
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovej olej
-> tunerlada: ja ho mam v 5q a spokojnost .... len som ho uz pootm nevedel nikde zohnat 

chci se pro jistotu opýtat.. do 4q tedy nalít www.autokelly.cz/Catalog.
aspx ?
-> minno: jj, stačilo otvorit Andrta
aj tak diky 


-> Westas: samozrejme až po.
Dobrý večer
Nakoľko vyteká prevodový olej pri zložení nohavice? Kúpil som olej no mám aj poloosy na výmenu tak by som rád vedel že či mám meniť olej v prevodovke pred výmenou poloôs, alebo radšej po. ďakuje. 


-> minno: tak to je jako u motorových... no prave jen 75W
tendle:
www.superoleje.cz/mogul-t rans-sae-75w-1l
to bych nerekl s tema km, ostatní si jen mysleji, ze auto ma najeto podstatne min :) a on opak je pravdou, tyto km někdo najezdi za 5 let a bezne za 15let a muj rapid ma 26 let, takze najezd je podprumerny, ja jsem s tim jen trochu hnul, abych to priblizil prumeru
soused mel na š130 taky 500tis. km, ale kvůli zanedbane udrzbe ji nechal sešrotovat, nejhorsi byla koroze, převodovku pry mel puvodni a OK, motor 130 mel 2 GO a uz pry potreboval dalsi
tendle:
www.superoleje.cz/mogul-t rans-sae-75w-1l
to bych nerekl s tema km, ostatní si jen mysleji, ze auto ma najeto podstatne min :) a on opak je pravdou, tyto km někdo najezdi za 5 let a bezne za 15let a muj rapid ma 26 let, takze najezd je podprumerny, ja jsem s tim jen trochu hnul, abych to priblizil prumeru

soused mel na š130 taky 500tis. km, ale kvůli zanedbane udrzbe ji nechal sešrotovat, nejhorsi byla koroze, převodovku pry mel puvodni a OK, motor 130 mel 2 GO a uz pry potreboval dalsi
-> Jarda: len 75W, alebo 75W-80 či 75W90? Ak tomu označeniu dobre rozumiem, tak 75W-90 znamená to, že za studena to má viskozitu 75 (to znamená, že ide radiť normálne aj za mrazov a auto sa nehýbe dopredu aj na neutrál) a 90 znamená viskozitu pri prevádzkovej teplote. PP80 / PP90 je "letný" olej, zimný index viskozity nemá, čiže za mrazov je to husté ako med a pri prevádzkovej teplote má viskozitu 80 / 90. Čiže zhrniem, 75W80 je za prevádzkovej teploty rovnako "hustý" ako PP80. A len za studena je to lepšie + ak rátam ďalšie plusy moderného sytnetického oleja, tak nie je dôvod tam liať zastaralý "PP".
Keď tak ma opravte.
Inak čo by si chcel na prevodovke po 500 tis. km? Toľko km na škodováckej prevodovke si najazdil aj tak asi jediný.
Keď tak ma opravte.
Inak čo by si chcel na prevodovke po 500 tis. km? Toľko km na škodováckej prevodovke si najazdil aj tak asi jediný.
-> palinator: prave to jsem si myslel, protoze jsem mel problemy s razenim a kdyz jsem to jednou poradne prohral v chorvatsku, tak zacala radit perfektne, proto jsem tam dal ridkej olej... ted uz nevim, chtel jsem dat syntrans 75W, ale Vrba mi rikal, ze mam dat PP80, tak nevim...
-> Jarda:
Nemělo by to synchronům spíš pomoct?
Nemělo by to synchronům spíš pomoct?
-> Pavel P..: tak ja tu prevodovku ve zlutakovi pry taky nemam az tak hroznou, jen velke vule, asi se necha vse puvodni az teda na synchrony
olej jsem tam mel trans 75W mixnutej s PP80 a Vrba mi ríkal, ze to byl problem- ze byl jak voda, mozna proto jsem odrovnal synchrony :( ale ono cca 500tis. km, co ta prevodovka ma
-> COL: ne nikdy nic tak velkyho jsem tam nemel
olej jsem tam mel trans 75W mixnutej s PP80 a Vrba mi ríkal, ze to byl problem- ze byl jak voda, mozna proto jsem odrovnal synchrony :( ale ono cca 500tis. km, co ta prevodovka ma
-> COL: ne nikdy nic tak velkyho jsem tam nemel
-> minno: Tak to je dobrý. Asi ho tam dám taky

-> Cumper: jazdím 75W-90 (ale Valvoline Durablend) už asi 1,5 roka a cca 40 tis. km? a je to super.
-> palinator: mě taky láká ten 75w-90. Ale nemůže to převodovce nějak uškodit, když doposud jezdila na PP80? Jako jestli ten olej neni na starou převodovku "moc moderní" 

-> Cumper:
Mám ten z třetího odkazu (75W-90). Je to za studena sakra poznat.
Mám ten z třetího odkazu (75W-90). Je to za studena sakra poznat.
-> Cumper: Já od mogulu dostával ten 75w-90.Kámoš to taky jezdil na závodech a pohoda.
-> Cumper: Jestli ti to pomůže, já cca před rokem koupil 80W-90... ale dodnes jsem se nedostal k tomu tu výměnu provést 

Ahoj, budu měnit olej v převodovce a rozhoduju se mezi těmahle:
www.oleje-shop.cz/mogul-t rans-sae-80-1l
www.oleje-shop.cz/mogul-t rans-80w90-1l
www.oleje-shop.cz/mogul-s yntrans-75w90-1l
Kterej je podle vás nejlepší a zároveň neuškodí převodovce? Radši se ptám, protože nechci aby mi převodovka zkapala kvuli nesprávnýmu oleji. Je to mokrej 5q, najeto 76tis., dosavadní náplň obyčejný PPčko. Motor budu dávat 136. Dík!
www.oleje-shop.cz/mogul-t rans-sae-80-1l
www.oleje-shop.cz/mogul-t rans-80w90-1l
www.oleje-shop.cz/mogul-s yntrans-75w90-1l
Kterej je podle vás nejlepší a zároveň neuškodí převodovce? Radši se ptám, protože nechci aby mi převodovka zkapala kvuli nesprávnýmu oleji. Je to mokrej 5q, najeto 76tis., dosavadní náplň obyčejný PPčko. Motor budu dávat 136. Dík!
> radekra: < tak jak jsem zjistil že je to api gl 5 a přečetl si to cele
tak zvolím 75W-90 API GL 4

-> filcek: To byl jen můj názor, co bych udělal já, jsou tady určitě zkušenější lidi, určitě někdo poradí
Je to API: GL-5 takže nic je to občas i na závody tak to ne
-> MOLSO: 

-> minno: suchy 5Q 3,9 

-> minno: Psal, že nic nenašel o 85w90, tak jsem mu psal jestli to není Api GL5
-> minno: po 2 rokoch som si vsimol na flaske napis API GL5 

-> MOLSO: ha, priznal sa papľuh
omylom naliate?

-> minno: v zelenej mam GL5 uz od 2010 

-> peti: kto odskusal na akej prevodovke olej GL5 dlhodobo?
-> radekra 28.04.14 16:05:51: ale filcek nikde nič nepísal o GL5
-> radekra 28.04.14 16:05:51: ale filcek nikde nič nepísal o GL5
-> MVM: to netvrdim, ale zo skusenosti hovorim ze GL-5 bezproblemovo dlhodobo funguje 
inak jazdim 4 roky 75W-90 Gl-4 a iny olej by som uz nedval

inak jazdim 4 roky 75W-90 Gl-4 a iny olej by som uz nedval
-> Jarinko: vidis, a pritom je do 742 prevodovky prave onen PP80 ci PP90 predpisany. Ja som najadil na 80ku snad 60tkm a prevodovke nic neni.
Taky tak, 80W90 ideal, 75W80 synchrony zasekávali, PP80 či 90 odišla prevodovka do šrotu už po 10.000km
-> peti:
K čemu potom nějaký rozlišování olejů .... Do převodovky a do motoru . Klasifikace SAE a přinejmenšímACEA,API jsou pro blbce žejo... Však ona destilka a mořská voda-- je obojí voda
K čemu potom nějaký rozlišování olejů .... Do převodovky a do motoru . Klasifikace SAE a přinejmenšímACEA,API jsou pro blbce žejo... Však ona destilka a mořská voda-- je obojí voda

-> radekra: vsetci tu strasia ze GL-5 zere skodovacke synchorny, pritom dlhodobo odskusane ze to nerobi vobec nic

-> filcek: Jestli je to API-GL5 Tak bych ho tam nedával
-> filcek: áno mohol, prečo nie. Ja mám teraz v prevodovke už 2 roky 75W-90 a super.
> minno: < olej 85w-90 jestli by mohl přijít do převodovky mokrý pětikvalt
-> filcek: čo to?
Nenašel jsem nic o 85W-90 mohl by přijít do 120 převodovky ?
-> peti: také jezdím stejný, je to výborný olej, synchronizace se zlepšila
peti: zakazdym ked som to nalial do prevodovky tak klakla mozno je to cisto nahoda, ono mne z pravidla prevodovka vydrzala max sezonu :)
80W90 tri sezony v zelenej a druha sezona v hnedej .... no problema
v zime uz nemusim stat na spojke pri neutrali aby nesiel motor pomaly skapat odpormi v prevodovke

-> DuriQ: jazdim na 75W-90( konkr. Valvoline) uz takmer 4. rok a prevodovka je ktomu poskaldana s dalsich 3 prevodoviek a preskladana s mokrej na suchu a stale drzi, bezprobemov radi, a hlavne aj v zime sa nechova 20 km ako automat, olej som odporucil kazdemu komu som robil prevodovku aneni problem,
zakazdym ked som pouzil dvojstupnovi olej tak mi klalka prevodovka, ci to bolo 70-90 alebo 80-90 uplne jedno, tie dvojstupnaky neodporucam :)
-> Power of Bass: Hoď tam Mogul Trans 80W-90... stojí stejně co jednostupňový a na běžný ježdění bohatě stačí...
který z těchhle olejů, nebo jiný by byl ideální do serioveho 4q na "kilo" ? předpokládám uplnou výměnu tedy 2L . snad neukape do doby než se dostane na repas a přetěsnění :D
-> VeTeV:
Pokud vim, tak tam dava jete dobre. Jestli kdyz si doneses novy tak se ocitne v prevodovce, netusim. Nove pry dava jen do staveb novych prevodovek. Ale nejak jsem z jeho reci nepochopil, co je stavba nove prevodovky, protoze stezejni nove dily stejne nema. Ono se mi s nim vubec tezko komunikuje, pac se na neco zeptam a on odpovi trochu na neco jineho...
Pokud vim, tak tam dava jete dobre. Jestli kdyz si doneses novy tak se ocitne v prevodovce, netusim. Nove pry dava jen do staveb novych prevodovek. Ale nejak jsem z jeho reci nepochopil, co je stavba nove prevodovky, protoze stezejni nove dily stejne nema. Ono se mi s nim vubec tezko komunikuje, pac se na neco zeptam a on odpovi trochu na neco jineho...
Jarda 08.09.11 18:23:41 napsal: → Pavel P..: na kolik te ta prevodovka prisla a co vsechno delal? diferak jsi mel OK, ja na magnetu diferaku mam cimdal vic spon :(
Jestli to jsou sponky "ala bahinko", tak by to nemuselo vadit, ale pokud jsou tam "trisky", tak je nekde problem. Ja nedavno z toho bahinka na sroubu v rozvodovce vylovil trisku asi 5 x 0.3 x 0.2 mm a rovnalo se to znicenemu stalemu prevodu (najeto 25tkm). Povrch trech zubu KO. Nejaky cas by to jeste asi jezdilo, ale ja to nemuzu riskovat.
Mimochodem by mne zajimalo, jestli ten zniceny SP je vada kusu, dusledek pretizeni, nebo dusledek toho, ze soukoli "usazuje na barvu".
Jestli to jsou sponky "ala bahinko", tak by to nemuselo vadit, ale pokud jsou tam "trisky", tak je nekde problem. Ja nedavno z toho bahinka na sroubu v rozvodovce vylovil trisku asi 5 x 0.3 x 0.2 mm a rovnalo se to znicenemu stalemu prevodu (najeto 25tkm). Povrch trech zubu KO. Nejaky cas by to jeste asi jezdilo, ale ja to nemuzu riskovat.
Mimochodem by mne zajimalo, jestli ten zniceny SP je vada kusu, dusledek pretizeni, nebo dusledek toho, ze soukoli "usazuje na barvu".
-> VeTeV: Tři roky zpět sem nevěděl jak převodovka vypadá. 

-> Pavel P..: Aha
No já už sem z eko likvidace nasbíral cca 10 synchornů za rok chození tam ze 4-kových kol co vypadají téměř nejetě. Uvidíš že s olejem neprohloupíš
Zatím je pro mě Mobil1 nejlepší olej co znám. Pokud máš ty synchorny úplně nové, možná půjde řazení trochu tužší,než si sednou, to ale asi taky víš a říkám zbytečně co. 



-> Urbi: dřív - tak tři roky zpět ještě měl zásobu origo a dokázal je tam dát... jestli ještzě má a nebo je dává na požádání nevím?
-> Urbi: Nevim kde bere synchrony, já mu dodal svoje originály. Co se oleje týče tak tenhle tam taky budu dávat, pokud už ho kolega TTomas objednal
