skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mokry 5q 4.44 ???? pomoc
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 24.06.2011 do 29.06.2011, založil/a Winged_Arrow
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Vyriešené
Zastavil:Winged_Arrow
10:49:17
29.06.2011
29.06.2011

Winged_Arrow
-> vhml: Zuby sú spočíané, takže záhada vyriešená.. :)
12:38:35
27.06.2011
27.06.2011

vhml
1. Spočítej zuby
2. Dopočítej z otáček, rychlosti dle GPS a rozměru kola
2. Dopočítej z otáček, rychlosti dle GPS a rozměru kola
11:18:48
27.06.2011
27.06.2011

Winged_Arrow
Takže zahada vyriešena, na starej 4q bol prevod 4.22 co som netusil, preto nebolo citit zmenu,
mo ja nova 5q ma zuby 38/9 cize 4.22 a starkeho taktiež, otackomery som prepojil, ukazovali rovnako takže jedina možnosť je, že starkeho tachometer ukazuje odosť viac ako má... ešte to pomerám popri druhom aute a GPS a bude jasno...
mo ja nova 5q ma zuby 38/9 cize 4.22 a starkeho taktiež, otackomery som prepojil, ukazovali rovnako takže jedina možnosť je, že starkeho tachometer ukazuje odosť viac ako má... ešte to pomerám popri druhom aute a GPS a bude jasno...
15:07:17
24.06.2011
24.06.2011

TTomas
-> Winged_Arrow: Tak spocitej ty zuby a budes mit hned jasno.

15:01:06
24.06.2011
24.06.2011

Winged_Arrow
-> Eidy: rychlomer neukazuje inak ako pred tym.
rychlomer ukazuje uplne presne, suhlasi aj s rychlostou podla GPS aj subeznou jazdou s novym autom, rychlomer je uplne presný. otackomer taktiez.
rychlomer ukazuje uplne presne, suhlasi aj s rychlostou podla GPS aj subeznou jazdou s novym autom, rychlomer je uplne presný. otackomer taktiez.
12:10:15
24.06.2011
24.06.2011

Eidy
Otázkou je, jaký náhon rychloměru je v nové převodovce. Pokud otáčkoměr ukazuje pořád stejně jako dřív, což předpokládám a rychloměr při stejných otáčkých jinak než dřív, bude chyba v kolečkách náhonu rychloměru.
10:03:42
24.06.2011
24.06.2011

Winged_Arrow
-> afro100: a mimochodom, aj keby som mal kolesá 20"
tak by pomer otacok ku rychlosti na tachometri zostal rovnaký, ale fyzicky by som sa pohyboval rychlejsie... aj ked by mi tachac ukazoval stale rovnaku rychlost. akuraz s GPS by to uz nesedelo, vies co myslim...
tak by pomer otacok ku rychlosti na tachometri zostal rovnaký, ale fyzicky by som sa pohyboval rychlejsie... aj ked by mi tachac ukazoval stale rovnaku rychlost. akuraz s GPS by to uz nesedelo, vies co myslim...
09:57:34
24.06.2011
24.06.2011

Winged_Arrow
-> čert: hej to skúsim :) akurať že starky ma zabije lopatou ked zisti že mu to otváram..
09:56:55
24.06.2011
24.06.2011

Winged_Arrow
-> afro100: to s tými zubami vyskúšam jasne, a ver že je to rozdiel aj keď sa nezdá spravito na 5q rozdiel asi 300 ot. aj viac
hej, štvorku mám teraz kratšiu, idem na nej ešte pomalšie, ako pred tým.
zrátam zuby a uvidím. ale starky urcite nemá 3.9
lebo provodovka 3.9 ma na 5 prevode pri 100km/h cca 2600 ot. a starky tam ma rovnych 3000ot. a ja vyse 3300 .. takže tak...
hej, štvorku mám teraz kratšiu, idem na nej ešte pomalšie, ako pred tým.
zrátam zuby a uvidím. ale starky urcite nemá 3.9
lebo provodovka 3.9 ma na 5 prevode pri 100km/h cca 2600 ot. a starky tam ma rovnych 3000ot. a ja vyse 3300 .. takže tak...
09:52:11
24.06.2011
24.06.2011

Winged_Arrow
-> Matthes, záškodník z TechWebu: o kolesa 13-ky tie isté, a o rychlomer sa nejedna, ten ukazuje presne, porovnaval som so s GPS aj subeznou jazdou s novym autom. je presný.
a proste je to cítiť hneď ako sa rozbiehať... starkého dvojku vytočím cez 60 km/h a moja konci pred 50- kou... je to velky rozdiel ked sadnem do jeho a do mojej, to sa proste nedá nepoznať rozdiel.. trojkla ťahá cez 100 moja len po 80..
toho sa nebojim ze by som ja zle meral
a proste je to cítiť hneď ako sa rozbiehať... starkého dvojku vytočím cez 60 km/h a moja konci pred 50- kou... je to velky rozdiel ked sadnem do jeho a do mojej, to sa proste nedá nepoznať rozdiel.. trojkla ťahá cez 100 moja len po 80..
toho sa nebojim ze by som ja zle meral
09:48:15
24.06.2011
24.06.2011

afro100
-> Winged_Arrow: tyjo rozdiel 4,44 a 4,22 je v podstate v dvoch zuboch, tak by ma zaujimalo ako si to takymto sposobom poznal ...
Okrem toho, v 5q je kratsia stvorka.
Druha vec, ako uz tu padlo, vplyvaju na to aj kolesa ...
Najjednoduchsie budes mat, ked zhodis spojkovy valcek na oboch prevodovkach, oznacis si vrchny zub (trebars fixou) a budes pocitat, kolko zubov je v kazdej prevodovke na tom velkom tanierovom kolese ...
Technicky mozne to je, avsak seriovo sa 4,44 v 5q nerobili.
V neposlednej rade, starky moze mat v svojej 125 kludne prevod 3,9 ... v zemi plnej kutilov je mozne vsetko ...
Okrem toho, v 5q je kratsia stvorka.
Druha vec, ako uz tu padlo, vplyvaju na to aj kolesa ...
Najjednoduchsie budes mat, ked zhodis spojkovy valcek na oboch prevodovkach, oznacis si vrchny zub (trebars fixou) a budes pocitat, kolko zubov je v kazdej prevodovke na tom velkom tanierovom kolese ...
Technicky mozne to je, avsak seriovo sa 4,44 v 5q nerobili.
V neposlednej rade, starky moze mat v svojej 125 kludne prevod 3,9 ... v zemi plnej kutilov je mozne vsetko ...
09:41:59
24.06.2011
24.06.2011

čert
-> Winged_Arrow: nebude lepší spočítat zuby na talířovým kole?
09:34:12
24.06.2011
24.06.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Winged_Arrow: Kola mas stejna jako druhy vuz? A to porovnavas podle palubniho rychlomeru? Jestli jo, tak jsi blahovy 

09:32:19
24.06.2011
24.06.2011

Winged_Arrow
nazdar, sory ze zakladam nove vlakno, ale konkretne toto som tu nenasiel, ide o delikatny problem,
kupil som od kamarata mokru 5Q zo Škody 125L
udajne nikdy nerozoberanu..
po namontovani do Š100 som vsak hned po par metroch zistil, že v nej neni sp. 4.22 ako by mal byt, ale podla vsetkeho 4.44 co dost sklamalo.
tak sa pytam ci je možne (z technickeho hladiska) aby tam bol tento prevod, pripadne, ci sa taketo vymeny nedialy trebars na objednavku v škodovke.
porovnaval som to s jazdou na starkého Š125L a rozdiel bol podstatny.. pri tych istych otackach rozdiel v rychlosti skoro 20 km/h.
kto mate mokry 5q, kolko mate otacok na piatom prevode pri 100km/h? Prosim o radu, diky :)
kupil som od kamarata mokru 5Q zo Škody 125L
udajne nikdy nerozoberanu..
po namontovani do Š100 som vsak hned po par metroch zistil, že v nej neni sp. 4.22 ako by mal byt, ale podla vsetkeho 4.44 co dost sklamalo.
tak sa pytam ci je možne (z technickeho hladiska) aby tam bol tento prevod, pripadne, ci sa taketo vymeny nedialy trebars na objednavku v škodovke.
porovnaval som to s jazdou na starkého Š125L a rozdiel bol podstatny.. pri tych istych otackach rozdiel v rychlosti skoro 20 km/h.
kto mate mokry 5q, kolko mate otacok na piatom prevode pri 100km/h? Prosim o radu, diky :)
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Vyriešené
Zastavil:Winged_Arrow