skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzda svítí kontrolka
-> Stepan FUN: dobra, beru na vedomi. Vyzkousim to
-> hany: U 742 je ventilátor chladiče zapojenej ze svorky 30 (jak již bylo psáno pojistka č.1) To se svorkou 16 nemá společnýho nic... Nebo máš nějakej dost velkej bordel v elektrice. ;-)
-> hany: to je blbost, ventilátor chladica je zapojený na poistku č.1
-> Stepan FUN: bez zapnuty 16ky ktera je jedina slabim dratem zase nebezi ventilator a tudis se to po ohrati motoru uvari.
-> hany: Spínačku u 120 jsem neměl odpojenou už kuwa dlouho. Naposledy když jsem předělával elektriku na LR, takže proto jsem psal že myslímže červenej.
Tak je zkoušej z tý spínačky postupně odpojovat všechny (ty slabý) dráty až ta kontrolka zhasne. Není pravdou, že všechny maj bejt spojený. ;-) Jeden je právě "kontrola" kontrolky brzd. ;-) Je tam na to samostatnej pin. Ale číslo Ti z hlavy neřeknu (16???) a hledat se mi to teď fakt nechce.
Tak je zkoušej z tý spínačky postupně odpojovat všechny (ty slabý) dráty až ta kontrolka zhasne. Není pravdou, že všechny maj bejt spojený. ;-) Jeden je právě "kontrola" kontrolky brzd. ;-) Je tam na to samostatnej pin. Ale číslo Ti z hlavy neřeknu (16???) a hledat se mi to teď fakt nechce.
-> Bukaj: brzdová světla jsou žluté dráty a porucha červené...
proto to řešim... kde může ta chyba být
-> Stepan FUN: červenej tam vůbec neni... ve spínačce jsou dva černý, dva žlutý a jeden bílej... a neni co na tom zapojit spatně.... v podstatě musí být všechny dráty spojené mimo startovacího černého

-> Stepan FUN: červenej tam vůbec neni... ve spínačce jsou dva černý, dva žlutý a jeden bílej... a neni co na tom zapojit spatně.... v podstatě musí být všechny dráty spojené mimo startovacího černého
-> darklord: Už těsně před polohou, než se začne točit. ;-)
-> hany: Jeden slabej drát (myslím, že červenej) zapojenej na blbým pinu na spínačce. ;-)
-> hany: Jeden slabej drát (myslím, že červenej) zapojenej na blbým pinu na spínačce. ;-)
-> hany: tak ona kontrolka ma svietit v polohe ked sa toci starter...
-> hany:
Hele a neodpojil jsi náhodou dráty od spínače brzdových světel a ten spínač "prošláplého pedálu" je vesele sepnutej dál? Nechci z tebe dělat blbce, ale raději se zeptám...
Jinak tam u škodovky snad nemá co svítit kontrolka - tedy pokud není někde nějakej jinej kiks v elektroinstalaci/zapojení kontrolek atd...
Hele a neodpojil jsi náhodou dráty od spínače brzdových světel a ten spínač "prošláplého pedálu" je vesele sepnutej dál? Nechci z tebe dělat blbce, ale raději se zeptám...

Jinak tam u škodovky snad nemá co svítit kontrolka - tedy pokud není někde nějakej jinej kiks v elektroinstalaci/zapojení kontrolek atd...
-> darklord: asi to tak dopadne... vyndám žárovku 

-> Stepan FUN: jo jedná se o mojí modrou škodovku.. spínačka je tak jak má být.. nevim co bych mohl přehodit aby to svítilo stále po zapnutí první polohy klíčku...
-> hany: odpojit kontrolku? 

-> hany: Blbě zapojená/ blbě funkční spínačka?
pánové, mám takový veselý problém... stále mi svítí kontrolka prošláplé brzdy... a nemůžu se toho už nějakou dobu zbavit... kontakt u pedálů nereaguje... ani když oba dráty odpojin... svítí stále... napadá vás něco?
-> Eidy: jo no taky to tak beru
...
Jo a ještě je tu ten dotaz proč je ta kontrolka zapojená na pojistku č.1 neví někdo???

Jo a ještě je tu ten dotaz proč je ta kontrolka zapojená na pojistku č.1 neví někdo???
-> Adam59: No vidíš, možná jsi to opravoval zbytečně. Ale aspoň budeš mít X let klid.
takže HBV jsem vyměnil a asi za pul hodiny ale pak jsme 2h odvzdušňoval
ale povedlo se už to funguje tak jak má
ale nevím zda je to tím novým HBV a nebo tím že jsem rozchodil a promazal osu pedálu která byla zarezlá jak vix 



-> Eidy: no když sešlápnu tak se normálně rozsvítí tak jak má
ale když přejedu třeba nějaký hrbol tak problikne ... jenže se mi nevrací ten pedál a když ho vytáhnu rukou do výchozí polohy tak už kontrolka neproblikává ... řek bych že když se mi bude vracet pedál tak že to bude dobré
Takže zítra vytáhnu HBV a vyměním ho za ten co jsme dnes vyčistil


Takže zítra vytáhnu HBV a vyměním ho za ten co jsme dnes vyčistil

-> Adam59: Problikává i když nebrzdíš? To bude někde šlusnutý. Pokud to problikne při sešlápnutí brzdy, tak je to v pořádku. Každý spínač reaguje při trochu jiném tlaku.
-> Adam59: Nemusí tomu tak být...
Mě po začla zlobit konrolka, pak se najednou zavzdušňoval válec... Příčina byla v 30let starých policajtech, zevnitř popraskala izolace, čidlo šlo do zkratu, zatopilo a převařilo brzdovku... Ale to je asi jiný příběh...
Mě po začla zlobit konrolka, pak se najednou zavzdušňoval válec... Příčina byla v 30let starých policajtech, zevnitř popraskala izolace, čidlo šlo do zkratu, zatopilo a převařilo brzdovku... Ale to je asi jiný příběh...
Zneužiji téma ... Začala mi u Š100 problikávat kontrolka tlaku brzd tak jsem jal podezření na špatné čidlo a pak jsem si všiml že se pedál nevrací až nahoru. Tak jsme odvzdušnil a nic (spíš ještě horší) takže asi prasklá pružina v HBV že?
Jo a proč je čidlo tlaku brzd u Š100 (dle mě je i u Š120) napojená na pojistku č.1? Má to nějaký důvod? Třeba technický či jen legislativní?
Jo a proč je čidlo tlaku brzd u Š100 (dle mě je i u Š120) napojená na pojistku č.1? Má to nějaký důvod? Třeba technický či jen legislativní?
-> afro100 04.01.11 11:58:15: Tak mě včera cestou domů napadlo - kdyby se daly (nebo už tam byly) zadní kolový čuníci s "H" kroužkem, tak by nebylo nutný držet ten zbytkovej tlak v okruhu a zpětný ventily by ani nebyly potřeba - nebo se pletu..?
A co si případně vnitřnosti nechat vysoustružit? Nějaké dvě, tři desetiny milimetru vetší v průměru? Gumičky se natáhnou a fungovat by to mělo.
-> m8rinek: dá sa zohnať nový piest zo 120 22mm priemer , len či sa to dá na toľko prehonovať , osobne 100 má dosť blbé niektoré gumky a aj nové z čistým piestikom mi to nerobilo dobrotu , dal som fungl piest zo 120 valca z novým typom gumiek , a jazdí to hádam doteraz
-> m8rinek: za tu cenu (s vymenou) si myslim OK ... stale sa ale da narazit na novy original (ja som nasiel tu v inzercii a cena nebola ani polovicna z ceny dnesnych, za co dotycnemu patri velky dik) ...
-> afro100: přesně tak, v JBC je supr člověk co se repasema válců zabývá (i válce na litra dělá), jenže to nejde do nekonečna no. Radši si koupim válec od něj za 300-400 výměnou než např replikovou spojku (repasovanej spojkovej válec je samo levnější...)
-> m8rinek: Pokial sa pytas na nejaky abnormal a pod. tak s nicim takym som sa zatial nestretol. 19 mm vnutornosti z 120 su rozmerovo rovnake ako kilie, odlisnost je akurat v gumkach ... Mam skusenost akurat s tym, ze ked je valec troska volnejsi uz, tak s novymi nevylietanymi vnutornostami to zasa funguje ... ako dlho je otazne.
Mozno by slo napachat do toho valca 22mm vnutronosti, ale nemam to vyskusane ani omerane. Naviac si myslim, ze v oblasti u spätnych ventilov by neostala stena a prepadli by sa dnu (pokial by to niekto chcel skusit, mozem poskytnut vyrezly valec z kila na pokusy). Dalsia vec je funkcnost takeho valca ...
Myslim ze by ale slo valec este pred honovanim zalepit niecim ako tekuty kov a nasledne prehonovat.
Mozno by slo napachat do toho valca 22mm vnutronosti, ale nemam to vyskusane ani omerane. Naviac si myslim, ze v oblasti u spätnych ventilov by neostala stena a prepadli by sa dnu (pokial by to niekto chcel skusit, mozem poskytnut vyrezly valec z kila na pokusy). Dalsia vec je funkcnost takeho valca ...
Myslim ze by ale slo valec este pred honovanim zalepit niecim ako tekuty kov a nasledne prehonovat.
-> m8rinek: -> m8rinek: Já to kdysi studoval velice podrobně, ještě jsem nedávno někde kápl na ty okopírovaný, barevně opoznámkovaný listy z knih a katalogů - a mám teď dokonce podezření, že jsem skoro dal kvůli momentální nedostupnosti nějaký ty 100 gumky do 100 válce píst 120 / 19mm už tehdy.. Tak bych řekl, že větší by možná šel, princip je stejnej, délka válce taky - jestli jsou u 22 mm ve stejných místech vstupy/výstupy, to ale nevím.. Akorát ten rozdíl je dost velkej, jak by se to "ušláplo" na pedálu.. Další možnost by možná byla jiná značka, třeba Nissan má 19 a něco válce - jestli by neměl i podobné gumky..
Anebo jestli chceš číslo na specialisty.. třeba by rovnou věděli bez spekulací..
Anebo jestli chceš číslo na specialisty.. třeba by rovnou věděli bez spekulací..
-> afro100: Mě by zajímala jiná věc, kilí válce nejde repasovat do nekonečna, resp. alespoň ne se stejnym pístkem, je pístek na š120 stejný? Jen že bych nechal válec upravit na větší průměr a nahradil vnitřnosti ze š120?
Předesílám, že je to jen návrh, nic jsem neměřil, neřešil...
Předesílám, že je to jen návrh, nic jsem neměřil, neřešil...
-> Jozka: nj, to prevedenie vnutornosti ani tak rozdielne nie je, jedine co je ine, je ten kusok piestika, kde je gumicka/-y (o co sa zapiera tycka z pedala) tam su myslim az 3 typy (mam doma), a potom mozno este ta pruzina, ale to som neskumal. Je to volne zamenne ... teda funguje to v akomkolvek valci
To iste s HBV, v 100/110 HBV mi fungovali vnutornosti z 19mm 120 HBV
tu su vidiet 2 typy 100 HSV piestikov, a potom je este ten z 120, ten ma akurat tu druhu gumicku mensiu
www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=1018&a...
www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=1018&a...
To iste s HBV, v 100/110 HBV mi fungovali vnutornosti z 19mm 120 HBV
tu su vidiet 2 typy 100 HSV piestikov, a potom je este ten z 120, ten ma akurat tu druhu gumicku mensiu
www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=1018&a...
www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=1018&a...
-> afro100: Lepší vypnutá, než zapnutá..
. Ale i tak.. U toho spojkoválce by záměna měla být jednodušší za nový provedení - brzdovej asi hůře, i když i tam si vybavuju, že ty střeva jsou nejméně ve dvou konfiguracích už u kila..
O koupi honovací sady jsem taky předloni uvažoval, ale nakonec jsem to vloni vyřešil (u MB pedálový "skříně") odesláním do Jablonce. Nějaký měření drsnosti nebo ovality je pro mě teď dost utopie a od oka už po jisté neblahé zkušenosti nechci odhadovat, co ještě jo a co už ne..

O koupi honovací sady jsem taky předloni uvažoval, ale nakonec jsem to vloni vyřešil (u MB pedálový "skříně") odesláním do Jablonce. Nějaký měření drsnosti nebo ovality je pro mě teď dost utopie a od oka už po jisté neblahé zkušenosti nechci odhadovat, co ještě jo a co už ne..
-> Jozka: so spojkovymi valcekami som si tiez uzil, mam napr. valec kt. po niekolkych zoslapnutiach necha spojku vypnutu ...
Da sa kupit este novy piestik do 120 HSV a pouzit starsie telo a ten novy vnutrajsok ... mam to v aute a funguje to bez problemov. Podstatne ale je, ze telo nesmie byt vyrezavene alebo vydrene.
Do isteho priemeru sa valce daju prehonovat, cize sa pripadne opotrebenia daju zmensit/odstranit.
Da sa kupit este novy piestik do 120 HSV a pouzit starsie telo a ten novy vnutrajsok ... mam to v aute a funguje to bez problemov. Podstatne ale je, ze telo nesmie byt vyrezavene alebo vydrene.
Do isteho priemeru sa valce daju prehonovat, cize sa pripadne opotrebenia daju zmensit/odstranit.
-> afro100: Taky jsem včera našel doma ještě jeden z kila, asi jsem ho někde dostal, sice jetý, ale zvenku zánovní, tak se mu mrknu do vnitra, jak to vypadá.. Ten na který jezdím, jsem osobně repasoval new gumkama kolem roku 2002 a zatím teda dobrý, ale.. nic netrvá věčně.
Leží mi v hlavě ty závity průtokáčů a nátrubků, mám dojem, že pasovaly.. ale teď mě napadlo, že to bylo u spojkovýho - ten jsem repasoval taky, ale ne tak úspěšně, po pár sešlápnutích se zasekl někde uprostřed dráhy..
Leží mi v hlavě ty závity průtokáčů a nátrubků, mám dojem, že pasovaly.. ale teď mě napadlo, že to bylo u spojkovýho - ten jsem repasoval taky, ale ne tak úspěšně, po pár sešlápnutích se zasekl někde uprostřed dráhy..
-> Jozka: mne odisiel HBV pred dvoma rokmi, vtedy som si vymontoval (cena 150,- Kč) na vrakaci netecuci z auta kde bol zaliaty brzdovkou a pracoval az do tohto leta ... potom som tu v inzericii narazil na novy original
-> afro100: Nu, koukám, že se budu muset na případný selhání obojího připravit důkladněji, kdyby náhodou..
-> Jozka: ony ty pripojky zase maju ine stupanie a priemer zavitu nez kilie prietokace ... ten prvy by aj vysiel, ale ten blizsie pedalovky je problemovy ja mam medzi valcami cca 0,5 cm, takze to fakt nevleze, navyse mam dojem, ze aj priruba 120 HBV je vacsia
Tiez nie je HSV kili ako kili ... prve modely mali spojkovy valec s vytlacnym ventilom (je na foto), cize vdaka vacsej sirke telesa valca ina trubka a ina poloha diery na trubku ... www.skoda110r.cz/article. php?id=1018
Spojkovy valcek z 120 je prakticky rovnaky ako kili, akurat ma zas naustok a mozno vyvody aj na inom mieste, musel by som pozret, v clanku foto nemam ...
Tiez nie je HSV kili ako kili ... prve modely mali spojkovy valec s vytlacnym ventilom (je na foto), cize vdaka vacsej sirke telesa valca ina trubka a ina poloha diery na trubku ... www.skoda110r.cz/article. php?id=1018
Spojkovy valcek z 120 je prakticky rovnaky ako kili, akurat ma zas naustok a mozno vyvody aj na inom mieste, musel by som pozret, v clanku foto nemam ...
-> afro100: Jaj, takhle když to vidím, už si trochu vybavuju, jak jsem se nad tím tehdy zamejšlel.. že bych ze 120 kusu vyhodil ty origo nátrubky, připojil ho jako stovkovej přes oka a že by se to tam vejít mohlo.. Ale když to říkáš, raděj nechám zrepasovat jinej z kila..
Já měl nakonec problém i se spojkovejma, tam měl původně namontovanej zřejmě ze 120 vývod jinde, takže se míjel s otvorem v mostu nápravnice a při následný výměně za už dobře pasující to nepřežila trubka..
Já měl nakonec problém i se spojkovejma, tam měl původně namontovanej zřejmě ze 120 vývod jinde, takže se míjel s otvorem v mostu nápravnice a při následný výměně za už dobře pasující to nepřežila trubka..
-> Jozka: zial nejde, ked sa pozres na valec z kila a uzovkovy iste pochopis ... je to o tom, ze kilo ma vyvody v 90° uhle (po smere jazdy zvrchu a zlava) a 120, ci uz posilovacova alebo bez ma vyvody na HBV oproti sebe, takze uz tam clovek neda prietokac(e ) na kvapalinu z nadobky, je tam na to proste malo miesta ... teda montazi zavadzia spojkovy valec ...
-> Baruška.125 30.12.10 16:56:16: To sice není špatnej nápad, ale ten stav trvalýho prošlapování bych výhledově řešil - ono to sice brzdí i dál stejně, ale pedál pod spínačem znamená, že při selhání jednoho z okruhů dosedne pedál na podlahu zcela bez brzdného účinku..
-> afro100: To do kila nejde ani "bezposilovačová&quo t; 19ka z užovky? Mám 100vkovej válec aplikovanej v MB a v případě nutnosti jsem počítal s dočasnou výměnou za ten užovkovej.. Samozřejmě za předpokladu oživení MB brzdovýho spínače na zadní kostce apod...
-> afro100: To do kila nejde ani "bezposilovačová&quo t; 19ka z užovky? Mám 100vkovej válec aplikovanej v MB a v případě nutnosti jsem počítal s dočasnou výměnou za ten užovkovej.. Samozřejmě za předpokladu oživení MB brzdovýho spínače na zadní kostce apod...
no co, známej ji dole u pedalu odpojil a už nesviti..:D:D
-> jerzy: nie je zac :)
-> afro100: slusny vychyt na tu dobu... diky za vysvetleni ;)
Mě pro změnu ten spínač nefunguje, ani když mám pedál pod podlahou.

-> jerzy: valec nie, aj ked mozno by to nejak preslo (z 120 do kila nejde), je len 19 mm, ale to nie je vobec pre toto podstatne,
podstatne je to ako je to tam zapojene, na HBV je na kazdej vetvi cidlo, nieco ako baroskop na mazani a to dava impulz na rozsvietenie brzdovych svetiel, tento impulz ide najprv ale do signalizacneho rele a ked su tlaky rozdielne (jedno brzd. svetlo uz svieti a druhe este nie) rozsvieti sa kontrolka ... v normalnom stave to len preblikne (zrovnaju sa tlaky a rele vypne), pokial by bola nejaka netesnost v okruhu, kde by unikal tlak tak by ostala kontrolka svietit ...
znamy to ma v erku s posilovacom (teda valec 120) a tiez to funguje ...
podstatne je to ako je to tam zapojene, na HBV je na kazdej vetvi cidlo, nieco ako baroskop na mazani a to dava impulz na rozsvietenie brzdovych svetiel, tento impulz ide najprv ale do signalizacneho rele a ked su tlaky rozdielne (jedno brzd. svetlo uz svieti a druhe este nie) rozsvieti sa kontrolka ... v normalnom stave to len preblikne (zrovnaju sa tlaky a rele vypne), pokial by bola nejaka netesnost v okruhu, kde by unikal tlak tak by ostala kontrolka svietit ...
znamy to ma v erku s posilovacom (teda valec 120) a tiez to funguje ...
-> afro100: u 120 to nemusi svitit i kdyz to nebrzi, ale vetsinou se to vkusně rozsvítí až právě při prošlápnutí, což docela potěší, taková veselá a nečekaná novinka v čase kdy se s vytřeštěnýma očima řítíš do osoby před tebou...
ten válec z kila jde narvat do 120?
ten válec z kila jde narvat do 120?
-> jerzy: hm, ale u 120 to zistis az ked to nebrzdi, kdezto u kila ta kontrola funguje na rozdielu tlaku v jednotlivych okruhoch a kontrolka ukazuje pri kazdom brzdeni (pokial vse OK tak len preblikne) ci je vsetko v poriadku ...
joo, toto je fakt vyborna vec :)
jednou kdyz jsem proslapl brzdy na prechode, kdyz mi tam vletěla nějaká káča, tak jsem prošápl i válec a od té doby to přestalo brzdit a rozsvítila se kontrolka.
Byl jsem z toho cely v šoku, jakože má škodovka nějaké čidlo na nefunkční brzdy :D
jednou kdyz jsem proslapl brzdy na prechode, kdyz mi tam vletěla nějaká káča, tak jsem prošápl i válec a od té doby to přestalo brzdit a rozsvítila se kontrolka.
Byl jsem z toho cely v šoku, jakože má škodovka nějaké čidlo na nefunkční brzdy :D
Produpnul si brzdy...to se stává...vycvakni váleček co je u pedálu brzdy..a je po problému

-> Sedlis: na vrchnej casti brzdoveho pedalu je tam taky maly spinac tvaru valceka to stlacis a je po probleme