze na odstartování ..

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.03.16 16:51:16: A v čom please? 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.03.16 16:06:40: Ty už jsi s tím někdy jel?
-> Klubko_ 04.03.16 11:09:22: ze umi sahnout na padlo i se zatocenym volantem. Proto nektery auta hlavne v rallye maji celoobvodovy kruh, ale treba me je stejne nejblizsi strkani do klacku.
-> MVM 02.03.16 17:39:28: "Ti co to umí můžou řadi v oblouku" vysvětli pls.
-> djmaso 03.03.16 08:20:10: No robota má i Gallardo (Audi R8) a nechápu kdo toto neštěstí mohl vymyslet navíc to vyžaduje i souhru elektrohydraulicky ovládaný spojky ..zkrátka tragedie (no hlavně že pádýlka) Přímořazený Holinger/Getrag na Porsche RSR co do střev,převodování zlatý. Sice kit na pneumatický ovládání 10tis Euro.. ale celá řj a elektronika zabrala celý místo u spolujezdce a taky se jim to v začátku přehřívalo . tak v evo verzi byl megavětrák ..V jednodušším řešení je síla..
-> MVM: robotizovanou má ferrari a více poruchovou věc jsem na tom autě neviděl a těch voserů co je kolem toho .....
no a jak píšeš na GT3 máme sekvenci - kompresor co tlačí 3B a karbonovej vzduchojem ( velkej jako 2kg hasičák) dříve jsme měli problém s kompresorem po 2hod jízdy s chlazením, ale dnes už to dává í 6hodinovky (přivedl se na nej vzduch ze spodku auta.
řadí to cca 2xrychleji než hydraulika
no a jak píšeš na GT3 máme sekvenci - kompresor co tlačí 3B a karbonovej vzduchojem ( velkej jako 2kg hasičák) dříve jsme měli problém s kompresorem po 2hod jízdy s chlazením, ale dnes už to dává í 6hodinovky (přivedl se na nej vzduch ze spodku auta.
řadí to cca 2xrychleji než hydraulika
-> Luky 29.02.16 21:35:12: Pneumatický ovládání se používá hodně u sekvenčních převodovek,potom u moto agregátů kde je převodovka společná atd. Tam bývá ale vzduchojem se stlačeným vzduchem Tohle má kompresorek a servisovat auto s tímhle aby to odjelo spolehlivě šestihodinovku - no nevím.. Hydraulika se zase používá u robotizovaných a přitom se ovládá pádly stejně jako to může být dvojspojka. Pádla jsou dneska všude (je to pro blbce,rychlejší,je to dražšší,a Ti co to umí můžou řadi v oblouku.Spolehlivost klasický sekvenčky přímo řazený je ale pořád obrovská..

-> Luky: To není hydraulika... Pneumatika se používá. ČVUŤáci na FS s tím řadili už před lety... ale tam je teda systém u řazení o mnoho jednodušší...
-> Luky: pomalé
-> Bery: plnohodnotná verze by byla cca 20cm dlouhá :) a i s čidlama
-> Bery 16.11.15 20:55:57: Jo to už sedí 

-> Tuner#2: 80 hewland,160 sekvence - oprava...170.
-> Bery 16.11.15 17:34:20: 80? To uz by to v aute melo vic lidi 

Uznavam,ze dat 80 za sekvenci je dost.ale nez mit takovy mechanicky hupcuk v aute,to radsi radit nesekvencne s upravenou kulisou za 120-150 ms...
-> MVM: pádla pod volat = zrychlení :D
-> djmaso: Však já si to taky tak myslel.. Původně jsi dával jen fotku tý skříně zvenku. S tím Kalmarem by to nejspíš ochotně fungovalo. Co byl Tvůj záměr? Zrychlit řazení nebo zabránit špatnýmu přeřazení?
-> MVM: tak taky k tomuto byl plánován www.motorsportshop.cz/pro
duct/.../5dog_kit_prevodov
ky_skoda_130llr.html
-> MVM 16.11.15 09:31:29: však já to vyrábět neplánuju, na synchronizovaný převodovce to je nesmysl. Jen mě zajímalo, kterak je to řešný.
-> vhml: Nejsu moc optimista z kombinace sekvence a synchronních převodů. Navíc i při snaze o co největší mechanickou přesnost výroby je nutný zacovat určitý vůle. A právě vůle,prodleva přeřazení na jištění synchronizace - z mojího pohledu přínos žádný.. Leč zajímavý to technicky bezpochyby je 

-> vhml: jsem z plzně severu - není problém jsem na dílně od pá do ne
-> djmaso 15.11.15 20:12:56: Jasný, chápu. Já nad tím kolikrát už přemejšlel, ale vždy jsem to zavrhnul s tím, že by to bylo příliš komplikovaný.
-> vhml: ono to není moc jednoduchý, ale zase to není tam moc složitý - ale byl na tom nějakej čas, sorry fotky dávat nebudu, ale rád ti to ukáži :)
-> djmaso 15.11.15 19:13:44: kterak to bylo řešený uvnitř? Máš nějakou fotku? Nebo je to tajný? Vyrábět to neplánuju, čistě akademickej zájem.
-> MVM: musíš mít dloouhej, dělovej vrták 

-> MVM: predvrtavak si skusal ?

-> MVM: 

-> djmaso:
Jasně tomu rozumím, před chvílí jsem zalomil vrták 7,62mm Nějak se mi nedaří vyvrtat tak dlouhou dírku.. 


-> MVM: -> MVM 15.11.15 19:25:40: :) neboj na to je 58 pod postelí :)
-> djmaso: Člověče klobouk dolů za tu trpělivost a šikovnost tohle sestrojit
Na druhou stranu vzhledem k situaci v Evropě bych neprodával,přidal hlaveň,vratný ústojí,závěr a zásobník, a máš slušný kulomet 


-> djmaso 15.11.15 19:13:44: jj, našel jsem
-> djmaso 15.11.15 19:15:17: děkuju za nabídku, jako byla by to frajeřina, ale neměl bych čas to dodělat
Ale třeba se někdo chytne 

-> djmaso 15.11.15 19:15:17: děkuju za nabídku, jako byla by to frajeřina, ale neměl bych čas to dodělat


-> Antony: mohu odprodat - nebyl čas dotáhnout do finále , nyní už nepotřebuji :)
-> Eidy: díky, nalezeno 

-> Antony: Myslím, že to byl Djmaso.
Vytáhnu tohle téma. V týdnu jsem si, ani nevím jak, nějak vzpoměl, že tu kdysi dávno někdo řešil mechanickej převod na klasickou špajsku. Fofr klacek chodil dopředu-dozadu a ono to převádělo na pohyb alá klasický "Háčko" Nepamatujete to někdo? 

Není potřeba dostat do auta celou převodovku z motorky , ale pouze systém řazení kvaltů. v novějších motorkách to obstarává válec s vyfrézovanou drážkou , a třeba starý jawy měli rovný kus plechu. stejně tak válec s drážkami používají tady www.kaps-transmissions.co
m/news-kaps/jak_funguje_se
kvencni_prevodovka-930.htm
l
samozřejmě je problém s pevností materiálu , s místem v převodovce , a kdoví s čím ještě , ale proto je tady to vlákno založeno ne ?
Já nejsem strojař , ve spoustě problémů s tím spojených se nevyznám ale určitě je zde spoustu lidí kteří by tyhle otázky dokázali zodpovědět.
samozřejmě je problém s pevností materiálu , s místem v převodovce , a kdoví s čím ještě , ale proto je tady to vlákno založeno ne ?
Já nejsem strojař , ve spoustě problémů s tím spojených se nevyznám ale určitě je zde spoustu lidí kteří by tyhle otázky dokázali zodpovědět.
Náááhodou.... Taky při přojížďkách na motorce vždycky přemýšlím, jestli by to šlo napáchat do auta. Jen nevim co by s tim udělal krouťák. Mám v motorce asi 60 koní, točí to k 8 000 ot/min, maximálka někde ke 180km/h - do málo upravené škodovky by to šlo, ne?
Jen se obávám, že případná úprava by tak snadná nebyla
Doma mkrnu na fotky, taky jsem to auto viděl se sekvencí v Hořovicích na letišti, ale nevím jestli jsem fotil


Doma mkrnu na fotky, taky jsem to auto viděl se sekvencí v Hořovicích na letišti, ale nevím jestli jsem fotil
-> Tuner#2: hele já to tady myslím obecně,dovedeš jsem něco novýho a většina lidí to zde spíše zkrytizuje,on má pravdu sekvence na motorce funguje od ty doby co jsou a to je pravda,jiná věc je to zrealizovat,já se tu nehodlám s nikým dohadovat a určitě ne s tebou,myslím že mi si všechno vyřikali a teď si auta jen navzájem chválíme a tak to doufám zůstane


-> pistaa 11.01.12 18:30:34: Já si počkám na nabídku od konkurence
-> David V6 11.01.12 20:40:22: Ale no tak Davide buď spravedlivej... Pokud si vzpomínám měl jsem kdysi problém s ramenama a jejich kvalitou, ale zároveň jsem třeba namátkou jak první upozornil na polep kapoty a pochválil perfektní nápad hodící se k Tvému autu. Nebo už jsi sklouznul taky ke skupince lidí co musí převrátit vše co napíšu?

-> David V6 11.01.12 20:40:22: Ale no tak Davide buď spravedlivej... Pokud si vzpomínám měl jsem kdysi problém s ramenama a jejich kvalitou, ale zároveň jsem třeba namátkou jak první upozornil na polep kapoty a pochválil perfektní nápad hodící se k Tvému autu. Nebo už jsi sklouznul taky ke skupince lidí co musí převrátit vše co napíšu?
-> David V6: asi máš pravdu.
-> TooM-As: přemýšlím proč se vůbec snažíš tady v tý "konkurenci" něco prosazovat,udělej si to doma sám a pak to tu ukaž a když to bude fungovat tak ti to tady stejně pomluví,já už jsem žádný inovace nedávám a mám klid
