
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výměna synchronů
osobne mam hridel nabodovanou na 4 mistech a musim rict ze zatim povolily jen zuby na diferaku 

-> TechniX: Jo taky se dá, ale proč řešit sundavání a nandavání ložiska+4 rychlostního stupně+ trubku, když 3 body cočka udělají stejnou službu

Když tu řešíte tu převodovku ten třetí stupeň - zavaření. Nedělá se náhodou i ta rozperná trubka misto toho abych to musel vařit ???
V živote som nevidel ako sa tá trojka zavára, tak som to takto, najskor na 4 bodoch zavaril a potom kukám, že ked už sa s tým babrem, tak nech to stojí zato. Varil som COčkom takže najkého prehriatia materialu sa nebojím
-> Majklsto: Dobrá práce, ale stačilo to opravdu jen bodnout na dvou nebo třech místech, prasknutí se neobávej, toto má odježděno přes 10 let
-> Majklsto 11.10.13 08:18:42: To už by moc dlouho nejezdilo 

-> minno: no, tak to ma heftnute poriadne, snad to nepraskne aj s celym hriadelom 

-> Majklsto: Jsem zvědavej, jestli ta hřídel ve svaru ukroutí nebo ne :) Ale asi ne.
-> Majklsto: ou, to stačilo 1-2x bodnúť :)
Tak som to nejak celé poskladal, povaril a zložil, uvidíme čo to povie ked to bude v aute. Pre zaujmavost pridávam fotku diferáku z prevodovky ktorú som kedysi jazdil ale pre nadmernú vôlu som ju vyradil. Teraz som ju rozobral a slúžila ako darca orgánov
-> Majklsto 07.10.13 21:13:37: vylomené zubky na synchronej spojke dobré nie sú , takisto ošlahané a otupené , to je hlavný prvok hladkého radenia po synchrone . Synchrony viz kolegovia
-> saskyn2: Tak to teda všetko bodnem nech je istota že sa to nikam nehne.
Dnes by som to mal hotovo, ale zistil som že stovková prevodovka má okrem iného stáleho prevodu aj inak riešené osadenie koliesok na hriadeli čiže niesú zámenné :/
Zajtra rozoberiem inú na diely
Dnes by som to mal hotovo, ale zistil som že stovková prevodovka má okrem iného stáleho prevodu aj inak riešené osadenie koliesok na hriadeli čiže niesú zámenné :/
Zajtra rozoberiem inú na diely
-> Majklsto: Ano pokud máš trochu silnější motor nebo slušnou spojku tak trojka na předloze má tendenci se posouvat, stačí to bodnout a už se nehne, jj čep satelitů je chycenej jedním šroubem ale také se stává že se to rozpadne, pokud nebudeš potom někdy potřebovat diferák rozebírat tak je lepší to zavařit(na tělo)
-> saskyn2: No nejaké úpravy som neplánoval, ale zavarenie trojky a bodnutie trnu na diferáku to by som fakt mohol urobit. Trojkové koliesko má snahu sa posúvat a preto sa boduje? A čo sa týka trnu v diferáku, asi myslíč čap satelitov. Mám bodnút rovno čap o telo diferáku? To koliesko skúsim vymenit a synchróny tam nasekám najlepšie čo vyberiem s iných jazdených kúskov.
-> Majklsto: Na normální ježdění to ničemu vadit nebude, ale pokud to máš na závody tak bych to neriskoval. Budeš převodovku nějak upravovat? Být tebou tak bych zavařil 3ku a bodnul trn v diferáku, + nové synchrony, to je to nejjednodušší čím se dá životnost převodovky trochu prodloužit
-> minno: Úplně to samé jako neochcaná převodovka od oleje=dobrá převodovka
o stavu to taky napoví
Jde to úplně jednoduše vyzkoušet na hřídeli bez rozebrání.


-> vhml: -> saskyn2: hohoho :-) Netvrdím, že je to 100% dokonalé posúdenie, ale určite čo to o synchróne napovie. Ono to v rukách až tak moc dobre zas skúšať nejde.
Takže čo sa týka synchrónov, tak už v tom mám jasno.Ďakujem
A čo ten odlomený zúbok? Vadí, nevadí? Vymenit alebo nechat tak? Bojím sa to menit, pretože som nič také norobil a rád by som aby to ešte niekedy fungovalo
A čo ten odlomený zúbok? Vadí, nevadí? Vymenit alebo nechat tak? Bojím sa to menit, pretože som nič také norobil a rád by som aby to ešte niekedy fungovalo
-> minno: Jenže to není pravidlo, to bys rovnou tu převodovku nemusel půlit a posuzovat to podle toho že když není oblitá od oleje tak bude v dobrém stavu, zpravidla když je zvenku převodovka čistá tak bývá dobrá
Hlavně asi nechápu co je na tom za problém ten synchron zkusit když už je to stejně rozhozený. Zbytek ti popsal vhml.

-> minno 07.10.13 14:37:23: Nedá :-)
Vždy musíš spárovat synchron s kolečkem. I nové synchrony přebírám a vybírám ke každému kolečku ten správný. U nového naopak hrozí že bude brzdit moc - bude se zasekávat. Pak to řadí přes zuby i nahoru.
Vždy musíš spárovat synchron s kolečkem. I nové synchrony přebírám a vybírám ke každému kolečku ten správný. U nového naopak hrozí že bude brzdit moc - bude se zasekávat. Pak to řadí přes zuby i nahoru.
-> saskyn2: je ale pravda že synchróny s nevymačkanými zobáčikmi majú spravidla ešte aj dobrú brzdnú schopnosť, takže relatívne sa to podľa toho posudzovať dá.
-> Majklsto: Přesně jak píše vhml, z fotky poznáš úplný houno, ale aspon napíšeš že tomu nerozumíš to se cení, si pamatuju si jak tady někdo nabízel opravy převodovek a pak taky psal že stav synchronu poznáš podle omačkání zobáčků, to mě fakt pobavilo:)
-> vhml: Aha, no skusim. Priznávam, že prevodovkám hovno rozumiem, ale nemám nikoho kto by sa mi na to mrkol, tak sa v tom vrtám sám.
ked som tak pozeral po celkovom stave ozubenia tak som narazil na toto. Neviem či je to dobre vidiet, ale jeden ten zúbok alebo ako to nazvat je odlomený. Neviem načo tam slúži a preto neviem či to môžem nechat ako to je alebo to mám račej vymenit?
-> Majklsto 07.10.13 12:35:02: především je potřeba zkusit jak na kolečku brzdí. Musí mít co největší odpor, ale nesmí se zaseknout.
Pridám sa do tejot diskusie, pretože to trochu súvisí aj s mojim problémom. Nakolko mi pomaly umiera prevodovka v aute na závody tak som si zohnal druhú, že ju pretesním, vymením synchróny a celkove nachystám na použitie. Chcel by som vediet váš názor na stav synchrónov, podla mna sú ešte vcelku ok, a ešte to niečo vydrží.
-> skodovak: daj foto
-> Petr Volfik: právě že ok
-> skodovak: Ty synchrony jsou opravdu dobry? Neojížděj se ze vnitřku (myslel jsem si to dřív) ale na těch zubech venku.
Tak po rozdělání je ta jednička dvojka divná celá,zuby omleté nejsou,synchrony na obou místech dobré,ale celému se tomu nechce to brzdit,ani po výměně mezi sebo na rozdílných hřídelích.Nový synchron trošku brzdí lépe,ale otázka zda to pomůže a najak dlouho
znám převodovky co jdou i bez,nebo s nějakým,tahle ne...zrada je prostě v ní
-> skodovak:
Tak malej meziplyn. Z mý zkušenosti je potřeba Š120 rvát meziplynem o něco výše, než dnešní auta.
Tak malej meziplyn. Z mý zkušenosti je potřeba Š120 rvát meziplynem o něco výše, než dnešní auta.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jedu,zmáčknu,vyřadim,pust
im,meziplyn,zmáčknu zařadim..
-> skodovak 07.06.12 13:44:25: Tak ten meziplyn nedelas spravne.
Jinak rozebranim ji muzes dost ublizit, je to loterie.
Jinak rozebranim ji muzes dost ublizit, je to loterie.
-> Urbi: jo to je to vím,mám ji ve 125ce druhé :-) teda origo na mokrých pol.
Zkusím,radši bych i nějak rozumě zaplatil než to pojebat. Motor si udělám,ale tohle je pro mě utopie
Zkusím,radši bych i nějak rozumě zaplatil než to pojebat. Motor si udělám,ale tohle je pro mě utopie
-> skodovak: Jo to by teda určitě byla, na složení 4,22 suché z 3,9 nic není, jen se musí pár věci dodržet a něco vymezit správně ze zkušenosti a ty má hodně dobré Vrba, už jich několik složil a všechny šlapou perfekt. Zkus mu třeba napsat, s 4,22 je to úplně jiné svezení...
-> Urbi: se stř. podložkama každopádně počítám,jinak nevím nemám s tím zkušenosti. Díly mám děkuji za nabídku,včera jsem rozebral převodovku u které bylo vše ok,jel jsem jí než praskl čep difu,v tom jsou díly dobré,jak synchrony tak ostatní.Jen to zkrátka nechci pokurvit,dost jsem tady toho četl a zas uplně tak sranda to zřejmě není.Nechci to dělat stokrát a hlavně jak říkám je to origo převodovka a jinak funguje ok ani nehučí..
Pár dalších převodovek mám taky :-) původně jsem chtěl udělat krátkou 4.22,ale to je pak uplně vše jinak,na sprinty by byla lepší,zhruba k tomu motoru co jsem ti psal..
Pár dalších převodovek mám taky :-) původně jsem chtěl udělat krátkou 4.22,ale to je pak uplně vše jinak,na sprinty by byla lepší,zhruba k tomu motoru co jsem ti psal..
-> skodovak: Je dost možné že pomůže jen výměna sychnronu, nějaké jeté ale v perfektním stavu jen ze 4 kol 4q převodovek mám, pokud by si chtěl poslat. Jestli bude potřeba vyměnit sychnroní spojku i kola zjistíš až při otevření dle toho v jakém stavu budou ty malé zoubky díky kterým to zapadá...uvidíš hned po rozpůlení. Ze zkušenosti by měl stačit jen přímo ten synchronní kroužek pokud nebudou tu zoubky úplně šrot. Před rozberáním si zkus změřit zubou vůli diferenciálu, at ji pak nastavíš cca stejně, nebo minimálně si dobře poznač kolik podložek bylo z jaké strany pod bočními víky diferenciálu a dej je určitě stejně.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: olej tam samozřejmě mám,nějaký Sunoco upřesnit můžu pak.. s meziplynem nebo bez dvojka prostě když je to vytočený nejde..
-> skodovak: Mas oil, kterej tam patri? Mas tam vubec nejakej? Nebo se nauc jezdit s meziplynem.
-> skodovak: ja nevim,jaka rychlost te zlobi....
-> jarda.u1: takže defacto celá 1-2 nebo jak ono je to tam..a protikola jsou zřejmě neměnná že?..
-> skodovak: vymenil bych synchron i kolo a popripade i synchronni spojku
Jen stručnej dotaz "zatím" když mi nejde za vyšších otáček na suchém 5q řadit ani podřazovat,tedy jde ale přes zoubky,bude to teoreticky jen synchron,nebo to může dělat i něco víc? jinak převodovka funguje celá dobře.. dík
Jen par rad,ja se delal nedavno 2x 5q a chdi v poho a nehuci.U jednoho sem menil to dvojity konosovy lozisko na hrideli a v pohode sem to nastavil i bez specialnich pripravku.Musi se to ale slozit tak jak to bylo,hlavne pozor na vymezovaci podlozky na loziskach a na kulicky a perka u synchronu.Pri rozebirani 5Q je dobry kdyz se povoluje matka na hrusce,zaradit 1 + 5 qalt a prevodovka je krasne zakousnuta a kolecka se ani nehnou.Je taky dobry skouknout zasouvani zpatecky aby to sedelo na zuby.
->Tomaš SK: Ja chodim na dovolenu do Slovenska
,do Bratislavy..jednou som tam už utratil 5000SKK na opravy..ako cudzinec,mam to bez DPH,a v porovnaniu z cenamy v Chorvatsku sa to oplati..prevodovka? to už neviem..
->Gryzly: V autorizovanem servisu Škodovek by to sehnaly asi objednavkou z Čech,co by me prišlo pekne draho..jasne,našly by tam krome synchronu ešte milion veci co by chtely spravit i když jsem ja to neplanoval,jen aby me co vic odreli..to bych radši sehnal dily sam..jen kdyby na to rozebirani prevodovky nechteli tolik..vim že to neni jednoducha praca,ale pul moje mesične vyplaty pro pracu od asi 2 dni ,nebo kolik to obvykle trva ?

->Gryzly: V autorizovanem servisu Škodovek by to sehnaly asi objednavkou z Čech,co by me prišlo pekne draho..jasne,našly by tam krome synchronu ešte milion veci co by chtely spravit i když jsem ja to neplanoval,jen aby me co vic odreli..to bych radši sehnal dily sam..jen kdyby na to rozebirani prevodovky nechteli tolik..vim že to neni jednoducha praca,ale pul moje mesične vyplaty pro pracu od asi 2 dni ,nebo kolik to obvykle trva ?