skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ložiska /vlečka
Chci se zeptat,je někdo na severu Čech kdo mi vymění ložiska na zadní nápravě(Rapid). Okolí Ústí nad Labem,nebo do 50km . mail - e.krejsa@tiscali.cz Dík za info
-> an51: Určitě všechny 4.
najlepsie by bolo vsetky 4 a mou byt dvojradove?
-> an51: vlečkový ložiska celkem trpí. No, zadni na škodovce obecně. Radši je vymeň a budeš mít klid.
Zdravim chcem sa len opitat odkial zistim stav lozisk u vlecnej naprave?musim ich rozobrat alebo sa daju posudit aj s inim sposobom? idem si davat vlecku do skodovky a nie som si isti ci by som ich mal menit vola ziadna ,ale vnutorne lozisko zo strany prevodovky sa mi zda trochu hlucne ale len trochu .
Je to vlastně náhrada cínování.
-> Labros: Stahovákem ano, na případnou demontáž je samozřejmě myšleno. Lepidlo slouží pouze k vymezení vůle, má omezenou pevnost v tahu.
Mohl bych se vás zeptat, když tam to ložisko přilepím (dejme tomu, že ho mám volně mezi vnějším kroužkem a trubkou), jak ho potom vytáhnu, až se mi zase vysere?
-> Gryzly: Jestě jeden odkaz na výrobce Alduritu. www.novato.cz/firma.htm
-> Pilot 105: supr
-> Gryzly: Tak tady je přehled výrobků Loctite
www.ebk.cz/lepidla.htm
www.homershams.co.nz/a_L_ 620.htm
nebo Aldurit
www.rempoholoubek.cz/html /.../cenik_2_1.htm
www.ebk.cz/lepidla.htm
www.homershams.co.nz/a_L_ 620.htm
nebo Aldurit
www.rempoholoubek.cz/html /.../cenik_2_1.htm
-> Gryzly: Když to ložisko chytnu za venkovní kroužek a protočím tak se točí ložisko ale když to chytnu za středovej kroužek a za hřídel tak se točí na hřídeli.
-> Pilot 105: No mě se bud rozpadne klec nebo praskne venkovní kroužek. Nevíš název toho lepidla třeba od Loctitu?
-> Gryzly: Mezi hřídelí a ložiskem by vůle být neměla, ložisko se bude vytloukat, záleží jak je vůle velká, lepidla se dělají do vymezení vůle tuším 0,30 mm. Vyrábí je buď Loctite nebo Aldurit apod.
-> Pilot 105: a jak by to ty ložiska ničilo? Nová hřídel před rokem stála 2000,-
-> Gryzly: Vůle mezi ložiskem a hřídelí být nesmí, to by mohla být příčina tvých problémů. Zkus lepidlo na ložiska nebo novou hřídel.
-> Labros: No ono to polský je furt doma to bylo to velký výkyvný a to jsem nechal ruský. ted jsem tam dával to KG Bearing ale nevím od koho je to šmejd. ;-) ;-)
Hele a muže mi ničit ložiska to že je trochu volná hřídel v tom menším ložisku?
Hele a muže mi ničit ložiska to že je trochu volná hřídel v tom menším ložisku?
-> Saky: no nevim jestli by koupil SKF za cenu jednoho ukrajinskýho, jednoho polskýho a jednoho korejskýho - víš kolik to SKF stojí?
Tak jsem se k vám asi přidal. Klepe mi kolo v zatáčce (ale poloosa se mi zdá v pořádku, s malou vůlí která už tam byla dřív) a v ložiscích mám malou asi půlmilimetrovou vůli.
ZKL

tak jak jsem slíbyl ze napíšu jak to dopadlo tak píšu:
dostal jsem kamenen do toho malího talířku na vnitřní straně poloosy (do te prachovky)
a ona drhla o pouzdro (nebylo to vydet)
a už je to OK
dostal jsem kamenen do toho malího talířku na vnitřní straně poloosy (do te prachovky)
a ona drhla o pouzdro (nebylo to vydet)
a už je to OK
-> Labros: No poprvé jsem ještě neměl narážeče na ty ložiska tak jsem to klepal kovovou tyčkou po obvodu venkovního kroužku ložiska.
podle mě na montáži se toho moc zkazit nedá, maximálně málo namazat
někdy je lepší nebrat co nabízejí - taky jsem to už zjistil
-> Saky: Ale já bral co nabízeli. a podle mě nebude chyba v ložiskách ale v mojí nápravě. A nebo ve zpusobu montáže.
no a za cenu toho tvyho setu muzes koupit jedno SKFko-) ktery nemusis menit co 3tejdny-)
zaplať pánbu že loni ještě měli ZKL.
-> Labros: No to malý stálo 25 Kč a to větší 90 Kč a když jsem je pak kupoval v mototechně tak mě stály korejský malý 44 Kč a polský velký 185 Kč a ted to KG Bearing stálo asi 46 Kč.
Já si taky říkal, že za kilo nebo tak nějak ty ukrajinský ložiska asi nebudou nejlepší.
-> Zabak: Jé já je měnil ve středu, ty ložiska. Ale u mě je to horší.
V dubnu jsem dělal g.o. zadní nápravy včetně vyztužení. ložiska jsem koupil ve speciálce a dali mě nějaký ruský a ukrajinský. v červenci tam začlo něco klepat tak jsem si koupil ložiska jinde a to malý vnitřní na pravé straně bylo s rozpadlým venkovním kroužkem. Tak jsem tam dal nový Daewoo a vydrželo to do podzimu takže zase asi tak tři měsíce. Byla tam rozpadlá klec. Tak jsem tam dal to druhý Daewoo a čekal že se to zase za tři měsíce rozpande. Ale v lednu se nic nedělo. Až ted na konci března. tak jsem si koupil nový ložisko a gufero rozdělal jsem to a zase rozpadlej venkovní kroužek a klec ložiska. Když jsem tu hřídel vyndal tak jsem taky zjistil že když chytnu ten vnitřní kroužek tak sním na té hrídeli protočím. když jsem tam dal nový ložisko a chytl za hřídel a venkovní kroužek tak se to točilo jak mělo ale když jsem to chytl za hřídel a vnitřní kroužek tak se to protočilo na té hřídeli. Asi budu muset koupit novou hřídel. Jinak ted jsem tam dal zakrytý z obou sttran ložisko KG Bearings tak jsem zvědavej.
A to pískání by mohli dělat pakny který s dřou o točící se buben, jsou tam takový výztuhy na tom bubnu a ty někdy drhnou. A když zatáčíš tak se to může přiblížit a víc pískat.
V dubnu jsem dělal g.o. zadní nápravy včetně vyztužení. ložiska jsem koupil ve speciálce a dali mě nějaký ruský a ukrajinský. v červenci tam začlo něco klepat tak jsem si koupil ložiska jinde a to malý vnitřní na pravé straně bylo s rozpadlým venkovním kroužkem. Tak jsem tam dal nový Daewoo a vydrželo to do podzimu takže zase asi tak tři měsíce. Byla tam rozpadlá klec. Tak jsem tam dal to druhý Daewoo a čekal že se to zase za tři měsíce rozpande. Ale v lednu se nic nedělo. Až ted na konci března. tak jsem si koupil nový ložisko a gufero rozdělal jsem to a zase rozpadlej venkovní kroužek a klec ložiska. Když jsem tu hřídel vyndal tak jsem taky zjistil že když chytnu ten vnitřní kroužek tak sním na té hrídeli protočím. když jsem tam dal nový ložisko a chytl za hřídel a venkovní kroužek tak se to točilo jak mělo ale když jsem to chytl za hřídel a vnitřní kroužek tak se to protočilo na té hřídeli. Asi budu muset koupit novou hřídel. Jinak ted jsem tam dal zakrytý z obou sttran ložisko KG Bearings tak jsem zvědavej.
A to pískání by mohli dělat pakny který s dřou o točící se buben, jsou tam takový výztuhy na tom bubnu a ty někdy drhnou. A když zatáčíš tak se to může přiblížit a víc pískat.
tak jsem na to asi přišel jeste to musim poradne projet a pak vam sem napíšu jak to dopadlo


kupoval jsem je u riegra v praze na proseku
ale ložiskama to není to by se to aspon trochu změnilo při výměně za novy
je to furt stejne
ale ložiskama to není to by se to aspon trochu změnilo při výměně za novy
je to furt stejne
jen pro informaci, co to bylo za ložiska? jaká značka a za kolik?
-> Labros: jasne že jsem mazal (vazelínou na ložiska
)
-> Baghira: diferak asi ne jde to od kola a je to slyšet jen z jedne strany
opravduto jde od kola a při prujezdu zatackou to zesíli a na druhou stranu to utichne

-> Baghira: diferak asi ne jde to od kola a je to slyšet jen z jedne strany
opravduto jde od kola a při prujezdu zatackou to zesíli a na druhou stranu to utichne

-> Zabak: A nebo že by diferák?
ložiska jsi namazal?
tak jsem vyměnil ložiska a vule je pryč to je OK
ale porat to píska
vyměnil jsem pravou poloosu za levou a porad to píska na leve strane je to takový kovový pohvizdování do rytmu otacení kola
brzdy na to vliv nemaj ani ručka
a nema vliv ani to jestli je to v zaberu nebo jedu z kopce
nevíte co by to mohlo bejt ?????????????????????
dík
ale porat to píska
vyměnil jsem pravou poloosu za levou a porad to píska na leve strane je to takový kovový pohvizdování do rytmu otacení kola
brzdy na to vliv nemaj ani ručka
a nema vliv ani to jestli je to v zaberu nebo jedu z kopce
nevíte co by to mohlo bejt ?????????????????????
dík
Není možná. Samozřejmě si musíš ty štefty něčím měkčím podložit. Já páčil vší silou na asi metr a půl dlouhý trubce a šteftům se nic nestalo. A to vážim skoro sto kilo
Jo a alespon jeden bude mit vyrazeny zuby :o) - jedina jistota. Tohle a podobne veci jsem zkousel, lec bez uspechu. Nakonec jsem matku nariz a dal to manikovi kterej ji po mahrati autogenem povolil.
potom je třeba zaklesnout něco mezi štefty a sešlápnout to k zemi a druhej maník páčí metrovou trubkou na níž má nasazenej klíč
povolil bych tu velkou matici, unasec kola stahnul stahovakem na 120kvovy bubny a hridel i s loziskem bych pres tvrdy drivko vybouchal smerem ven. maly lozsisko jde pak snadno vyrazit smerem dovnitr, treba pomoci dreveneho hranolu. hlavne nejdriv povolit matici, kdyz se hridel vyrazi i s ni a nabojem, tak je pak pro neprilis vybavenyho cloveka problem ji povolit.
Ja jsem na vylicovani toho loziska pouzil malou pneumatickou rucni zbijecku :) s hrotem a do tech stredicich dulku a slo to jak kdybys vytahoval nuz z masla :)))
jinak jak rikam muzes ho zkusit vytahnout nejakym hackem nebo nejakym jinym domorobo pripravkem
-> Zabak: tak mozna zkusit nejakej servis kde driv delali skodovky a treba tam jeste budou mit ten stahovak...
jo jde dělaly se na to stahovaky. Jnak pokud tam maš vuli tak to možná pak bude tim že to menší ložisko ma vysypanou klec a tak je tam vule. ale jinak je to fakt docela nepochopitelny
A jde to na autě
bez sundání ramena ??????
bez sundání ramena ??????
Jestli mas rameno venku z auta, Stahnes naboj kola a hridel vymlatis palici pres nejakej mekci kus (treba kus hliniku.) Akorat to velky lozisko tim oddelas. Vsimni si na obrazku ze loziska jsou stazeny kazdy jednim nabojem az k osazeni na hrideli, takze pokud nejsou ty matice povoleny a naboje povytazeny, nemuze tam bejt vule. Vnitrni matku musis pak dotahnout na 100Nm a zajistit zasekem, vnejsi na 250 a to same.
no a loziska vymenis prave tak, ze vyndas hridel, jestli nahodou tam nebude tak volne ze by nahodou slo vyhackovat.
obe jsou dotažené určitě
a jak vyndam tu poloosu ????
teda spíš jak vyměním ty ložiska jestli drží na poloose nebo v rameni ????
fakt se to hejbe
když to tak vydím tak to taky nechapu ale jsou určítě dotažené
a jak vyndam tu poloosu ????
teda spíš jak vyměním ty ložiska jestli drží na poloose nebo v rameni ????
fakt se to hejbe
když to tak vydím tak to taky nechapu ale jsou určítě dotažené
Z z jedné strany to matka dotahne na doraz a z druhé strany nemlich to samé nema to kam utéct.
-> Zabak: to neni možný, aby se to hejbalo, když to máš dotažený - jak píše Saky obě matky. Tam neni kam by se to mohlo hnout...